Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Nope, die heb ik helaas niet... Geen idee trouwens hoeveel invloed de interlinks zullen hebben, maar had helaas niet 6x dezelfde kabels. En om voor een testje als deze daar veel geld aan te spenderen... Nou ja, zou cheapass kabels bij de bouwmarkt kunnen halen...

Maar goed, wat zou een andere goede testfilm/scene kunnen zijn? Anders moet ik de International maar even huren bij de videotheek :-p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Genoeg voorbeelden voor surround, maar ik weet niet wat je allemaal hebt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 13:44:50
Ik stop em zeker in de tas! Nog meer verzoekjes? Mijn collectie: http://c.mymovies.dk/skyfox82

Mooi programmaatje dat MyMovies. Heb de iPhone app gedownload net en dan kan je de EAN codes scannen met de camera, werkt echt ontzettend makkelijk. Kwam er alleen net achter dat ik de Free version heb en maar 50 films mag toevoegen daarmee, blijkt de Pro versie gelijk 3,99 te kosten.

Gebruik jij de app ook? Zo ja, is het die €3,99 waard? Van wat ik zie kan je dan ook gelijk zo'n online pagina aanmaken zoals jij hebt en hoef je daar niet extra voor te betalen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Quote from: Martijn90 on March 18, 2012, 16:15:04
Mooi programmaatje dat MyMovies. Heb de iPhone app gedownload net en dan kan je de EAN codes scannen met de camera, werkt echt ontzettend makkelijk. Kwam er alleen net achter dat ik de Free version heb en maar 50 films mag toevoegen daarmee, blijkt de Pro versie gelijk 3,99 te kosten.

Gebruik jij de app ook? Zo ja, is het die €3,99 waard? Van wat ik zie kan je dan ook gelijk zo'n online pagina aanmaken zoals jij hebt en hoef je daar niet extra voor te betalen.
Met alle respect, €3,99... Als het echt ontzettend makkelijk werkt, koop je dat toch gewoon? Een tweedehands blu-ray is duurder!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Quote from: Bas Akkerman on March 18, 2012, 16:46:33
Met alle respect, €3,99... Als het echt ontzettend makkelijk werkt, koop je dat toch gewoon? Een tweedehands blu-ray is duurder!
Is ook zo, vind de 3,99 geen probleem, maar wil met een app van te voren wel graag weten of het lekker werkt. Een app van 0,79 kan je zo kopen om te proberen, maar dat vind ik met 3,99 een beetje zonde als het niks blijkt te zijn.

Sowieso heb ik nu geen 3,99 op mijn account staan, dus moet nog zo'n kaartje kopen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Zo, net bij MM The International maar even gehaald. Een film met Clive Owen is meestal toch wel meerdere viewings waard, dus dat zit wel goed.  :clapping:

Vwb die app, ik vind het een prettig appje. Op je foon kan je ook nog filteren en sorteren e.d. (wat je waarschijnlijk wel gemerkt hebt). Het jammere is dat dit niet kan op de website die je erbij krijgt. Ik zou op de webpage bijvoorbeeld willen filteren op blurays, dvds, tvseries enz.

Straks is even naar de HT kamer om de regenscene te luisteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on March 18, 2012, 18:00:10
Zo, net bij MM The International maar even gehaald. Een film met Clive Owen is meestal toch wel meerdere viewings waard, dus dat zit wel goed.  :clapping:

Vwb die app, ik vind het een prettig appje. Op je foon kan je ook nog filteren en sorteren e.d. (wat je waarschijnlijk wel gemerkt hebt). Het jammere is dat dit niet kan op de website die je erbij krijgt. Ik zou op de webpage bijvoorbeeld willen filteren op blurays, dvds, tvseries enz.

Straks is even naar de HT kamer om de regenscene te luisteren.

Gaaf, die film moet ik ook nog is kopen, wat was je ervoor kwijt bij de MM?

Dan ga ik die app ook maar is kopen, lijkt me erg handig :) En die filter op de site heb ik niet echt nodig aangezien ik alleen maar bd's in mijn collectie heb, alle dvd's zijn de deur uit :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

#307
Je laat er geen gras over groeien zeg! ;) Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Die app klinkt goed zeg. DVD profiler kost echt veel meer :o

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on March 18, 2012, 18:16:52
Je laat er geen gras over groeien zeg! ;) Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Die app klinkt goed zeg. DVD profiler kost echt veel meer :o


App is idd erg mooi, jij hebt een iPad dacht ik? Je kan de free versie downloaden op de iPhone, misschien ook wel op de iPad, is het kijken waard ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on March 18, 2012, 18:22:36
App is idd erg mooi, jij hebt een iPad dacht ik? Je kan de free versie downloaden op de iPhone, misschien ook wel op de iPad, is het kijken waard ;)
Klopt. Ik ga eens kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: Martijn90 on March 18, 2012, 18:10:37
Gaaf, die film moet ik ook nog is kopen, wat was je ervoor kwijt bij de MM?

10tje  :D

Meer weiger ik doorgaans te betalen voor een film.  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on March 18, 2012, 19:07:47
10tje  :D

Meer weiger ik doorgaans te betalen voor een film.  O0
Idem, maar liefst geef ik de helft daarvan uit. Dan wacht ik maar wat langer...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Quote from: skyfox on March 18, 2012, 19:07:47
10tje  :D

Meer weiger ik doorgaans te betalen voor een film.  O0
Hier ook en dat is met de prijzen van tegenwoordig gelukkig ook goed te doen :) Alleen zijn er wat uitzonderingen die ik wel gelijk wil halen, mits ze niet duurder zijn dan €15 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Hmmz; soms wil ik wel over een tientje heengaan idd. Het maximale wat ik tot nu toe heb betaald is 14 euro, voor Transformers 3 en KF Panda 2.

Ik zit maar te wachten tot Thor is een keer betaalbaar word. Zie em nergens onder de 20e duiken, laat staan onder de 15 :(

Heb trouwens gister niet meer getest met de International. Ga denk ik toch maar even zorgen voor 3 setjes gelijke kabels. Zal ik gaan voor 3x dropveter of een Goldkabel 5.1 oplossing bij hifisupply? Wil wel een eerlijk vergelijk tussen de speler en de amp, maar liefst zo min mogelijk eraan uitgeven. Graag advies ;-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 11:12:20
Hmmz; soms wil ik wel over een tientje heengaan idd. Het maximale wat ik tot nu toe heb betaald is 14 euro, voor Transformers 3 en KF Panda 2.

Ik zit maar te wachten tot Thor is een keer betaalbaar word. Zie em nergens onder de 20e duiken, laat staan onder de 15 :(

Heb trouwens gister niet meer getest met de International. Ga denk ik toch maar even zorgen voor 3 setjes gelijke kabels. Zal ik gaan voor 3x dropveter of een Goldkabel 5.1 oplossing bij hifisupply? Wil wel een eerlijk vergelijk tussen de speler en de amp, maar liefst zo min mogelijk eraan uitgeven. Graag advies ;-)
MM ook niet? Hier in Utrecht is hij als het goed is nog steeds 14,99. In ieder geval wel geweest.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

StefaanD

Quote from: HTip on March 18, 2012, 18:16:52
Die app klinkt goed zeg. DVD profiler kost echt veel meer :o

Dat klopt maar DVD profiler is wel beter met de info over disks, bij MyMovies kom 'k toch vaak tegen dat een bepaalde BD/DVD verre van volledig is qua informatie. Vind 'k persoonlijk wel nodig.

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 11:12:20
Ik zit maar te wachten tot Thor is een keer betaalbaar word. Zie em nergens onder de 20e duiken, laat staan onder de 15 :(

Net even gekeken en is zelfs in het buitenland niet goedkoper te vinden, niet in UK, FR of DE.

Ben zelf ook van hetzelfde principe, koop zelden een BD boven de 10 €, enige uitzonderingen zijn sommige US Digibooks en Criterion BD's.

HTip

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 11:12:20
Heb trouwens gister niet meer getest met de International. Ga denk ik toch maar even zorgen voor 3 setjes gelijke kabels. Zal ik gaan voor 3x dropveter of een Goldkabel 5.1 oplossing bij hifisupply? Wil wel een eerlijk vergelijk tussen de speler en de amp, maar liefst zo min mogelijk eraan uitgeven. Graag advies ;-)
Een eerlijk vergelijk doe je met kabels van dezelfde prijsklasse. Liefst van dezelfde serie van hetzelfde merk. Dan elimineer je ook karakterverschil. Ik heb ze beide aangesloten, muziek luister ik analoog (muv BD) en film altijd digitaal.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Vanavond de boel in het HT maar eens opgestart om het een en ander te testen sinds de omwisseling van amps. Daar kwam meteen probleem 1 om de hoek kijken. De sub maakt nu enorme knallen wanneer de amp van kanaal wisselt. Echt niet prettig, heb het idee dat de sub er nog eens stuk van kan gaan.

Daarna toch nog even The International erin geslingerd om de regenscene eens te beluisteren. Ik merk hierbij genadeloos dat de speakers eigenlijk hoger moeten staan omdat ze nog gewoon onder oorniveau presteren, waardoor ook de regen niet op de juiste hoogte stroomt.
Ook stonden de surrounds iets te zacht, waardoor de regen meer van voren kwam. Met het draaien van mijn hoofd merk ik dat de surrounds op zich wel even hard staan als de fronts, maar door de houding van het hoofd lijken de surrounds toch zachter te staan. Na het harder zetten van de surrounds merkte ik weer een gat in de regen naast/schuin voor me. Tis ook nooit goed. Toch maar aan de 7.1?

Pfffff, word een beetje moe van alle technologie. Had net even de gedachte om a la Tommy alle geluidsspullen weg te doen en naar een alles-in-1 surroundset over te stappen...  :blink: :police:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

En de rears wat verplaatsen van achter je naar meer naast je??
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Dat zal ik morgen of woensdag even proberen. Thx voor de tip.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

squeek

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 21:45:13
Vanavond de boel in het HT maar eens opgestart om het een en ander te testen sinds de omwisseling van amps. Daar kwam meteen probleem 1 om de hoek kijken. De sub maakt nu enorme knallen wanneer de amp van kanaal wisselt. Echt niet prettig, heb het idee dat de sub er nog eens stuk van kan gaan.

Daarna toch nog even The International erin geslingerd om de regenscene eens te beluisteren. Ik merk hierbij genadeloos dat de speakers eigenlijk hoger moeten staan omdat ze nog gewoon onder oorniveau presteren, waardoor ook de regen niet op de juiste hoogte stroomt.
Ook stonden de surrounds iets te zacht, waardoor de regen meer van voren kwam. Met het draaien van mijn hoofd merk ik dat de surrounds op zich wel even hard staan als de fronts, maar door de houding van het hoofd lijken de surrounds toch zachter te staan. Na het harder zetten van de surrounds merkte ik weer een gat in de regen naast/schuin voor me. Tis ook nooit goed. Toch maar aan de 7.1?

Pfffff, word een beetje moe van alle technologie. Had net even de gedachte om a la Tommy alle geluidsspullen weg te doen en naar een alles-in-1 surroundset over te stappen...  :blink: :police:

:D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Een mooie set verdient een goede afstelling. Het is een kwestie van volhouden. De positie van de rears is inderdaad erg belangrijk. Omdat je 5.1 speelt je gewoon houden aan de ITU opstelling. Op de calibratie DVD van CARA wordt aangeraden het kruispunt van de rears ca. 15-20cm achter de sweetspot uit te laten komen. En de tweeter op oorhoogte is een must. Tenzij je di-/bipolen hebt, dan moeten ze 60cm boven oorhoogte geplaatst worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 22:08:22
Dat zal ik morgen of woensdag even proberen. Thx voor de tip.
Ik ben ook aan het experimenteren geslagen namelijk. Door die opstelling is het geluid minder gepinpoint, iets dat je juist bij je rears wilt hebben. Zo kwam er gisteren een bus bij ons langs. Tot ik besefte dat er daar geen bussen reden. Stukje film teruggespoeld, bleek het in de scene te zitten. ;)
Kortom: proberen maar!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

high-q

Quote from: Bas Akkerman on March 19, 2012, 22:30:11
Zo kwam er gisteren een bus bij ons langs. Tot ik besefte dat er daar geen bussen reden. Stukje film teruggespoeld, bleek het in de scene te zitten. ;)
Kortom: proberen maar!

Dat is echt het gaafste wat er is: het idee hebben dat het directe omgevingsgeluiden zijn terwijl het op de soundtrack staat :D

@Skyfox:

Inderdaad ff volhouden. Gewoon door blijven gaan met het zoeken naar de juiste afstellingen. Houdt je lekker bezig en je dedicated ruimte verdient het! In mijn ruimte is het ook nog lang niet goed  :nopompom:

@Htip:

Super tip over het kruispunt van de rears, ga ik ook eens proberen  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Bas Akkerman

Quote from: HTip on March 19, 2012, 22:19:46
Een mooie set verdient een goede afstelling. Het is een kwestie van volhouden. De positie van de rears is inderdaad erg belangrijk. Omdat je 5.1 speelt je gewoon houden aan de ITU opstelling. Op de calibratie DVD van CARA wordt aangeraden het kruispunt van de rears ca. 15-20cm achter de sweetspot uit te laten komen. En de tweeter op oorhoogte is een must. Tenzij je di-/bipolen hebt, dan moeten ze 60cm boven oorhoogte geplaatst worden.
Inderdaad een goede tip. Net even de rears verplaatst, zodat het "kruispunt" achter mij komt. En het werkt inderdaad wel! Tenminste, met het gamen. Kreeg meer het gevoel in het midden te zitten, waar ik eerst meer naar voren leek te zitten. Leek, want aan de zitpositie is niets veranderd. Benieuwd naar jouw ervaringen skyfox...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten