Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Ik heb mijn beeldscherm gekanteld om ze goed te kunnen zien, maar mooie stands inderdaad :thumbs-up:

Veel succes met het verven...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Afgelopen weekend ben ik al begonnen met het leegtrekken van de komende HT-kamer. Vandaag is mijn vrouw begonnen met het schilderen van de kozijnen en de deur, terwijl ik nog op zolder bezig was om het kantoor af te maken. Voor het kantoor vandaag nog een Billy boekenkast gehaald om de kastenwand compleet te maken. Daarnaast netwerkkabels getrokken en geknepen. Nu alleen nog een extra (gigabit)switch halen en de boekenkasten inruimen.

Zoals gezegd is mijn vrouw begonnen met het schilderen van de kozijnen. Ik hoop morgen de vloer af te plakken zodat ik donderdag het plafond en de muren kan gaan schilderen. De zijmuren en de achtermuur (met het raam) worden dezelfde kleur antraciet als de kozijnen en de deur. Het plafond en de projectiemuur worden zwart. Het fotobehang zal daarbij helaas verloren gaan.

We hebben voor de verlichting een mooie kroonluchterachtige (3x woordwaarde) lamp gezien en ik ga bij forumlid Bas nog langs om een andere kroonluchterachtige lamp te bekijken.

Het podium gaat deze vakantie niet meer lukken, dus dat projectje zal ik in januari/februari oppakken, tesamen met het leggen van tapijt. Gordijnen zullen dan in maart of april volgen. Ik heb al rolgordijnen liggen die ik alleen nog maar op maat hoef te knippen en waarvoor ik zij- en onderprofielen moet halen, dus gordijnen hebben pas in het voorjaar echte prioriteit.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag het plafond en de projectiewand zwart geschilderd. Morgen even kijken of de laag voldoende dekkend is of dat een tweede laag wenselijk is. De strepen op de foto's zijn van nog niet opgedroogde verf. Waar het droog is is het wel netjes egaal opgedroogd.

Daarna kan de blanke glitterlak over het plafond en kunnen de muren antraciet geschilderd worden. To be continued dus!


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Je gaat lekker. Wordt een echte batcave zo te zien. Heb je een ontwerp hoe het resultaat wordt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Wordt mooi! Als je een plafondbevestiging zoals de mijne wil, zal ik mijn vader eens lief aankijken... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

             
Quote from: HTip on December 30, 2011, 15:45:06
Je gaat lekker. Wordt een echte batcave zo te zien. Heb je een ontwerp hoe het resultaat wordt?

Haha, het wordt zeker een donkere kamer. Ik hoop dat het antraciet er (samen met het tapijt en de meubels) een luxe/chique draai aan kan geven.

Een ontwerp heb ik in m'n hoofd. Ik heb een aantal maal een uur geprobeerd iets met sketchup te maken, maar ik ben geen pc-tekenaar. Er kwam niets zinnigs uit. Heb volgens mij twee keer een oproepje geplaatst of iemand het leuk vond om met mij iets te maken, maar daar kwam helaas geen respons op  :unhappy:
Ik probeer het dan maar verbaal over te brengen...

Quote from: morca on December 30, 2011, 16:07:51
Hahaha ik zit net The Dark Knight te kijken  :D


Je bent er druk mee ,maar heb je zometeen wel een mooie echte HT  :thumbs-up:

Heb het er zeker druk mee. En zo blijkt maar weer dat een vakantie van 1 1/2 week gewoon weer te kort is om alles te doen wat je wil doen. Maar goed, schilderen gaat zeker afkomen. De rest doen we dan maar 's avonds en in de weekeinden.

Nog genoten van TDK? ;) Ik zal je binnenkort even pmmen vwb je uitnodiging voor een M&G. Lijkt me leuk om begin volgend jaar een dagje bij je langs te komen!

Quote from: Martijn90 on December 30, 2011, 16:11:36
Word mooi!  :thumbs-up:

Thx!!  :D Je eigen setup is ook zeker niet verkeerd! Die XTZ's zijn erg mooi en de ribbon tweeter geeft een erg mooie sound.

Quote from: Bas Akkerman on December 30, 2011, 17:12:26
Wordt mooi! Als je een plafondbevestiging zoals de mijne wil, zal ik mijn vader eens lief aankijken... ;)

Thx!! Bij jou gaat het ook mooi worden, zonder twijfel. Zodra jullie keuzes hebben qua kleuren en opstellingen vwb de computer dan kan er geklust worden ;) Als er geschilderd moet worden dan hou ik me aanbevolen. Heb inmiddels mijn basisdiploma kliederen met muurverf en houtlak wel binnen, hahaha.

Ook bedankt voor het aanbod voor je (supermooie!) plafondbevestiging, maar voorlopig heb ik andere opstellingsplannen waardoor een hangende beamer niet handig is. Heb tenslotte net m'n lange HDMI kabel aan een zekere Bas verkocht ;) Maar nogmaals bedankt, want die bevestiging is wel supergaaf!!


Inmiddels heb ik ook 4 rekjes voor dvd's en blurays binnen. Er kunnen ongeveer 40 hoesjes per rek geplaatst worden. Nog even kijken of ik deze aan de rechter of linkermuur wil bevestigen.
Ook heb ik m'n NAD amp bij Bas weer opgehaald. Deze speelt nu in de huiskamer. Ik vind het grappig om te merken dat de amp toch een ander geluid geeft dan de Sony. Hierbij is voorlopig de Sony in het voordeel. Ik vond dat die het laag ietsjes beter weergaf op de Bostons. Misschien dat de Bostons op termijn nog eens ingeruild worden voor de vloerstaanders (meer laagfundament) of dat ik eens met (stereo)amps en een subwoofer ga spelen, maar voorlopig heeft dat zeker geen prioriteit. Eerst lekker het HT realiseren.
Nu moet ik ook maar eens gaan nadenken over een goeie naam voor mijn HT. Dat is tenslotte toch wel een beetje de trend hier. Ik sta uiteraard open voor suggesties :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on December 31, 2011, 12:35:19
             
Haha, het wordt zeker een donkere kamer. Ik hoop dat het antraciet er (samen met het tapijt en de meubels) een luxe/chique draai aan kan geven.

Een ontwerp heb ik in m'n hoofd. Ik heb een aantal maal een uur geprobeerd iets met sketchup te maken, maar ik ben geen pc-tekenaar. Er kwam niets zinnigs uit. Heb volgens mij twee keer een oproepje geplaatst of iemand het leuk vond om met mij iets te maken, maar daar kwam helaas geen respons op  :unhappy:
Ik probeer het dan maar verbaal over te brengen...

Heb het er zeker druk mee. En zo blijkt maar weer dat een vakantie van 1 1/2 week gewoon weer te kort is om alles te doen wat je wil doen. Maar goed, schilderen gaat zeker afkomen. De rest doen we dan maar 's avonds en in de weekeinden.

Nog genoten van TDK? ;) Ik zal je binnenkort even pmmen vwb je uitnodiging voor een M&G. Lijkt me leuk om begin volgend jaar een dagje bij je langs te komen!

Thx!!  :D Je eigen setup is ook zeker niet verkeerd! Die XTZ's zijn erg mooi en de ribbon tweeter geeft een erg mooie sound.

Thx!! Bij jou gaat het ook mooi worden, zonder twijfel. Zodra jullie keuzes hebben qua kleuren en opstellingen vwb de computer dan kan er geklust worden ;) Als er geschilderd moet worden dan hou ik me aanbevolen. Heb inmiddels mijn basisdiploma kliederen met muurverf en houtlak wel binnen, hahaha.

Ook bedankt voor het aanbod voor je (supermooie!) plafondbevestiging, maar voorlopig heb ik andere opstellingsplannen waardoor een hangende beamer niet handig is. Heb tenslotte net m'n lange HDMI kabel aan een zekere Bas verkocht ;) Maar nogmaals bedankt, want die bevestiging is wel supergaaf!!


Inmiddels heb ik ook 4 rekjes voor dvd's en blurays binnen. Er kunnen ongeveer 40 hoesjes per rek geplaatst worden. Nog even kijken of ik deze aan de rechter of linkermuur wil bevestigen.
Ook heb ik m'n NAD amp bij Bas weer opgehaald. Deze speelt nu in de huiskamer. Ik vind het grappig om te merken dat de amp toch een ander geluid geeft dan de Sony. Hierbij is voorlopig de Sony in het voordeel. Ik vond dat die het laag ietsjes beter weergaf op de Bostons. Misschien dat de Bostons op termijn nog eens ingeruild worden voor de vloerstaanders (meer laagfundament) of dat ik eens met (stereo)amps en een subwoofer ga spelen, maar voorlopig heeft dat zeker geen prioriteit. Eerst lekker het HT realiseren.
Nu moet ik ook maar eens gaan nadenken over een goeie naam voor mijn HT. Dat is tenslotte toch wel een beetje de trend hier. Ik sta uiteraard open voor suggesties :D

Ja echt wel,het was prettig nogmaals te kijken,zit wel enigsinds laag in  :D

Je wilt in navolging van RalphH ook meteen langs komen,goed verslagje geschreven RalphH  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Een naam...

The sky is the limit
Vanilla sky

Of deze lijst met films met 'sky' in de titel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: skyfox on December 31, 2011, 12:35:19
             
Haha, het wordt zeker een donkere kamer. Ik hoop dat het antraciet er (samen met het tapijt en de meubels) een luxe/chique draai aan kan geven.

Een ontwerp heb ik in m'n hoofd. Ik heb een aantal maal een uur geprobeerd iets met sketchup te maken, maar ik ben geen pc-tekenaar. Er kwam niets zinnigs uit. Heb volgens mij twee keer een oproepje geplaatst of iemand het leuk vond om met mij iets te maken, maar daar kwam helaas geen respons op  :unhappy:
Ik probeer het dan maar verbaal over te brengen...
Heb je de tutorial van Sketchup gedaan? Dan leer je de basisvaardigheden en die zijn voldoende om een mooie tekening te maken. Een zolder is iets moeilijker, maar ook te doen. Ik heb helaas weinig tijd anders had ik je wel op weg kunnen helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Zo, voor nu mijn laatste post voor 2011. Vandaag de wanden antraciet geschilderd. De randjes doen we morgen, mijn vrouw heeft een hele steady schilderhand :p

Allemaal een fijne jaarwisseling en tot 2012!!!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Je ziet geen hand voor ogen in die ruimte man! Oh, dat was de bedoeling he?  :smile:
Alle meligheid op een stokje; een heel fijn 2012 skyfox!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: morca on December 31, 2011, 13:41:30
Ja echt wel,het was prettig nogmaals te kijken,zit wel enigsinds laag in  :D

Je wilt in navolging van RalphH ook meteen langs komen,goed verslagje geschreven RalphH  :thumbs-up:

Haha, het was het verslag van RalphH welke me aan je uitnodiging deed herinneren inderdaad ;)

Quote from: Bas Akkerman on December 31, 2011, 13:49:09
Een naam...

The sky is the limit
Vanilla sky

Of deze lijst met films met 'sky' in de titel.

Ik voel al wat inspiratie opkomen, maar nog niets definitiefs... Goeie link trouwens, die hou ik even in gedachten tijdens m'n zoektocht.

Quote from: Bas Akkerman on December 31, 2011, 17:57:25
Je ziet geen hand voor ogen in die ruimte man! Oh, dat was de bedoeling he?  :smile:
Alle meligheid op een stokje; een heel fijn 2012 skyfox!!

Whahaha, ja, dat is wel zo'n beetje de bedoeling ja, niets kunnen zien ;) Thx voor de goede wensen, ik ga er zoveel mogelijk van maken  :smile: Jij en je vrouw ook een fantastisch 2012 toegewenst!!

Quote from: HTip on December 31, 2011, 16:15:44
Heb je de tutorial van Sketchup gedaan? Dan leer je de basisvaardigheden en die zijn voldoende om een mooie tekening te maken. Een zolder is iets moeilijker, maar ook te doen. Ik heb helaas weinig tijd anders had ik je wel op weg kunnen helpen.

Ik heb inderdaad de tutorial gedaan van Sketchup. Ik kan redelijk een vierkant uit de grond toveren, maar die vervolgens uithollen om dingetjes erin te zetten gaat weer boven mijn vermogen uit, helaas... Anyways, ik zit nu ook al zo ver in het (bouw)proces dat nu nog gaan tekenen ook niet heel productief meer is. Maar goed, het is natuurlijk wel weer leuk om een artist impression van het eindproduct te hebben!  :D


Vandaag zijn mijn vrouw en ik weer lekker bezig geweest. De projectiewand is fantastisch opgedroogd en is nu heel netjes egaal zwart. Mijn vrouw is met haar vaste hand bezig geweest om de randjes bij de plafonds en de kozijnen netjes antraciet te krijgen. Ik heb vandaag de blanke lak met glitters aangebracht op het plafond. Het resultaat is nu aan het drogen, morgen zal ik daar foto's van posten. De glitterlak ziet er erg gaaf uit, hoewel ik wel verbaasd ben dat er niet alleen gouden glitters tussenzitten maar ook wat andere kleurtjes. Of dit is een vertekend beeld vanwege het lichtsoort wat erop scheen. Maar goed, morgen meer dus.
Ik moet nog even kijken hoe hoog ik precies ga projecteren en hoe laag een lamp vanaf het plafond mag hangen om niet in het beeld te zijn tijdens een film. Het jammere is dat de bovenverdieping plafonds op 2:40m heeft ipv de 2.60m van beneden (wat meer mogelijkheden zou geven). Maar goed, we doen het ermee.

Morgen ga ik in ieder geval het projectiescherm ophangen, de apparatuur alvast eens neerzetten en deze daarna inregelen. Dan kan ik in de ruimte in ieder geval alvast af en toe een film kijken. Zodra ik het hout ga bestellen schuif ik het rack wel even opzij om het podium op te bouwen. Er gaat in ieder geval nog best wel wat tijd in zitten om het tot in de puntjes af te maken. En daarna hoop ik Toine nog eens op bezoek te krijgen om een meting uit te voeren en op basis daarvan de akoestiek zoveel mogelijk te optimaliseren.

Anyways, wordt wederom vervolgt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

tommie1


high-q

Zo, dat schiet lekker op zo. Mooie progressie!

Jammer dat je er met sketchup niet uit komt. Tis wel leuk om aan de hand van schetsen te checken of alles de de kant op gaat zoals je in gedachten had. Ik heb er zelf enorm veel aan gehad. Maar met het ontwerp in je hoofd gaat het ongetwijfeld goed komen :)

Fijne "kleur" he, dat antraciet? Geeft toch erg snel een batcave gevoel  ;D
Ben erg benieuwd naar je foto's van het plafond!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Quote from: tommie1 on January  2, 2012, 11:24:59
Ik ben benieuwt het klink wel super jou idee.

Thx!! In mijn hoofd is het idee ook super, nu nog helemaal realiseren. Maar goed, ik nader het einde van fase 1. Hoe het klinkt? Waarschijnlijk nog niet heel top, want het galmt aan alle kanten  :blink: Als ik er straks wat meubels in heb staan is het vast minder, maar ik kan niet wachten totdat ik gordijnen en tapijt in de ruimte heb.

Quote from: high-q on January  2, 2012, 11:27:43
Zo, dat schiet lekker op zo. Mooie progressie!

Jammer dat je er met sketchup niet uit komt. Tis wel leuk om aan de hand van schetsen te checken of alles de de kant op gaat zoals je in gedachten had. Ik heb er zelf enorm veel aan gehad. Maar met het ontwerp in je hoofd gaat het ongetwijfeld goed komen :)

Fijne "kleur" he, dat antraciet? Geeft toch erg snel een batcave gevoel  ;D
Ben erg benieuwd naar je foto's van het plafond!

Dank je! Ik ben ook heel erg blij met de voortgang. Je ziet zo echt wat ontstaan. Iets waar jij zelf natuurlijk ook veel ervaring mee hebt inmiddels. Het antraciet is inderdaad een fijne kleur! De gekozen tint steekt netjes af van het zwarte, zonder veel licht toe te laten. Het geeft echt een andere sfeer aan de kamer dan dat als ik alles zwart had geschilderd. En dat batcave gevoel is er zeker ;)


Bijgaand een close-up foto van het plafond. Het grappige is dat je bij normaal daglicht een gouden glitter ziet, maar bij lamplicht er ook wat andere kleuren tevoorschijn komen. Dit heeft wellicht te maken met de kleur van een ouderwetse gloeilamp. Ik vind het in ieder geval een leuk effect.

Vandaag ben ik bezig geweest met het weer leegtrekken van de ruimte. Dat wil zeggen, karton van de vloer, klusspullen eruit, vloer stofzuigen. Ook heb ik de verf hier en daar nog even bijgetipt en de ruiten schoongekrabd. Daarna begonnen met het ophangen van het projectiescherm (en het fietsen naar de bouwmarkt aan de andere kant van de stad omdat ik nog maar 1 hollewandplug had...). Toen die eenmaal waterpas hing ben ik nog bezig geweest met het ophangen van de rolgordijnen (op de foto hangt er één).

Morgen ga ik, als laatste onderdeel van fase 1, de apparatuur neerzetten, de stoelen neerzetten, kabels trekken en het boeltje inregelen. Voor fases 2, 3 en 4 (gordijnen, podium, tapijt, koven en verlichting) heb ik nog geen volgorde of precieze planning. Het gaat er even aan liggen hoe we uitkomen met vrije tijd en geld (even de riem aantrekken totdat we weten wat de belastingdienst van ons wil en of ik over vorig jaar in aanmerking kom voor een bescheiden bonus...). Fase 5, de eindfase, is een meting van Toine en het toepassen van zijn adviezen.

Wederom to be continued dus!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Zo zeg, het kijken van Tron Legacy komt nu wel heel snel dichterbij...

Klein detail. Wordt de WCD nog zwart? Die steekt nu nogal af tegen die mooie zwarte wand ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Ziet er goed uit en dat is rap gegaan! 8) (leuk om te lezen dat je vrouw ook heeft meegeholpen met schilderen => dan gebeurd nl. niet vaak).

Succes vandaag met 'inhuizen'! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: HTip on January  3, 2012, 15:26:04Zo zeg, het kijken van Tron Legacy komt nu wel heel snel dichterbij...

Klein detail. Wordt de WCD nog zwart? Die steekt nu nogal af tegen die mooie zwarte wand ;)

Het kijken komt zeker dichtbij. Sterker nog, gisteren heb ik na een korte instelsessie al een film gekeken. Mijn vrouw zou een massage geven aan een vriendin, en haar man kwam mee (een vriend van mij). Dus ja, wat dan te doen... Film kijken dan maar. Het leuke is dat hij helemaal geen filmliefhebber is. Hoe vroeg om iets met humor. Gezien ik geen comedy's in de collectie heb koos ik voor Knight and Day met Tom Cruise en Cameron Diaz. Heerlijke film. En die maat heeft em gewoon afgekeken! Heel erg leuk. In de avond nog ST2: Wrath of Kahn gekeken met mijn vrouw. Ze wilde graag aan de Star Trek films beginnen. Nou ja, prima dan :D

Tron bewaar ik denk ik tot ik fase 3 af heb. Ik merk gewoon dat het beeld nu al fantastisch is, maar het geluid in de galmbak nog niet lekker meekomt. Ik heb ook een enorme dip op 80hz, geen idee waarom. Lastig ook om daar wat mee te doen. Maar goed, ik hoop dat tapijt en gordijnen de galm al een stuk gaan beperken. Daarna de akoestiek verder aanpassen met advies van Toine.

De WCD wordt trouwens idd nog zwart! Ik heb alleen nog geen tijd gehad om bij de bouwmarkt te kijken voor andere dozen, hahaha!

Quote from: Jean Sibelius on January  4, 2012, 06:40:43Ziet er goed uit en dat is rap gegaan! 8) (leuk om te lezen dat je vrouw ook heeft meegeholpen met schilderen => dan gebeurd nl. niet vaak).

Succes vandaag met 'inhuizen'! :)

Het is zeker rap gegaan! Maar toch ook weer langzamer dan ik had verwacht. Bij het verbouwen ben je toch gewoon bij elke klus weer net iets langer bezig dan wat je van tevoren ervoor in gedachten hebt. Ach, ik maak voor mezelf een planning om een idee te hebben voor ongeveer hoe lang iets duurt, maar ik hou mezelf niet voor de gek dat ik de planning ook echt zo strak ga halen. Ik wilde deze vakantie bijvoorbeeld ook het podium al af hebben, maar dat zat er gewoon niet in.

Mijn vrouw heeft wat klussen betreft af en toe best de geest te pakken. En wat dat betreft vind ik het wel zo gezellig om samen te klussen. Zolang we maar zorgen dat we elkaar niet teveel in de weg kunnen zitten. Kwestie van een goede taakverdeling. Ik ben in ieder geval erg blij met haar  :D


Het instellen heb ik gisteren vrij basis gedaan. Vooral de sub heb ik nog maar weinig aandacht aan besteed. Deels ook omdat m'n Harmony One problemen gaf bij het bedienen van de sub. Hij zend te lang waardoor de commando's dubbel of driedubbel uitgevoerd worden. Niet fijn dus. En omdat de akoestiek nog gaat verbeteren wil ik ook niet te lang stilstaan bij het instellen van de sub.

Zoals gemeld heb ik gemerkt dat ik een flinke dip heb bij 80 hz, maar ook een soort van lage bult tussen 35-70 hz. De bult vind ik op zich niet zo erg, maar de enorme dip maak ik me een beetje zorgen over. Ik heb van de sub de fase even omgedraaid, maar dat hielp niet direct. Wellicht kan ik de fronts, welke nu gecrossed worden op 80hz (maar fullrange meespelen bij het testsignaal), eerder laten ophouden of dieper door laten gaan. Ook kan ik nog spelen met de plaatsing van de sub (nu links van de rechterspeaker), maar ik moet daarvoor even de kabel verleggen gezien ie de huidige positie maar net haalt. Wie heeft tips/ideeen?

Komend weekend ga ik m'n dvd-rekjes nog ophangen. Ik twijfel nog of ik ze tegen de linkermuur, rechtermuur of beide zal bevestigen. Mijn vrouw heeft een lichte voorkeur voor 1 kant, omdat je dan niet van links naar rechts hoeft als je een film wilt uitzoeken. Ook twijfel ik nog of ik ze op een rechte lijn ophang, of bijvoorbeeld 1 wat hoger, 1 wat lager enz. om een soort golf te krijgen. Zie ook het plaatje. De rekjes komen verticaal te hangen (op foto horizontaal) Wat vinden jullie?

Ik heb me trouwens verbaasd over hoe enorm goed het beeld is op het spanscherm t.o.v. het scherm in de woonkamer. Sowieso ben ik nu de lichte golvingen kwijt (ZALIG!!) maar ook lijkt het beeld strakker, helderder. Het geeft echt meer impact. Waarschijnlijk komt dit natuurlijk ook gewoon door de donkere kleuren in de kamer. Wel heb ik nog een reflectie op de deur, deze lak is niet zo mat als ik dacht. Maar, desalniettemin, het beeld is SUPER  :pompom: :pompom: :pompom:

Binnenkort maar eens nadenken over hoe precies fases 2, 3 en 4 in te delen qua werkzaamheden en planning. Ik wil zsm die galm eruit, hahaha!



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Leuk dat je de premiere al hebt gehad en dat ie ook geslaagd was! :thumbs-up:

Tapijt en gordijnen zijn zeker een goede stap op weg naar een betere akoestiek. Je kan daarna wel de set wel weer opnieuw afstellen, maar dat zal je wel merken. De dip bij 80Hz kan door staande golven komen die je juist weer kan beperken met basstraps. Kan ook zijn dat een kleine verschuiving van de luisterplek al andere waarden toont.

Je kan ook de WCD zwart spuiten. Heb ik met mijn spotjes ook gedaan. Beetje licht opschuren en met spuitbus egaal in meerdere lagen een dun laagje verf opbrengen. Alternatief is een zwarte WCD van bijv. Niko.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Heel goed bezig! Leuk om te lezen dat je tijdens je bouw al lekker aan de slag bent gegaan met beeld en geluid en er zo achter komt waar je probleemgebieden liggen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Bas Akkerman

Wow, ben jaloers man!! Die glitter is inderdaad mooi geworden, ook wel een ideetje voor hier.
Zo'n kale ruimte is natuurlijk ook niet best voor je geluid. Evengoed kunnen jullie al lekker genieten en daar gaat het toch om!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Mooi man het schiet op zo.
Alleen die houten vloer zie ik dat goed,en nagalm oei je had er tapijt in moeten leggen dat dempt je hele vloer al af.
Houten vloer rolt de bas echt door ,en galmt dan ook meer.

Zit je weer ST met de vrouw te kijken  :thumbs-up: toppie man  :popcorn:

skyfox

Quote from: HTip on January  4, 2012, 13:08:41
Leuk dat je de premiere al hebt gehad en dat ie ook geslaagd was! :thumbs-up:

Tapijt en gordijnen zijn zeker een goede stap op weg naar een betere akoestiek. Je kan daarna wel de set wel weer opnieuw afstellen, maar dat zal je wel merken. De dip bij 80Hz kan door staande golven komen die je juist weer kan beperken met basstraps. Kan ook zijn dat een kleine verschuiving van de luisterplek al andere waarden toont.

Je kan ook de WCD zwart spuiten. Heb ik met mijn spotjes ook gedaan. Beetje licht opschuren en met spuitbus egaal in meerdere lagen een dun laagje verf opbrengen. Alternatief is een zwarte WCD van bijv. Niko.

Zeker een leuke premiere, wel onverwacht. Maar eigenlijk zie ik het meer als een voorpremiere... Zodra het podium af is, het tapijt er ligt en de gordijnen hangen ga ik voor de échte premiere. Voornamelijk ook omdat ik dan hoop dat het geluid net zo top is als het beeld. Ik kan nog steeds niet geloven dat het beeld zoveel is opgeknapt t.o.v. de woonkamer. Ik vermoed dat ik er nog net iets meer uit kan halen als ik de lens van de beamer even schoonmaak. In de woonkamer is toch gegeten en gegourmet enzo, en een handdoek en lenskapje kunnen niet alle aanslag voorkomen, lijkt mij.

Die Niko spullen zien er goed uit. Ik ga eens kijken wat ik ermee gaan doen. Spuiten vind ik ook een optie, maar ben bang dat het resultaat niet helemaal geweldig gaat worden. Omdat een WCD toch allemaal randjes en hoekjes heeft. Wat zijn jouw ervaringen met de hoekjes en randjes?

Wat betreft de 80hz dip, zou het ook kunnen helpen als ik kleine stukjes schuif met de frontspeakers? Stukje naar binnen/buiten/achter/voren? Dan ga ik dat eens proberen. Veel verder naar voren gaat niet, maar wat naar het scherm toe of er iets verder vanaf kan wel lukken. En heeft toe-in/toe-out hier nog effect op?

Quote from: high-q on January  4, 2012, 14:13:44
Heel goed bezig! Leuk om te lezen dat je tijdens je bouw al lekker aan de slag bent gegaan met beeld en geluid en er zo achter komt waar je probleemgebieden liggen.

Zeker handig om erachter te komen waar de probleemgebieden liggen. Het zal er zeker voor zorgen dat het eindresultaat bij fase 5 meer dan geweldig word!  :pompom:

Quote from: Bas Akkerman on January  4, 2012, 20:48:36
Wow, ben jaloers man!! Die glitter is inderdaad mooi geworden, ook wel een ideetje voor hier.
Zo'n kale ruimte is natuurlijk ook niet best voor je geluid. Evengoed kunnen jullie al lekker genieten en daar gaat het toch om!!

Haha, Bas, jij hebt ook een mooie kamer voor HT! Wat ik al eerder zei, zodra je zover bent dat je wilt gaan klussen help ik graag mee.

Die glitter is van Histor, mooi spul. Alleen, als je ook een mooi resultaat wilt bij daglicht dan moet je heel goed egaal smeren, liefst wat dikker. Bij mij zie je bij daglicht of bij fel kunstlicht duidelijk waar ik dikker gerold heb en waar dunner (ik wilde bij de centrale lamp een sterker glittereffect, dus daar 2x gerold).

De kale ruimte is inderdaad killing voor het geluid. Ik heb heel nog geprobeerd te dempen door een oud dekbed van 200 bij 220 tussen de fronts en de zitpositie te zetten. Ik heb niet het idee dat het veel helpt, maar ach... tis ook lekker zacht aan de voetjes. En heb er meteen twee voetenbankjes ingezet (nu zitten we beneden zonder  :nopompom: Binnenkort maar weer naar Ikea, hahaha!


Quote from: morca on January  4, 2012, 21:15:59
Mooi man het schiet op zo.
Alleen die houten vloer zie ik dat goed,en nagalm oei je had er tapijt in moeten leggen dat dempt je hele vloer al af.
Houten vloer rolt de bas echt door ,en galmt dan ook meer.

Zit je weer ST met de vrouw te kijken  :thumbs-up: toppie man  :popcorn:


Schiet zeker op! Maar nu de vakantie over is gaan de beschikbare manuren (en de kluszin ook, als ik eerlijk ben) flink naar beneden. Ach ja, Rome is ook niet in 1 dag geboeuwd.

Wat betreft de vloer, dat is een pvc (plastic/vinyl) vloer. Net zo hard als de betonvloer, met een mooie houtlook. Zoals ik al een aantal maal eerder heb geschreven gaat hier tapijt overheen zodra we wat uitgezocht hebben/budget hebben ervoor. Beetje deftig hoogpolig tapijt ben je met 4 strekkende meter zo 200-400 euro lichter. Ach ja.

Ghehe, jaja, zit weer ST te kijken met de vrouw. Heerlijk! We zijn beneden nog steeds met TNG bezig, S7 nu, ergens halverwege. Dus tegen de tijd dat we film 6 gezien hebben is ook S7 van TNG klaar en kunnen we direct door met film 7 (Generations). Beneden dan maar door met DS9 :D

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9