Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

larzie



Zulke rollen dus in de verpakking in de hoeken van de kamer wegwerken. Dat is best een flinke klus maar het is mogelijk!  :D  :tongue2:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Peerless Monster

Quote from: morca on April 27, 2012, 22:39:55
Diameter ? Zelfgemaakte tube die ik vd week nog te koop zag staan  :D


Die tubes zijn niet zomaar opgerolde matten...
Er zit nog heel wat achter. Je moet bijvoorbeeld lucht hebben in het midden. De verandering van materiaal veranderd namelijk de snelheid van het geluid en dat heb je nodig om energie te doen afnemen. Kijk op de site van Toine om zoiets zelf te bouwen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

morca

Quote from: Peerless Monster on April 27, 2012, 22:52:39
Die tubes zijn niet zomaar opgerolde matten...
Er zit nog heel wat achter. Je moet bijvoorbeeld lucht hebben in het midden. De verandering van materiaal veranderd namelijk de snelheid van het geluid en dat heb je nodig om energie te doen afnemen. Kijk op de site van Toine om zoiets zelf te bouwen.
Was ook een grapje  :D
Ik zou idd zeker even lezen voordat ik zoiets ging bouwen.
Maar voorlopig eerst de boel maar eens neerzetten,

skyfox

Quote from: garmtz on April 27, 2012, 20:17:41
Wel een extreme nagalm in het laag. Ik zou eerst een algemene laagdemping inzetten (veel bass traps) en dan nog een selectieve bass traps gaan denken. Heel goedkope oplossing: steenwol in de verpakking in de hoeken van de kamer (of langs plafond) wegwerken. Het plastic maakt niets uit voor de laagdemping, maar je gaat ook niet teveel extra dempen in het hoog/midhoog.

Garmt, heeft Auralex verder niets wat hier kan helpen? Die rollen wegwerken is wel een hele klus. Had bijna tubetraps gekocht die hier op het forum 2e hands worden aangeboden, maar het zijn echt enorme dingen als je tot 35hz wilt dempen.

Wat voor demping kan ik van de voorgestelde rollen isolatie verwachten?

Quote from: morca on April 27, 2012, 20:33:43
Hoe dik,groot zijn die verpakkingen Garmtz,ik ben ook net met me huiskamer bezig en zit ook voor achter de gordijnen wat te verzinnen.
Plek zat.
Vd week anders eens een maatje bellen ,die werkt bij de bouwgroothandel.....

Mijn eerste subje zit ook in het  doosje Sky ,morgen de 2e hoop ik.
En hoop nog wat dingen om het huis klaar te maken te regelen.

Gaaf dat je weer lekker met je subjes bezig bent. Wil de vebouwing/inrichting een beetje vlotten?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Volgende week zaterdag beginnen met sauzen,hopelijk die week daarop de kamer klaar  :D

Hoor wel gisteren dat me receiver die week gemaakt is,of het echt geld gaat kosten.Dus ik duim nu heel hard ....
Vanmorgen druk geweest inpakken en vast wat dingen wegbrengen,nu even chillen  :D

skyfox

Vandaag even de woonwinkels afgestruind naar spullen voor de HT. Uiteindelijk geslaagd met een vloerkleed (er lag een dekbed  :nopompom: ), een laptoptafel en een verhoging voor het audiorack. Foto's volgen ;)

Wel heb ik nog even een nieuwe meting gedaan. Zie hieronder voor de nieuwe waterfall, de vorige RT60 en de huidige RT60.  :o

Nu alleen die laagproblemen nog oplossen... Het geluid klinkt al wel een stuk strakker, minder rommelig. Very nice!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on April 24, 2012, 15:15:06
Dat is ook de reden dat ik zo heel benieuwd ben naar de ruimte van Htip. Werkelijk iedereen is zo enorm enthousiast over de subbeleving zoals die in de Chamber wordt ervaren... Zoals iedereen erover spreekt moet het bijna de benchmark van subbeleving zijn

Uiteraard zullen er best meer subs zijn die dezelfde ervaring bieden, maar het gaat me even om het principe. Iedereen roept dingen over subbeleving die me geweldig lijken, maar ik wil het graag zelf ervaren zodat ik mijn verwachtingen op een realistisch niveau kan brengen. Zou het namelijk niet veel uitmaken dan wat ik nu heb dan kan ik beter investeren in, bijv., een buttkicker of doorsparen voor D-Box.
Is denk ik iets te veel eer, maar toch bedankt. Ik heb het wel goed voor elkaar en dat heeft natuurlijk alles te maken met de akoestiek. Laagabsorptie is het moeilijkste wat er is, neemt veel ruimte in beslag en is niet altijd even mooi ;)

En inderdaad wordt de M&G iets voor in augustus, maar zoals je zegt "wat in het vat zit..."
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Je grafiek ziet er best goed uit. Zeker vanaf 300Hz heb je weinig nagalm. Misschien zelfs al iets te weinig, tenminste in je watervalgrafiek. De RT60 daarentegen laat zien dat het keurig tussen 0,2 en 0,4 seconden zit. Als je de op 50Hz 0,8 seconden kan halen dan zit je al erg goed.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Laatst had ik bij Auralex op basis van foto's, kameromschrijving en de waterfall meting een advies gevraagd over welke producten ik kan toepassen om de akoestiek te optimaliseren. Zie bijgevoegd plaatje.

Ze stellen voor om 6x 60x120x10cm Studiooam Wedges te gebruiken, 4x MegaLENRD bass traps en 8x Tfusor diffusers.

Wat vinden jullie van dit advies? En kan ik ergens het werkgebied vinden van de MegaLENRD bass traps en de studiofoam wedges?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag een tubetrap bij Rasubs opgehaald om eens te kijken wat het bij mij doet. Het meetresultaat viel iets tegen. Ik heb een winst van 0,1 seconde tussen de 45-90hz op de RT60. Nu heb ik geen idee wat voor resultaat ik had mogen verwachten, dus dat maakt het wat moeilijk.

Ik ga later deze week nog eens rustig wat luisteren, wellicht valt me dan meer op.

Wel is het verschrikkelijk lastig die dingen netjes neer te zetten. Ze moeten in de hoek achter mn rears, maar om ze netjes in de hoek te krijgen staan ze tegen het gordijn aan. Geen schoonheidsprijs waardig, helaas...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Succes,ga idd ook eerst even goed luisteren.
Ik heb eigenlijk best plek voor die dingen maar vermoed dat me plafond het probleem gaat worden .....

HTip

Absorptie van lage tonen heeft veel volume nodig om de grote hoeveelheid energie te absorberen. In feite wordt beweging omgezet in warmte. Dus 1 tubetrap doet natuurlijk wel iets, maar niet veel. Je hebt op deze manier wel kunnen zien dat het werkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

True, maar als ik voor elke 0,1 seconde zo'n dikke rol moet neerzetten dan mag ik voor nog 7 rollen plek vinden... Dat gaat niet echt lukken, ben ik bang.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on May  9, 2012, 22:53:01
True, maar als ik voor elke 0,1 seconde zo'n dikke rol moet neerzetten dan mag ik voor nog 7 rollen plek vinden... Dat gaat niet echt lukken, ben ik bang.
Dan zit er waarschijnlijk maar 1 ding op. Een RPG module. Zijn zo groot als een kleine radiator en zeer effectief. Alleen de prijs... :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Inmiddels heb ik eens wat kunnen testen met de tube. Wel grappig om te merken dat de meetresultaten niet direct verbonden zijn aan de gehoormatige veranderingen. Die zijn namelijk groter dan verwacht! Ik ervaar een strakkere bas en de DD10 heeft veel meer goede plaatsingsmogelijkheden plots.

Bij het opnieuw inregelen kon ik sub spontaan weer vooraan tussen de center en frontright neerzetten. Voorheen kon ik die met de equaliser niet lekker strak krijgen. Nu met de tube heb ik slechts 2(!) aanpassingen nodig. Had ik al gezegt dat het strakker klinkt? Lol  :D

En Philip, wat die RPG betreft... idd DUUR!! Maar ja, daar krijg je ook weer een zeker (klein) formaat en een goede werking voor terug. Ik ga voorlopig eerst maar eens door met de tubes (ondanks hun lompheid).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on May 12, 2012, 16:26:05
Inmiddels heb ik eens wat kunnen testen met de tube. Wel grappig om te merken dat de meetresultaten niet direct verbonden zijn aan de gehoormatige veranderingen. Die zijn namelijk groter dan verwacht! Ik ervaar een strakkere bas en de DD10 heeft veel meer goede plaatsingsmogelijkheden plots.

Bij het opnieuw inregelen kon ik sub spontaan weer vooraan tussen de center en frontright neerzetten. Voorheen kon ik die met de equaliser niet lekker strak krijgen. Nu met de tube heb ik slechts 2(!) aanpassingen nodig. Had ik al gezegt dat het strakker klinkt? Lol  :D

En Philip, wat die RPG betreft... idd DUUR!! Maar ja, daar krijg je ook weer een zeker (klein) formaat en een goede werking voor terug. Ik ga voorlopig eerst maar eens door met de tubes (ondanks hun lompheid).
Daarom zei ik ook,ga eens lekker zitten luisteren  ;)
Top man dat het zo naar wens begint uit te pakken voor je  :thumbs-up:

yorkie13

Leuk is dat hè !

Ik heb met 1 Tube Trap ook de ervaring dat het laag al een stuk meer rust heeft, en dat er tevens minder galm in de kamer is.

Uiteraard de Antimode 8033S opnieuw laten meten en het verschil is in elk geval wel meetbaar.

Gelukkig mag de Tube trap blijven staan.

morca

ik vraag me af wat ik hier voor voordeel mee kan halen.....
heb nog niet gemeten alles staat er net,maar hoor wel galm  met praten bv,met muziek..... ik moet er nog eens goed voor gaan zitten en de receiver terug hebben zodat de JL subs ook meespelen.

HTip

Mooi dat de tube zo goed werkt. Dat de RPG duur is klopt. Dat komt door zijn grote effect ondanks de relatief beperkte omvang.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Verslagje geplaatst in het ISF ervaringen topic over de (her)calibratie van mijn beamer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.msg2195422#msg2195422

Conclusie: een van de betere upgrades (naast akoestiek)  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on May 30, 2012, 19:33:12
Verslagje geplaatst in het ISF ervaringen topic over de (her)calibratie van mijn beamer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.msg2195422#msg2195422

Conclusie: een van de betere upgrades (naast akoestiek)  :thumbs-up:

Mooi resultaat! ISF doet voor beeld wat akoestiek voor geluid doet. Veel kijkplezier :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Yes, ik geniet weer een stukje meer van mn films.

Nu nog plinten, verlichting en akoestiek en dan zijn we er voorlopig klaar mee. M'n fotografie gaat dan even voorrang krijgen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Afgelopen zondag bij RASubs langsgeweest om een tweede tubetrap op te halen. Nu staat er achter de luisterpositie in beide hoeken een 50cm joekel! Heb nog niet geluisterd of gemeten, maar de verschillen zullen er vast weer zijn.

De stoelen in de HT kamer zijn inmiddels vervangen door loungers. Oftewel zetels met ingebouwde voetensteun en verstelbare rugleuning. Best lekker... Wel in het leder, dus wellicht wel van invloed op de akoestiek. Ach ja, zo blijven we bezig  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Gaat gestaag verder zo te horen. Benieuwd naar het effect van de basstraps, de stoelen zullen (denk ik) een wat minder grote invloed hebben. Bevalt de Denon nog enigszins?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten