Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

De BD zou al uitgekomen zijn, maar vanwege de crisis in Amerika is dit uitgesteld en uitgesteld en ... Laatste nieuws is dat Finding Nemo in 3D in de bioscoop komt en gevolgd wordt door de uitgave van de BD in zowel 2D als 3D. Ik wacht ook al erg lang en dat is de enige BD van Pixar die ontbreekt in mijn collectie.

Planning is september 2012... :unsure:

Bron: DVD.nl

@morca: Lasagna van Annet is voorbestemd voor mijn M&G's :tongue2: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ik sta bekend om me lekkere Nasi,Bami en Macaroni  :D Maak de buik maar nat  :clapping:

Maar dat was een HDdvd aha zo dus  ;) dacht al zoiets.

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


skyfox

Vanavond aan het "genieten" van Andrea Bocelli "live in tuscany". Heel mooie bluray, maar het legt wel heel erg mijn akoestische problemen bloot. Vooral de twee nummers met Elisa zijn echt eng scherp. Uiteraard speel ik wel op redelijk volume, scherpte verdwijnt als ik zachter draai.

Hopelijk dan binnenkort toch eens het tapijt en de gordijnen bestellen. De 17e komt Valkyrie langs (voor de M&G bij Htip) en dan mag ik zijn meetspullen voor REW lenen. Ben heel erg benieuwd naar de (verschrikkelijk lange) nagalmtijden hier. Gordijnen en, evt, fijn tapijt zullen daar verandering in brengen. Tot die tijd nog maar even doorbijten...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on March  8, 2012, 19:58:16
Vanavond aan het "genieten" van Andrea Bocelli "live in tuscany". Heel mooie bluray, maar het legt wel heel erg mijn akoestische problemen bloot. Vooral de twee nummers met Elisa zijn echt eng scherp. Uiteraard speel ik wel op redelijk volume, scherpte verdwijnt als ik zachter draai.

Hopelijk dan binnenkort toch eens het tapijt en de gordijnen bestellen. De 17e komt Valkyrie langs (voor de M&G bij Htip) en dan mag ik zijn meetspullen voor REW lenen. Ben heel erg benieuwd naar de (verschrikkelijk lange) nagalmtijden hier. Gordijnen en, evt, fijn tapijt zullen daar verandering in brengen. Tot die tijd nog maar even doorbijten...
Je kamer was iets groter als de mijne toch,je kan van zo,n soort kamer wel wat maken zou je zeggen.
Misschien moet je ook eens in de geest van basstraps gaan denken,mijn kamer is niet bijster groot maar staat best vol met dempende meubels op zo,n kleine ruimte,ik denk/weet dat ik daar veel voordeel mee pak.
Dus bij een ruimte waar minder in staat zou je daar eens over na kunnen denken,is veel over te vinden ,maar ook pokke werk met steenwol,kapje op handschoenen aan  :D

Heb je er nog niks aan gedaan,een paar panelen zelf maken geen optie met steenwol,links rechts en achter een grote?

Bas Akkerman

Heeft dat enge scherpe ook niet iets te maken met de Monitor Audio zelf, of had je daar nou Boston's staan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on March  8, 2012, 20:15:38
Heeft dat enge scherpe ook niet iets te maken met de Monitor Audio zelf, of had je daar nou Boston's staan?

Hahaha, en bedankt he? ;) Nee, die is niet de scherpte van de MA's, maar echt de akoestiek. Toen deze nog beneden stonden had ik er namelijk geen last van. Kan met de kleinere ruimte te maken hebben of met de betere akoestiek van beneden. Niets scherps aan MA ;) Ooit als ik een grote jongen ben dan wil ik nog eens aan de PL's  :music:

Quote from: morca on March  8, 2012, 20:12:26
Je kamer was iets groter als de mijne toch,je kan van zo,n soort kamer wel wat maken zou je zeggen.
Misschien moet je ook eens in de geest van basstraps gaan denken,mijn kamer is niet bijster groot maar staat best vol met dempende meubels op zo,n kleine ruimte,ik denk/weet dat ik daar veel voordeel mee pak.
Dus bij een ruimte waar minder in staat zou je daar eens over na kunnen denken,is veel over te vinden ,maar ook pokke werk met steenwol,kapje op handschoenen aan  :D

Heb je er nog niks aan gedaan,een paar panelen zelf maken geen optie met steenwol,links rechts en achter een grote?

Basstraps gaan er zeker komen, maar moet eerst die midden en hoge tonen onder controle krijgen. Lees: gordijnen en tapijt. Daarna met REW eens meten hoe het met de nagalm in het laag zit. Bij basstraps komt toch weinig steenwol kijken? Als die opgehangen verticale boekenkastjes ( :hehe: ) zie ik altijd als lege dingen.

Leuke hobbie dit  ;D

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#283
Quote from: skyfox on March  8, 2012, 20:37:39
Hahaha, en bedankt he? ;) Nee, die is niet de scherpte van de MA's, maar echt de akoestiek. Toen deze nog beneden stonden had ik er namelijk geen last van. Kan met de kleinere ruimte te maken hebben of met de betere akoestiek van beneden. Niets scherps aan MA ;) Ooit als ik een grote jongen ben dan wil ik nog eens aan de PL's  :music:

Basstraps gaan er zeker komen, maar moet eerst die midden en hoge tonen onder controle krijgen. Lees: gordijnen en tapijt. Daarna met REW eens meten hoe het met de nagalm in het laag zit. Bij basstraps komt toch weinig steenwol kijken? Als die opgehangen verticale boekenkastjes ( :hehe: ) zie ik altijd als lege dingen.

Leuke hobbie dit  ;D


Ok, was natuurlijk ook niet onaardig bedoeld. ;) Maar ik vind MA over het algemeen vrij fel in het hoog. Kan me dus voorstellen dat verandering van akoestiek dat (meer) naar boven brengt.

Edit: niet gepland, maar deze reactie was mijn 1000e post. Geinig...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on March  8, 2012, 20:40:58
Ok, was natuurlijk ook niet onaardig bedoeld. ;) Maar ik vind MA over het algemeen vrij fel in het hoog. Kan me dus voorstellen dat verandering van akoestiek dat (meer) naar boven brengt.

Edit: niet gepland, maar deze reactie was mijn 1000e post. Geinig...

Haha, maak je geen zorgen, ook zeker niet onaardig opgevat. Ik snap absoluut wat je bedoeld met de felheid van MA. Toen bij Rick Stoet hoorde ik absoluut het hoog. Alleen bij normale/goede akoestiek vind ik de felheid juist prettig. Komt op mij als fris en volledig/gedetailleerd over. Mijn bioskamer zal de scherpte door de hoge nagalmtijd absoluut benadrukken. Binnenkort kan ik daar ook plaatjes van maken dus  :D

Lol, 1000e post, ik voel me vereerd ;)

Hoe gaat het trouwens met jouw set? Al meer gespeeld met settings en de db-meter en afstel-bluray?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on March  8, 2012, 19:58:16
Vanavond aan het "genieten" van Andrea Bocelli "live in tuscany". Heel mooie bluray, maar het legt wel heel erg mijn akoestische problemen bloot. Vooral de twee nummers met Elisa zijn echt eng scherp. Uiteraard speel ik wel op redelijk volume, scherpte verdwijnt als ik zachter draai.

Hopelijk dan binnenkort toch eens het tapijt en de gordijnen bestellen. De 17e komt Valkyrie langs (voor de M&G bij Htip) en dan mag ik zijn meetspullen voor REW lenen. Ben heel erg benieuwd naar de (verschrikkelijk lange) nagalmtijden hier. Gordijnen en, evt, fijn tapijt zullen daar verandering in brengen. Tot die tijd nog maar even doorbijten...
Neem de BD maar mee naar de M&G. Ben wel benieuwd hoe dat dan bij mij klinkt. Misschien ligt het wel aan de opname...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on March  9, 2012, 06:33:18
Neem de BD maar mee naar de M&G. Ben wel benieuwd hoe dat dan bij mij klinkt. Misschien ligt het wel aan de opname...

Valt me nog mee dat jij deze mooie BD niet hebt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: HTip on March  9, 2012, 06:33:18
Neem de BD maar mee naar de M&G. Ben wel benieuwd hoe dat dan bij mij klinkt. Misschien ligt het wel aan de opname...

Het ligt absoluut aan de opname, want die is echt ontzettend goed ;)
Persoonlijk vind ik het nummer Vivere (Dare to live) het mooist. Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Skyfox,

Interessant om te lezen dat je ook problemen hebt met je akoestiek in je nieuwe ruimte, terwijl je hier eerder geen last van had. Ik had ongeveer hetzelfde, maar dan met een gebrek aan hoog en een overloed aan laag in de nieuwe ruite. Ben ook ontzettend benieuwd wat er uit jouw meting komt. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

#288
Hoe bedoel je dat ik er eerder geen last van had? Doel  je dan op de huiskamer waar de spulletjes stonden?

Die meting ben ik inderdaad wel heel erg benieuwd naar... Na de 17e kan ik wat mooie plaatjes posten :)

Dare to Live is wel een kippevelnummer inderdaad. De twee nummers met Heather Headly vind ik trouwens ook heel erg gaaf (Vivo per lei en The Prayer).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Dat je er inderdaad in de huiskamer geen last van had. Na de verhuizing naar de dedicated ruimte had ik echt het idee dat ik naar een compleet andere set zat te luisteren, met helaas andere problemen dan dat ik voorheen had. 

Super dat je zelf met REW aan de slag gaat, lijkt me erg interessant om in de toekomst ook te gaan doen.

Eigenlijk is de hele dvd mooi, stukje van Lang Lang is ook erg impressive. Ben benieuwd hoe jullie die in The chamber of dreams gaan ervaren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 10:11:42
Valt me nog mee dat jij deze mooie BD niet hebt?
Dan heb ik nog wat te wensen ;) Leuke van M&G's is dat ik daarna meestal meer muziekwensen heb :music:

Quote from: high-q on March  9, 2012, 11:57:59
Het ligt absoluut aan de opname, want die is echt ontzettend goed ;)
Persoonlijk vind ik het nummer Vivere (Dare to live) het mooist. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Dan ben ik helemaal benieuwd hoe dat concert bij mij klinkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on March  9, 2012, 12:35:32
Dan heb ik nog wat te wensen ;) Leuke van M&G's is dat ik daarna meestal meer muziekwensen heb :music:
Dan ben ik helemaal benieuwd hoe dat concert bij mij klinkt.
Ik stop em zeker in de tas! Nog meer verzoekjes? Mijn collectie: http://c.mymovies.dk/skyfox82

Heb je trouwens Room Eleven wel eens gehoord/gezien? Ik heb de Carre dvd liggen (staat niet in de lijst).

Quote from: high-q on March  9, 2012, 12:32:35
Dat je er inderdaad in de huiskamer geen last van had. Na de verhuizing naar de dedicated ruimte had ik echt het idee dat ik naar een compleet andere set zat te luisteren, met helaas andere problemen dan dat ik voorheen had. 

Super dat je zelf met REW aan de slag gaat, lijkt me erg interessant om in de toekomst ook te gaan doen.

Eigenlijk is de hele dvd mooi, stukje van Lang Lang is ook erg impressive. Ben benieuwd hoe jullie die in The chamber of dreams gaan ervaren.
Lang Lang is inderdaad indrukwekkend. Ik zou wel eens een shootout tussen hem en Wibi willen zien :)

Heeft jouw versie ook zo'n slechte camera recht voor het podium? Het is dan net alsof ik dubbel zie. Wat dat betreft wel een stevige minpunt, in mijn mening... Maar de audio maakt een hele hoop goed  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 13:44:50
Ik stop em zeker in de tas! Nog meer verzoekjes? Mijn collectie: http://c.mymovies.dk/skyfox82

Heb je trouwens Room Eleven wel eens gehoord/gezien? Ik heb de Carre dvd liggen (staat niet in de lijst).
Lang Lang is inderdaad indrukwekkend. Ik zou wel eens een shootout tussen hem en Wibi willen zien :)

Heeft jouw versie ook zo'n slechte camera recht voor het podium? Het is dan net alsof ik dubbel zie. Wat dat betreft wel een stevige minpunt, in mijn mening... Maar de audio maakt een hele hoop goed  :angel:

De DVD van Room Eleven is ook erg goed inderdaad. Een goede opname en ze maken er een leuke show van, dat stukje van Seeds vind ik bijvoorbeeld erg leuk.
LOL ... Lang Lang vs. Wibi, zou ik ook wel willen zien  :D 

Ik had eerst de DVD9 versie, nu heb ik de BD25 versie die naar mijn mening een stuk beter is qua beeld.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 13:44:50
Ik stop em zeker in de tas! Nog meer verzoekjes? Mijn collectie: http://c.mymovies.dk/skyfox82
Mooi! Ik zal dit weekend eens kijken. Je mag trouwens meenemen wat jezelf leuk vind. Wat ik heb staat hier: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/HTip

Quote
Heb je trouwens Room Eleven wel eens gehoord/gezien? Ik heb de Carre dvd liggen (staat niet in de lijst).
Eerlijk gezegd niet van gehoord... :-[
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 12:09:33
Hoe bedoel je dat ik er eerder geen last van had? Doel  je dan op de huiskamer waar de spulletjes stonden?

Die meting ben ik inderdaad wel heel erg benieuwd naar... Na de 17e kan ik wat mooie plaatjes posten :)

Dare to Live is wel een kippevelnummer inderdaad. De twee nummers met Heather Headly vind ik trouwens ook heel erg gaaf (Vivo per lei en The Prayer).
Laatste 2 nr vind ik persoonlijk oor echt super.
Ik had er een hires van waar ik echt links en rechts hoorde,de zanger en zangeres dan.
Toen keek ik de dvd klopte het ook nog  :D

Maareuh die tuscane is een aanrader,staat er ook lpcm stereo op?

skyfox

Haha, mooie ervaring. Eerst het geluid en later pas het beeld erbij.

Klopt, het concert bevat ook een stereotrack.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#296
Klein updateje uit deze hoek. Afgelopen week merkten we weer dat de IR ontvanger op de NAD toch wel iets van kuren gaat vertonen. Heb daarom besloten om de NAD en de Sony maar even om te wisselen voor de time being. De NAD gaat er op termijn toch wel uit, maar nu is het nog te vroeg ivm de net aangekochte auto en de wens om eerst de HT-kamer verder af te maken. In het HT bedien ik de amp manueel, dus dan heb ik daar geen last van haperende IR's.

Los daarvan heb ik ook geen idee wat ik dan zou moeten gaan aanschaffen. Zit wel eens na te denken over merken als Emotiva, Anthem, Onkyo/Integra, Marantz, de nieuwere 5600/5700ES van Sony... Maar goed, voorlopig dus ff niet.

Dus, eens kijken hoe de interne NAD dac het opneemt tegen de DAC van de LG 390. Zal mij benieuwen. Hopelijk heb ik nog genoeg dropveters liggen om het allemaal aan te sluiten  :-[

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, omwisseling gebeurd, best wat werk nog. Nu hopen dat ik de instellingen vwb afstanden en dempen 1:1 over kan nemen. Zal wel niet, maar heb even geen db meter en testgeluiden om de boel af te stemmen verder  :D Heb nu de BD via optisch als via 5.1 analoog aangesloten. De analoge is wel met een mangelmoes van kabels, niet heel erg netjes (2x Qed, 2x Monster en 2x Inakustik...).

Wat zou een goede test zijn om de surround kwaliteiten van de beide mogelijkheden (optisch via NAD en analoog vanaf de LG BD390) te testen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Weet je of de LG een aparte DAC heeft voor stereo? Met stereo krijg je al een goede indruk van de kwaliteit van een DAC. Met 3 verschillende merken interlinks is het denk ik moeilijk een indruk te krijgen van de homogeniteit van de surround bubble. Ik denk dat de NAD dan sowieso wint.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Je LG heeft alleen een 7.1 analoge output, maar je kan toch bovenstaande test uitvoeren. Heb je overigens The International? In de openingsscene moet de regen uit alle speakers even hard klinken en het net zijn dat de regen van boven komt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive