Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Aardige veranderingen zo te lezen. Tijd voor een foto update? ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on June 26, 2012, 19:55:11
Gaat gestaag verder zo te horen. Benieuwd naar het effect van de basstraps, de stoelen zullen (denk ik) een wat minder grote invloed hebben. Bevalt de Denon nog enigszins?

Zo af en toe een leuke aankoop inderdaad. Ben erg benieuwd naar het effect van de 2e trap!

De Denon bevalt zeker nog! Binnenkort even wat afspreken om em definitief van je over te nemen, als je em nog steeds wilt verkopen. Hij staat heerlijk in de huiskamer te spelen. De match met de Bostons is stukken beter dan met de MA's. Grappig, hoe dat werkt  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Hoeveel loungers heb je geplaatst ? Fotos ?  ;D
Ik ook wel dat het niet te onderschatten is wat dat doet met je akoustiek.


HTip

Mooie aanwinsten weer. De ene helpt je akoestiek en de ander is gewoon om lekker te kunnen genieten. Klopt wat je zegt dat stof beter was geweest, maar leer is natuurlijk wel erg mooi en zit heerlijk...

@Bas: Meubilair kan (grote) invloed hebben op de akoestiek. Mijn stoffen bioscoopstoelen zijn dan ook onderdeel van het akoestisch plan geweest. Leder reflecteert meer dan het absorbeert. Maar dat zit allemaal in het midden/hoog frequentiegebied.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Grappig, onderschat ik dan flink. En zitten ze lekker skyfox?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Quote from: HTip on June 28, 2012, 15:49:11
Mooie aanwinsten weer. De ene helpt je akoestiek en de ander is gewoon om lekker te kunnen genieten. Klopt wat je zegt dat stof beter was geweest, maar leer is natuurlijk wel erg mooi en zit heerlijk...

@Bas: Meubilair kan (grote) invloed hebben op de akoestiek. Mijn stoffen bioscoopstoelen zijn dan ook onderdeel van het akoestisch plan geweest. Leder reflecteert meer dan het absorbeert. Maar dat zit allemaal in het midden/hoog frequentiegebied.

En als een persoon in de stoel zit? ;D eigenlijk moet je die ook meerekenen. Het oppervlak waar de midden en hoge tonen op weerkaatsen wordt minder en de persoon is eigenlijk meteen ook een bastrap...
Je hebt zogezegd altijd variabelen...

;D

Sorry!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on June 28, 2012, 16:30:31
En als een persoon in de stoel zit? ;D eigenlijk moet je die ook meerekenen. Het oppervlak waar de midden en hoge tonen op weerkaatsen wordt minder en de persoon is eigenlijk meteen ook een bastrap...
Je hebt zogezegd altijd variabelen...

;D

Sorry!

Goede aanvulling Rens. Klopt inderdaad dat de persoon in de stoel ook nog effect zou kunnen hebben. Toine wilde dit effect een keer meten en tijdens een M&G heeft hij 2 metingen gedaan, 1 met alleen hij in de ruimte en 1 met 6 personen in de ruimte. Hij had veel meer demping verwacht met de 2e meting, maar het effect was bijna nihil. Dit kan natuurlijk echter per ruimte verschillen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on June 28, 2012, 15:54:21
Grappig, onderschat ik dan flink. En zitten ze lekker skyfox?

Ach, daar is het forum voor. We leren elke keer weer wat bij. Dat maakt het ook zo leuk!

De stoelen zitten heerlijk zodra het voetenbankje omhoog komt! Lekker een beetje loungen. Als je er helemaal rechtop in zit dan vind ik ze zelf wat minder, maar we zitten eigenlijk tot nu toe altijd met de voetenbank omhoog en de rugleuning iets gekanteld. Je kan die leuningen zelfs bijna platleggen, dus als ik ooit een ruzie heb met de vrouw...   :o 8)

Quote from: beatbrother on June 26, 2012, 21:13:32
Hoeveel loungers heb je geplaatst ? Fotos ?  ;D
Ik ook wel dat het niet te onderschatten is wat dat doet met je akoustiek.

Ik heb er twee geplaatst. De ruimte laat niet veel meer toe (4.14m bij 3.55m). Ik zou voor drie kunnen gaan, maar eigenlijk zal die derde stoel bijna nooit gebruikt worden. Wel zit ik dan zelf wat meer op de sweetspot... Ach, zo is het prima!

Quote from: high-q on June 26, 2012, 19:59:30
Aardige veranderingen zo te lezen. Tijd voor een foto update? ;)

Foto's zal ik snel eens maken! Heb nu een statief voor m'n camera, dus kan meteen bij slecht licht beter fotograferen. Wel moeten we nog een oplossing kiezen voor de verlichting, maar de prioriteit ligt momenteel bij het opknappen van de tuin  :police:

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Quote from: HTip on June 28, 2012, 16:36:39
Goede aanvulling Rens. Klopt inderdaad dat de persoon in de stoel ook nog effect zou kunnen hebben. Toine wilde dit effect een keer meten en tijdens een M&G heeft hij 2 metingen gedaan, 1 met alleen hij in de ruimte en 1 met 6 personen in de ruimte. Hij had veel meer demping verwacht met de 2e meting, maar het effect was bijna nihil. Dit kan natuurlijk echter per ruimte verschillen.

Je ziet wel vaker dat de praktijk verschilt van de theorie...
Maar klinkt het dan voor jou anders in de ruimte dan Philip met een andere hoeveelheid personen?
Als je het niet terug ziet in de meting, zou je het ook niet mogen ervaren... Toch.
Leuke test trouwens. Ik ben wel vrijwilliger!M ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on June 28, 2012, 18:55:02
Je ziet wel vaker dat de praktijk verschilt van de theorie...
Maar klinkt het dan voor jou anders in de ruimte dan Philip met een andere hoeveelheid personen?
Als je het niet terug ziet in de meting, zou je het ook niet mogen ervaren... Toch.
Leuke test trouwens. Ik ben wel vrijwilliger!M ;D ;D
:clapping: Aardig dat je je aanbiedt als vrijwilliger :D

Die test is zoals gezegd dus al een keer gedaan met meetresultaat. Staat in mijn topic (ik dacht pag. 322, maar staat ook in de inhoudsopgave onder akoestiek).

Richard, als je vindt dat dit je topic vervuilt haal ik het wel weg...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on June 28, 2012, 23:11:38
:clapping: Aardig dat je je aanbiedt als vrijwilliger :D

Die test is zoals gezegd dus al een keer gedaan met meetresultaat. Staat in mijn topic (ik dacht pag. 322, maar staat ook in de inhoudsopgave onder akoestiek).

Richard, als je vindt dat dit je topic vervuilt haal ik het wel weg...

Och, 2 of 3 posts die niet helemaal on-topic zijn kan ik niet kwaad om worden hoor. Zouden jullie nou pagina's vol gaan schrijven dan kunnen we nog eens een bakkie inschenken en het er eens serieus over hebben  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Quote from: skyfox on June 28, 2012, 23:14:00
Och, 2 of 3 posts die niet helemaal on-topic zijn kan ik niet kwaad om worden hoor. Zouden jullie nou pagina's vol gaan schrijven dan kunnen we nog eens een bakkie inschenken en het er eens serieus over hebben  ;)

;D Kan je je ook aanmelden als vrijwilliger...
Drinken we een bakkie bij Philip ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

*Ziet Peerles Monster en skyfox al doodstil liggen, terwijl HTip de heren vraagt nu toch eens echt stil te liggen om een goede meting te kunnen doen*
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Quote from: Bas Akkerman on June 29, 2012, 11:09:40
*Ziet Peerles Monster en skyfox al doodstil liggen, terwijl HTip de heren vraagt nu toch eens echt stil te liggen om een goede meting te kunnen doen*

Het is natuurlijk wellicht overdreven. Maar het is wel een punt.
Waar bevinden de personen zich in de ruimte.
Vaak lig ik overigens niet in een bioscoop ruimte... Ik zit vaker zeg maar ... ;D ;D

Zo Skyfox nu is gedaan met de pret. Serieuze zaken weer in jouw topic!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

:clapping: Richard, dat bakkie komt eerder dan je denkt. Binnenkort mijn Oppo terug en dan is de M&G ook wellicht niet meer ver weg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: Peerless Monster on June 29, 2012, 11:02:11
;D Kan je je ook aanmelden als vrijwilliger...
Drinken we een bakkie bij Philip ;D

Ik ben vóór!!  :pompom:

Quote from: Peerless Monster on June 29, 2012, 12:56:58
Het is natuurlijk wellicht overdreven. Maar het is wel een punt.
Waar bevinden de personen zich in de ruimte.
Vaak lig ik overigens niet in een bioscoop ruimte... Ik zit vaker zeg maar ... ;D ;D

Zo Skyfox nu is gedaan met de pret. Serieuze zaken weer in jouw topic!

Whaha, zo serieus ben ik nu ook weer niet in het leven hoor. Pret maakt het leven het waard om te leven. ;)

Quote from: HTip on June 29, 2012, 22:14:16
:clapping: Richard, dat bakkie komt eerder dan je denkt. Binnenkort mijn Oppo terug en dan is de M&G ook wellicht niet meer ver weg ;)

Ik ben erg benieuwd, Philip! En of het bakkie nu eerder of later komt (bakkie thee trouwens, om geen verkeerde verwachtingen te scheppen!), genieten ga ik er zeker van doen. Komt goed!


Foto's houden jullie trouwens nog tegoed. Tis een nogal hectisch weekend met het huwelijk van mn schoonbroer, een high tea ter ere van het 40 jarig huwelijk van een oom en tante en morgen een verjaardag van een achterneefje in het zonnige (?) Limburg.  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#467
Belofte maakt schuld, dus hierbij een drietal nieuwe foto's van de ruimte. Eenmaal de zetels in standby-modus, eenmaal naar voren gekeken en eenmaal het glitterplafond.

Eigenlijk zou ik voor deze foto's een bredere lens willen hebben, want met 18mm (op aps-c, dus 27mm op kleinbeeld) krijg ik de ruimte er echt niet op zoals ik wil. In beide foto's zie je bijvoorbeeld het mooie bruine kleed niet wat er licht en welke juist heel sfeerbepalend is.

Binnenkort dus maar een kijken of ik een degelijke 8-16 of 10-20mm lens kan lenen/huren ergens.

Edit: even de foto's verkleind...  :-[
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


HTip

Die stoelen zullen lekker zitten :popcorn: Je hoeft geen aparte lens te huren/lenen. Met een statief en autostitch kun je een "panorama" maken. In het panoramatopic staat hoe het werkt. De foto's van mijn HT waarbij de ruimte groter lijkt dan die is zijn met autostitch gemaakt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: HTip on July  7, 2012, 23:25:26
Die stoelen zullen lekker zitten :popcorn: Je hoeft geen aparte lens te huren/lenen. Met een statief en autostitch kun je een "panorama" maken. In het panoramatopic staat hoe het werkt. De foto's van mijn HT waarbij de ruimte groter lijkt dan die is zijn met autostitch gemaakt.

Zeker, gister weer van genoten! Vooral als je de voetenbank uitklapt en je zakt ietsjes achterover... Heerlijk!

Die lens is toch wel handig als ik ook wat van het vloerkleed wil meekrijgen. De ruimte is nu gewoon te kort om de vloer op de foto mee te krijgen. Ik snap het panorama zeker, en dat is leuk om de muren mee te pakken (en ga ik zeker nog eens doen!), maar een paar milimeter breder zou het plaatje wel helemaal afmaken in mijn ogen. Ach, als de lamp/lampen hangen dan heb ik weer een excuus voor een foto-moment!


Quote from: Martijn90 on July  8, 2012, 15:19:50
Gaaf  :headbanging:
Quote from: morca on July  7, 2012, 22:32:57
Netjes  :thumbs-up:

Thx mannen!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

Super zo'n dedicated ruimte! Moet genieten zijn idd.  :worship:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

high-q

Mooie foto's! Dat ziet er echt uit als een ruimte waar je fijn films kunt kijken, ook de stoelen zien er lekker comfortabel uit. Geniet ervan!  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

beatbrother

Heeel vet !
Ook mooie confortabele stoelen !
Heel knap.  :wub: