Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: HTip on April 19, 2012, 19:40:10
;D Ik wou soms dat ik niet alles maar onthield ;)
Ik ken het met sommige dingen (niet met namen hè skyfox? ;)). Ignorance is bliss wat dat betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Zo, bijgaand een nieuwe meting vanuit REW. Ik ben al erg tevreden over deze resultaten. En het verklapt natuurlijk redelijk wat de upgrade is. Alleen is het niet helemaal af, dus foto's post ik later pas.  :blink:  :angel:
Waar ik nu wel bang voor ben, waar Bas me ook voor waarschuwde, is overdemping als ik nog hoogpolig vloerbedekking ga toepassen. Zal dit wel meevallen of kan ik echt beter uitwijken naar een dik vloerkleed of wellicht kortpolige vloerbedekking?

Heb de Denon 2808 van Bas nu ook op bezoek, dus die ga ik de komende tijd eens aan de tand voelen. Ben benieuwd naar de match met mijn MA's. Is er iemand anders ervaren met Denon en MA?

Quote from: Bas Akkerman on April 19, 2012, 19:45:21
Ik ken het met sommige dingen (niet met namen hè skyfox? ;)). Ignorance is bliss wat dat betreft.
Wat ik me nu afvraag... weet je de bedoelde naam al uit je hoofd? ;)

Quote from: HTip on April  4, 2012, 23:22:45
Kan je de REW grafiek van 10-200 Hz eens plaatsen. Dan heb je een vergelijking met wat de DD laat zien. SPL en waterval helpen dan. Vloerbedekking kan goed werken, maar doet (vrijwel) niets met het sublaag. Ik zou volgens mij nog een tabel opzoeken. Weet niet of ik het hier heb beloofd, maar ik zal nog eens kijken. Weet niet of vloerbedekking erin staat...
Bijgaand ook die meting. Als ik het vergelijk dan herken ik absoluut de twee piekjes en het dal ertussen (staande golf?) Alleen is dit verder wel de beste plek voor de sub (minste aanpassingen nodig). Wellicht toch nog eens een middagje schuiven en meten met dat ding, maar ik betwijfel of het nog beter kan.



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Van metingen heb ik de ballen verstand, dus daar heb ik niets zinnigs over te zeggen. Die naam... Het had in ieder geval nie met kolen te maken. Dat heb ik er dan nog van onthouden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


RalphH

#379
Nagalm in het hoog is flink naar beneden gehaald. Plafonnetje, flink wat panelen tegen de wand?

EDIT:
Goed beziiiig!!!   :pompom:  :thumbs-up: :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Peerless Monster

Quote from: skyfox on April 23, 2012, 20:31:19
Zo, bijgaand een nieuwe meting vanuit REW. Ik ben al erg tevreden over deze resultaten. En het verklapt natuurlijk redelijk wat de upgrade is. Alleen is het niet helemaal af, dus foto's post ik later pas.  :blink:  :angel:
Waar ik nu wel bang voor ben, waar Bas me ook voor waarschuwde, is overdemping als ik nog hoogpolig vloerbedekking ga toepassen. Zal dit wel meevallen of kan ik echt beter uitwijken naar een dik vloerkleed of wellicht kortpolige vloerbedekking?

Heb de Denon 2808 van Bas nu ook op bezoek, dus die ga ik de komende tijd eens aan de tand voelen. Ben benieuwd naar de match met mijn MA's. Is er iemand anders ervaren met Denon en MA?
Wat ik me nu afvraag... weet je de bedoelde naam al uit je hoofd? ;)
Bijgaand ook die meting. Als ik het vergelijk dan herken ik absoluut de twee piekjes en het dal ertussen (staande golf?) Alleen is dit verder wel de beste plek voor de sub (minste aanpassingen nodig). Wellicht toch nog eens een middagje schuiven en meten met dat ding, maar ik betwijfel of het nog beter kan.





92 dB op 10 Hz... Zozo...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

morca

Quote from: Peerless Monster on April 23, 2012, 22:05:07
92 dB op 10 Hz... Zozo...
Zat ik ook al naar te kijken,de vorige keer ook al.
Vreemd is dat hij meer laag wil,dus vraag me af wat daar gemeten word,of dat wel klopt,of er gaat in ze ruimte iets nog niet helemaal goed.

skyfox

#383
Quote from: morca on April 23, 2012, 23:58:36
Zat ik ook al naar te kijken,de vorige keer ook al.
Vreemd is dat hij meer laag wil,dus vraag me af wat daar gemeten word,of dat wel klopt,of er gaat in ze ruimte iets nog niet helemaal goed.

Hij hoeft van mij niet harder, ik zoek meer de fysieke beleving die hier zo vaak omschreven word. Meer luchtverplaatsing, denk ik.

En mogelijk dat REW het gewoon verkeerd meet (lage tonen zijn lastiger te meten, dacht ik?). Alhoewel het op een paar puntjes na (de variatie bij de staande golf) wel heel exact lijkt op de grafiek uit de DD10 zelf. Hmmz...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on April 24, 2012, 07:06:00
Hij hoeft van mij niet harder, ik zoek meer de fysieke beleving die hier zo vaak omschreven word. Meer luchtverplaatsing, denk ik.

En mogelijk dat REW het gewoon verkeerd meet (lage tonen zijn lastiger te meten, dacht ik?). Alhoewel het op een paar puntjes na (de variatie bij de staande golf) wel heel exact lijkt op de grafiek uit de DD10 zelf. Hmmz...
Ik betwijfel of die fysieke beleving geen psycho-akoestiek is. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat je benieuwd bent naar de M&G bij HTip.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Quote from: skyfox on April 24, 2012, 07:06:00
Hij hoeft van mij niet harder, ik zoek meer de fysieke beleving die hier zo vaak omschreven word. Meer luchtverplaatsing, denk ik.

En mogelijk dat REW het gewoon verkeerd meet (lage tonen zijn lastiger te meten, dacht ik?). Alhoewel het op een paar puntjes na (de variatie bij de staande golf) wel heel exact lijkt op de grafiek uit de DD10 zelf. Hmmz...
Dat is precies wat ik ook een beetje mis. Denk dat dat inderdaad komt door een te kleine woofer dus niet genoeg lucht verplaatsing. Verder lijkt het me wel ene hele mooie meting (voor zover ik dat kan zien) :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: skyfox on April 24, 2012, 07:06:00
Hij hoeft van mij niet harder, ik zoek meer de fysieke beleving die hier zo vaak omschreven word. Meer luchtverplaatsing, denk ik.

En mogelijk dat REW het gewoon verkeerd meet (lage tonen zijn lastiger te meten, dacht ik?). Alhoewel het op een paar puntjes na (de variatie bij de staande golf) wel heel exact lijkt op de grafiek uit de DD10 zelf. Hmmz...

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik zat laatst bij High-q met z'n SVS sub een film te kijken en voelde gewoon mn broekspijpen wapperen. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Dat is ook de reden dat ik zo heel benieuwd ben naar de ruimte van Htip. Werkelijk iedereen is zo enorm enthousiast over de subbeleving zoals die in de Chamber wordt ervaren... Zoals iedereen erover spreekt moet het bijna de benchmark van subbeleving zijn.

Uiteraard zullen er best meer subs zijn die dezelfde ervaring bieden, maar het gaat me even om het principe. Iedereen roept dingen over subbeleving die me geweldig lijken, maar ik wil het graag zelf ervaren zodat ik mijn verwachtingen op een realistisch niveau kan brengen. Zou het namelijk niet veel uitmaken dan wat ik nu heb dan kan ik beter investeren in, bijv., een buttkicker of doorsparen voor D-Box.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

HTip komt als het goed is hier nog een bakkie doen,als jij daar geweest bent misschien leuk om eens te horen hoe mijn benchmark in subbeleving is.
Die bandpass doet dingen waar een gesloten sub niet aan kan tippen in wat jullie beschrijven,en dat is geen psycho-akoestiek.

Me huisje is volgende maand klaar,dan ben je welkom  ;)

skyfox

Quote from: morca on April 24, 2012, 15:19:50
HTip komt als het goed is hier nog een bakkie doen,als jij daar geweest bent misschien leuk om eens te horen hoe mijn benchmark in subbeleving is.
Die bandpass doet dingen waar een gesloten sub niet aan kan tippen in wat jullie beschrijven,en dat is geen psycho-akoestiek.

Me huisje is volgende maand klaar,dan ben je welkom  ;)
Die uitnodiging maak ik graag gebruik van! Mijn bezoekje aan Htip zal waarschijnlijk pas augustus of later zijn, gezien Philip wat lastig in z'n tijd zit. Ach ja, wat in het vat zit... En tot die tijd ben ik toch nog druk bezig met de akoestiek van de kamer.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on April 24, 2012, 15:21:20
Die uitnodiging maak ik graag gebruik van! Mijn bezoekje aan Htip zal waarschijnlijk pas augustus of later zijn, gezien Philip wat lastig in z'n tijd zit. Ach ja, wat in het vat zit... En tot die tijd ben ik toch nog druk bezig met de akoestiek van de kamer.
leuk ,ik PM je zodra ik zit  ;)

skyfox

#391
Tatadatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

De upgrade is dus: gordijnen!!! Het zijn zwarte, zware, ribfluwelen gordijnen geworden. De gordijnrails heb ik zelf zwart gespoten, alhoewel dat eigenlijk bijna nooit zichtbaar zal zijn. Was wel leuk om te doen trouwens :D

Ook een fotootje van de Denon die te leen is van Bas. Ik moet een keer even rustig de tijd nemen om te luisteren of de Denon met de set wil matchen. Ik ben erg benieuwd!

Verder heb ik me vandaag nog verdiept in Tubetraps. Dit omdat goeie tubes de nagalm tussen 35-400hz kunnen dempen. Echter, wil ik zulke tubes dan zit ik vast aan een doorsnede van 50cm. En zo groot is mijn kamer(tje) niet. Dus tubes zijn van de baan... Zal ik dus toch aan basstraps moeten gaan. Misschien toch zo langzaamaan Toine maar eens gaan inplannen...

Maar eerst: tapijt uitzoeken!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Mooi hoor! Wanneer kom je bij mij langs? ;)
Is het niet slimmer om eerst Toine in te schakelen? Je bent toch best bezig met akoestiek en dan gaat het misschien knagen als je hem niet inschakelt. Tapijt, zeker hoogpolig kost ook wat. Dus daarvan moet je wel zeker zijn dat je het aan "moet" schaffen. Akoestisch gezien bedoel ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MG76

Ziet er goed uit, had ik nog niet eerder gezien...

high-q

Mooie upgrade! Wat een verschil een beetje stof al niet kan maken he?  ;D
Wat betreft de beleving met het laag, is een setje Butt Kickers misschien iets voor je?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Ik heb gisteren dankzij de HSDD voor het eerstr een echte fysieke subervaring gehad. Voelde echt wat druk op de oren. De scene werd er ook echt enger van... En ik moet de kamerdeur beter vastzetten in het slot. Hij vibreerde mee.

Zeker apart hoeveel invloed een stukje stof heeft!

Ik denk dat een bezoekje van Toine misschien inderdaad eerder wenselijk is dan het tapijt.

Ook twijfel ik nog over een podiumpje achter de stoelen. Het audiorack moet sowieso iets hoger uitkomen en ook de speakers staan op 15cm stoeptegels om ze op oorhoogte te krijgen. De verhoging zou tevens ruimte kunnen bieden aan twee extra stoelen. Dit om evt met meer mensen tegelijk van de ruimte te kunnen genieten. Ik doe het niet vaak, maar het zou wel fijn zijn misschien. Wat vinden jullie hiervan?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Help me even, wat is de HSDD?  :crazy:
Wat betreft de verhoging, baat het niet dan schaadt het niet. Het lijkt me dat je er verder geen last van zal hebben als je met z'n tweeën kijkt. Tenzij je daardoor te dicht op het scherm komt te zitten. De mensen achter je moeten natuurlijk wel genoeg ruimte hebben voor hun benen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on April 25, 2012, 11:09:07
Help me even, wat is de HSDD?  :crazy:
Wat betreft de verhoging, baat het niet dan schaadt het niet. Het lijkt me dat je er verder geen last van zal hebben als je met z'n tweeën kijkt. Tenzij je daardoor te dicht op het scherm komt te zitten. De mensen achter je moeten natuurlijk wel genoeg ruimte hebben voor hun benen.
De HT Super Demo Disc. Gemaakt door forumgenoot Frankp. Bevat allemaal top-demostukjes waarmee je je HT kan showen of er zelf extra van kan genieten :D

De verhoging zal je geen last van hebben inderdaad. De voorste rij komt daardoor niet verder naar voren. En het podium kan meteen als kabelgoot dienen. Handig, maar ik kan het audiorack natuurlijk ook op een andere manier verhogen en natuurstenen onder de speakers mikken... Choices choices...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#399
Quote from: skyfox on April 25, 2012, 11:20:03
De HT Super Demo Disc. Gemaakt door forumgenoot Frankp. Bevat allemaal top-demostukjes waarmee je je HT kan showen of er zelf extra van kan genieten :D

De verhoging zal je geen last van hebben inderdaad. De voorste rij komt daardoor niet verder naar voren. En het podium kan meteen als kabelgoot dienen. Handig, maar ik kan het audiorack natuurlijk ook op een andere manier verhogen en natuurstenen onder de speakers mikken... Choices choices...
Ah ja, die ken ik, had even geen benul van de afkorting... ;)

Tsja, je zal wel krijgen dat of de voorste rij of de achterste rij minder perfect geluid van de rears zal krijgen, dat heb je dan met een verhoging. Voor de een te hoog/te laag, voor de ander perfect. Maar het kijkt wel lekkerder en de kabels zijn inderdaad mooier weg en geen tegels onder je luidsprekers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten