Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Ik sluit me helemaal aan bij Martijn en larzie. Zeker het mooiste maken van de tijd die jullie nog hebben. De HT kan altijd nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Dank voor jullie berichten! De HT kan inderdaad altijd nog. Ik kan er nu zitten en lekker film kijken, dus wat dat betreft heb ik ook absoluut niets te klagen. Ik moet gewoon even kiezen voor de juiste prioriteiten inderdaad.

Bij de weg, heb wel een kleine update... De stopcontacten zijn nu allemaal zwart gespoten  :D Met heel veel dank aan mijn schoonvader, die nog een spuitbusje zwart had liggen en er wel een uitdaging in zag om ze te spuiten  :inlove: Helaas was er bij 1 contact wel een klein gevalletje transportschade (toch weer wat beige zichtbaar), maar dat werken we binnenkort wel even bij.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

#252
Leuk dat je schoonvader je kan helpen bij het realiseren van je HT...

EDIT: verkeerd gelezen! :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Sorry HTip, het gaat om zijn vader die ziek is. Natuurlijk altijd fijn, een schoonvader die wil helpen. Excuses als ik voor mijn beurt heb gesproken skyfox.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Geen probleem Bas, en een foutje maakt iedereen wel eens.  :police:

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Ik heb het inderdaad helemaal fout gelezen. Sorry Richard!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:44:31
Ik heb het inderdaad helemaal fout gelezen. Sorry Richard!

Ik voel een plaatsing boven aan de lijst van komende bezoekers van de Chamber of Dreams en een dubbel portie lasagne aankomen  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:44:31
Ik heb het inderdaad helemaal fout gelezen. Sorry Richard!
Geen probleem, no harm intended  :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: larzie on February 28, 2012, 12:48:40
Ik voel een plaatsing boven aan de lijst van komende bezoekers van de Chamber of Dreams en een dubbel portie lasagne aankomen  :D
Niet nodig, want hij komt over 2 weken ;)

Quote from: skyfox on February 28, 2012, 12:49:01
Geen probleem, no harm intended  :)
Zeker niet, maar voel me wel een beetje rot.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:53:53
Niet nodig, want hij komt over 2 weken ;)

Goeie zaak :) nu het dubbele portie lasagne nog regelen :D

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:53:53
Zeker niet, maar voel me wel een beetje rot.

En terecht!  :laugh: :hehe: :devil:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

#260
Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:53:53
Niet nodig, want hij komt over 2 weken ;)
Jupjup!! Man, ik heb er best wel een beetje boel zin in. En ik rij gezellig met Valkyrie. Nou ja, ik ga er vanuit dat het gezellig zal zijn, whahaha! Straks slaan we elkaar na 50km de hersens in. Zal wel meevallen :p

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:53:53
Zeker niet, maar voel me wel een beetje rot.
Niet doen, nergens voor nodig. Maar als je echt iets wil doen om het goed te maken dan wil ik op de M&G wel eens weten ervaren waarom iedereen zo lyrisch is over die fishtank scene uit Finding Nemo... ;) Die DD10 maakt het nou niet spectaculair, wellicht dat de 18 mijn gedachten kan veranderen  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on February 28, 2012, 14:11:24
Jupjup!! Man, ik heb er best wel een beetje boel zin in. En ik rij gezellig met Valkyrie. Nou ja, ik ga er vanuit dat het gezellig zal zijn, whahaha! Straks slaan we elkaar na 50km de hersens in. Zal wel meevallen :p

Dat gaat vast wel goedkomen! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: skyfox on February 28, 2012, 14:11:24
Jupjup!! Man, ik heb er best wel een beetje boel zin in. En ik rij gezellig met Valkyrie. Nou ja, ik ga er vanuit dat het gezellig zal zijn, whahaha! Straks slaan we elkaar na 50km de hersens in. Zal wel meevallen :p
:D

Quote
Niet doen, nergens voor nodig. Maar als je echt iets wil doen om het goed te maken dan wil ik op de M&G wel eens weten ervaren waarom iedereen zo lyrisch is over die fishtank scene uit Finding Nemo... ;) Die DD10 maakt het nou niet spectaculair, wellicht dat de 18 mijn gedachten kan veranderen  :D
Dat is het minste wat ik kan doen. Finding Nemo is alleen op DVD, maar vorige week dinsdag nog gehoord. Was wel aardig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: skyfox on February 28, 2012, 14:11:24
Maar als je echt iets wil doen om het goed te maken dan wil ik op de M&G wel eens weten ervaren waarom iedereen zo lyrisch is over die fishtank scene uit Finding Nemo... ;) Die DD10 maakt het nou niet spectaculair, wellicht dat de 18 mijn gedachten kan veranderen  :D

NIET???  :o :wacko:
Weet je zeker dat ie wel aan staat? Ik heb zelf geen velodyne, maar mijn sub zorgt wel voor de nodige druk tijdens deze scene  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Nope. Woofer zal wel te klein zijn om echt lucht te verplaatsen. Ik had er in een apart topic al wel eens vragen over gesteld. Waar het op neerkomt is dat de DD10 tonaal fantastisch is, maar qua druk/luchtverplaatsing/fysieke beleving deze toch niet echt lekker uit de verf komt.

Ik ben heel benieuwd naar de DD18 en de verschillen in beleving met mijn DD10. Dat de 18 tonaal net zo correct is geloof ik gelijk. Dat ie meer resolutie geeft, dat kan ik me best voorstellen (maar of ik het hoor is natuurlijk altijd een 2e). Maar de film/LFE beleving is iets wat ik mis en wat ik bij de 18 hoop te beleven. In ieder geval is dat wel wat alle M&G verslagen vermelden. Om de lat voor Philip maar even hoog te leggen, wat ik 17 maart aan subwoofer ga meemaken wordt voor mij de benchmark voor tonale correctheid en fysieke subbeleving.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

No pressure, no pressure :o Ik zal mijn programma aanpassen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#266
Ik ga Finding Nemo eens downloaden alleen maar om die scene eens te horen. Word nou wel heel nieuwsgierig :D En dan natuurlijk wachten op de BD voordat ik hem weer is helemaal kijk :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Ik wacht al jaren op de Bluray van Finding Nemo... Soms vraag ik me af of die nog wel uitgebracht gaat worden...  :unhappy:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: Martijn90 on February 29, 2012, 15:12:37
Ik ga Finding Nemo eens downloaden alleen maar om die scene eens te horen. Word nou wel heel nieuwsgierig :D En dan natuurlijk wachten op de BD voordat ik hem weer is helemaal kijk :P
De BD is toch uit maar dan alleen met gewoon DTS als ik goed begrepen heb van een ander forumlid.
Film is idd echt geweldig,ik vind hem bijna het mooiste geluid van mijn hele verzameling.
Er zit geen gewoon laag in maar echt aardschokkend en zeer detailrijk,leuke film.

Nog veel ellende lees ik,sterkte ermee kerel

PS Phillip neem je die lasagna ook wel eens mee als je gaat M& Gr  :D Kidding ik kook natuurlijk  :D
ps HT boven blijft wel denk ik ,dus je gaat luisteren naar me goeie set die dag,als het meezit  ;)

Martijnst1990

Quote from: skyfox on February 29, 2012, 15:15:42
Ik wacht al jaren op de Bluray van Finding Nemo... Soms vraag ik me af of die nog wel uitgebracht gaat worden...  :unhappy:
Het duurt inderdaad wel erg lang helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: morca on February 29, 2012, 15:20:07
De BD is toch uit maar dan alleen met gewoon DTS als ik goed begrepen heb van een ander forumlid.
Film is idd echt geweldig,ik vind hem bijna het mooiste geluid van mijn hele verzameling.
Er zit geen gewoon laag in maar echt aardschokkend en zeer detailrijk,leuke film.

Nog veel ellende lees ik,sterkte ermee kerel

PS Phillip neem je die lasagna ook wel eens mee als je gaat M& Gr  :D Kidding ik kook natuurlijk  :D
ps HT boven blijft wel denk ik ,dus je gaat luisteren naar me goeie set die dag,als het meezit  ;)
Naar mijn weten bestaat hij nog helemaal niet. Kan hem ook niet vinden op Amazon bijvoorbeeld. Is voor mij heel lang geleden dat ik hem gezien heb, zo lang zelfs dat ik toen nog niet eens echt druk was met HT en dus ook niet echt op het geluid lette. Maar begin nu wel nieuwsgierig te worden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on February 29, 2012, 15:25:02
Naar mijn weten bestaat hij nog helemaal niet. Kan hem ook niet vinden op Amazon bijvoorbeeld. Is voor mij heel lang geleden dat ik hem gezien heb, zo lang zelfs dat ik toen nog niet eens echt druk was met HT en dus ook niet echt op het geluid lette. Maar begin nu wel nieuwsgierig te worden :D
Ik weet het niet zekers hoor maar (heb) hem hier wel,en het geluid is geen gewone DVD DTS stream ,dat is overduidelijk aan het geluid te horen.
waarvan hij komt ?? kweet niet

Martijnst1990

Quote from: morca on February 29, 2012, 17:21:25
Ik weet het niet zekers hoor maar (heb) hem hier wel,en het geluid is geen gewone DVD DTS stream ,dat is overduidelijk aan het geluid te horen.
waarvan hij komt ?? kweet niet
Ik heb ooit de 720p versie gehad, maar die is volgens mij een keer als HD tv uitzending geweest. De echte BD kan ik nergens vinden.

Heb net de DVD gedownload en even geprobeerd, maar hier ook niet echt bijzonder, klinkt gewoon leuk. Had het hier ook niet direct verwacht eerlijk gezegd, maar altijd leuk om zoiets even te proberen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on February 29, 2012, 17:23:22
Ik heb ooit de 720p versie gehad, maar die is volgens mij een keer als HD tv uitzending geweest. De echte BD kan ik nergens vinden.

Heb net de DVD gedownload en even geprobeerd, maar hier ook niet echt bijzonder, klinkt gewoon leuk. Had het hier ook niet direct verwacht eerlijk gezegd, maar altijd leuk om zoiets even te proberen ;)
Zekers gewoon testen,ik heb die jij ook bedoeld,misschien iemand die het digitale signaal heel goed heeft omgezet naar DTS ,dan is het ook erg goed natuurlijk.
Denk dat dat het geval dan is,of er moet ooit een HDdisc,wat was er ook al weer voor/gelijk met BD?

Apart dan zoek ik me dus rot voorniks,bedankt voor de tip Martijn ,nou weet ik welke ik heb,denk dat iemand heel goed ze best heeft gedaan op deze rip.

Martijnst1990

Quote from: morca on February 29, 2012, 17:27:10
Zekers gewoon testen,ik heb die jij ook bedoeld,misschien iemand die het digitale signaal heel goed heeft omgezet naar DTS ,dan is het ook erg goed natuurlijk.
Denk dat dat het geval dan is,of er moet ooit een HDdisc,wat was er ook al weer voor/gelijk met BD?

Apart dan zoek ik me dus rot voorniks,bedankt voor de tip Martijn ,nou weet ik welke ik heb,denk dat iemand heel goed ze best heeft gedaan op deze rip.
HDDVD van Toshiba ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT