Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Quote from: HTip on September 11, 2011, 13:35:50
Da's balen man! Gelukkig zijn ze niet binnen geweest. We hebben deels voor de veiligheid rondom rolluiken en bovendien ook nog alarm. Dat schrikt ook nog eens af.

Sterkte!

Thx! Rolluiken heb ik even overwogen, maar daar is momenteel het geld niet voor. Een alarm wil ik nog eens voor informeren. Of iets van cameraatjes dat in ieder geval de dader makkelijker gepakt kan worden.

Quote from: papaleo on September 11, 2011, 14:01:09
Pfff...,'gelukkig' kom je er met de schrik van vrij,en is er niets gestolen.
Maar dan blijf je toch nog met de schade en een onwerkelijk gevoel zitten.
Dat onwerkelijke gevoel is er nog steeds. Ik controleer nu elke ochtend of de schroeven van de sloten nog op hun plek zitten. Ik slaap rustig, maar ergens knaagt het nog steeds aan me. En ik van tevoren maar denken dat het me niet zoveel zou doen... Gek hoe die dingen gaan.

Quote from: Bas Akkerman on September 11, 2011, 14:19:33
Klote man!! Ik heb je even een PMtje gestuurd...
Thx, pm reeds teruggestuurd ;)

Quote from: Valkyrie on September 11, 2011, 15:33:57
Heel vervelend!! Gelukkig is er niks meegenomen, maar dan nog...
Het meenemen van spullen ervaar ik als lang niet zo erg als het jatten van het (valse?) gevoel van veiligheid. De meeste spullen kunnen vervangen worden, gevoel van veiligheid helaas veel minder makkelijk.

Quote from: denoontje on September 12, 2011, 08:39:35
Dit is K...

Bij mij zijn ze helaas wel binnengeweest.....
Maar zelfs goede deuren en kozijnen hielpen niet...gewoon thermopane ingegooid.....tot 2 maal toe
Als ze écht naar binnen willen, dan lukt het ze idd toch wel... Maar dat ze het raam bij ons zo makkelijk (nou ja, duurde 5 minuten zei de politie, maar toch) konden forceren had ik niet verwacht.
Ik moest even opzoeken wat je met thermopane beodelde, dacht dat ze je sloten gesmolten hadden ofzo... Maar ze hebben bij je dus "gewoon" de dubbele beglazing ingegooid... Dat hebben ze idd bij onze buren ook gedaan, een maand of vier geleden. :(

Quote from: RalphH on September 12, 2011, 11:16:33
Balen zeg. Kan me voorstellen dat je woonplezier even vergald is, maar blijf er niet te lang in hangen, daar wordt het niet beter van.

Bij ons zijn ook al enige pogingen gewaagd, enkel zijn ze niet verder gekomen als de poort gelukkig.
We hebben een 400W bouwlamp met bewegings sensor in de tuin hangen en ik heb het idee dat men het daardoor toch liever bij iemand probeert die van de nacht geen dag maakt. Wellicht voor jullie ook een idee mocht je dit niet al verzorgd hebben.

Succes met de herstelwerkzaamheden.
Die bouwlampen met sensoren zijn een goed idee! Ik denk dat ik dat eens ga voorstellen aan vrouwlief. Thx!!

Quote from: morca on September 12, 2011, 18:49:25
Mooi K.. man,zit je nooit op te wachten.

Tips vd bouwlamp zijn niet verkeerd,RalpH waar koop je een goeie ik heb al een paar keer zo,n prutding gehad wil binnenkort een goeie ophangen.
Zit niemand op te wachten inderdaad. Waarom zoeken die dieven niet gewoon een eerlijke baan? Maar ja, dat is een vraag waar ik waarschijnlijk nooit antwoord op zal krijgen.

Vandaag is een bouwbedrijf in opdracht van de verzekering langsgeweest. Hopelijk valt de meerprijs van het vervangen van de ramen niet te hoog uit. We gaan het meemaken.

Thx voor jullie support. Gedeelde smart is halve smart, blijkt maar weer.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

tja het gevoel is k...
daarentegen heb ik wel een upgrade kunnen doen door de verzekering van wat spullen dus dat is wat leedverzachtend

Xander32

Heftig joh, moet er niet aan denken (een poging tot) inbraak; sterkte ermee.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tomek


skyfox

Vanmorgen begon het volgende hoofdstuk. Vannacht is er bij de buren succesvol ingebroken. Ze zouden vanavond terugkomen van vakantie. Best zuur... Zeker gezien ze na de vorige inbraak een alarmsysteem hebben laten installeren.
Ze hebben een trap in de achtertuin gezet en vanaf boven ingebroken. Daarna via beneden weer weggekomen.
We hoorden vannacht wel wat zacht gerommel, maar ze waren aan de voorkant grofvuil aan.het verzamelen voor de maandelijkse ophaal, dus we relateerden het daaraan.

We hebben even geen idee hoe we ons nu tegen deze inbraken moeten wapenen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTstephan

Iemand inhuren en in de dakgoot laten liggen, zolang jullie op vakantie zijn..... Die persoon het liefst voorzien van een .50  :angel:

Kijken of ze dan nog een keer komen.... >:D



Maar heel erg zuur, i know what youre feeling..
Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

HTip

Zo zeg. Ze moeten jouw buurt wel hebben... :nopompom:

Rolluiken zijn inderdaad duur, dus zijn niet snel een optie. Goed hang- en sluitwerk helpt, maar niet als ze een raam ingooien. Alarm werkt natuurlijk wel, maar alleen als het goed is afgesteld. Je kan ook een abo nemen op een meldkamer, die dan de politie kunnen inschakelen. Je zou eens kunnen kijken naar WoonVeilig. Je krijgt dan een SMS als er iets te melden valt. Kan ook vals zijn natuurlijk, maar in principe werkt het goed. Als je dan iemand in de buurt kan vragen om te kijken of er iets raars aan de hand is dan kan die de politie bellen.

Ik was een keer een week op congres en toen hebben we het alarm zo ingesteld dat 's nachts alleen de bovenverdieping vrij beloopbaar was. Elke andere ingang was ingesteld dat dan het alarm af zou gaan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: skyfox on September 14, 2011, 11:57:04
We hebben even geen idee hoe we ons nu tegen deze inbraken moeten wapenen...

Maak het bij jouw huis zo onaantrekkelijk/lastig mogelijk om alleen al te kijken --> Bouwlamp, lastig open te krijgen poort (ivm maken makkelijke vluchtweg), geen losstaande trappen/vuilnisbakken of ander spul waar men op kan klimmen. Inbrekers gaan dan vanzelf bij de buren kijken. Als de buren dit nou ook doen, schuiven ze wel weer een huisje op.

We hebben hier in de buurt een voorlichtingsavond gehad omdat het inbreken hier namelijk ook schering en inslag is. Was een ex-beroepsinbreker die een praatje deed.
Haalde onderandere bovenstaande punten aan. Daarnaast gewoon oplettend zijn in de buurt. Zie je iemand rondlopen en vraag je je af wat ie in je buurt doet? Vraag m even of ie wat zoekt. Dan is ie gezien en gaat ie wel ergens anders heen. Die lui lopen vaak overdag gewoon te kijken wat er 's avonds te halen valt en hebben een hekel aan aandacht.

Linkje naar de site van de beste man: http://www.evertjansen.info/ hier staan ook een aantal preventietips.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tomek

Bedankt voor die tip.
wij hebben een paar maanden geleden iemand van de politie gehad die ook preventiemaatregelen uit de doeken kwam doen.
(oa: zoals hierboven vermeld).

Misschien dat je ook bij hen eens je licht op kan steken.
En het plaasten van een installatie wordt hier (belgië) voor 40% terugbetaald.

denoontje

moet je denk ik wel uitkijken met de verzekering...als je een installatie hebt van alarm en je vergeet 'm aan te zetten en er wordt dan ingebroken......
Zou de polis even checken hoe dat zit.

HTip

Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Thx!! Ondanks het slechte weer hebben we ons toch prima vermaakt   :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, weer even wat nieuws aan het HT front. Ik ben in m'n vakantie bezig geweest om het trapgat naar de zolder af te maken. Is redelijk gelukt, al zeg ik het zelf. Ik wil alleen nog iets van een koof maken over het pijpwerk wat langs die muur loopt.

Het maken van een HT op zolder krijgt wel een extra uitdaging. Ik heb gemerkt dat de zolder erg gehorig is richting de buren. Het geluid reist blijkbaar makkelijk onder het pannendak naar het volgende huis. Om dat te isoleren moet er denk ik flink wat materiaal tegenaan gegooid worden. Of ik moet rigoreuzer aan de slag, met een kamer-in-een-kamer concept. Maar ik heb het idee dat de meerprijs van zoiets gigantisch zal zijn (weet iemand iets hierover?).

Tevens heb ik na m'n vakantie te horen gekregen dat m'n vader helaas ongeneeslijk ziek is. Zijn lichaam zal langzaam uitvallen door de ziekte a.l.s., een zenuwziekte. Hierdoor worden signalen naar spieren steeds slechter uitgezonden waardoor de spieren slinken en er uiteindelijk mee stoppen. De ziekte zal er uiteindelijk voor zorgen dat de longen ermee stoppen, maar lang daarvoor kan hij al niet meer lopen of z'n armen bewegen. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik me nu moet voelen. Afgelopen januari ben ik m'n schoonmoeder ook al kwijtgeraakt. Enfin, we doen het maar met de kaarten die we gedeeld krijgen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Kerel doe rustig aan,zo te horen heb je niet zo,n fijn jaar gehad.
Ik dacht pas nog zie hem helemaal niet meer meeposten.

Voor je zolderprobleem lijkt een kennis die bouwvakker of timmerman is wel handig,geen kennissen toevallig?
Anders zou ik over de zolder later eens rustig over nadenken,dat is nog wel een klusje voor 1 man.

HTip

Da's zeker niet niks. Ik zou even pas op de plaats maken en je concentreren op je familie. De bouw van je HT kan altijd nog en zou juist ontspanning moeten brengen en niet nog meer stress.

Sterkte!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Sterkte daar en neem de tijd voor je familie. En serieus, doe alle dingen die je vader nog zou willen doen zo lang hij nog dingen kan doen en stimuleer hem daar ook in.
De ziekte is voor zover ik weet op dit moment nog steeds niet te stoppen maar er zijn wel altijd personen buiten de standaard medische wereld die toch nog behandelingen voorstellen (homeopathie bijv) en dus hoop geven. Of dit nu uit goede bedoelingen of financieel oogpunt is weet ik niet, maar de ervaring die ik heb, is dat dit doorgaans helaas niet werkt en het leven van de patient ook niet draaglijker maakt (o.a. door speciale dieeten).

Er start binnenkort overigens een campange over a.l.s. maar dit wist je wellicht al. Er waren onlangs een aantal patienten aan het woord bij "de wereld draait door".

Hou je taai en denk ook aan jezelf.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Sterkte met je prive situatie. Probeer daar waar het kan samen te genieten; pluk de dag!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Vandaag een setje Boston Acoustics vs260 met bijbehorende centerspeaker opgepikt. Gaat ingezet worden zodra de bioskamer meer vorm heeft. Wellicht bij Marcel van hchifi nog een extra setje bestellen zodat de surroundset compleet is.

Zou vandaag ook met mn pa naar de home cinema beurs in Mechelen gaan. Hij voelde zich niet top dus ben maar alleen gegaan. Maar alleen is maar alleen. Vond het niet heel erg interessant. Heb een flyer mee voor een buttkicker systeem. Had graag nog de d-boxstoel uitgeprobeerd, maar dat is er niet van gekomen. Van Klipsch stonden er wel gigantische (Palladium) speakerzuilen. Vond ik wel indrukwekkend, zo samen met McIntosh monoblokken...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Voor de akoestiek van mn komende dedicated HT heb ik afgelopen donderdag een mail gestuurd naar Toine. Gezien alle lovende berichten over zijn adviezen en het resultaat ervan ben ik erg benieuwd geworden naar wat hij voor mijn ruimte kan doen. Ik ben erg benieuwd en wacht zijn reactie met smart af!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on October 29, 2011, 23:25:20
Voor de akoestiek van mn komende dedicated HT heb ik afgelopen donderdag een mail gestuurd naar Toine. Gezien alle lovende berichten over zijn adviezen en het resultaat ervan ben ik erg benieuwd geworden naar wat hij voor mijn ruimte kan doen. Ik ben erg benieuwd en wacht zijn reactie met smart af!
Allereerst sterkte met je privé situatie. Kan me voorstellen dat dit momenteel veel van je aandacht vraagt (de spotjes mbt deze ziekte zijn, voor mij als 'buitenstaander', al erg confronterend).

Goede zet om met Toine contact op te nemen. Hij kan je met zijn expertise behoeden voor fouten en je direct van het begin af aan de goede kant op sturen.
Heb ondertussen wel begrepen dat zijn agenda goed vol zit :-\

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: skyfox on October 29, 2011, 20:11:35
Vandaag een setje Boston Acoustics vs260 met bijbehorende centerspeaker opgepikt. Gaat ingezet worden zodra de bioskamer meer vorm heeft. Wellicht bij Marcel van hchifi nog een extra setje bestellen zodat de surroundset compleet is.
Mooie aanwinst. Ik heb afgelopen vrijdag zijn grote broer mogen ervaren. En dat klonk lekker...

Quote
Zou vandaag ook met mn pa naar de home cinema beurs in Mechelen gaan. Hij voelde zich niet top dus ben maar alleen gegaan. Maar alleen is maar alleen. Vond het niet heel erg interessant. Heb een flyer mee voor een buttkicker systeem. Had graag nog de d-boxstoel uitgeprobeerd, maar dat is er niet van gekomen. Van Klipsch stonden er wel gigantische (Palladium) speakerzuilen. Vond ik wel indrukwekkend, zo samen met McIntosh monoblokken...
Jammer dat we elkaar niet hebben gezien. Volgende keer iedereen een batch op met de nickname op het HT-forum :D

Ik vond die setup van Klipsch met McIntosch wel imposant uitzien, maar kwa klank was ik minder onder de indruk. Ik heb op de sweetspot gezeten, maar dat trillen van de stoel is niets voor mij. Ik weet overigens niet of dat D-Box of buttkicker was.

Quote from: skyfox on October 29, 2011, 23:25:20
Voor de akoestiek van mn komende dedicated HT heb ik afgelopen donderdag een mail gestuurd naar Toine. Gezien alle lovende berichten over zijn adviezen en het resultaat ervan ben ik erg benieuwd geworden naar wat hij voor mijn ruimte kan doen. Ik ben erg benieuwd en wacht zijn reactie met smart af!
Ik sluit me helemaal aan bij Jan. Heb wel even geduld vanwege zijn volle agenda, maar je wachten zal zeker worden beloond. Dat de set op de beurs niet zo imposant klonk was ook vanwege de akoestiek, maar dat is natuurlijk moeilijk op een beurs ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Mooie aankoop ,man  :thumbs-up: goed bezig

Jammer dat je alleen naar de beurs moest ,dat is ook niet wat en helemaal in jouw geval niet.

De beurs in utrecht was niet wat,die in Belgie was wel de moeite.
Misschien moeten we volgend jaar met z,n allen naar munchen toe,een HT trein vol naar Duitsland  :D
Ik hoor en lees altijd dat die supermooi is

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on October 30, 2011, 07:48:14
Allereerst sterkte met je privé situatie. Kan me voorstellen dat dit momenteel veel van je aandacht vraagt (de spotjes mbt deze ziekte zijn, voor mij als 'buitenstaander', al erg confronterend).

Goede zet om met Toine contact op te nemen. Hij kan je met zijn expertise behoeden voor fouten en je direct van het begin af aan de goede kant op sturen.
Heb ondertussen wel begrepen dat zijn agenda goed vol zit :-\

Groeten, Jan
Hoi Jan,

Leuk dat je ook in mijn topic neust :)

Op dit moment ben ik er voornamelijk zelf veel mee bezig. Mijn pa kan nu nog heel veel (lopen, eten, zelfs autorijden gaat nog), maar ik merk dat er ook al dingen zijn die hij niet meer kan. Hij zou bijvoorbeeld de electriek in mijn meterkast voor mij doen (hij is electricien geweest, o.a.), maar hij kan niet meer dat gedetailleerde friemelwerk met zijn handen doen. Maar het idee dat hij volgend jaar langzaam maar zeker steeds minder kan is wel beangstigend. Ik denk dan ook meteen vooruit, over hoe m'n moeder ondersteund kan worden tijdens de laatste maanden van m'n pa, maar ook erna. Wellicht ben ik er teveel mee bezig, maar ik wil gewoon weten hoe en wat en waar ik kan helpen.

Ik begreep al dat Toine erg vol zit, inderdaad. In een ander topic stond dat huisbezoeken pas vanaf Januari weer mogelijk zijn. Op zich niet heel erg, want dat geeft mij de mogelijkheid om het een en ander aan het huis verder af te maken. Zo kan ik me volledig op die kamer concentreren op het moment dat Toine beter in zijn tijd zit. Het is wel mijn doel om samen met m'n pa daar nog een filmpje te kunnen kijken :)

Quote from: HTip on October 30, 2011, 08:24:53
Mooie aanwinst. Ik heb afgelopen vrijdag zijn grote broer mogen ervaren. En dat klonk lekker...
Jammer dat we elkaar niet hebben gezien. Volgende keer iedereen een batch op met de nickname op het HT-forum :D

Ik vond die setup van Klipsch met McIntosch wel imposant uitzien, maar kwa klank was ik minder onder de indruk. Ik heb op de sweetspot gezeten, maar dat trillen van de stoel is niets voor mij. Ik weet overigens niet of dat D-Box of buttkicker was.
Ik sluit me helemaal aan bij Jan. Heb wel even geduld vanwege zijn volle agenda, maar je wachten zal zeker worden beloond. Dat de set op de beurs niet zo imposant klonk was ook vanwege de akoestiek, maar dat is natuurlijk moeilijk op een beurs ;)
Dank je! Ik hoop dat ze heel mooi gaan spelen. Ik heb nu even de tijd om te bepalen of ik de Bostons in de woonkamer ga laten spelen of dat ik ze ga inzetten in het HT. De MA RS set gaat dan de overblijvende kamer van geluid voorzien.
Ik begreep trouwens dat de vloerstaanders wel een wat grotere kamer nodig hebben om tot hun recht te komen. Anders gaan ze al snel boemen. Op zich zou mijn woonkamer het best kunnen hebben. Zodra ik een set voor 500 euro voorbij zie komen wil ik het ook wel eens gaan proberen, hahaha!

Die badge op beurzen lijkt me een goed idee... Ik liep daar rond en had eigenlijk geen idee of er mensen van het forum aanwezig waren. Ik heb eigenlijk maar een drietal forumleden in het echt ontmoet. Ach ja... volgende met z'n allen naar Marcel bij hchifi ofzo ;)

Die zetel waar je in zat had een Buttkicker systeem, dacht ik. Ik vond het wel grappig. Maar zo'n Dbox lijkt me toch stukken intenser. Jammer alleen van het prijskaartje.

Quote from: morca on October 30, 2011, 08:43:54
Mooie aankoop ,man  :thumbs-up: goed bezig

Jammer dat je alleen naar de beurs moest ,dat is ook niet wat en helemaal in jouw geval niet.

De beurs in utrecht was niet wat,die in Belgie was wel de moeite.
Misschien moeten we volgend jaar met z,n allen naar munchen toe,een HT trein vol naar Duitsland  :D
Ik hoor en lees altijd dat die supermooi is
Thx!! Kon er met inruil van wat kabels voor een erg leuke prijs aan komen.

De beurs in Utrecht had me persoonlijk leuker geleken. Ik vond de opzet van Belgie, het kleinschalige, op zich wel okee, maar ik miste iets aan accessoires en speakers/versterkermerken. Had bijvoorbeeld graag Marantz en bijvoorbeeld Arcam op de beurs gezien. NAD stond er wel, daar was ik wel blij mee. Ben toch een beetje NAD-fan, hahaha!

Beurs in Munchen? Geen idee, heb je een linkje oid?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

oei ik ben ook nooit op die beurs geweest,op de Xfi stonden we even met iemand te praten die ik dacht Munchen zei,veel mooier en groter.

AVnu was niet bijzonder,de Xfi was leuker vond ik persoonlijk,vilgend jaar misschien alles ergens anders ,mensen klagen steen en been
Ik ook alleen BB&G had een mooie surround opstelling,3d gezien niet mijn ding,maar het geluid vooral de 5 surrounds waren echt super, de rest van de AVNU........ niet meer  ;)

HTip

Dacht al dat het Buttkicker was, want het was ook actief tijdens de trailers. D-Box is niet voor mij weggelegd. Ik ga ook geen €10k+ :o uitgeven voor een extra dimensie...

In München is jaarlijks de Hi-End beurs. Meerdere hallen wat je ook niet in 1 dag kan doen. Maximus Aurelius gaat ieder jaar en in zijn showcase staan verslagen. Ben jaren geleden in Frankfurt geweest (toen die beurs nog daar werd gehouden). Imposante opzet, maar nu is dat nog veel groter.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive