Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Nice. Je er in ieder geval nog bij lachen :pompom:

Wanneer hoop je klaar te zijn?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Haha, ja, dat lachen lukt wel. Ik geniet er echt van, het klussen. Steeds de ruimte iets meer vorm zien krijgen. Heerlijk!

Qua planning, ik heb mezelf echt voorgenomen hier geen streefdatum of doel ofzo te stellen. Met werk, het gezin en de sociale agenda is het gewoon lastig plannen. En ik wil mezelf daar ook niet in teleurstellen, dat ik mn eigen datum niet haal. Het project is juist als ontspanning voor mezelf bedoeld. Dus... soon(tm) [emoji1787][emoji3][emoji39]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fluissie

hier ook een en al hectiek met 2 kids en alle verplichtingen die er verder zijn, snap precies wat je bedoeld  :colgate:

Lekker genieten inderdaad en fijn dat jij en je schoonpa zo handig zijn  :thumbs-up:

diceman

Quote from: skyfox on January 22, 2020, 23:22:19
Hmmz, ik denk dat ik het anders bedoel. Ik heb in 1 strook velours vreemde vegen zitten die lijken op vouwen/bobbels c.q. een niet strak geplakte strook.

Ik heb een foto gemaakt om het te verduidelijken. Ik heb wel flink aan de foto gesleuteld om het probleem goed zichtbaar te maken, in het echt is het niet half zo erg.




Al eens geprobeerd met en föhn licht te verwarmen, en daarna met een klein handroller aan te drukken?

skyfox

Quote from: fluissie on January 31, 2020, 17:54:50
hier ook een en al hectiek met 2 kids en alle verplichtingen die er verder zijn, snap precies wat je bedoeld  :colgate:

Lekker genieten inderdaad en fijn dat jij en je schoonpa zo handig zijn  :thumbs-up:

Ik handig? Whaha, nee joh. Ik klooi maar wat aan, echt. Ik durf wel steeds meer te proberen, en daar leer je dan wel van. Dat, en youtube. Helpt bij sommige klusjes enorm. En soms loop ik enorm te stuntelen, of doe ik dingen helemaal verkeerd. Het bevestigen van de latten tegen de muur had 10x simpeler en accurater gekund, kwam ik na afloop achter. Maar ook daar had ik dan weer fun van, en een leermomentje.

Quote from: diceman on January 31, 2020, 20:21:15
Al eens geprobeerd met en föhn licht te verwarmen, en daarna met een klein handroller aan te drukken?

Nog niet. Het gekke is, het velours zit strak tegen de muur. Er zit geen lucht achter, het zijn geen bobbels. Maar ze zien er wel zo uit. Ik wil het nog eens opborstelen met iets, misschien dat liggende of vuile velourshaartjes dan uit die vegen komen... En anders een nieuwe strook plakken. Ik heb wat over om te corrigeren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

timster

Quote from: skyfox on January 31, 2020, 21:42:46
Ik handig? Whaha, nee joh. Ik klooi maar wat aan, echt. Ik durf wel steeds meer te proberen, en daar leer je dan wel van. Dat, en youtube. Helpt bij sommige klusjes enorm. En soms loop ik enorm te stuntelen, of doe ik dingen helemaal verkeerd. Het bevestigen van de latten tegen de muur had 10x simpeler en accurater gekund, kwam ik na afloop achter. Maar ook daar had ik dan weer fun van, en een leermomentje.

Nog niet. Het gekke is, het velours zit strak tegen de muur. Er zit geen lucht achter, het zijn geen bobbels. Maar ze zien er wel zo uit. Ik wil het nog eens opborstelen met iets, misschien dat liggende of vuile velourshaartjes dan uit die vegen komen... En anders een nieuwe strook plakken. Ik heb wat over om te corrigeren.

Haha heel herkenbaar. Hier ook een handige schoonvader en zoveel mogelijk zelf proberen. Moet zeggen dat dat erg leuk is om te doen en straks kan ik zeggen dat het ook echt mijn Kamer is.

raindog

Mooie vooruitgangen al geboekt !

Quote from: skyfox on January 31, 2020, 21:42:46
Ik handig? Whaha, nee joh. Ik klooi maar wat aan, echt. Ik durf wel steeds meer te proberen, en daar leer je dan wel van. Dat, en youtube. Helpt bij sommige klusjes enorm. En soms loop ik enorm te stuntelen, of doe ik dingen helemaal verkeerd. Het bevestigen van de latten tegen de muur had 10x simpeler en accurater gekund, kwam ik na afloop achter. Maar ook daar had ik dan weer fun van, en een leermomentje.

Héél herkenbaar. Ik krijg ook vaak de opmerkingen dat ik vast heel handig ben terwijl dat echt niet zo is. Maar op doorzettingsvermogen, je niet laten afschrikken door een klus, veel youtube inderdaad en af toe gewoon iets opnieuw doen kom je echt een heel eind. Daarbij moet je blijven vasthouden aan het afwerkingsniveau dat voor jou belangrijk is. Wanneer het niet goed genoeg is dan gewoon opnieuw proberen of een andere manier bedenken. Daar gaat best veel tijd in zitten maar het resultaat zal er altijd naar zijn, of je nu handig bent of niet. Geduld is eigenlijk belangrijker dan twee rechterhanden.

Zelf ben ik best perfectionistisch soms maar ook heel onhandig in hoe ik dingen aanpak. Dat werkt extreem vertragend. Sommige mensen bouwen een heel huis sneller dan ik een HT  :blush:
Het is hier echt 'learning by doing', soms zie ik achteraf pas dat ik iets onnodig complex gemaakt heb. Maar als het er netjes uit ziet dan ben ik toch tevreden  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MLCinema

Het wordt mooier en mooier, helemaal met dat zwart als kijkdoos. Dat gaat enorm helpen met het contrast van het beeld. Ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet in real Life.

Kamer is groter dan de foto's doen vermoeden, kan echt wat moois uit worden gehaald. Alleen jammer dat de lengte van de ruimte je limiteert in je beamer keuze. Het scheelt daardoor wel in de portemonnee. Een tweede zitrij zal er immers niet snel komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

#833
Afgelopen weekend weer een stukje voortgang geboekt, de voorwand compleet met zwart velours beplakt. Ziet er gaaf uit! Ik zal later nog even een foto toevoegen.

Dit weekend hopelijk de deurpost schilderen en misschien behangen, mocht ik ergens tijd vinden. Zin in!

Ook wil ik het systeemplafond gaan bestellen. Ik twijfel nog tussen Rockfon Cinema panelen en Ecophon Sombra. Welke te kiezen? En is er iets van een calculator om te berekenen welke onderdelen en hoeveel daarvan ik moet bestellen om het plafond stevig af te hangen op 25cm? Hoeveel hangers op de lengte, dat soort dingen. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Knor

Quote from: skyfox on February  7, 2020, 14:54:24
Afgelopen weekend weer een stukje voortgang geboekt, de voorwand compleet met zwart velours beplakt. Ziet er gaaf uit! Ik zal later nog even een foto toevoegen.

Dit weekend hopelijk de deurpost schilderen en misschien behangen, mocht ik ergens tijd vinden. Zin in!

Ook wil ik het systeemplafond gaan bestellen. Ik twijfel nog tussen Rockfon Cinema panelen en Ecophon Sombra. Welke te kiezen? En is er iets van een calculator om te berekenen welke onderdelen en hoeveel daarvan ik moet bestellen om het plafond stevig af te hangen op 25cm? Hoeveel hangers op de lengte, dat soort dingen. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Rockfon en Ecophon: lood om oud ijzer. Absorptiewaarden ontlopen elkaar niet of nauwelijks.
Ophangsysteem: rockfonsite geeft toch alle details? Anders naar een verkooppunt gaan  voor info en samples.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

skyfox

Heb het gevonden welke materialen ik nodig heb via een rockfon verdeler. Goed om te weten dat het verder niet uitmaakt wie ik kies voor de absorptie. Thx, Knor.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Knor

Quote from: skyfox on February  7, 2020, 18:19:28
Heb het gevonden welke materialen ik nodig heb via een rockfon verdeler. Goed om te weten dat het verder niet uitmaakt wie ik kies voor de absorptie. Thx, Knor.

Ik zag het hier geloof ik al voorbij komen (Sjaak Banaan zei het, meen ik): Ecophon is een stuk duurder dan Rockfon zonder dat die meerwaarde duideijk is. Dat was in elk geval wel zo toen ik nog plannen van aanpak opstelde.
Afhanghoogte is bepalend voor de absorptie onder 400Hz en een oplage van minerale wol vergroot de laagabsorptie onder 150Hz aanzienlijk. Dat geldt voor beide producten in gelijke mate. Absorptie boven 500Hz is onafhankelijk van een plenum en oplage.

Om reflecties afdoende te temmen is sowieso aanvullende, strategisch geplaatste absorptie en eventueel diffusie nodig op de staande wanden. Aanvullend op het systeemplafond bedoel ik dan. Een ideaal plan van aanpak zal alle oppervlakken in aanmerking nemen en een afwiseling opleveren van harde, zachte en verstrooiende oppervlakken vereisen.
In een thuissituatie gelden andere criteria als in een edit- of opnameruimte, hetgeen resulteert in duidelijk verschillende aanpakken. Voor stereo thuis is een LeDe  (live end-dead end) aanpak zelden geschikt, maar voor een editruimte is dat juist wel gepast, om een voorbeeld te geven.
In een ht-ruimte is het zeer zeker wijs om het vereiste absorptievermogen voor mid en hoog zoveel mogelijk gelijkelijk te verdelen over de ruimte. Dit vanwege de veelheid aan geluidsbronnen (speakers).
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

skyfox

#837
Dit weekend weer een stapje gemaakt. Heb een stopcontact zwart gespoten en terug geschroefd en heb de twee front heights ingepakt in velours om reflectie zoveel mogelijk tegen te gaan. Ik wilde de deurpost nog schilderen, maar ontdekte dat ik geen kwast meer had [emoji1787] Dus die is woensdag aan de beurt. En dan hopelijk zondag meters maken met het behang.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fluissie


skyfox

Quote from: Knor on February  7, 2020, 19:18:42
Ik zag het hier geloof ik al voorbij komen (Sjaak Banaan zei het, meen ik): Ecophon is een stuk duurder dan Rockfon zonder dat die meerwaarde duideijk is. Dat was in elk geval wel zo toen ik nog plannen van aanpak opstelde.
Afhanghoogte is bepalend voor de absorptie onder 400Hz en een oplage van minerale wol vergroot de laagabsorptie onder 150Hz aanzienlijk. Dat geldt voor beide producten in gelijke mate. Absorptie boven 500Hz is onafhankelijk van een plenum en oplage.

Om reflecties afdoende te temmen is sowieso aanvullende, strategisch geplaatste absorptie en eventueel diffusie nodig op de staande wanden. Aanvullend op het systeemplafond bedoel ik dan. Een ideaal plan van aanpak zal alle oppervlakken in aanmerking nemen en een afwiseling opleveren van harde, zachte en verstrooiende oppervlakken vereisen.
In een thuissituatie gelden andere criteria als in een edit- of opnameruimte, hetgeen resulteert in duidelijk verschillende aanpakken. Voor stereo thuis is een LeDe  (live end-dead end) aanpak zelden geschikt, maar voor een editruimte is dat juist wel gepast, om een voorbeeld te geven.
In een ht-ruimte is het zeer zeker wijs om het vereiste absorptievermogen voor mid en hoog zoveel mogelijk gelijkelijk te verdelen over de ruimte. Dit vanwege de veelheid aan geluidsbronnen (speakers).

Knor, voor het opleggen van minerale wol bovenop het plafond voor extra laagabsorptie, is er nog iets te zeggen over Rockwool 221 (55kg/m) versus Isover Sonopanel glaswol? Qua verwerken zal de glaswol makkelijker zijn, maar als het rendement van de (duurdere) Rockwool flink beter is, dan wil ik daar liever voor gaan.

Qua absorptie rondom wil ik wat panelen met Rockwool of Akotherm gaan ophangen. Naar ik begrijp heeft dit het meeste effect op de eerste reflectiepunten. Levert het nog iets op om ook achter de speakers een dergelijk (speakerformaat) paneel te hangen? Ik zie dit veel voorkomen op foto's, maar ik kan niet goed vinden of absorptie hier echt wat toevoegt.


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Knor

Quote from: skyfox on February 11, 2020, 13:06:38
Knor, voor het opleggen van minerale wol bovenop het plafond voor extra laagabsorptie, is er nog iets te zeggen over Rockwool 221 (55kg/m) versus Isover Sonopanel glaswol? Qua verwerken zal de glaswol makkelijker zijn, maar als het rendement van de (duurdere) Rockwool flink beter is, dan wil ik daar liever voor gaan.

Qua absorptie rondom wil ik wat panelen met Rockwool of Akotherm gaan ophangen. Naar ik begrijp heeft dit het meeste effect op de eerste reflectiepunten. Levert het nog iets op om ook achter de speakers een dergelijk (speakerformaat) paneel te hangen? Ik zie dit veel voorkomen op foto's, maar ik kan niet goed vinden of absorptie hier echt wat toevoegt.

Ik ken de densiteit van deze glaswol niet, maar het zal zo'n vaart niet lopen met verschillen bij gebruik als oplage, lijkt mij. Of de densiteiten moesten elkaar erg ontlopen... gebruik wat je al hebt, zou ik zeggen.

Een milde kanttekening bij gebruik van wol/akotherm. Ik zou zelf adviseren om een meer selectief absorberend akoestisch schuim te gebruiken, dwz een die het hoog duidelijk meer met rust laat als minersle wol of akotherm (beide hoog-killers).
De downloadpag. van mijn site heeft een lijst met akoestische hulpmiddelen en hun kenmerken. Een van de selectief absorberende schuimjes van Aixfoam die daarin vermeld worden zou ik zelf gebruiken als aanvullende absorptie en reflectiebeheersing.

Als je overweegt om ook diffusie toe te passen moet je dat juist in de eerste reflectiezones doen. De absorptie moet dan verhuizen naar een ander deel van de wand, waar het zijn werk even goed zal doen. Een diffuser presteert vooral optimaal in een vroege reflectiezone, maar absorptie eigenlijk overal.

De invloed en impact van de voorwand op het ruimtelijke geluidsbeeld is altijd groot, maar niet altijd positief.
Je kunt de rol van die voorwand ten goede keren met zowel absorptie als diffusie.

Ik denk wel dat je met een systeemplafond en aanvullende wandabsorptie reeds moet waken voor overdemping van mid en hoog. Als je ook tapijt gaat leggen (wat ik nooit zou doen) zal dat zeer zeker het geval zijn. Je kunt dan beter niet ook nog de voorwand absorberend maken, zodat diffusie in zo'n geval te overwegen is, tenzij die achter een ondoorlatend scherm zou komen te hangen.

Wacht even je reactie af. Het al of niet leggen van tapijt is cruciaal; ik heb waarschijnlijk gemist wat je daarmee van plan bent..
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

skyfox

#841
Quote from: Knor on February 11, 2020, 18:16:51
Ik ken de densiteit van deze glaswol niet, maar het zal zo'n vaart niet lopen met verschillen bij gebruik als oplage, lijkt mij. Of de densiteiten moesten elkaar erg ontlopen... gebruik wat je al hebt, zou ik zeggen.

Een milde kanttekening bij gebruik van wol/akotherm. Ik zou zelf adviseren om een meer selectief absorberend akoestisch schuim te gebruiken, dwz een die het hoog duidelijk meer met rust laat als minersle wol of akotherm (beide hoog-killers).
De downloadpag. van mijn site heeft een lijst met akoestische hulpmiddelen en hun kenmerken. Een van de selectief absorberende schuimjes van Aixfoam die daarin vermeld worden zou ik zelf gebruiken als aanvullende absorptie en reflectiebeheersing.

Als je overweegt om ook diffusie toe te passen moet je dat juist in de eerste reflectiezones doen. De absorptie moet dan verhuizen naar een ander deel van de wand, waar het zijn werk even goed zal doen. Een diffuser presteert vooral optimaal in een vroege reflectiezone, maar absorptie eigenlijk overal.

De invloed en impact van de voorwand op het ruimtelijke geluidsbeeld is altijd groot, maar niet altijd positief.
Je kunt de rol van die voorwand ten goede keren met zowel absorptie als diffusie.

Ik denk wel dat je met een systeemplafond en aanvullende wandabsorptie reeds moet waken voor overdemping van mid en hoog. Als je ook tapijt gaat leggen (wat ik nooit zou doen) zal dat zeer zeker het geval zijn. Je kunt dan beter niet ook nog de voorwand absorberend maken, zodat diffusie in zo'n geval te overwegen is, tenzij die achter een ondoorlatend scherm zou komen te hangen.

Wacht even je reactie af. Het al of niet leggen van tapijt is cruciaal; ik heb waarschijnlijk gemist wat je daarmee van plan bent..

Duidelijk, dan pak ik de Isover glaswol. Ik heb het downloadpakket gevonden en heb gekeken naar de aixfoam producten. Een mooi assortiment! Als ik het goed zie dan kan ik om het hoog te ontzien het beste gaan voor de 5cm dikke platen. Die dempen nog goed rond de 250hz, en ontzien de 4000hz redelijk. Dikker en dunner zouden volgens het schema in het hoog meer dempen.

De voorwand heeft een niet doorlatend scherm, dus ik zou hooguit aan de zijkanten of boven/onder het scherm iets kunnen doen. In het kader van overdemping zou ik, zoals je aangeeft, dan beter geen absorptie meer toepassen. Ik vraag me af of diffusie in de hoekjes zin heeft.

Als ik de achterwand deels voorzien van de Aixfoam panelen, is het dan nog van belang om ook iets met de zijwanden te doen? Vrouwlief ziet dit liever niet, houdt het liever bij de voor en/of achterwand i.c.m. het plafond. Wellicht dat smalle stroken absorptie op de zijwanden tot betere acceptatie leiden, bijvoorbeeld. :)

Qua vloer, we dachten wel aan tapijt, want dat is lekker zacht aan de voeten, maar als dit akoestisch dramatisch is dan kan bijvoorbeeld een laminaat ook een optie zijn, waarbij we dan een kleiner kleed voor de bank leggen. Ik begrijp dat de akoestische impact van een complete tapijtvloer onvoorspelbaar kan zijn, maar wellicht is hier nog iets te winnen door bijvoorbeeld lagerpolig te kiezen?



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Knor

Quote from: skyfox on February 11, 2020, 21:58:41
Duidelijk, dan pak ik de Isover glaswol. Ik heb het downloadpakket gevonden en heb gekeken naar de aixfoam producten. Een mooi assortiment! Als ik het goed zie dan kan ik om het hoog te ontzien het beste gaan voor de 5cm dikke platen. Die dempen nog goed rond de 250hz, en ontzien de 4000hz redelijk. Dikker en dunner zouden volgens het schema in het hoog meer dempen.

De voorwand heeft een niet doorlatend scherm, dus ik zou hooguit aan de zijkanten of boven/onder het scherm iets kunnen doen. In het kader van overdemping zou ik, zoals je aangeeft, dan beter geen absorptie meer toepassen. Ik vraag me af of diffusie in de hoekjes zin heeft.

Als ik de achterwand deels voorzien van de Aixfoam panelen, is het dan nog van belang om ook iets met de zijwanden te doen? Vrouwlief ziet dit liever niet, houdt het liever bij de voor en/of achterwand i.c.m. het plafond. Wellicht dat smalle stroken absorptie op de zijwanden tot betere acceptatie leiden, bijvoorbeeld. :)

Qua vloer, we dachten wel aan tapijt, want dat is lekker zacht aan de voeten, maar als dit akoestisch dramatisch is dan kan bijvoorbeeld een laminaat ook een optie zijn, waarbij we dan een kleiner kleed voor de bank leggen. Ik begrijp dat de akoestische impact van een complete tapijtvloer onvoorspelbaar kan zijn, maar wellicht is hier nog iets te winnen door bijvoorbeeld lagerpolig te kiezen?

Tapijt levert veel absorptie van mid en hoog. Een systeemplafond ook. Maar samen is best heel veel; ik heb het altijd afgeraden. Of/of, niet en/en. Een harde vloer met een kleed voor de vloerreflectie, inderdaad.

Voor wat betreft zijwanden: probeer of het zonder kan. Je merkt storende reflecties al snel op en dan merk je wel of ermee te leven is. En ik zou zo zeker geen diffusie op de voorwand toepassen. Absorptie is eventueel zinvol om de reflecties aan te pakken, maar ik zou dat met de aanvullende lokale absorptie achteraf experimenteel vaststellen.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

skyfox

#843
Het vloervraagstuk hebben we een keuze gemaakt. We gaan een visgraat laminaat toepassen. Echt parket lijkt me nog mooier, maar aan 70 euro de m2 een beetje overkill. Dus maar op zoek naar een mooie quickstep ofzo.

Afgelopen woensdag de kozijnen geschilderd,  zodat er zondag behangen kan worden. Echter, vandaag kreeg vrouwlief het in de heupen en is aan de slag gegaan. Zie de foto's voor het resultaat. Misschien dan zondag laminaat kopen en leggen.

Het systeemplafond is besteld en gaat volgende week in het weekend gemonteerd worden, met uitloop naar een week later.

Ik heb alleen nog geen idee wat voor audio meubel te kiezen. Er moet ruimte zijn voor een center, receiver, Blu-Ray speler en een platenspeler. En evt ruimte voor een externe amp, zou ik in de toekomst willen upgraden naar een lossen pre en eindbak of iets dergelijks. Iemand tips of suggesties?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Quote from: MichelDW on February 14, 2020, 18:48:57
Misschien heeft PascalP nog wat...

Heb voorlopig mijn rack nog in gebruik, weet ook nog niet of het overbodig gaat worden of niet...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Och, geen haast,  ik vind vanzelf wel wat. Heb wel wat moois gezien op internet vanavond, maar dat was ophalen in Delfzijl. Pffff....
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag weer verder gegaan met klussen. De groene banen velours bleven voor geen meter zitten, dus hebben we voor een andere achterwand gekozen. Vrouwlief had er zin in en terwijl ik mn huishoudelijke corvee taken uitvoerde, ging zij in de Little Cinema aan de slag. Zie de fotos voor het resultaat.

Ik kan niet wachten totdat woensdag het plafond binnen komt en we deze zaterdag gaan monteren. Ben benieuwd hoe ver we komen in een goede 5 uurtjes.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Logix


vik

Erg leuk Richard en ook de vrouw wordt er in betrokken. Dat zien we graag!  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike