Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: skyfox on November 29, 2019, 15:45:41
Ow, echt? Het wordt juist daarvoor geadverteerd  :dontgetit:

Wat zou je daarvoor in de plaats adviseren?

Tja, marketing?

De enige manier is een volledig sluitend kozijn.

skyfox

Quote from: bmateijsen on November 29, 2019, 16:19:10
Tja, marketing?

De enige manier is een volledig sluitend kozijn.

Ik ben echt te naïef voor deze wereld soms, denk ik... Goeie marketing, ik vond het wel geloofwaardig. Enfin, ik zal google eens gaan bestormen om te zoeken naar volledig sluitende kozijnen. Thx, Bjorn, ik waardeer het dat je meedenkt! :smile:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

bmateijsen

Quote from: skyfox on November 29, 2019, 16:24:29
Ik ben echt te naïef voor deze wereld soms, denk ik... Goeie marketing, ik vond het wel geloofwaardig. Enfin, ik zal google eens gaan bestormen om te zoeken naar volledig sluitende kozijnen. Thx, Bjorn, ik waardeer het dat je meedenkt! :smile:

Er zijn wel deuren (met kozijn) die een 40 dbA geluidsisolatie hebben overigens....

Jean Sibelius

Mooie plannen Richard, :pompom:

Volgmodus aan? Absoluut. Ik zou dankbaar gebruik maken van de hoogte om een verlaagd plafond te maken. Met die 22cm die Knor voorstelt houdt je, mijn inziens, nog meer dan genoeg ruimte over.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2019, 19:43:32
Mooie plannen Richard, :pompom:

Volgmodus aan? Absoluut. Ik zou dankbaar gebruik maken van de hoogte om een verlaagd plafond te maken. Met die 22cm die Knor voorstelt houdt je, mijn inziens, nog meer dan genoeg ruimte over.

Groeten, Jan

Ik ga zeker van die ruimte gebruik maken. Het plan is om het plafond op 25cm te monteren, daar ik hiermee een mooie vlakke rand creëer met de balkondeur. Ik ben nu aan het zoeken hoe ik dat gat het beste kan verduisteren, rekening houdend met het feit dat we de deur incidenteel willen kunnen gebruiken.

Deze kleine ruimte vormt een hele leuke uitdaging, maar ik heb er vertrouwen in dat het een heel mooi resultaat gaat worden!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Een kleine update uit de Little Cinema. De ruimte is inmiddels langzaam leeg aan het raken. Zo even de meubels te koop aanbieden, zodat die ook het pand kunnen verlaten.

Qua plannen van hoe het eruit komt te zien zijn er ook wat vorderingen. Hiervoor gaf ik aan een deur te moeten zetten om de ruimte af te sluiten, maar ook om geluid te dempen zodat de kids niet teveel last hebben van een beetje leuk volume. Inmiddels heb ik dankzij wat tips gekozen voor het zetten van een deur die volledig door een kozijn kan worden afgesloten, mét een valdorpel. Beste van beide werelden. Geen idee of het iets toevoegt, maar voor die 3 tientjes die een valdorpel kost ga ik het niet laten.

Ik heb ook besloten een verhoogde vloer te plaatsen. Dit zodat ik onder de vloer door makkelijk kabels kan laten trekken. Mooi uit het zicht. Is het zinnig hier nog iets van isolatiemateriaal in de open ruimtes te verwerken? Het type vloerbedekking denken we nog over na. Hout, tapijt, we weten het nog niet.
Ik twijfel nog over een valse voorwand, om ook wat kabels makkelijk en uit het zicht omhoog te brengen. Andere optie is het via de hoek(en) van de kamer te doen met een kabelgoot o.i.d., maar van dat idee wordt ik niet direct warm. Wat me wel grappig lijkt is om het scherm dan verzonken te monteren in die voorzetwand. En dan het voorzetwandje zwart te schilderen. Iemand nog een litertje Vanta black over?  :headbanging:

Het systeemplafond is al een gekozen feit. Dat wordt een Ecophon Sombra plafond. Ik kijk alleen nog even naar de mogelijkheid om deze zonder zichtbare rand te monteren, maar eigenlijk stoor ik me ook niet direct aan de randjes en het monteert denk ik wel een pak makkelijker.

Qua projectie ga ik proberen de 100 inch te halen. Binnenkort ga ik een scherm bij een forumgenoot bekijken en hopelijk ook meenemen. Ik zeg bewust "proberen te halen" omdat ik enorm loop te klooien met de throw distance/ratio van beamers. Heel veel "echte" home cinema projecteren (Sony, JVC, Epson) hebben een throw ratio van minimaal 1.37. Gecombineerd met het formaat van de beamer van toch wel minimaal 40cm en een totale kamerlengte van 307cm komt het erop neer dat ik dan max 90 inch kan projecteren. Er zijn beamers met een gunstigere ratio van 1.25 of lager, maar dan kom je toch snel in het DLP geweld van BenQ en Optoma. Enerzijds niets mis mee als ik geen last heb van de beruchte regenbogen, anderzijds had ik toch graag een Sony (of JVC) aan de muur gehangen. Binnenkort maar eens bij The Next Shop bij mij in de buurt langs om deze projectoren te bekijken en beoordelen. Wellicht ze ook eens langs een Sony laten lopen, om te kijken welke kwaliteit ik laat liggen.

Op het vlak van speakers ga ik zeker m'n huidige MA Golds hergebruiken, voor Atmos gebruik ik de RS1's en voor de rears overweeg ik nog steeds om in plaats van directe stralers een set MA Gold FX in te zetten. Ik heb contact met iemand die een setje 2e hands voor een mooie prijs aanbiedt, maar ik durf het nog even niet aan te schaffen.

Dan nog nadenken over kleurstelling van de zijwanden en achterwand, over zetels en over verlichting. Met een beetje geluk kan ik in de kerstvakantie "de eerste paal" slaan. Nu eerst nog even de kamer verder bouwrijp maken, hahaha!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Spannende tijden breken aan[emoji1303]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Ik zal hier eens meten. Ik vul met gemak 100" in mijn ruimte en die verschilt niet zoveel zoals gezegd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

De ruimte voor de Little Cinema is weer iets leger geworden met de verkoop van twee kastelementen. Zal de resterende spullen ook even in de marktsectie zetten, misschien dat iemand nog iets van spullen nodig heeft.

Afgelopen weekend ben ik bij forumgenoot PascalP op bezoek geweest om te kijken naar zijn aangeboden projectiescherm. Leuk hoe het vaak toch ook uitmond in een demosessie van iemand z'n set. Daar ben ik in ieder geval erg onder de indruk geraakt van zijn MK Sound set. Klinkt als een klok, dialoog is goed verstaanbaar, prachtig! Misschien deels ook wel dankzij de voortreffelijke room correction van Dirac. Wellicht dat er na een aanpassing van de akoestiek nog meer winst te halen valt, maar de set is zo al indrukwekkend  :headbanging:

Enfin, na de sessie hebben we het scherm even goed bekeken en ik kon al bijna niet anders dan het mee te nemen. Een prima scherm voor het geld, geen hotspotting, sparkles of andere zaken. Gewoon een strak plaatje op een strak scherm. Pascal, bedankt voor het warme ontvangst en de demo van de set. Maakte het de rit helemaal waard :) Wat wil een mens nog meer?

O ja, een beamer natuurlijk! Daarvoor ben ik gister op pad geweest naar Den Bosch, om bij forumsponsor Vik te genieten van mooie spullen in zijn assortiment. Vik had alles tot in de puntjes voorbereid en de door mij geambieerde beamer al netjes opgesteld. De firmware update had helaas alle instellingen naar de fabrieksinstellingen terug gezet, dus de ISF calibratie wordt tzt opnieuw gedaan. Desondanks door een paar goede demodiscs toch een goede indruk gekregen van de beamer en z'n kunnen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de ISF calibratie de kleuren verder normaliseert en ik vond ik de manual nog wat mogelijkheden voor de HDR modus om de kleuren natuurlijker te krijgen dan tijdens de demo, dus dat komt helemaal goed.
Enfin, besloten de beamer te kopen en we hadden nog zin, dus lekker even genoten van al het snoepgoed wat Viktor heeft opgesteld in zijn demo ruimte. Zo'n Sony is toch echt wel next level. En de beleving op een scherm van 2.8m is ook bizar, ik hoop dat de beleving in mijn Little Cinema net zo intensief gaat worden.

De volgende stap: die verrekte kamer moet leeg, whaha! En daarna beginnen met bouwen. Good times  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Mooi man en geniet van het scherm!
Welke projector had je nu bij Vik gekocht? Die Optoma wat je zei?

Ben eens benieuwd naar je ruimte straks  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Mooi project, de inspanningen en tijd naar een mooie ht is al leuk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Quote from: PascalP on December 10, 2019, 15:56:21
Mooi man en geniet van het scherm!
Welke projector had je nu bij Vik gekocht? Die Optoma wat je zei?

Ben eens benieuwd naar je ruimte straks  :popcorn:

Klopt, die Optoma UHL55 inderdaad. Komt nog een flinke bak licht uit. Bij Vik projecteerden we op 280 breed. Dat is iets van 150 inch, geloof ik. Dus op 100 inch gaat dat perfect lukken. Alleen nog even ISF calibreren... o ja, en de kamer bouwen.

Quote from: Marco66 on December 10, 2019, 16:40:19
Mooi project, de inspanningen en tijd naar een mooie ht is al leuk.

Zeker! Lekker plannetjes maken, uitdenken hoe wat waar. En dan realiseren. Een leuke en spannende fase. Straks in de kerstvakantie beginnen, ik ben benieuwd wanneer het klaar zal zijn :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Mijn scherm is 127 inch en klopt idd. 280cm netto.

Heel veel plezier met de Optoma en het opbouwen van jullie Home Cinema!!  :headbanging:


Quote from: skyfox on December 11, 2019, 16:19:00
Klopt, die Optoma UHL55 inderdaad. Komt nog een flinke bak licht uit. Bij Vik projecteerden we op 280 breed. Dat is iets van 150 inch, geloof ik. Dus op 100 inch gaat dat perfect lukken. Alleen nog even ISF calibreren... o ja, en de kamer bouwen.

Zeker! Lekker plannetjes maken, uitdenken hoe wat waar. En dan realiseren. Een leuke en spannende fase. Straks in de kerstvakantie beginnen, ik ben benieuwd wanneer het klaar zal zijn :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Afgelopen maandag begonnen met het opbouwen van de ruimte. Onverwacht kwam forumgenoot Kamidioblitz nog langs om te helpen. Erg handig én gezellig!

We zijn begonnen met het spuiten van de kachel in stemmig matzwart. Opschuren, ontvetten en daarna lekker met een spuitbus in de weer. Meteen een tweede laagje er ook overheen na het opdrogen van de eerste laag. Prima resultaat!
Vervolgens konden we begonnen aan de vloer. eerst het plan maken, daarna aan de slag met het uitmeten van de liggers en deze vasttapen. Nadat die volledig waren uitgemeten konden de vloerpanelen gelegd worden. Een leuke klus die met z'n tweeen prima te doen is.

Marc, bedankt voor de hulp en gezelligheid! Komend weekend ga ik verder met de laatste stukjes vloer en met het trekken van wat kabels. Hopelijk komt het behang snel binnen, kunnen we daarmee aan de slag. Dan nog een voorzetmuurtje bouwen als projectiewand. Tegen die tijd is de vakantie ook weer ruim voorbij.

Fijne feestdagen allemaal!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Fijn die hulp! Jij ook fijne feestdagen en geniet van je vakantie!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Lkkr bezig, ga je nu een hele vloer in de kamer leggen vanwege geluidsisolatie?

skyfox

Nee, de vloer is bedoeld om gemakkelijk kabels te kunnen trekken zonder met holle plinten te hoeven werken. Daarnaast komt deze ook tegen de onderkant van de toegangsdeur, wat dan wel weer geluidsisolerend werkt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Ah.
Daarom had ik van die groene isolatieplaten gebruikt als ondervloer (2lagen).



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fluissie

Oe dat zijn mooie plannen  :pompom: , en stiekem wel een beetje jaloers op wat waarschijnlijk zon mooie ruimte gaat worden !

Geniet van de uitvoering en de volgmodus staat op aan !

skyfox

Quote from: denoontje on December 28, 2019, 08:01:37
Ah.
Daarom had ik van die groene isolatieplaten gebruikt als ondervloer (2lagen).

Ah, dat kan natuurlijk ook. Als je er dan een stukje tussenuit laat heb je een prima kabelgoot. Heb jij laminaat op je isolatie gelegd of een ander materiaal?

Quote from: fluissie on December 28, 2019, 08:13:52
Oe dat zijn mooie plannen  :pompom: , en stiekem wel een beetje jaloers op wat waarschijnlijk zon mooie ruimte gaat worden

Geniet van de uitvoering en de volgmodus staat op aan !

Thx! Het is wel passen en meten met die ruimte, werken op de vierkante cm. Toch denk ik dat ik er iets moois en goed klinkend van moet kunnen maken. Ik ben benieuwd of dat ook echt gaat lukken. Akoestisch beginnen met het systeemplafond en vanaf daar verder werken langs de muren om tot een zo optimaal mogelijk klinkende Little Cinema te komen.  :music:

Ik ben nog een beetje zoekende naar welke speakers ik als fronts mee wil starten, mijn oude RS6jes of m'n huidige MA Gold 100 boekenplankers. Als ik de RSsen pak dan kunnen de 100's in de woonkamer blijven. Leuke stereo versterker erop en dan heb ik beneden ook nog leuk geluid. Lastige keuzes...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Gewoon tapijttegels.
Kan ik overal makkelijk bij.
En idd wat ruimte tussen de platen vd onderlaag voor kabels.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Richard, kom anders in het nieuwe jaar eens bij me langs. Wil niet pochen, maar de Meridian laat echt zien dat je in een kleinere ruimte een mooi resultaat kan behalen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fluissie

Persoonlijk zou ik je golds beneden houden en er een mooie
Amp op zetten

De silvers in je ruimte plaatsen en wellicht een complete set van maken via marktplaats ? Silver rs serie komen wekelijks wel wat dingen van voorbij en nog goed betaalbaar ook

Anderzijds een volledige gold opstelling in je nieuwe ruimte ... :inlove: :inlove:

skyfox

Quote from: denoontje on December 28, 2019, 15:09:37
Gewoon tapijttegels.
Kan ik overal makkelijk bij.
En idd wat ruimte tussen de platen vd onderlaag voor kabels.

Zit daar nog wat tussen dan voor de stevigheid, zodat je er meubels op kan zetten? Of zijn die groene platen voldoende hard dat je er gewoon een zware stoel of bank op kwijt kan? Werken die platen dan eigenlijk ook nog in op de akoestiek?

Quote from: Bas Akkerman on December 28, 2019, 17:14:36
Richard, kom anders in het nieuwe jaar eens bij me langs. Wil niet pochen, maar de Meridian laat echt zien dat je in een kleinere ruimte een mooi resultaat kan behalen.

Lijkt me gezellig, Bas! Ben wel benieuwd wat de Meridian je gebracht heeft. Ik heb de Lexicon bij je horen spelen, maar dat was ook alweer zo lang geleden dat ik het me niet goed kan herinneren. Desondanks ben ik erg nieuwsgierig naar je Meridian. Mooi spul :) Lijkt me ook mooi om het eens in vergelijk te horen met een receiver als de mijne, maar dat is wel heel veel werk om dat "even" te gaan vergelijken.

Quote from: fluissie on December 28, 2019, 21:10:25
Persoonlijk zou ik je golds beneden houden en er een mooie
Amp op zetten

De silvers in je ruimte plaatsen en wellicht een complete set van maken via marktplaats ? Silver rs serie komen wekelijks wel wat dingen van voorbij en nog goed betaalbaar ook

Anderzijds een volledige gold opstelling in je nieuwe ruimte ... :inlove: :inlove:

Ja, daar neig ik dus ook naar. Maar aan de andere kant, in de Little Cinema ga ik ook wel muziek luisteren en concerten afspelen. Dus in dat opzicht zou maximale kwaliteit wenselijk zijn. Alleen de indeling beneden is niet geschikt voor vloerstaanders, dus dat is geen optie. Dan zou ik ze moeten inruilen voor een setje boekenplankers.

De Silver heb ik overigens al een complete set van, incl RS1's als hoogtespeakers. Ik zou zelfs de oude center weer neer kunnen zetten, maar dat gaat echt niet gebeuren.

Een volledige Gold opstelling in de ruimte...  :inlove: Als ik daar eens centjes voor had... Maar dan wel met een Arcam AV10 en twee Moon Titans als versterking natuurlijk. Wat zong Marco Borsato in een van z'n eerste hits ook alweer? Ach ja... Zou de Staats binnenkomen op oudejaars, dan gaat dat helemaal goedkomen. Maar dan valt een complete Platinum set in een nieuwbouwruimte onder de garage ofzo opeens ook binnen de mogelijkheden, hahaha!  :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9