Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Hallo allemaal!

Hierbij een verslagje van mijn groeiende verslaving.

Mijn naam is Richard en ik woon in het immer pittoreske Zoetermeer, samen met mijn vrouw en zoontje van 1 1/2. Naast audio en film zijn zij ook mijn grootste hobby. Ook fotografeer ik graag, alleen sinds de kleine er is fotografeer ik minder andere mensen en natuur en meer het eigen gezin.

Audio zat er bij mij al vroeg in. Het begon allemaal in mijn tienerjaren. Op dat moment had ik nog totaal geen passie voor goed geluid of überhaupt een idee dat er zoiets is als hifi. Ik liep in de stad samen met mijn moeder een elektronicazaak binnen. Daar hadden ze een zogenaamde Sony Powertower staan. Wauw!! Ik was helemaal onder de indruk van het ding. Het was een imposante surroundtoren met passieve subwoofer, 5-cd wisselaar en Dolby Pro-Logic.
Na veel, heel veel kranten bezorgd te hebben, de kerstbonus te hebben gekregen en een kleine bijdrage van mijn ouders kon ik em na een tijdje gaan halen... En wat was ie mooi. Ik heb er eigenlijk nooit echt lekker surround sound uit gekregen, maar voor het afspelen van cd's vond ik em heerlijk.

Jaren later (zo'n 8...) zat ik op de avondschool. Daar ontmoette ik iemand die een echte passie had voor audio. Tot die tijd was ik heel tevreden met het geluid van mijn Sony speakers en versterker. Bij hem ging er echter een nieuwe wereld open. Hij had een mooie set staan van Paradigm speakers en een Cyrus torentje met versterkers. Het zag er prachtig uit en klonk nog beter. Het mooie was dat hij zijn eerste set, een NAD versterker met Mission speakers, te koop had staan. Voor een leuk prijsje heb ik deze toen overgenomen. Thuisgekomen de speakers geïnstalleerd en als nooit tevoren genoten van heerlijke muziek. Maar de versterker was een surround versterker. Hiermee kwam een einde aan het Pro-Logic tijdperk. Ik had nooit gedacht dat een thuissetje ook zo goed geluid op de surrounds kon projecteren. De Sony speakers die ik van m'n set over had deden dienst als center en surrounds. De zuilen van Sony gingen de opslag in. Later nog een subwoorfer(tje) aangeschaft van Boston Acoustics, de HPS 8-Wi. Draadloos, dus makkelijk te plaatsen. Niet heel audiofiel, maar het diende z'n doel.

Later ben ik getrouwd. Vrouwlief had graag andere, iets kleinere en plezanter ogende speakers. SF Toys waren de oplossing, maar nog even buiten het budget gezien de verbouwing die uitloopt. Toevallig had een kennis zijn Monitor Audio RS set in de verkoop staan in de kleur Rosewood. Precies wat de vrouw wilde zien! Nu nog even de verbouwing afmaken en de set degelijk installeren. Ikzelf wilde graag mijn NAD versterker upgraden naar een model met HDMI poorten. NAD heeft deze zelf in de aanbieding, maar helaas boven budget. Dus doorgezocht naar wat anders. Toen zag ik bij de Media Markt een uitverkoop van versterkers, waaronder een Sony STR-DA5400ES. Helaas zonder accessoires (waren ze kwijtgeraakt...), maar daar was de prijs ook naar. Dus het apparaat aangeschaft en neergezet.

Niet veel later volgde er in een van de slaapkamers de bouw van mijn eigen mancave/HT. Deze dedicated ruimte heeft vijf jaar dienst gedaan als plek om de beste films te bekijken via mijn toenmalige beamer, een Epson TW2000 ISF. De MA speakers deden hun werk voortreffelijk en voor de laagste tonen werden ze inmiddels bijgestaan door een Velodyne DD10. Een uitstekende match!

Aan alles komt een eind, zo ook de dedicated HT. We hadden inmiddels een kleine en de wens voor een tweede (hoewel het gedrag van nummer één onze wens even laat wegebben...) en de ruimte nodig als extra slaapkamer. We hadden de keuze om de HT ruimte naar zolder te plaatsen of de woonkamer te upgraden. Het werd de woonkamer, daar we het eerste jaar met de kleine eigenlijk de HT ruimte nauwelijk gebruikt hadden. Het herinrichten van de woonkamer en het aanschaffen van nieuwe apparatuur is inmiddels bijna voltooid. We gaan nog twee voorzetwandjes plaatsen met akoestische demping, twee of drie plafondplaten monteren t.b.v. de akoestiek en bij de eettafel komt nog een akoestisch schilderij. Daarnaast zijn er vier in-wall/ceiling speakers besteld om Atmos/DTS:X 5.1.4 thuis mogelijk te maken en komt er VDH speakerkabel aan om alles aan elkaar te knopen.

Ik twijfelde heel lang tussen de Ci200RR of de Ci200QR speakers als Atmos speakers, maar heb op advies van de winkel uiteindelijk voor de QR gekozen, daar deze beter aansluiten bij mijn fronts. Daar ik ze helaas nergens kan beluisteren zal ik moeten wachten tot na installatie of ze daadwerkelijk écht goed matchen. Daardoor denk ik nog wel eens "had ik maar gewoon het beste besteld, de RR", maar hopelijk blijkt dat straks dus echt niet nodig. We gaan het meemaken!

Mijn huidige set

Speakers
Fronts: KEF Q900
Center: KEF Q600c
Surrounds: KEF Q900
Surround Highs: KEF Ci200QR

Apparatuur
Receiver: Marantz SR7011
Versterkers: Marantz MA500 (5x)
Beeldscherm: LG OLEDB6V 65"
Blu-ray speler: LG BD390 (in juli: Samsung UBD-K8500)
Spelcomputer: Sony PS4

Bekabeling
LS kabels: Van den Hul Clearwater
Subwoofer interlink: Audioquest Sub-A (6m)
Interlinks: RU Connected
HDMI kabels: RU Connected
Stroomtoevoer: dedicated groep in de meterkast
Stroomslof: VB 61087 Tafelcontactdoos Pro 12-Voudig
Stroomkabels: OEM kabels

Bediening
Remote: Logitech Harmony One
Remote signaal: Marmitek Invisible Control 6


Vorige componenten
Speakers
Sony ?
Mission M33
Boston Acoustics VS260
Boston Acoustics HPS8-Wi

Apparatuur
Sony
NAD T-743 (receiver)
Sony STR-DA5400ES (receiver)
Toshiba Regza 42" LCD televisie
Squeezebox Touch

Bekabeling
Goldkabel HDMI 0,5m
HifiSupply HDMI 1,5m
Canare 4S8 LS kabels
Canare 4S11 LS kabels


Foto's huidige situatie





Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Bij deze een paar foto's. Het lijkt net een bouwkeet... en dat is het eigenlijk nog. We zijn nog druk aan het klussen. En de vierkante tafel moet nog verkocht worden, maar hij is zo zwaar dat we em niet naar boven gaan tillen voor de opslag. Dus staat ie daar nog even goed.

Ook een foto van de achtermuur waar ik ergens de RS1 surroundspeakers wil gaan plaatsen. Iemand suggesties over een goede plaats? Ikzelf had eigenlijk het idee ze links en rechts op te hangen tegen het plafon, maar dat is niet heel efficient met het baspoortje...  :confused:





Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

Quote from: skyfox on January  4, 2011, 21:05:36
Bij deze een paar foto's. Het lijkt net een bouwkeet...
eh...ff het licht aansteken in die bouwkeet dan, want ik zie echt niks  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skyfox

Quote from: Dynky on January  4, 2011, 21:07:29
eh...ff het licht aansteken in die bouwkeet dan, want ik zie echt niks  :D

Heb even op je avatar geklikt en...  :popcorn: Presto! lol
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

Quote from: skyfox on January  4, 2011, 21:05:36
Ook een foto van de achtermuur waar ik ergens de RS1 surroundspeakers wil gaan plaatsen. Iemand suggesties over een goede plaats?
de rechter surround zou ik links van de deuropening zetten en de linker surround dan plaatsen thv de scheidingslijn tussen de 2 raampartijen.
beide hebben vanop die plek een compleet vrije afstraling tov je zitbank en staan dusdanig ver dat je eender waar op de bank zal kunnen genieten van een goed geluid zonder hinderlijke reflecties of "hindernissen".
de fout die vele onder ons nl maken is dat de rears te dichtbij de zit-/luisterplek opgesteld staan of hangen. (bij velen onder ons kan het jammer genoeg ook niet anders/beter, omdat de ruimte het niet toelaat)
jij hebt echter voldoende ruimte achter en rond je zitbank dus gebruik die optimaal zou ik zeggen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Een "kompleet vrije afstraling" gaat niet lukken met een wand achter de rechter surround en een raampartij naast de linker  ;).

Wel mooie speakers: genieten maar!



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: Xander32 on January  5, 2011, 18:50:10
Een "kompleet vrije afstraling" gaat niet lukken met een wand achter de rechter surround en een raampartij naast de linker  ;).
...
Sander.
als je het zo (letterlijk) gaat bekijken bekom je alleen een "vrije afstraling" in een open weide/tuin of gelijksoortige omgeving waar muren en andere obstakels compleet afwezig zijn.
helaas is het daar niet zo praktisch om een HT in te richten  :D
ik bedoelde dat ie vanaf die 2 plaatsen (haast) geen last zal hebben van hindernissen tussen de speakers en luisteraar (dus de directe afstraling is wel ongehinderd), wat al lang niet ieder van ons kan zeggen in z'n woonkamersetup...en ze staan ook nog netjes ver van de luisterplek af, vooral dat lijkt me een niet te onderschatten voordeel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Ik denk dat jouw aanbeveling geen verkeerde is hoor  ;). Alleen het "kompleet vrij" zie ik anders. Maar jouw onderstaande nuancering geeft verheldering.


Sander.
Quote from: Dynky on January  5, 2011, 18:57:45
als je het zo (letterlijk) gaat bekijken bekom je alleen een "vrije afstraling" in een open weide/tuin of gelijksoortige omgeving waar muren en andere obstakels compleet afwezig zijn.
helaas is het daar niet zo praktisch om een HT in te richten  :D
ik bedoelde dat ie vanaf die 2 plaatsen (haast) geen last zal hebben van hindernissen tussen de speakers en luisteraar (dus de directe afstraling is wel ongehinderd), wat al lang niet ieder van ons kan zeggen in z'n woonkamersetup...en ze staan ook nog netjes ver van de luisterplek af, vooral dat lijkt me een niet te onderschatten voordeel.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Quote from: Xander32 on January  5, 2011, 18:50:10
Wel mooie speakers: genieten maar!

Thx, ik vind ze zelf ook erg fraai. Nooit gedacht dat 2e hands zo leuk kon zijn :D

Quote
de rechter surround zou ik links van de deuropening zetten en de linker surround dan plaatsen thv de scheidingslijn tussen de 2 raampartijen.

Ongeveer zo'n verdeling heb ik idd ook in mijn hoofd. Alleen i.p.v. de surrounds op stands neer te zetten dacht ik eraan ze op te hangen bij het plafond en ze wat naar beneden te laten stralen. Is dat goed te doen of gaat het geluidsbeeld dan naar de knoppen.
Uiteraard moeten alle plannen nog goedgekeurd worden door de commissie (vrouwlief) en die is dus niet zo'n voorstander van het neerzetten van de surrounds op stands (hoewel ik wel stands heb staan, dus proberen kan altijd  :devil:).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Het verbouwen verloopt gestaag en de woonkamer is bijna af. De gordijnen zijn besteld, we wachten nog steeds op de nieuwe bank en relaxstoelen (wat duren 8-12 weken lang, zeg!!), maar het verfwerk aan de muren en kozijnen en het plaatsen van de plinten zijn bijna klaar. En er zitten inmiddels deuren in de openingen naar de gang, keuken en trapkast.  :thumbs-up:

Tijd voor een upgrade van mijn set dus! Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de upgrade die ik ga doen, maar ik had een intern conflict over zowel budget als mijn precieze wensen. Nu heb ik de keuze gemaakt en zijn er knopen doorgehakt. Deze week ga ik em ophalen. Ik ben heel benieuwd of mijn uiteindelijke keuze de verwachtingen waar gaat maken...  :pompom:
Alleen jammer dat ik vanwege de prijs andere gewenste upgrades door mag schuiven naar 2012. Maar ja, ik vind het wel heel gaaf van de dame des huizes dat ze deze upgrade goedkeurt! Lol! O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CoSo


skyfox

Quote from: CoSo on March 15, 2011, 10:46:28
Een Velodyne ????

Hihi... Jaaaaaa!!  :pompom: :pompom: :pompom:

Ik ben echt zooooo blij met de aankoop. Alleen moet ik er wel andere dingen voor laten, want ze zijn wel machtig aan de prijs (voor mijn budget dan). Als ik een goedkopere sub zoals een BK had gekozen dan had er na de zomer een beamer gekomen. Maar die is op de lange baan geschoven.

Heb net contact gehad met de dealer in Naaldwijk, vanavond mag ik em komen ophalen.  :inlove:

Ik voel me echt even weer een klein jongetje die hoort dat ie het nieuwste GI-Joe poppetje krijgt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Joris1971

Feli, welk type Veldoyne?

p,.s. een goede dealer komt zo een velodyne installeren en afstellen.

CoSo

Quote from: Joris1971 on March 15, 2011, 11:02:00
p,.s. een goede dealer komt zo een velodyne installeren en afstellen.
Dat is waar, en dit zou ik zeker even navragen.


skyfox

Een DD15.  :devil:

Het is een ex-demo model van vier jaar oud, maar weinig gebruikt.

De dealer heeft twee vestigingen na een fusie oid, en de vestiging in Naaldwijk gaat stoppen. Daardoor hebben ze "uitverkoop". Ze hebben nog twee Velo's voor goede prijs. Zo hebben ze nog een DD12 voor 1750 euro en een DD10 voor 1450, geloof ik. Of een SMS1 voor minder iets van 575 euro. :pompom: Dus een tip voor iedereen die nog wil upgraden.

Gezien de prijs is het alleen afhalen. En dat begrijp ik ook wel. Dus ik kijk gewoon hoe ver ik zelf kom met behulp van de auto-eq. En er zijn een hoop resources op internet om verdere handmatige afstelling te doen. Mogelijk als de huiskamer echt af is, dus de gordijnen hangen en er een kleed gekocht is voor tussen de bank en tv, dat ik alsnog betaal voor een extra inregeling en meteen ook een isf calibratie van m'n tv. Gezien de beamer nog even gaat duren. Vrouwlief riep meteen iets over vakantie ofzo...  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Mijn hemel... Is alles in kannen en kruiken, spreekt vrouwlief plots, out of the blue, haar veto uit tegen de sub! Heb ik weer...  :crazy: :butbut: Of we het toch nog even over de kleur/vorm/prijs kunnen hebben...

Dit zijn toch de momenten waarop ik me even afvraag of trouwen wel zo'n goed plan was  :(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Joris1971

Quote from: skyfox on March 15, 2011, 13:26:48
Mijn hemel... Is alles in kannen en kruiken, spreekt vrouwlief plots, out of the blue, haar veto uit tegen de sub! Heb ik weer...  :crazy: :butbut: Of we het toch nog even over de kleur/vorm/prijs kunnen hebben...

Dit zijn toch de momenten waarop ik me even afvraag of trouwen wel zo'n goed plan was  :(

Dan zeg je toch: Had je dat niet VOORAF kunnen zeggen, niet de dag waarop je hem kunt ophalen!!!  :devil:

skyfox

Nou, inderdaad. Maar ben er goed ziek van. Tis maar goed dat ze er vanavond niet is, heb ff tijd nodig om af te koelen. Vrouwen... Nou ja, in ieder geval de mijne dan... Zucht.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, tijd voor een kleine foto-update. De gordijnen hangen en het is er allemaal wat huiselijker op geworden. Nog steeds work-in-progress, maar het schiet nu wel lekker op. Nog te doen: plintwerk afmaken, vensterbankjes plaatsen (liggen al klaar), lampen kopen en ophangen :pompom: De nieuwe bank zit trouwens heerlijk  O0

Ik ben alleen nog niet tevree over de plaatsing van de rears. De rear bij de trapkast heeft voldoende draad om tijdens een film te verplaatsen naar voor de trapkastdeur, maar toch... Geen zin om steeds te schuiven.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


skyfox

Nope, nog niet gemaakt. Eerst ga ik volgende week een amp voor de sub kopen. Komend weekend even serieus met de vrouw babbelen over waar de sub gaat komen en welk formaat ie krijgt en wat voor afwerking ze nu precies wil. Dan eind van de maand oid de kist bouwen. Ben zooooo benieuwd naar hoe de sub het gaat doen!!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

squeek

Hehe vrouwen  ;D Niet iedereen heeft er even veel geluk mee natuurlijk. Maar je mag je ht al in de living zetten, dan valt het nog wel mee vermoed ik. Leuke setup heb je alvast en je uitbreidingsplannen zien er veel belovend uit. Je zal er zeker veel plezier aan gaan beleven  :thumbs-up:

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

morca

Zit er nog een deur bij dat raam,of ga je daar een bank of stoel neer zetten links voor het raam,anders weet ik wel een mooie verstopplaats voor je sub
Je gaat een frontfire bouwen neem ik aan?
wat voor bank en stoelen krijg je,leer of stof gekozen

skyfox

Quote from: squeek on April 14, 2011, 19:59:41
Hehe vrouwen  ;D Niet iedereen heeft er even veel geluk mee natuurlijk. Maar je mag je ht al in de living zetten, dan valt het nog wel mee vermoed ik. Leuke setup heb je alvast en je uitbreidingsplannen zien er veel belovend uit. Je zal er zeker veel plezier aan gaan beleven  :thumbs-up:
[/quote

Mijn vrouw is behoorlijk tolerant. Beamer mag in de kamer. Correctie, móet in de kamer. Ik stelde voor om wat van die ht-spullen naar zolder te doen, om daar een dedicated ruimte te maken. 1e reactie: en dan gaat dat mooie geluid van die speakers ook naar boven? dacht het niet! 2e reactie: is beneden ook veel gezelliger!

Ach, ik vind het prima, en zo genieten we er samen meer van ipv dat we dan altijd naar boven moeten. Denk alleen niet dat ik een spanscherm er doorheen krijg. Word een rolding. Had het liefst een black diamond scherm gehad, schijnen heeeeeeeeel erg mooi te zijn (en veel te duur...). Ach ja, soms moet je ergens compromissen maken.

Quote from: morca on April 14, 2011, 21:07:55
Zit er nog een deur bij dat raam,of ga je daar een bank of stoel neer zetten links voor het raam,anders weet ik wel een mooie verstopplaats voor je sub
Je gaat een frontfire bouwen neem ik aan?
wat voor bank en stoelen krijg je,leer of stof gekozen

Er zit inderdaad nog een deur bij dat raam. Maar ook nog een scheiding van beton tussen de deur en het voorste raam. Dus daar kan die komen te staan inderdaad (nast de bank, als bijzettafel). Vrouwlief had dat ook al voorgesteld als een van de opties. Het word inderdaad een frontfire. De bank is van stof, de stoelen (mits ze in de woonkamer blijven) worden leder. Voor demping wil ik nog een vloerkleed van onder de bank tot aan het tv-meubel. Mogelijk dat ik nog wat auralex spul aan de muur mag bevestigen. We zullen zien.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Dan staat de woofer links voor naast je front met de voorkant net vd bank af?,en dan nog een kleedje onder de bank.
:thumbs-up: Daar ga je geen spijt van krijgen,slaat bijna al je nagalm vd houten vloer (dood).

Word een supergeluid ,weet je al welke amp.
ik vind een amp van 1000 of 1300 watt rms wel erg veel hoor voor deze woofer.
Komt er nog een antimode ofzo tussen die vlakt aleen de pieken af denk ik die boost niet,als hij veel vlakt dan is een DS8.0 denk ik net mooi,heb je iets overpower maar ook weer niet te veel.