Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Wat mij betreft leen je de Denon gewoon een tijdje om alles goed in te regelen en weer te kunnen genieten van HT mét sub. Mocht je hem op een gegeven moment willen overnemen dan komen we er met de prijs wel uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Ok, ok, ik ben overtuigd  :D

Ik leen de Denon graag een tijdje van je, Bas. Ben benieuwd hoe de match tussen Denon en Monitor Audio uitpakt. MA en NAD is een duidelijke no-go  :crazy:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on March 22, 2012, 10:29:47
Ok, ok, ik ben overtuigd  :D

Ik leen de Denon graag een tijdje van je, Bas. Ben benieuwd hoe de match tussen Denon en Monitor Audio uitpakt. MA en NAD is een duidelijke no-go  :crazy:
Het moet niet of zo, maar destijds hielp jij mij ook uit de brand. Nu ook met de Parasounds, dus meer dan graag gedaan.
Moet ik alleen nog het geluid van de pc naar de Lexicon krijgen, maar dat komt goed.
Ik ben ook wel benieuwd naar de match, zeker omdat de Denon de processing voor zijn rekening neemt. Er is dus bij jou dus nog meer invloed van de Denon dan bij mij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on March 22, 2012, 11:07:28
Het moet niet of zo, maar destijds hielp jij mij ook uit de brand. Nu ook met de Parasounds, dus meer dan graag gedaan.
Moet ik alleen nog het geluid van de pc naar de Lexicon krijgen, maar dat komt goed.
Ik ben ook wel benieuwd naar de match, zeker omdat de Denon de processing voor zijn rekening neemt. Er is dus bij jou dus nog meer invloed van de Denon dan bij mij.

Heel graag juist, Bas! Vandaar ook de smiley bij ok ok ;)

Geluid van pc naar lexicon, vaak kan je een uitgang van de geluidskaart ook als optische uitgang gebruiken. Voor mijn Auzentech kaartje heb ik daar verloopstukjes voor. Mogelijk dat onboard kaartjes (en ook losse kaartjes) tegenwoordig al gewoon standaard een optisch uit hebben.

Heb trouwens al enorm zin in het ritje naar Belgie! Leuk om weer audio apparatuur te vergelijken en een forumlid te ontmoeten.

@eddye: geen zorgen, ook ik zal goed zorgen voor de Denon! ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag heb ik de Nad even opengeschroefd om te speuren naar onheil. Het goede nieuws is dat ik geen bolle of ontplofte elco's heb gezien. Niet alle elco's waren echter goed zichtbaar en de verstopte waren tr lastig bloot te leggen voor m'n korte speurtocht. Blijft toch een slecht relais over.

Het goede nieuws is dat mn rechts-achter niet meer plopt. Stekkers had ik al eerder gecontroleerd, dus daar lag het probleem niet. Geen idee wat er veranderd is nu, maar ik vind het prima.

De workaround voor de subwoofer is nu even dat ik em gewoon mute voordat de film begint. In de tussentijd maar geld gaan sparen voor iets vervangends op termijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Gistermiddag was Valkyrie even op bezoek om een aantal leuke spulletjes te leen te brengen. Ik kan vanaf nu een paar REW metingen gaan doen!! Ik ben namelijk erg benieuwd hoe mijn akoestiek er in een waterval uitziet en wat er zoal veranderd als ik de akoestiek ga aanpassen.

Eigenlijk had ik de spullen al eerder kunnen lenen, maar nu er een upgrade van de akoestiek voor de deur staat ben ik toch wel heel benieuwd hoe deze upgrade grafiektechnisch gezien uitpakt.

Tips hoe ik het programma beter kan bedienen zijn welkom.

Valkyrie, nog bedankt voor het langsbrengen van de spullen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

#357
Quote from: skyfox on April  1, 2012, 12:05:39
Gistermiddag was Valkyrie even op bezoek om een aantal leuke spulletjes te leen te brengen. Ik kan vanaf nu een paar REW metingen gaan doen!! Ik ben namelijk erg benieuwd hoe mijn akoestiek er in een waterval uitziet en wat er zoal veranderd als ik de akoestiek ga aanpassen.

Eigenlijk had ik de spullen al eerder kunnen lenen, maar nu er een upgrade van de akoestiek voor de deur staat ben ik toch wel heel benieuwd hoe deze upgrade grafiektechnisch gezien uitpakt.

Tips hoe ik het programma beter kan bedienen zijn welkom.

Valkyrie, nog bedankt voor het langsbrengen van de spullen!
Laag loopt lekker door,nagalm is idd aan de lange kant.
,Maar wat een dalen ,je hebt een paar beste staande golven,die zullen je hoorbaar een groot probleem opleveren.
Succes met de akoestiek,je laat het toch prof doen?

Nette meting zo met een schaal van 45 tot 100,je hebt REW wel goed bediend zo te zien  ;)

skyfox

Het stomme is, die dip tussen pakweg 40-70hz zie ik dan weer niet terug als ik de DD10 inmeet. De rest van de frequenties tot 200hz komen wel goed overeen.

De eerstr akoestische aanpassingen zijn trouwens gordijnen en vloerbedekking. Daarna komen pas de 'profi' zaken aan bod. Weet nog niet 100% zeker of ik het door Toine laat meten, met REW en common sense (en Toines site) kom ik waarsch. ook een eind.

Edit: waar ik eigenlijk voor mijn gevoel het meeste last van heb is niet zozeer de frequentiecurve maar de verschrikkelijk hoge nagalm. De aankomende upgrade gaat dit hopelijk deels oplossen, vloerbedekking daarna nog een hoop. Daarna is het oppassen dat ik niet teveel ga dempen. Ik laat me verrassen in ieder geval, en de REW metingen zullen het gewenste inzicht geven.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Dit is zonder inregeling vd sub,hoe ziet er uit met geregelde sub dan.
Je bedoelt toch dat de Velo zichzelf instelt mbv een mic?
Misschien doet ook een soort fase check en zet die ook auto goed.

Vloerbedekking is geen overdemping denk ik,maar dat zal je stapje voor stapje beter krijgen.
Met 2 sub,s werken zou ook een goeie zijn ,ik heb een paar mensen hier de laatste tijd goed voordeel mee zien behalen.
In pieken/dalen opvangen ,nagalm beheersing lijkt zelf,s wel beter.

high-q

Quote from: skyfox on April  1, 2012, 13:13:19
Het stomme is, die dip tussen pakweg 40-70hz zie ik dan weer niet terug als ik de DD10 inmeet. De rest van de frequenties tot 200hz komen wel goed overeen.

De eerstr akoestische aanpassingen zijn trouwens gordijnen en vloerbedekking. Daarna komen pas de 'profi' zaken aan bod. Weet nog niet 100% zeker of ik het door Toine laat meten, met REW en common sense (en Toines site) kom ik waarsch. ook een eind.

Edit: waar ik eigenlijk voor mijn gevoel het meeste last van heb is niet zozeer de frequentiecurve maar de verschrikkelijk hoge nagalm. De aankomende upgrade gaat dit hopelijk deels oplossen, vloerbedekking daarna nog een hoop. Daarna is het oppassen dat ik niet teveel ga dempen. Ik laat me verrassen in ieder geval, en de REW metingen zullen het gewenste inzicht geven.

Heel erg mooi dat je het eerst zo ver mogelijk zelf allemaal meet en op probeert te lossen  :thumbs-up:
Mocht je dan nog niet tevreden zijn, kan je altijd nog een meting laten doen.

Vloerbedekking gaat een groot verschil maken, dat heb ik zelf ook zo ervaren. Was er ook eerst bang voor dat het te veel zou dempen, maar puur op het gehoor valt het ontzettend mee. Ik ben benieuwd naar de resultaten!

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Kan je de REW grafiek van 10-200 Hz eens plaatsen. Dan heb je een vergelijking met wat de DD laat zien. SPL en waterval helpen dan. Vloerbedekking kan goed werken, maar doet (vrijwel) niets met het sublaag. Ik zou volgens mij nog een tabel opzoeken. Weet niet of ik het hier heb beloofd, maar ik zal nog eens kijken. Weet niet of vloerbedekking erin staat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Als alles meezit dan kan ik komende zondag een superupgrade van mijn HT presenteren...  O0 :hehe:

Quote from: HTip on April  4, 2012, 23:22:45
Kan je de REW grafiek van 10-200 Hz eens plaatsen. Dan heb je een vergelijking met wat de DD laat zien. SPL en waterval helpen dan. Vloerbedekking kan goed werken, maar doet (vrijwel) niets met het sublaag. Ik zou volgens mij nog een tabel opzoeken. Weet niet of ik het hier heb beloofd, maar ik zal nog eens kijken. Weet niet of vloerbedekking erin staat...

Ik zal komend weekend even kijken voor de REW grafiek en daarnaast een plaatje van de DD grafiek plaatsen. Hoe staat het trouwens met je gezondheid?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MG76

Quote from: skyfox on April 17, 2012, 21:04:04
Als alles meezit dan kan ik komende zondag een superupgrade van mijn HT presenteren...  O0 :hehe:

Ow spannend  ;D is t al bekend bij t grote volk wat je upgrade gaat worden?

skyfox

Ik heb er tussen de regels door al wel naar gehint, maar echt bekend is het nog niet. Het is wel te raden  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Pinohelmond

Quote from: skyfox on April 17, 2012, 21:14:38
Ik heb er tussen de regels door al wel naar gehint, maar echt bekend is het nog niet. Het is wel te raden  :angel:

Dan maar snel even de laatste 10 pagina´s van je topic doornemen.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Als het is wat ik denk dan is het in het topic van een ander forumlid te lezen. Veel plezier zondag! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on April 19, 2012, 15:39:45
Als het is wat ik denk dan is het in het topic van een ander forumlid te lezen. Veel plezier zondag! :pompom:
Ik moest zelf even opzoeken in welk topic het ook alweer stond, maar je hebt absoluut gelijk! Wat heb jij een olifantengeheugen, woei!!

Maar als je hebt gelezen wat ik bij een forumgenoot heb geschreven dan weet je welk gedeelte van het HT een upgrade krijgt... Kan niet wachten op het resultaat en de bijbehorende foto's te posten  :angel: :D :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

StefaanD

Pfffttt veel te moeilijk om te raden voor een simpele kerel zoals ik  ;)

Wordt even afwachten zoals op de HSDD-BD, de lasagne, de BK sub, mijn maandloon, ... afijn zovele dingen  :D

Pinohelmond

Quote from: skyfox on April  1, 2012, 12:05:39
Gistermiddag was Valkyrie even op bezoek om een aantal leuke spulletjes te leen te brengen. Ik kan vanaf nu een paar REW metingen gaan doen!! Ik ben namelijk erg benieuwd hoe mijn akoestiek er in een waterval uitziet en wat er zoal veranderd als ik de akoestiek ga aanpassen.

Eigenlijk had ik de spullen al eerder kunnen lenen, maar nu er een upgrade van de akoestiek voor de deur staat ben ik toch wel heel benieuwd hoe deze upgrade grafiektechnisch gezien uitpakt.

Tips hoe ik het programma beter kan bedienen zijn welkom.

Valkyrie, nog bedankt voor het langsbrengen van de spullen!

Misschien een stomme vraag, en om eerlijk te zijn heb ik ook totaal niet zelf gezocht op het forum of waar dan ook, maar wat heb je nu precies nodig om een dergelijke meting te doen?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

morca

#373
Quote from: Pinohelmond on April 19, 2012, 17:03:08
Misschien een stomme vraag, en om eerlijk te zijn heb ik ook totaal niet zelf gezocht op het forum of waar dan ook, maar wat heb je nu precies nodig om een dergelijke meting te doen?
Zie mijn onderschrift voor een goeie meetset,en hulp  ;)

Ben benieuwd Sky wat er komt .....

HTip

Quote from: skyfox on April 19, 2012, 16:46:24
Ik moest zelf even opzoeken in welk topic het ook alweer stond, maar je hebt absoluut gelijk! Wat heb jij een olifantengeheugen, woei!!
;D Ik wou soms dat ik niet alles maar onthield ;)

Quote
Maar als je hebt gelezen wat ik bij een forumgenoot heb geschreven dan weet je welk gedeelte van het HT een upgrade krijgt... Kan niet wachten op het resultaat en de bijbehorende foto's te posten  :angel: :D :music:
Ben ook benieuwd naar je ervaringen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive