Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on October 31, 2011, 22:58:06
Dacht al dat het Buttkicker was, want het was ook actief tijdens de trailers. D-Box is niet voor mij weggelegd. Ik ga ook geen €10k+ :o uitgeven voor een extra dimensie...

In München is jaarlijks de Hi-End beurs. Meerdere hallen wat je ook niet in 1 dag kan doen. Maximus Aurelius gaat ieder jaar en in zijn showcase staan verslagen. Ben jaren geleden in Frankfurt geweest (toen die beurs nog daar werd gehouden). Imposante opzet, maar nu is dat nog veel groter.
Gaaf ,dat is wel hele andere koek als wat ik gewend ben denk ik,daar staan denk bijna alle grote merken,beetje ver.

skyfox

Wow, die beurs is idd wel heel erg gaaf. Alleen Munchen, das niet even om de hoek. Dat zijn serieuze kilometers. Eigenlijk ook beter te doen met het vliegtuig, denk ik zo. Bij een goedkope vlucht zal het niet veel duurder zijn dan met de auto (tenzij je de benzinekosten kan delen met anderen). Hmmz, volgend jaar...

Ik vind het qua beurzen wel erg jammer dat ik niet op de AVNU geweest ben om de Epson/BBG stand te bewonderen. Eerlijk gezegd was dat de enige reden waarom ik echt graag naar die beurs wilde gaan. X-fi heb ik wat minder mee, omdat het (bijna) puur op stereo gericht is. Foto's kijken naar al die exotische apparatuur vind ik dan net zo leuk (net alsof je Ferrari's, Maserati's e.d. aan het kijken bent).

Quote from: HTip on October 31, 2011, 22:58:06
Dacht al dat het Buttkicker was, want het was ook actief tijdens de trailers. D-Box is niet voor mij weggelegd. Ik ga ook geen €10k+ :o uitgeven voor een extra dimensie...

In München is jaarlijks de Hi-End beurs. Meerdere hallen wat je ook niet in 1 dag kan doen. Maximus Aurelius gaat ieder jaar en in zijn showcase staan verslagen. Ben jaren geleden in Frankfurt geweest (toen die beurs nog daar werd gehouden). Imposante opzet, maar nu is dat nog veel groter.
Een Buttkicker zal in jouw HT denk ik ook weinig meerwaarde geven als jouw Velodyne echt zoveel druk kan opbouwen als in de reviews omschreven word. De marketing is er ook op gericht dat je met een B-kicker juist wel de kicks kan krijgen zonder dat je sub hard gaat. En dus daarmee je buren (of kinderen) kan sparen. Beide zijn geen probleem in jouw omgeving, dacht ik zo ;)
Die D-Box... we hebben kortingsbonnen voor 10%... Mogelijk dat je daarmee onder de 10k komt? Hahaha! Nee, gekheid. Ik zou zo'n systeem alleen aanschaffen als ik de loterij zou winnen. Anders doe ik er liever andere dingen mee. Voor 2000 euro daarentegen... Tijd dat ze in de uitverkoop gaan.

Inmiddels ben ik in contact met Toine. Aardige man, goede email. Nu is het tijd voor wat wedervragen. Ik vind zijn tarieven alleszins meevallen. Ben er alleen nog niet uit of ik voor de reguliere of de compleet doorgerekende versie zal gaan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Mijn Velodyne kan inderdaad redelijk druk opbouwen :unsure: maar dat resulteert gelukkig niet in trillende stoelen. Kleding, buikspieren en haren vinden we genoeg :D Het komt eigenlijk niet voor dat we een film anders kijken dan referentieniveau, dus de nachtstand op apparatuur is voor ons een overbodige feature :D

Leuk dat je contact hebt opgenomen met Toine. Als je budget het toelaat zou ik voor de laatste optie gaan. Je krijgt dan een plan van aanpak op maat en dan weet je binnen redelijke marge hoe het eindresultaat gaat zijn. Ik vond het een goede investering en die aanpak is de reden dat we van onze galmbak (nagalm meer dan 3 seconden :o) tot wat we nu hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Buttkicker... nee voor mij ook niet,zelfde als bij Philip alleen ander merk.
Ik was vd week even aan het testen hoe hard de nieuwe kunnen,nou dat heb ik geweten,heb nog nooit zo,n klappen en trillingen door het huis vloer en de lucht voelen gaan.
Bandpasje met JLtje erin kickt ass (butt)  :D

skyfox

Zo, weer een update over het HT.

Inmiddels is besloten dat het HT op een van de slaapkamers gaat komen ipv op de zolder. Reden hiervan zijn zowel de gehorigheid van de zolder als het idee dat zodra we kinderen zouden krijgen we de zolder mooi kunnen opdelen in 2 slaapkamers. Zo zou de filmkamer langer behouden kunnen blijven.

Ook heb ik inmiddels besloten dat de MA set in het HT dienst gaat doen en de Bostons in de huiskamer mogen staan. Zo heb ik beneden straks 3.0 geluid (het geluid van zo'n flatscreen wil ik niet eens meer horen...), wat mij prima lijkt. Mogelijk dat ik dan over een jaar of wat nog eens ga kijken of ik daar puur stereo wil gaan draaien, maar daar heb ik voorlopig nog geen behoefte aan.

Ik ben momenteel hard bezig om de zolder om te toveren van betonbak naar kantoortje. Zo kunnen de spullen die nu op de HT-kamer zijn opgeslagen weer naar zolder verhuist worden. De vloer op de hoofdzolder heb ik afgelopen week gelegd (pfff, met een beitel alle lijmresten wegbikken is best intensief...). Hopelijk krijg ik dit weekend de voorzolder af. Dan nog schotten maken en aflegplankjes en dan kan de computer en rest naar de zolder. Ik wil voor de kerst klaar zijn met alle bouwklusjes zodat ik in de kerstvakantie de spullen kan verhuizen.
Voor de HT kamer heb ik al een idee over welk tapijt ik graag zou willen en welke gordijnen. Hoewel ik hier toch stiekem overweeg om het scherm voor het raam te bouwen, zodat ik helemaal geen blindering nodig heb. Even een stukje kosten/baten overwegen en even met de vrouw overleggen. Ook zit ik dan even met de vraag wat ik met de kachel aanmoet, gezien die onder het raam gemonteerd is. Ik kan een vak open laten zodat de kachel nog gebruikt kan worden of ik kan em gewoon dichtbouwen en erop vertrouwen dat de andere kachels op de verdieping zorgen voor voldoende verwarming. Nadeel is dan wel dat het natuurlijk permanent donker is op die kamer en ook donkerder is op de overloop. Wellicht hebben jullie hier ideeen over?

Qua apparatuur en meubels ben ik voor de eerste ronde compleet. Ik heb inmiddels twee stoelen, een scherm, de beamer, de speakers, een blu-ray speler en een versterker voor op de kamer.
Ik twijfel nog even of ik mijn NAD T743 (geen HDMI) of mijn Sony STR-DA5400ES (wel HDMI) zal gaan inzetten. Het is sowieso het plan om deze volgend jaar te vervangen door een andere amp, waarbij de NAD dus op termijn het veld gaat ruimen.
Een andere optie is om de NAD te laten staan en er een Oppo 83SE of Oppo 95 (of equavalent) op aan te sluiten middels de 5.1 uitgang. Wel de HD geluidskwaliteit, niet de processing (b.v. time alignment) van de amp. Wat vinden jullie?
Ook twijfel ik nog over het aanschaffen van een 3e stoel en eventueel een twee of drietal poefen. Het kijkt toch lekkerder met de beentjes omhoog, vind ik.

Ik ben in contact geweest met Toine over de akoestiek. Hij had op 14 november nog een gaatje, maar dat ga ik met de zolder niet redden. Zijn bezoek zal dus volgend jaar plaatsvinden op een nog nader te bepalen moment. Ik ben nog even dieper ingegaan op het wel of niet doorrekenen van de akoestiek. Hierop gaf hij als advies om het in mijn geval niet te doen. Dit puur omdat de ruimte vrij klein is en de meeste akoestische aanpassen zelfbouw zullen zijn. De meting zonder berekeningen zou dan in mijn geval afdoende resultaat bieden.

Tot zover mijn update. Ik zoek nog iemand die een samen met mij een mooie computertekening kan maken van hoe de ruimte er na afbouw uit zal zien. Ik krijg dat sketchup echt niet voor elkaar (digibeet die ik ben).






Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Kerel goed bezig.als je mazzel hebt heb je net zo,n soort kamertje als ik heb.Word je heel blij van.

Gaaf joh hoe groot is die kamer ,bij mij is ook niks aangepast maar me accoustic is geweldig.
Als je kamer erop lijkt kan ik je misschien wel een paar tips doen.

skyfox

Hey Marco! De kamer is 4.14 bij 3.55. Ben benieuwd wat de akoestiek doet. Heb in ieder geval enorm veel zin in die kamer!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Mooie plannen! Het gaat er dan toch van komen :thumbs-up: Ik vraag me af hoe dat werkt, Toine doet een meting, maar rekent niet de simulaties door. Hoe weet je dan wat je moet doen?

Wat receiver betreft zou ik kiezen voor degene met het beste geluid, of in ieder geval die jij het mooist vindt klinken. Afhankelijk daarvan kan je dan voor een BD-speler gaan met analoge uitgangen of een iets eenvoudigere met alleen HDMI en stereo. Ik heb mijn Oppo zowel digitaal als analoog aangesloten. Ik vind muziek/concerten in analoog mooier, maar voor BD moet ik via HDMI. Zo heb ik de keuze.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Van mij is 3.35x3.70 meet ik net dacht iets groter
Heb je net iets meer ruimte ,dat is wel lekker.
De vorm van de kamer zegt niet alles,is het een jaren 70 huis wat nog bakstenen muren heeft of een nieuwer huis wat gegoten is zeg maar,kant en klare delen.
En het plafond vd kamer in kwestie beton of hout.

ja weet het boel vragen  :D ben even nieuwsgierig wat voor soort kamertje je zou kunnen verwachten
Succes man deze ga ik met aandacht volgen.

Was het trouwens leuk om Picard weer eens te kijken,daar kwam ook mijn topicnaam vandaan vd 2 verschillende sub,s  ;)

skyfox

De woning is van 1974, heeft betonnen muren en de tussenmuren zijn deels gibo en deels gipsplaten. Het plafond is ook fijn beton, hahaha!!

Ik denk dat die akoestiek niet heel fantastisch is, alhoewel ik me graag laat verrassen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


Jean Sibelius

Lijkt me een goed besluit. Als je straks je hele zolder moet afbreken nadat je die met veel zorg hebt aangelegd, dan kun je nu beter naar de ruimte gaan die wel permanent beschikbaar blijft voor je HT.

Tenzij er straks een drieling komt >:D :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on November 11, 2011, 18:15:42
Hey Marco! De kamer is 4.14 bij 3.55. Ben benieuwd wat de akoestiek doet. Heb in ieder geval enorm veel zin in die kamer!!
Zo skyfox, nou zal ik hier ook eens reageren. ;)
Een beetje dezelfde afmeting als mijn ruimte dus, al staan er bij mij nog kasten. Kan je een hoop kanten mee op.

Wat ik eigenlijk, volgens mij, nergens teruglees is wat je budget is. En kijk je ook voor tweedehands apparatuur?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: HTip on November 11, 2011, 20:24:17
Mooie plannen! Het gaat er dan toch van komen :thumbs-up: Ik vraag me af hoe dat werkt, Toine doet een meting, maar rekent niet de simulaties door. Hoe weet je dan wat je moet doen?

Wat receiver betreft zou ik kiezen voor degene met het beste geluid, of in ieder geval die jij het mooist vindt klinken. Afhankelijk daarvan kan je dan voor een BD-speler gaan met analoge uitgangen of een iets eenvoudigere met alleen HDMI en stereo. Ik heb mijn Oppo zowel digitaal als analoog aangesloten. Ik vind muziek/concerten in analoog mooier, maar voor BD moet ik via HDMI. Zo heb ik de keuze.
Toine geeft aan dat hij het advies dan verstrekt op wat hij ter plekke meet en dat dan combineert met zijn kennis en ervaring. Ik ga er ook vanuit dat hij voldoende productkennis heeft om te weten hoe je wat precies voor elkaar kan krijgen. Mijn kamer is ook (relatief) klein voor een HT, dus heel veel ruimte voor bijvoorbeeld uitgebreide bastraps is er niet.

Ik denk dat ik qua receiver dan lekker de NAD ga neerzetten op de bioskamer. Ik ben tevreden met het geluid van beide amps. Zo kan ik beneden met de ingebouwde HDMI switch blijven werken. Ben niet helemaal tevree over die switch in de Sony, dus lekker beneden laten staan. De NAD kan dan later vervangen worden door een andere amp. Eventueel kan ik dan tussendoor eerst aan een mooie Oppo. Ik zie wel wat de toekomst voor wensen en beslissingen brengt.

Quote from: Jean Sibelius on November 12, 2011, 19:39:26
Lijkt me een goed besluit. Als je straks je hele zolder moet afbreken nadat je die met veel zorg hebt aangelegd, dan kun je nu beter naar de ruimte gaan die wel permanent beschikbaar blijft voor je HT.

Tenzij er straks een drieling komt >:D :D
Dat is inderdaad de achterliggende gedachte. Zo kan ik de HT kamer het langst handhaven. Een drieling zou nog net kunnen (twee kamers op zolder en de logeerkamer op de middenverdieping). Als daar nog een au-pair bij zou moeten, dan heb ik een probleem...

Quote from: Bas Akkerman on November 14, 2011, 14:30:07
Zo skyfox, nou zal ik hier ook eens reageren. ;)
Een beetje dezelfde afmeting als mijn ruimte dus, al staan er bij mij nog kasten. Kan je een hoop kanten mee op.

Wat ik eigenlijk, volgens mij, nergens teruglees is wat je budget is. En kijk je ook voor tweedehands apparatuur?
Ha die Bas! Het is inderdaad een beetje dezelfde ruimte als bij jou. Even lang en misschien iets breder? Genoeg mogelijkheden, in ieder geval.

Maarre, hoezo budget? De apparatuur heb ik eigenlijk al zo'n beetje. Dan zou ik alleen nog budget kunnen specificeren voor de akoestiek. Daarbij heeft Toine aangegeven dat als ik zoveel mogelijk zelfbouw doe dat ik in mijn ruimte voor 1000e een heel eind ga komen. Dus dat lijkt me een mooie richtlijn. Verder heb ik voor de aankleding van de kamer geen budget gespecificeerd. Een leuk tapijt, wat houtwerk en verf zal niet de wereld hoeven kosten.
Voor toekomstige upgrades... dat zien we in de toekomst wel weer. Eerst wil ik de ruimte realiseren zodat er mooie dingen staan. Upgraden is voor later.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Volgens mij heb ik trouwens een probleem met de iris van m'n Epson TW2000. Als ik de beamer opstart dan hoor ik sinds kort een kort, ratelend geluid. Net als in de auto, wanneer je de koppeling te snel laat opkomen en je tandwielen van de versnellingsbak even gepoetst worden. Tijdens het verdere gebruik hoor ik het niet meer.
Tijdens de film zie ik ook geen aanpassingen van het iris op het beeld meer. Ik ga er vanavond nog eens scherp op letten, gezien ik het me gister tijdens een film pas realiseerde.

Ik kan op google zo even niet vinden of mijn vermoedens correct zijn of in de buurt komen. En dus ook niet of het iets is wat ik zelf kan repareren. Maar ja, em wegbrengen terwijl er misschien alleen een schroefje aangedraait hoeft te worden...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Weer nieuws op het HT-vlak.

Momenteel verloopt de verbouwing van de (voor)zolder met wat kleine tegenslagen. Lijm op de vloer die alleen met veel moeite en een gasbrander verwijderd wil worden. Het grootste stuk heb ik inmiddels lijmvrij en ik hoop dan ook komend weekend de vloer af te kunnen leggen. We hebben besloten dat we de betonmuur op de hoofdzolder laten stucen en daarna door een graffiti artist laten bewerken. Dit geeft een leuk effect op een anders lastige, driehoekige muur. We zijn nog aan het nadenken over hoe we de lage schotten gaan afwerken.

Voor de HT-kamer heb ik een klein ontwerpje gemaakt over hoe deze eruit kan komen te zien. De ramen worden voorzien van verduisterende rolgordijnen. Voor de ramen komen velouren gordijnen te hangen. Voor de velouren gordijnen komt een podium waarop de speakers staan en waarop het scherm komt te hangen aan twee staande palen die uit het podium komen.
Vanaf het podium lopen links en rechts twee grote plintkoven naar achteren toe. Hier kunnen speakerkabels doorheen en, waar nodig, stroom. Aan de bovenkant van deze plinten komen spotjes (die dus omhoog schijnen) of een lichtslang, aangesloten op de al aanwezige dimmer.
Aan de achterwand komt wederom een podium. Hierop komen de speakers en het audiomeubel met de beamer te staan. Ik moet nog even opmeten hoe ik precies met de deur van de kamer ga uitkomen. De deur wil ik trouwens nog wat geluidsdichter maken middels iets van een valdorpel of wat anders.
De achterwand blijft voorzien van het fotobehang wat er nu al op zit. Dit een een foto die vanuit een tropisch huis uitkijkt op een strandje met palmbomen en een blauwe zee. Deze kleuren wil ik terug laten komen in de aankleding van de ruimte. De muren worden een donkergroen of donkerbruintint, de vloer waarschijnlijk ook.
Het plafond wordt zwart, de velourgordijnen ook.

Op bovengenoemde manier blijft de achterwand (met het fotobehang) behouden en wordt het zelfs ingezet in de aankleding van de (thema)ruimte. Door het scherm op twee staanders te monteren (welke wel vergrendeld staan zodat ze niet verschoven kunnen worden) hoef ik hier geen muur voor op te trekken. Op deze manier kunnen de gordijnen dus open en kan er toch nog licht binnenvallen en kan er gelucht en verwarmd worden. Ik kijk komende zomer hoe het met deze manier van verduisteren gaat. Als dit niet voldoende is dan overweeg ik nog een rolluik of aan de binnenkant houten schotten om het af te maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


HTip

Mooie plannen en een leuk project. Als je vragen hebt, dan horen we het wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, heb vandaag weer een mooie aankoop gedaan voor m'n aanstaande HT en de woonkamer. Voor beneden heb ik vandaag 7 meter Canare 4s11 luidsprekerkabel besteld en voor het HT 36 ( :o) meter Canare 4s8 kabel. Deze week ga ik ook nog een netwerkswitch halen zodat de pc naar de zolder kan verhuizen (die inmiddels zo goed als af is). Daarna is de HT-ruimte vrij van spullen zodat ik kan gaan meten en hout en verf kan gaan bestellen/halen.

In de kerstvakantie kan ik dan lekker Bob de Bouweren. Mogelijk in de kerstvakantie dan tapijt bestellen en het een en ander aan verlichting en verduistering. Ik moet nog zien dat ik het allemaal in die kerstvakantie gepropt krijg, eigenlijk ga ik uit van een uitloper in januari 2012. Maar goed, wat in het vat zit en dat soort dingen...  :D

Qua layout ben ik toch weer teruggewisseld naar het scherm aan de muur ipv voor het raam. Op verzoek van vrouwlief. Het fotobehang mag ik overschilderen (komt een ander fotobehang voor terug op de zolder bij de pc). Kleuren worden zwart voor het plafond en de projectiemuur en antraciet tegen de muren. Op het plafond overwegen we een blanke glitterlaklaag. Histor heeft zoiets nieuw in het assortiment. Gezien de glitter vrij klein is verwacht ik hiervan geen hinder tijdens het filmkijken. De tapijtkleur ben ik nog niet over uit (suggesties zijn welkom).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

viper_l

Ik ben eveneens aan de bouw van een HT bezig.
Zou deze Canare 4s11 eveneens kunnen dienen voor mijn rears?
Waar kan je deze bestellen?

mvg,
Luc

skyfox

Ze kunnen zeker dienen als goede kabels voor de rears. Ik heb zelf voor HT de 4s8, maar daar ga ik ook minder of geen muziek luisteren.

Ik heb ze bij forumsponsor Hifisupply vandaan. Leuke zaak, goede producten en service. Heb er ook mn HDMI kabels vandaan (huismerk carbon).

Ben benieuwd naar jouw zolder zodra die af is!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, vandaag de stand binnen gekregen voor de Bostons beneden. Ik had niet gedacht dat het goed zou passen, maar het werkt! Op de topplaat zitten achter twee spikes, voor niets. De welving van de speaker wordt nu mooi opgevangen. Op de spikes ga ik nog wat Blu Tack bevestigen om de achterkant van de speaker nog net iets meer te liften. Hij straalt nu nog iets (teveel) omhoog.

Ook ben ik vandaag met mn vrouw verf gaan kopen. Daarna zijn we begonnen met het verhuizen van spullen naar de zolder en de garage. We hebben de helft van de kamer nu leeg, morgenochtend volgt de andere helft. Zo kan ik dinsdag beginnen met schilderen. Ik hoop vrijdag daarmee klaar te zijn. Daarna moet ik nog even zien welke stap dan het handigst is.

Tevens heb ik een mooie VTI centerstand besteld in de States, type DFC13. Deze hoop ik rond half januari binnen te krijgen. Tot die tijd nog even een Ikea tafeltje daarvoor misbruiken oid...

De Bostons op stands:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9