Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Quote from: morca on January 14, 2012, 19:50:03
Ik zie je naam denk ga er wat leuks neer zetten.......

Sterkte man,hier zit het ook niet echt mee dus begrijp heel goed hoe jij je nu voelt.
Als je weet dat iets onvermijdelijk gaat worden,maar je weet niet waneer hoelang,kan dat aardig slopend voor je mind maar ook voor je lichaam zijn.
Heel veel sterkte de komende tijd Sky,probeer voorzover je het kan je een beetje te ontspannen hoe moeilijk dat soms is/zal zijn.

Wel mooi naam trouwens  ;)

Vond het ook wel een leuke naam, het past zo lekker bij het plafond :)

Ontspannen... Hoe doe je dat ook alweer?


Quote from: Bas Akkerman on January 14, 2012, 23:01:11
Sjonge, wat rot nieuws! :( Wil je vader niet geholpen worden. Anders komen jullie gewoon eens hier als het echt niet bij jou thuis kan. Maar je wil zoiets gewoon in je eigen ht, begrijp ik best.

Hij wil best geholpen worden, maar de trap vind hij gewoon te eng. Er is weinig ruimte om te manouvreren als het mis gaat, ondanks dat ik best wat kan hebben/houden. En zittend wil hij ook niet. Tsja, ik kan een hoop aanbieden, maar hij moet het zelf willen/durven.


Quote from: larzie on January 15, 2012, 11:08:57
Sterkte met je vader! Echt klote :( Hem naar boven tillen met een paar sterke vrienden is geen optie?

Thx. Tis een klotetijd, maar probeer er zoveel mogelijk mooie momenten tussenuit te pakken. Je verwacht/hoopt dat iemand 85 wordt ofzo, en dan gaat ie de 70 niet halen... :(
Zoals gezegd is tillen of wat anders geen optie omdat ie dat zelf niet wil/durft. Dat gaat em dus niet worden.

Quote from: HTip on January 15, 2012, 16:53:41
Dat is zeker niet leuk nieuws! Een traplift is misschien een mogelijkheid om je vader toch boven te krijgen.
http://www.practicomfort.nl/nl/producten/trapliften/traplift-kopen/traplift-wmo.aspx

In ieder geval sterkte met je vader!

Bedankt voor de link  :thumbs-up:. Gezien het echter niet zijn huis is zal een subsidie er niet inzitten en er eentje kopen gaat em budgettair niet worden. Zeker al voor die paar keer dat hij nog een film zou kunnen komen kijken. Maar nogmaals, bedankt voor de tip, in een andere situatie had het wellicht iets geweest om te overwegen
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Erg vervelend om te lezen :-\.

Veel sterkte toegewenst de komende tijd en hopelijk kunnen jullie de komende tijd in ieder geval nog van elkaar genieten.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on January 15, 2012, 18:28:44
Erg vervelend om te lezen :-\.

Veel sterkte toegewenst de komende tijd en hopelijk kunnen jullie de komende tijd in ieder geval nog van elkaar genieten.

Dank je wel Jan. Ik hoop het ook met heel mn hart.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag eindelijk een leuk pakketje binnen vanuit de VS. Rara, wat zal erin zitten...


Hmmz, stomme telefoon, kan mn foto's niet eens goeddraaien... :(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Tadaaaa!!! Mijn nieuwe centerstand!!





Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Mooie strakke stand! Staat erg goed :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


squeek

Ooh leuk, zo eentje wil ik nog hebben. Wat kostte die en hoe hoog is ie?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skyfox

Inclusief importeren heb je het over ongeveer 130 euro, afhankelijk van de dollarkoers. Je moet er wel een dag of 20-25 op wachten. Invliegen een dag of 10 en douane een dag of 10. Maar ik had de pech van feestdagen tussendoor.

Hoogte is trouwens 13" en ze leveren ook bijpassende speakerstands (en hebben ook wat andere lijnen). Als je serieuze interesse heb kan ik het mailadres van mijn verkoper wel pmmen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Wauw heel mooi, erg chique :) Zal ook wel veel doen voor het geluid, want hij stond eerst op de grond denk ik?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Thx!! Vind em eerlijk gezegd in het echt ietsie minder mooi dan op het plaatje toen ik em bestelde. Desalwelteplus, ben er superblij mee. Blijf het gek vinden dat je in NL bijna geen centerstands kan vinden.

Eerst stond de center inderdaad op de grond. Geen idee of het veel zal doen voor het geluid. Heb het idee dat de galm meer verhuld dan wat een center op de grond verkeerd last horen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


larzie

Ziet er netjes uit hoor die stand! Je kan ook nog experimenteren zoals ik bij meerdere lieden hier op het forum gezien heb met een hard stenen tegel eronder.
Maar staat wel mooi op zo'n stand die center  :satisfied:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Bas Akkerman

Quote from: larzie on January 17, 2012, 21:48:48
Ziet er netjes uit hoor die stand! Je kan ook nog experimenteren zoals ik bij meerdere lieden hier op het forum gezien heb met een hard stenen tegel eronder.
Maar staat wel mooi op zo'n stand die center  :satisfied:
Ik heb nu de center op een kastje staan dat toevallig zo hoog is dat de center even hoog staan als het midden van de fronts. Ik vind de plaatsing van de center heel precies en kan me niet voorstellen dat je een center zo laag opstelt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larzie

Quote from: Bas Akkerman on January 17, 2012, 22:45:33
Ik heb nu de center op een kastje staan dat toevallig zo hoog is dat de center even hoog staan als het midden van de fronts. Ik vind de plaatsing van de center heel precies en kan me niet voorstellen dat je een center zo laag opstelt...

Ik bedoelde eigenlijk nog onder zijn stand een tegel. Maar snap wat je bedoelt. Er zijn ook mensen die inderdaad de center alleen op een tegel zetten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Bas Akkerman

Quote from: larzie on January 18, 2012, 07:31:06
Ik bedoelde eigenlijk nog onder zijn stand een tegel. Maar snap wat je bedoelt. Er zijn ook mensen die inderdaad de center alleen op een tegel zetten.
Oeps, verkeerd begrepen. Vond het al zo apart.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: morca on January 17, 2012, 21:41:10
Hij reflecteert op de grond wel heel snel,dit zal idd hoorbaar beter moeten klinken

De reflectie bij mij via de grond zal wel meevallen. Ik heb even tijdelijk een oud dekbed op de vloer liggen welke als "kleed" fungeert om zo de galm/reflectiewerking van de ruimte een beetje in te dammen. Zodra het tapijt in de ruimte gelegd wordt mag het dekbed weer naar de opslag :p

Quote from: larzie on January 17, 2012, 21:48:48
Ziet er netjes uit hoor die stand! Je kan ook nog experimenteren zoals ik bij meerdere lieden hier op het forum gezien heb met een hard stenen tegel eronder.
Maar staat wel mooi op zo'n stand die center  :satisfied:

In de toekomst wil ik zeker nog stenen onder de speakers gaan proberen. Sowieso omdat ik wil proberen de tweeters van de fronts op oorhoogte te krijgen om op die manier zoveel mogelijk geluidsinformatie binnen te krijgen. Als ik het afstraalgedrag van hoge tonen goed begrijp dan is het op oorhoogte hebben heel erg wenselijk.

De topplate van de centerstand is trouwens iets gekanteld, waardoor de center ietjes naar boven toe afstraalt. Toch handig dat ze daar af-fabriek rekening mee houden :p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


tommie1

In nederland kan je ook center standaarts bestellen.
Alleen hier kosten ze 2x zo veel.

high-q

Quote from: morca on January 17, 2012, 19:44:46
Wauw mooi man  :thumbs-up: Dat hoofd ook trouwens  ;)

+1

Hoe hoog is je centerstand eigenlijk? Bevalt deze hoogte je goed?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

De stand is 13 inch hoog, dus zo'n 33 centimeter. De hoogte bevalt me uitstekend (hoewel ik nu wel 'last' heb van reflecties op de bovenkant van de centerspeaker). Ik vind alleen dat de kanteling van de topplate wel iets scherper had gemogen, of instelbaar had mogen zijn. Ondanks de kanteling straalt het ding nu naar m'n voeten ipv m'n oren. Ik ga em zelf dus nog even iets verder kantelen. Waarschijnlijk dmv viltjes ofzo (tips welkom!)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag weer bezig geweest met wat kleine puntjes in het HT.

Allereerst heb ik de sleuf boven de deur opgevuld met purschuim. Zodra het droog is en ik heb bijgesneden heb kan er een latje voor om het netjes af te werken.

Daarnaast heb ik de nieuwe dvd-rekjes opgehangen en een extra rekje voor blurays. Ik heb nu 4 rekjes (vol) voor dvd's en nog ongeveer 2 lege rekjes voor blurays. Ik wil een paar dvd's voor blurays vervangen, de rest hou ik lekker op het dvd format. Op advies van Htip heb ik de nieuwe rekjes op de tegenovergestelde muur niet precies ertegenover gehangen maar heb ik ze iets laten verspringen. Optisch valt dit niet op, maar het is de manier om de diffusie aan de wanden actief te houden. Rekjes er exact tegenover zouden de diffusie opheffen.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Leuk dat je mijn tip direct in praktijk hebt gebracht. Mooi gedaan! Begint er goed als een batcave uit te zien 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Vandaag even een beetje geschrokken bij het kijken van Band of Brothers. Ik heb het idee dat ik af en toe, wanneer het heftig word, er speakers wat kraakgeluiden voortbrengen. En dan niet het soort wat thuishoort in de serie.

Nu weet ik dat mijn amp qua watts redelijk slecht presteert met 5-kanaals geluid. Zal een losse eindbak soelaas bieden? Of kan het ook aan iets anders liggen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: skyfox on February  5, 2012, 21:32:10
Vandaag even een beetje geschrokken bij het kijken van Band of Brothers. Ik heb het idee dat ik af en toe, wanneer het heftig word, er speakers wat kraakgeluiden voortbrengen. En dan niet het soort wat thuishoort in de serie.

Nu weet ik dat mijn amp qua watts redelijk slecht presteert met 5-kanaals geluid. Zal een losse eindbak soelaas bieden? Of kan het ook aan iets anders liggen?

Wat was je source? Een slechte rip kan ook voor kraken zorgen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge