Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Die zetels zien super-hangen uit  ;D
Geen opgave om daar een paar films achter elkaar in te kijken.
Netjes!

larzie

Mooi man!  :thumbs-up:
Blijft die beamer daar trouwens staan of krijgt hij nog een mooi plekkie ergens hogerop? Heb je nu geen last dat je voor de projector zit?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Quote from: larzie on July  9, 2012, 19:49:41
Mooi man!  :thumbs-up:
Blijft die beamer daar trouwens staan of krijgt hij nog een mooi plekkie ergens hogerop? Heb je nu geen last dat je voor de projector zit?

Thx!! Die beamer blijft daar staan. Gek genoeg staat ie daar precies goed. Heb alleen last van iets in beeld als ik me uitrek of m'n vrouw even door haar haren woelt ofzo. Dus eigenlijk bijna nooit last van iets in beeld. Verbaas me er eigenlijk over hoe goed het wel niet gaat!

Quote from: Start to HT on July  9, 2012, 19:34:27
Die zetels zien super-hangen uit  ;D
Geen opgave om daar een paar films achter elkaar in te kijken.
Netjes!
Quote from: beatbrother on July  9, 2012, 16:38:18
Heeel vet !
Ook mooie confortabele stoelen !
Heel knap.  :wub:
Quote from: high-q on July  9, 2012, 11:24:31
Mooie foto's! Dat ziet er echt uit als een ruimte waar je fijn films kunt kijken, ook de stoelen zien er lekker comfortabel uit. Geniet ervan!  :thumbs-up:
Quote from: Pinohelmond on July  9, 2012, 08:43:49
Super zo'n dedicated ruimte! Moet genieten zijn idd.  :worship:

Bedankt voor jullie complimenten! Het is echt een heerlijke ruimte voor films. Kan het iedere filmliefhebber alleen maar van harte aanbevelen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Even niet op het forum geweest, maar dit ziet er weer zeer strak uit (en comfortabel) O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on July 10, 2012, 17:56:11
Even niet op het forum geweest, maar dit ziet er weer zeer strak uit (en comfortabel) O0

Merci! Mooi en zeker comfortabel! En zodra ik het kleed op de foto krijg dan is het plaatje toch wel een stuk completer nog  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, heb m'n startpost maar eens aangepast. Even een lijst aangelegd met wat ik nou precies allemaal in gebruik heb :)

De laatste dagen heb ik eindelijk eens tijd genomen om de DD10 weer eens beter af te stellen. Met het plaatsen van de tubetraps heb ik gemerkt dat het volume iets omlaag mag. Sowieso vond ik de laatste tijd dat het volume van de sub te hoog stond.
Ik heb nu een tweetal profielen. Eentje voor muziek, waarbij een wat plattere lijn gemaakt is op een wat lager volume. Dit zorgt voor een hele mooie integratie. Daarnaast een profiel met housecurve (+3db per octaaf) om voor films een wat imposantere ervaring te hebben. Ik heb vandaag een film gekeken en ben erg tevree met het resultaat. Subtiel, doch met impact als daarom gevraagd wordt. Nu nog eens muziek luisteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Leuk! Dat is het toch wel het mooie van die presets. Heb je in veel gevallen het beste dat je kan wensen. Zijn er verder nog nieuwtjes Richard?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ehm, nope, geen nieuwtjes... Geld voor audio is even op.

Ik zou ook even niet heel goed weten wat ik zou willen veranderen. Een DD18 uitproberen zou leuk zijn misschien, of de laatste puntjes afwerken in het HT. Hmmz, dit klinkt verdacht veels als 'tevreden'...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Juist hartstikke goed joh! Een groot goed hoor... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


HTip

Je hoeft niets te veranderen om te kunnen blijven genieten. En een DD10 is ook niet de minste sub, dus dat zit ook wel goed.

Veel plezier en als het kleed ligt zien we de foto's wel verschijnen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on August 29, 2012, 23:21:18
Je hoeft niets te veranderen om te kunnen blijven genieten. En een DD10 is ook niet de minste sub, dus dat zit ook wel goed.

Veel plezier en als het kleed ligt zien we de foto's wel verschijnen ;)

Kleed ligt er, heb alleen geen groothoeklens die em mee kan pakken... Ik maak wel een keer een verticale panorama, haha!

En ik heb zeker mooie spullen... Dus ik geniet met volle teugen. Het voelt ook wel lekker om even een adempauze te hebben van het upgradevirus :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Helemaal goed! Hoop voor je dat je virus maar lang buiten de deur kan houden. Zelfs na de M&G bij mij :P Alhoewel, je hebt al een dedicated ruimte en een prachtige set. Misschien nog iets in de akoestiek? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Zo, we zijn zo'n 4 jaar verder  :blink: Wat gaat die tijd hard zeg. Veel gebeurd de afgelopen jaren, soms hier nog stiekem meegelezen of eens wat te koop gezet. Nu weer zin om weer eens wat meer met de audio te gaan doen. Afgelopen januari al de mooiste upgrade ever gedaan (baby boy, zit een hoop audio in kan ik je zeggen!). Nu is de HT weer eens aan de beurt.

Hoe dat zo komt? Nou ja, eigenlijk omdat spullen stuk gaan. Afgelopen week heeft m'n subwoofer het begeven. De reparatiekosten liegen er niet om en biedt maar liefst 3 maanden garantie op een perfecte werking. Voor het geld kan ik dus ook iets nieuws kopen. Eventueel wat bijleggen. Of de gok nemen en iets anders 2e hands kopen. Ik heb geen haast, dus de zoektocht zou met een week klaar kunnen zijn of tot het najaar duren. Als de weergoden NL weer in een grauw en grijs land veranderen dan mag de nieuwe setup er wel zijn :) En met een nieuwe sub wil ik ook nog eens kijken naar de akoestiek in de HT en de laatste puntjes die ik nooit heb afgewerkt.
En passant kriebelt het ook weer om eens een echte eindbak te proberen achter m'n HT amp. Of om eens te gaan kijken naar een echte pre/pro met eindbak oplossing. Had in ieder geval een tijdje terug wat issues met het hdmi board van mijn huidige amp, dus oriënteren op wat nieuws is niet verkeerd.

Enfin, het kriebelt weer lekker :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Thx Bas! Leuk om terug te zijn :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Welkom terug! We zien je nieuwe aanwinsten wel verschijnen in dit topic :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

#492
Dank je wel, Jan! De aanwinsten gaan hier zeker voorbij komen. Eerst maar eens rustig oriënteren op wat er tegenwoordig zoal te krijgen is. Ik zie een hoop nieuwe dingen voorbij komen.
Qua sub heb ik zeker voorkeur voor eentje met servo controle. De Velodyne was altijd lekker strak en ik ben erg groot fan van hun software om de equaliser te beïnvloeden. Ik ben beniewd hoe dat bijvoorbeeld bij Rythmik geregeld is. Of anders het gebruik van bijvoorbeeld een Antimode. Heb nog even aan Trinnov gedacht, maar die valt helaas ruim buiten budget.

Spannende tijden dus :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Wat is je budget eigenlijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Die moet ik eigenlijk nog vaststellen. De reparatie van de DD10 zou 1000 euro kosten. Voor een sub zou ik dan best iets meer willen uitgeven, dus 1500 euro vind ik best acceptabel. Als het meer gaat kosten dan moet ik daar eens goed over nadenken.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Best kans dat ik dit jaar naar twee of meer subs ga, dus dan zou de DD18 verdwijnen. Ik kan niets beloven, maar houd dat in gedachten... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Oe, interesse! Ik houd me graag aanbevolen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Het kan ook overkill zijn voor je ruimte hè? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Alles is mogelijk, maar ik denk dat het wel meevalt ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Weer eens een update hier. Met de plannen om volgend jaar een poging te gaan wagen voor een 2e mini-me gaan we de HT verhuizen. En wel naar zolder! In het verleden had ik sowieso al ideeën om de HT op zolder te realiseren, maar kozen we om praktische redenen voor de extra slaapkamer als HT. En nu dus vanwege praktische redenen voor de zolder. Alle spullen hebben we hier al, op een werkende sub na, en schoonvaderlief zorgt voor de benodigde bouwmaterialen (thx!!!) zodra we een beetje weten hoe en wat we het willen. We verwachten volgend jaar in februari of maart te starten met de grote verandering.

Vanavond heb ik de eerste metingen gedaan van hoeveel ruimte ik heb om mee te werken. Daarnaast gezocht naar akoestisch advies. Zag helaas op de site van Soundscapes dat Toine ermee gestopt is! Dus als iemand mij kan adviseren over wie ik hierover kan contacten, dan zou dat fijn zijn. Ik wil met zoveel mogelijk zelfbouw tot een akoestisch goed klinkende ruimte komen. Mijn huidige HT was al best aardig, maar ik weet dat het nog stukken beter kan. Ik leg deze keer de lat dus hoger. En anders gaan we weer zelf met REW aan de slag.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9