Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Martijnst1990

Ziet er echt heel goed uit! Leuk om te zien en lezen dat het allemaal zo vlug gaat.  :thumbs-up:

Wat betreft je subwoofer plaats, ik heb een subwoofer kabel van 9 meter die je best even kan lenen mocht je in de buurt (omgeving Utrecht) wonen, dan kan je 9 meter om je receiver heen gaan schuiven met de sub en als je de juiste plek gevonden hebt de juiste lengte kabel kopen.  :)

En je DVD rekjes, dat is inderdaad lastig, ik heb ook een tijd getwijfeld of ik ze wilde laten verspringen, maar heb er toch voor gekozen om ze gewoon naast elkaar op te hangen, foto's staan in mijn topic, mocht je een voorbeeld willen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: skyfox on January  5, 2012, 11:14:06
Die Niko spullen zien er goed uit. Ik ga eens kijken wat ik ermee gaan doen. Spuiten vind ik ook een optie, maar ben bang dat het resultaat niet helemaal geweldig gaat worden. Omdat een WCD toch allemaal randjes en hoekjes heeft. Wat zijn jouw ervaringen met de hoekjes en randjes?
Met goede verfbussen kan je eigenlijk niet veel fout doen. Ik heb de spotjes en mijn toenmalige beamer zwart gespoten. Had het nog nooit eerder gedaan, maar het ging erg makkelijk. Dus hoekjes en randjes gaat prima met een spuitbus.

Quote
Wat betreft de 80hz dip, zou het ook kunnen helpen als ik kleine stukjes schuif met de frontspeakers? Stukje naar binnen/buiten/achter/voren? Dan ga ik dat eens proberen. Veel verder naar voren gaat niet, maar wat naar het scherm toe of er iets verder vanaf kan wel lukken. En heeft toe-in/toe-out hier nog effect op?
Elke verandering in de positie van speakers, luisterplek, etc. heeft invloed op het geluid. De 1e reflectiepunten veranderen hier namelijk door en dat kan net zijn wat je nodig hebt.

P.S. Je ruimte ziet er al erg goed uit :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Mijn vrouw was vanavond naar een oefenwedstrijd voor haar volleybal en een maatje van me zei af om langs te komen vanwege het slechte weer. Wat moet een mens dan doen... Een film kijken! Vanavond heb ik weer eens genoten van The Matrix. Ooit was dat mijn eerste dvd (ligt nu bij een forumgenoot), nu kan ik er van genieten op bluray. En genieten deed ik! Volume op standje [sarcastisch]ik hou van mijn buren[/sarcastisch] en blazen maar. Ondanks dat alles maar half/half is ingeregeld en de sub nog iets te boomboom staat kon ik al echt ervaren dat de surround bubble beter is dan ik in de woonkamer ooit heb gehad. Zalig!! En de sub... Ik heb beneden kunnen voelen dat de bank de geluidsenergie kon oppakken. In het HT voelde ik voor het eerst... dat mijn lichaam werd aangepakt. Het was nog heel mild, maar wel o zo lekker!! De kamer is nog niet goed luchtdicht, er zit nog een gleuf boven de deur en ik vermoed dat er nog lucht lekt aan de onderkant en bovenkant van de gipsbeplating. Zodra die dicht zijn hoop ik dat het luchtdrukeffect nog veel beter gaat worden... Als dat zo is: ZALIG!!
Ik geniet nu al echt van de kamer, ondanks dat ie nog niet af is.

Quote from: morca on January  5, 2012, 11:44:27
Top wiefke,
als uit de sky gevallen voor jouw ;)......... :D

Haha, zeker uit de sky gevallen. Ik heb besloten dat ik haar graag hou ;)

Quote from: Martijn90 on January  5, 2012, 12:04:36
Ziet er echt heel goed uit! Leuk om te zien en lezen dat het allemaal zo vlug gaat.  :thumbs-up:

Wat betreft je subwoofer plaats, ik heb een subwoofer kabel van 9 meter die je best even kan lenen mocht je in de buurt (omgeving Utrecht) wonen, dan kan je 9 meter om je receiver heen gaan schuiven met de sub en als je de juiste plek gevonden hebt de juiste lengte kabel kopen.  :)

En je DVD rekjes, dat is inderdaad lastig, ik heb ook een tijd getwijfeld of ik ze wilde laten verspringen, maar heb er toch voor gekozen om ze gewoon naast elkaar op te hangen, foto's staan in mijn topic, mocht je een voorbeeld willen.

Thx!! Ik ben er ook heeeel erg blij mee. Ik had toen ik hier kwam wonen niet het idee dat ik dit echt zou gaan realiseren. De plannen zijn ook tig keer gewijzigd voordat we echt zijn begonnen met het realiseren van de ruimte. Maar nu fase 1 is afgerond... Als je een aparte kamer voor je HT kan gebruiken en je bent filmfan, dan kan ik het iedereen aanbevelen. De ervaring is zo anders dan "even een filmpje in de woonkamer kijken".

Ik zal in je topic kijken voor je foto's. Ik ga denk ik zaterdag eens gezellig met de klopboor aan de gang.

Bedankt voor je aanbod voor de subkabel. Zodra ik fase 3 heb geimplementeerd dan zal ik mogelijk op je aanbod ingaan. Utrecht is voor mij dichtbij, ben zelf van Zoetermeer. Half uur met de auto dus.

Quote from: HTip on January  5, 2012, 20:52:58
Met goede verfbussen kan je eigenlijk niet veel fout doen. Ik heb de spotjes en mijn toenmalige beamer zwart gespoten. Had het nog nooit eerder gedaan, maar het ging erg makkelijk. Dus hoekjes en randjes gaat prima met een spuitbus.

Elke verandering in de positie van speakers, luisterplek, etc. heeft invloed op het geluid. De 1e reflectiepunten veranderen hier namelijk door en dat kan net zijn wat je nodig hebt.

P.S. Je ruimte ziet er al erg goed uit :thumbs-up:

Ok, dan ga ik komend weekend eens spuitbusjes halen bij de bouwmarkt en een trial uitvoeren op 1 doosje. Ik heb ze nu toch al liggen, dus als ik ze op die manier niet nieuw hoef te kopen dan scheelt het weer. Twee spuitbusjes verf zal toch niet de wereld kosten? Ik ga dan driemaal antraciet spuiten (wanden) en eenmaal zwart (projectiemuur). Ik zal er een fotoverslagje van maken als ik eraan denk.

Ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met de plaatsing van de fronts. Ik ben benieuwd of ik daarmee die nare dip kan bestrijden.

Man, wat is zo'n aparte HT ruimte verschrikkelijk gaaf!! Ik begin nu pas echt te begrijpen waarom jij en Annet er zo enorm blij mee zijn  :D :worship:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


HTip

Quote from: skyfox on January  5, 2012, 23:21:45
Mijn vrouw was vanavond naar een oefenwedstrijd voor haar volleybal en een maatje van me zei af om langs te komen vanwege het slechte weer. Wat moet een mens dan doen... Een film kijken! Vanavond heb ik weer eens genoten van The Matrix. Ooit was dat mijn eerste dvd (ligt nu bij een forumgenoot), nu kan ik er van genieten op bluray. En genieten deed ik! Volume op standje [sarcastisch]ik hou van mijn buren[/sarcastisch] en blazen maar. Ondanks dat alles maar half/half is ingeregeld en de sub nog iets te boomboom staat kon ik al echt ervaren dat de surround bubble beter is dan ik in de woonkamer ooit heb gehad. Zalig!! En de sub... Ik heb beneden kunnen voelen dat de bank de geluidsenergie kon oppakken. In het HT voelde ik voor het eerst... dat mijn lichaam werd aangepakt. Het was nog heel mild, maar wel o zo lekker!! De kamer is nog niet goed luchtdicht, er zit nog een gleuf boven de deur en ik vermoed dat er nog lucht lekt aan de onderkant en bovenkant van de gipsbeplating. Zodra die dicht zijn hoop ik dat het luchtdrukeffect nog veel beter gaat worden... Als dat zo is: ZALIG!!
Ik geniet nu al echt van de kamer, ondanks dat ie nog niet af is.

Thx!! Ik ben er ook heeeel erg blij mee. Ik had toen ik hier kwam wonen niet het idee dat ik dit echt zou gaan realiseren. De plannen zijn ook tig keer gewijzigd voordat we echt zijn begonnen met het realiseren van de ruimte. Maar nu fase 1 is afgerond... Als je een aparte kamer voor je HT kan gebruiken en je bent filmfan, dan kan ik het iedereen aanbevelen. De ervaring is zo anders dan "even een filmpje in de woonkamer kijken".

Ok, dan ga ik komend weekend eens spuitbusjes halen bij de bouwmarkt en een trial uitvoeren op 1 doosje. Ik heb ze nu toch al liggen, dus als ik ze op die manier niet nieuw hoef te kopen dan scheelt het weer. Twee spuitbusjes verf zal toch niet de wereld kosten? Ik ga dan driemaal antraciet spuiten (wanden) en eenmaal zwart (projectiemuur). Ik zal er een fotoverslagje van maken als ik eraan denk.

Ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met de plaatsing van de fronts. Ik ben benieuwd of ik daarmee die nare dip kan bestrijden.

Man, wat is zo'n aparte HT ruimte verschrikkelijk gaaf!! Ik begin nu pas echt te begrijpen waarom jij en Annet er zo enorm blij mee zijn  :D :worship:
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Je ervaart nu precies hetzelfde wat wij ook de eerste keer hadden in de kelder. Ruimte was toen nog lang niet af, maar man wat gaaf was het in je eigen bioscoop een film te kijken. En je voelt je ook bevoorrecht dat je dit kan en mag doen :thumbs-up: En het leuke is dat we dit gevoel na 3 jaar nog steeds hebben!

Het wordt overigens alleen nog maar beter als je akoestiek optimaal is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Dat is allemaal snel gegaan met de ruimte! :o Ziet er goed uit!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Nou, ik kan nu echt niet wachten op de akoestische aanpsseingen. Maar goed, geduld is een schone zaak. Tussendoor hoop ik REW metingen te kunnen doen om inzicht te krijgen in hoe de situatie veranderd.

Het faseplan gaat er trouwens als volgt uitzien (geplande tijd onder voorbehoud):
Fase 1: schilderen ruimte en testopstelling apparatuur en dvd racks (DONE!!)
Fase 2: gordijnen raamwand, oplossing raam boven deur, goten voor rolgordijn raam (feb/maart/april)
Fase 3: podium onder apparatuur, plinten/kabelgoten, mogelijk een verticale koof met verlichting(april/mei/juni)
Fase 4: verlichting en afwerking (zomer 2012)
Fase 5: akoestische meting door Toine en akoestische aanpassingen (herst/winter 2012)
De planning schuift wat op omdat we vanwege de storm geld moeten inzetten voor een nieuwe schutting (oude is omgewaaid aan 2 kanten, palen gebroken). De schutting is oud en lekker aan het rotten dus. Ook nemen we van mijn vader zijn auto over (voor een wel heel erg lieve prijs) vanwege zijn medische conditie. En raar maar waar, we willen mogelijk ook nog op vakantie ergens dit jaar. Dus dat wordt passen en meten met budget. Ach ja, houdt het spannend...

Als gordijnen heb ik een mooi effen velour in gedachten. Is het akoestisch gunstig om deze te laten voeren zodat het nog wat dikker word? Dit om de galm hopelijk sterk te verminderen.

Ik probeer trouwens nu al 2 dagen Blade Runner af te kijken. Het is echt een geweldig mooie film, het beeld is enorm goed gerestaureerd. Eerlijk gezegd viel mijn mond bijna open toen het Tyrell gebouw voor het eerst in beeld kwam. Magnifiek!! Het geluid blijft helaas wel achter, maar ach.

Ik heb eergisteren ook de sub beter ingeregeld. Ik heb de dip op/rond 80hz grotendeels vlak gekregen (marge van ongeveer 2db). Ik zie wel dat mijn mains een bult produceren op 80-100hz. Ik heb wat geschoven met de speakers, maar dit verhelpt de bult niet (in de huiskamer had ik geen last van de bult > grotere ruimte). Dus heb ik de rest van de lijn maar aangepast en gewerkt met de bult. Wellicht dat ik de crossover in de toekomst gewoon naar 100hz zet en de rest door de DD10 laat doen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Mooie planning, dat gaat ook een serieus dedicated HT worden!  :D

Ben erg benieuwd naar je ervaringen tijdens de ontwikkelingen van je ruimte.
Het is al duidelijk dat akoestiek een grote gaat spelen hier  :clapping:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Mooie plannen! Je pakt het goed aan. Zoals je weet ben ik van mening dat je fase 5 eigenlijk nu moet doen, maar ik begrijp ook dat je snel wil gaan genieten van je ruimte.

Wat je gordijnen betreft, hoe zwaarder ze zijn, hoe beter de absorptie werkt. Je zult geen verschil merken met de instellingen van de sub, want zo laag gaat deze absorptie niet, maar je zal waarschijnlijk wel de rest van de set opnieuw moeten afstellen.

Het wordt alleen maar beter moet je maar denken. Grote kans dat je al je films elke keer opnieuw moet kijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: high-q on January 10, 2012, 09:55:58
Mooie planning, dat gaat ook een serieus dedicated HT worden!  :D

Ben erg benieuwd naar je ervaringen tijdens de ontwikkelingen van je ruimte.
Het is al duidelijk dat akoestiek een grote gaat spelen hier  :clapping:
Thx, nu nog eens kijken of we de planning kunnen waarmaken. Ik hoop natuurlijk van wel. Maar linksom of rechtsom, ik kan nu al genieten van een dedicated ruimte. En dat is al een feestje op zich!

Ik zal in ieder geval mijn ervaringen blijven posten hier op het forum :)

Quote from: HTip on January 11, 2012, 08:58:02
Mooie plannen! Je pakt het goed aan. Zoals je weet ben ik van mening dat je fase 5 eigenlijk nu moet doen, maar ik begrijp ook dat je snel wil gaan genieten van je ruimte.

Wat je gordijnen betreft, hoe zwaarder ze zijn, hoe beter de absorptie werkt. Je zult geen verschil merken met de instellingen van de sub, want zo laag gaat deze absorptie niet, maar je zal waarschijnlijk wel de rest van de set opnieuw moeten afstellen.

Het wordt alleen maar beter moet je maar denken. Grote kans dat je al je films elke keer opnieuw moet kijken ;)

Ik begrijp ook zeker de reden om fase 5 nu als volgende fase te doen. Echter denk ik dat de andere fases niet veel invloed zullen hebben over hoe de akoestiek aangepakt kan worden. Feit blijft dat de ruimte beperkt is en dat eventuele aanpassingen die Toine zal adviseren niet op een andere plek zullen komen als de plekken die nu nog beschikbaar zijn. Desalniettemin, eventuele "designfouten" aan mijn kant zal ik dan maar later moeten opvangen.

Zware gordijnen, check!

Al mijn films opnieuw kijken? Ik heb nu al tijd tekort...  :crazy:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Ik zal je wel helpen door een paar blu-rays van je te lenen. ;) Mooie planning! Klinkt altijd ver weg, maar voor je het weet heb je te weinig tijd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on January 11, 2012, 22:05:01
Ik zal je wel helpen door een paar blu-rays van je te lenen. ;) Mooie planning! Klinkt altijd ver weg, maar voor je het weet heb je te weinig tijd.

Haha, is goed hoor ;) Die van jou kunnen inmiddels retour. Kreeg alleen Ratatouille niet aan de praat. Mn beide spelers zeuren over regioproblemen. Zijn blurays niet standaard regiovrij?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

De NL-versie van Ratatouille is een zuivere zone B schijf. Tegenwoordig komen veel zonevrije BD's uit, maar er zijn er ook die gelocked zijn op 1 zone. Daarom is mijn Oppo regio- en zonevrij. Dan kan je alles afspelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on January 12, 2012, 22:58:28De NL-versie van Ratatouille is een zuivere zone B schijf. Tegenwoordig komen veel zonevrije BD's uit, maar er zijn er ook die gelocked zijn op 1 zone. Daarom is mijn Oppo regio- en zonevrij. Dan kan je alles afspelen.

Aha, ik had van Bas de engelse versie te leen, dus daar zal de crux wel zitten. Wel gek dat de meeste schijven regiovrij zijn maar een enkeling dan weer niet. Ach ja...

Heb vandaag even tijd besteed aan het ophangen van mn dvd/bluray rekken. Hangen prachtig (bijna) waterpas. Gek hoe je het prachtig waterpas kan aftekenen en dat je er met de klopboor, ondanks voorboren, toch nog wat naast kan zitten.
Ik overweeg om aan de andere kant ook rekjes te hangen om dvds kwijt te kunnen. Voor de prijs en de akoestiek (Htip, bedankt voor de tips!) hoef ik het zeker niet te laten.

 




Hebben jullie wel eens overwogen jullie dvds weg te doen en de goeie films te vervangen met blurays? Ik overweeg het, maar vind eigenlijk de vervangprijs nog wat hoog. Veel films zijn toch nog 10-13 euro op blu.

Zit nu lekker te genieten van Pink, Funhouse Tour. Bohemian Rhapsody heeft gave surroundzang! Hoort trouwens iemand in de drukke nummers de violiste eigenlijk? Vond het grappig daar eens op te letten, maar de rest van de instrumenten overstemmen het bij mij.

En... Tron Legacy is binnen!!

ik zoek eigenlijk 1 of 2 muzieknummers of clips waarmee ik mijn vrouw de effecten van de akoestiek optimaal mee kan laten horen. Dit zodat ze ook bij elke aanpassing in de kamer kan ervaren wat het verschil is. Wie heeft er tips en waarom laat specifiek dat clipje de akoestiek goed naar voren komen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Hangen netjes hoor, voor je het weet zijn ze allemaal al vol ;) Ik heb mijn 5e bijna vol inmiddels. En die Funhouse Tour is inderdaad heel erg mooi, ook bijvoorbeeld Family Portrait is erg goed.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Mooi gedaan zo die blurays! Tsja, ik denk dat je dan de 2e hands blurays hier goed in de gaten moet houden. Dat scheelt altijd wel een hoop.
Ratatouille is inderdaad een andere regio, had ik even moeten zeggen. En Tron vind ik echt heerlijk voor in een HT, super soundtrack en flitsend beeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Quote from: Bas Akkerman on January 13, 2012, 19:43:33
Mooi gedaan zo die blurays! Tsja, ik denk dat je dan de 2e hands blurays hier goed in de gaten moet houden. Dat scheelt altijd wel een hoop.
Ratatouille is inderdaad een andere regio, had ik even moeten zeggen. En Tron vind ik echt heerlijk voor in een HT, super soundtrack en flitsend beeld.
MM heeft vaak ook wel leuke prijzen, in ieder geval die in Utrecht. Tegenwoordig zijn de BD's bij MM zogoed geprijsd dat ze in Engeland niet eens veel goedkoper meer zijn en soms zelfs duurder.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: skyfox on January 13, 2012, 17:21:38
Aha, ik had van Bas de engelse versie te leen, dus daar zal de crux wel zitten. Wel gek dat de meeste schijven regiovrij zijn maar een enkeling dan weer niet. Ach ja...

Heb vandaag even tijd besteed aan het ophangen van mn dvd/bluray rekken. Hangen prachtig (bijna) waterpas. Gek hoe je het prachtig waterpas kan aftekenen en dat je er met de klopboor, ondanks voorboren, toch nog wat naast kan zitten.
Ik overweeg om aan de andere kant ook rekjes te hangen om dvds kwijt te kunnen. Voor de prijs en de akoestiek (Htip, bedankt voor de tips!) hoef ik het zeker niet te laten.






Hebben jullie wel eens overwogen jullie dvds weg te doen en de goeie films te vervangen met blurays? Ik overweeg het, maar vind eigenlijk de vervangprijs nog wat hoog. Veel films zijn toch nog 10-13 euro op blu.

Zit nu lekker te genieten van Pink, Funhouse Tour. Bohemian Rhapsody heeft gave surroundzang! Hoort trouwens iemand in de drukke nummers de violiste eigenlijk? Vond het grappig daar eens op te letten, maar de rest van de instrumenten overstemmen het bij mij.

En... Tron Legacy is binnen!!

ik zoek eigenlijk 1 of 2 muzieknummers of clips waarmee ik mijn vrouw de effecten van de akoestiek optimaal mee kan laten horen. Dit zodat ze ook bij elke aanpassing in de kamer kan ervaren wat het verschil is. Wie heeft er tips en waarom laat specifiek dat clipje de akoestiek goed naar voren komen?
Even over de tip over de voouitgang van je akoestiek voor je vrouw,geen film.
Maar 1 nr is me heel erg opgevallen dat die bij mij veel strakker klinkt als bij bekenden. Diana Krall -Love Sene,s  nr 11 My Love.
ALs je kamer erg goed is na de behandeling ,zou het eerst erg rommelig moeten klinken en als het af is hoor je elke snaar va de contrabass veel echter,zonder die nageluiden vd kamer.

skyfox

Vandaag afgesproken met m'n pa om in de filmkamer (hoe klinkt Sparkle/Sparkling Cinema?) James Bond te gaan kijken. Hij heeft de nieuwste nog niet gezien. Hij zou dan voor het eerst de filmkamer zien. Helaas is z'n toestand de laatste tijd zo ver achteruit gegaan dat hij de trap niet meer opkomt. Dus de filmkamer zal ie nooit meer te zien krijgen... Dit voelt zo klote...
En dan scheurt een van de katten deze week ook nog z'n 'pols'bandjes in een van z'n voorpoten. Mag ie twee weken opgesloten zitten in een benchgeval. Het gaat lekker hier in huis  >:(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Ik zie je naam denk ga er wat leuks neer zetten.......

Sterkte man,hier zit het ook niet echt mee dus begrijp heel goed hoe jij je nu voelt.
Als je weet dat iets onvermijdelijk gaat worden,maar je weet niet waneer hoelang,kan dat aardig slopend voor je mind maar ook voor je lichaam zijn.
Heel veel sterkte de komende tijd Sky,probeer voorzover je het kan je een beetje te ontspannen hoe moeilijk dat soms is/zal zijn.

Wel mooi naam trouwens  ;)

Bas Akkerman

#196
Sjonge, wat rot nieuws! :( Wil je vader niet geholpen worden. Anders komen jullie gewoon eens hier als het echt niet bij jou thuis kan. Maar je wil zoiets gewoon in je eigen ht, begrijp ik best.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Klote man  ??? Veel sterker in ieder geval voor jou en jullie en je vader.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Sterkte met je vader! Echt klote :( Hem naar boven tillen met een paar sterke vrienden is geen optie?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Dat is zeker niet leuk nieuws! Een traplift is misschien een mogelijkheid om je vader toch boven te krijgen.
http://www.practicomfort.nl/nl/producten/trapliften/traplift-kopen/traplift-wmo.aspx

In ieder geval sterkte met je vader!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive