Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Wooooooot!! Spullen zijn er [emoji2]



Komend weekend de kistjes maar eens uitdenken. Maandag komt schoonpa om te helpen met plannen van de voorzetwandjes en kistjes. 3D audio, here I come!

Daar de kistjes in de voorzetwand verwerkt worden, hebben jullie tips over vorm/plaatsing/etc van de kistjes? Mijn idee is om ze direct boven de speakers te plaatsen, licht naar de luisterpositie gekanteld (iets naar beneden, iets ingedraaid). Ik twijfel hierbij nog om de vorm van het kistje hierop aan te passen of om het kistje rechthoekig of vierkant te maken en daarbij de kanteling te maken en vast te zetten met een beugel. Wat vinden jullie?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Ik heb mijn gedachten over jouw speakerkasten in je andere topic geuit. Wellicht heb je er wat aan. Of verkoop je je KEFs weer en ga je voor de Io2's :D

Hoe was het vandaag bij Viktor geweest? Iets wijzer geworden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Stel dat je nig een nieuwe CI2000 Reference zoekt in het wit, dan weet ik er nog wel eentje staan!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

skyfox

Quote from: HTip on July 15, 2017, 15:46:21
Ik heb mijn gedachten over jouw speakerkasten in je andere topic geuit. Wellicht heb je er wat aan. Of verkoop je je KEFs weer en ga je voor de Io2's :D

Hoe was het vandaag bij Viktor geweest? Iets wijzer geworden?

Thx Philip, ik ga er morgen even voor zitten om het goed door te nemen en te reageren op iedereen die daar een reactie heeft geplaatst. [emoji2]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Voor 4K content is ook zavvi wel een aanrader. Nu 2 voor 35 op een aantal titels. Niet altijd nl subs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Gisteren op bezoek geweest bij Viktor. Na een leuke binnenkomst en onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar kennis gemaakt te hebben, stond er een gave vergelijking op het programma van een standaard Samsung 8500, een CM 8500 en als toetje nog een vergelijk met de Panasonic UB900. Als filmclips hebben we gekozen voor Salt en Xmen Apocalypse. Mijn focus lag bij de A-B vergelijking vooral op beeld, niet op geluid.

De film Salt bevat scenes met veel grain en harde contrasten en harde kleuren. Met mijn eigen 8500 kon ik voor mezelf een baseline zetten met een drietal scenes. Vervolgens de CM 8500 aangesloten en kijken wat er veranderd. Ik was een tikje sceptisch vooraf, maar er veranderd weldegelijk wat! De grain werd minder en fijner, de harde contrasten net wat zachter en het kleurgebruik voelde net iets soepeler. Het werd een prettiger plaatje om naar te kijken.

Vervolgens Apocalypse. Deze film is van zichzelf clean en kleurrijk, wat op de CM speler erg goed te zien was. We keken de gehele eerste scene, van voor de titelsong. Mooie, heldere kleuren en een prima gebruik van HDR. Doorswitchen naar mijn eigen stock 8500. De kleuren werden iets minder uitgesproken, het beeld wat onrustiger. Bijzonder weer om dit te ervaren.
Als toetje ging de Pana CM nog aan de set met dezelfde scene. Wat mij voornamelijk opviel was een filmischer beeld. Zelf vond ik het plaatje van de CM 8500 mooier qua kleuren en scherpte, maar dat is ook gewoon smaak en wellicht ook onderdeel van de filmische look die ergens ook prettig is. Wel vond ik dat de Pana het beeld iets schokkeriger presenteerde, waar de CM 8500 compleet vloeiend aanvoelde. Wellicht een setting, maar we waren helaas alweer twee uur verder en dus was het voor mij tijd om naar huis te gaan.


Quote from: Kamidioblitz on July 16, 2017, 13:30:27
Voor 4K content is ook zavvi wel een aanrader. Nu 2 voor 35 op een aantal titels. Niet altijd nl subs.

Gaaf! Bij heel veel titels staat helemaal niet vermeld welke ondertitels erop staan. Ik verwacht alleen NL subs bij discs die ook in NL te krijgen zijn (dus niet op Lucy, bv.), maar dan nog staat het er niet vaak bij vermeld. Enig idee hoe ik hier meer duidelijkheid in kan krijgen?

Quote from: Peerless Monster on July 15, 2017, 20:15:22
Stel dat je nig een nieuwe CI2000 Reference zoekt in het wit, dan weet ik er nog wel eentje staan!

Thx voor het meedenken, maar voorlopig ben ik even voorzien.  :music:

Quote from: HTip on July 15, 2017, 15:46:21
Of verkoop je je KEFs weer en ga je voor de Io2's :D

Hoe was het vandaag bij Viktor geweest? Iets wijzer geworden?

Ik heb er een split second over nagedacht om voor de Eoles of de Io's te gaan en de Kefs weer weg te doen... Maar eerst maar eens luisteren naar hoe de Kefs klinken straks. Vooralsnog moet dat het meest homogene beeld geven.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Quote from: skyfox on July 16, 2017, 14:58:59
Gisteren op bezoek geweest bij Viktor. Na een leuke binnenkomst en onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar kennis gemaakt te hebben, stond er een gave vergelijking op het programma van een standaard Samsung 8500, een CM 8500 en als toetje nog een vergelijk met de Panasonic UB900. Als filmclips hebben we gekozen voor Salt en Xmen Apocalypse. Mijn focus lag bij de A-B vergelijking vooral op beeld, niet op geluid.

De film Salt bevat scenes met veel grain en harde contrasten en harde kleuren. Met mijn eigen 8500 kon ik voor mezelf een baseline zetten met een drietal scenes. Vervolgens de CM 8500 aangesloten en kijken wat er veranderd. Ik was een tikje sceptisch vooraf, maar er veranderd weldegelijk wat! De grain werd minder en fijner, de harde contrasten net wat zachter en het kleurgebruik voelde net iets soepeler. Het werd een prettiger plaatje om naar te kijken.

Vervolgens Apocalypse. Deze film is van zichzelf clean en kleurrijk, wat op de CM speler erg goed te zien was. We keken de gehele eerste scene, van voor de titelsong. Mooie, heldere kleuren en een prima gebruik van HDR. Doorswitchen naar mijn eigen stock 8500. De kleuren werden iets minder uitgesproken, het beeld wat onrustiger. Bijzonder weer om dit te ervaren.
Als toetje ging de Pana CM nog aan de set met dezelfde scene. Wat mij voornamelijk opviel was een filmischer beeld. Zelf vond ik het plaatje van de CM 8500 mooier qua kleuren en scherpte, maar dat is ook gewoon smaak en wellicht ook onderdeel van de filmische look die ergens ook prettig is. Wel vond ik dat de Pana het beeld iets schokkeriger presenteerde, waar de CM 8500 compleet vloeiend aanvoelde. Wellicht een setting, maar we waren helaas alweer twee uur verder en dus was het voor mij tijd om naar huis te gaan.


Gaaf! Bij heel veel titels staat helemaal niet vermeld welke ondertitels erop staan. Ik verwacht alleen NL subs bij discs die ook in NL te krijgen zijn (dus niet op Lucy, bv.), maar dan nog staat het er niet vaak bij vermeld. Enig idee hoe ik hier meer duidelijkheid in kan krijgen?

Thx voor het meedenken, maar voorlopig ben ik even voorzien.  :music:

Ik heb er een split second over nagedacht om voor de Eoles of de Io's te gaan en de Kefs weer weg te doen... Maar eerst maar eens luisteren naar hoe de Kefs klinken straks. Vooralsnog moet dat het meest homogene beeld geven.

Mij maakt het niet zoveel uit. Ik kan het prima volgen in het Engels[emoji4]. Af en toe klagen anderen maar goed. Dat is dan maar zo haha. Leuk om je ervaringen te lezen met Cinemike. Ik vond het toen ook erg geslaagd en een mooie ervaring! Ik wil heel graag een JVC. Maar ja, eerst vader worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Leuk om je in levende lijve te ontmoeten Richard  :)

Ik had je graag nog een het ander willen laten zien en horen maar zoals we gemerkt hebben is 2 uur zo voorbij.  :omg:


Quote from: skyfox on July 16, 2017, 14:58:59
Gisteren op bezoek geweest bij Viktor. Na een leuke binnenkomst en onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar kennis gemaakt te hebben, stond er een gave vergelijking op het programma van een standaard Samsung 8500, een CM 8500 en als toetje nog een vergelijk met de Panasonic UB900. Als filmclips hebben we gekozen voor Salt en Xmen Apocalypse. Mijn focus lag bij de A-B vergelijking vooral op beeld, niet op geluid.

De film Salt bevat scenes met veel grain en harde contrasten en harde kleuren. Met mijn eigen 8500 kon ik voor mezelf een baseline zetten met een drietal scenes. Vervolgens de CM 8500 aangesloten en kijken wat er veranderd. Ik was een tikje sceptisch vooraf, maar er veranderd weldegelijk wat! De grain werd minder en fijner, de harde contrasten net wat zachter en het kleurgebruik voelde net iets soepeler. Het werd een prettiger plaatje om naar te kijken.

Vervolgens Apocalypse. Deze film is van zichzelf clean en kleurrijk, wat op de CM speler erg goed te zien was. We keken de gehele eerste scene, van voor de titelsong. Mooie, heldere kleuren en een prima gebruik van HDR. Doorswitchen naar mijn eigen stock 8500. De kleuren werden iets minder uitgesproken, het beeld wat onrustiger. Bijzonder weer om dit te ervaren.
Als toetje ging de Pana CM nog aan de set met dezelfde scene. Wat mij voornamelijk opviel was een filmischer beeld. Zelf vond ik het plaatje van de CM 8500 mooier qua kleuren en scherpte, maar dat is ook gewoon smaak en wellicht ook onderdeel van de filmische look die ergens ook prettig is. Wel vond ik dat de Pana het beeld iets schokkeriger presenteerde, waar de CM 8500 compleet vloeiend aanvoelde. Wellicht een setting, maar we waren helaas alweer twee uur verder en dus was het voor mij tijd om naar huis te gaan.


Gaaf! Bij heel veel titels staat helemaal niet vermeld welke ondertitels erop staan. Ik verwacht alleen NL subs bij discs die ook in NL te krijgen zijn (dus niet op Lucy, bv.), maar dan nog staat het er niet vaak bij vermeld. Enig idee hoe ik hier meer duidelijkheid in kan krijgen?

Thx voor het meedenken, maar voorlopig ben ik even voorzien.  :music:

Ik heb er een split second over nagedacht om voor de Eoles of de Io's te gaan en de Kefs weer weg te doen... Maar eerst maar eens luisteren naar hoe de Kefs klinken straks. Vooralsnog moet dat het meest homogene beeld geven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Quote from: vik on July 19, 2017, 21:54:24
Leuk om je in levende lijve te ontmoeten Richard  :)

Ik had je graag nog een het ander willen laten zien en horen maar zoals we gemerkt hebben is 2 uur zo voorbij.  :omg:

Die 2 uur waren inderdaad voorbij voordat we het doorhadden... When having fun, toch? :)

Ik ben er in ieder geval flink wijzer van geworden. Ik had vooraf niet verwacht dat een CM aanpassing toch nog best wel veel impact heeft op het uiteindelijke plaatje. Iets wat ik zeker nog wel mee wil nemen in de toekomst!  :thumbs-up:

Zou je trouwens ooit eens aan deze kant van het land zijn dan ben je uiteraard welkom  :coffee:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Leuk Richard ik kom zeker langs. Als ik weer langs Masterkale ga probeer ik dit te combineren met een bezoek aan jou  ^^


Quote from: skyfox on July 20, 2017, 15:07:54
Die 2 uur waren inderdaad voorbij voordat we het doorhadden... When having fun, toch? :)

Ik ben er in ieder geval flink wijzer van geworden. Ik had vooraf niet verwacht dat een CM aanpassing toch nog best wel veel impact heeft op het uiteindelijke plaatje. Iets wat ik zeker nog wel mee wil nemen in de toekomst!  :thumbs-up:

Zou je trouwens ooit eens aan deze kant van het land zijn dan ben je uiteraard welkom  :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Leuk om te lezen dat je ervaring met CM-apparatuur zo positief is geweest. En dan heb je je alleen gefocust op beeld. Op geluidsgebied doen diezelfde modificaties ook ongelooflijk veel. Toen ik een 1-op-1 vergelijk meemaakte met de verschillende mods van de Marantz UD7007 was ik om. Zelfde ervaarde Annet met de Denon X7200, dus zij was ook zo om. En zo ging het ook met de projector en daarom zit er op bijna al onze apparatuur het CineMike-logo :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Haha, nog even en jij krijgt een CM certificering opgeplakt, Philip 🤣 Na mijn bezoek aan Viktor ben ik alleen maar meer benieuwd geraakt naar hoe de Chamber nu klinkt. Ik denk dat het vorige bezoek te lang geleden is om een vergelijk te maken in m'n hoofd, maar qua klank en beeld moet het echt een verbetering zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Haha, hoezo nog even? Die certificering heb ik al gekregen. Elke M&G is tevens een CM-demo [emoji23]

Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nog weet hoe het beeld en geluid bij mij was. Eerlijk gezegd is verbetering een understatement [emoji56][emoji122]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Hoi Richard. Wil jij die nietmachine nog lenen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Heel graag, Marc! Mijn project is alleen vertraagd doordat de bestelde spullen door de bouwvak pas over 2 weken geleverd worden. Maar ik kan em eventueel wel alvast bij je ophalen als je het geen probleem vindt dat ik em wat langer heb.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Geen enkel probleem. PM maar wanneer je hem op wilt halen[emoji4]. Film moeten we ook nog even plannen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Vandaag samen met schoonpa begonnen aan de achterste voorzetwand. Eerst moest de thermostaat een nieuwe plek krijgen, daarna kon het framewerk precies worden uitgemeten en gebouwd.

De ruimte in het midden komt de dressoirkast weer te staan. Links, rechts en boven de kast komt 10cm akotherm. En boven in de hoeken komen morgen de Atmos speakers te hangen. De paneeltjes met gespannen doek worden daarna pas gemaakt, en worden voorzien van magneetjes zodat het altijd demontabel blijft als ik er nog eens achter moet zijn.

Morgen verder :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Quote from: skyfox on September  1, 2017, 23:07:28
Vandaag samen met schoonpa begonnen aan de achterste voorzetwand. Eerst moest de thermostaat een nieuwe plek krijgen, daarna kon het framewerk precies worden uitgemeten en gebouwd.

De ruimte in het midden komt de dressoirkast weer te staan. Links, rechts en boven de kast komt 10cm akotherm. En boven in de hoeken komen morgen de Atmos speakers te hangen. De paneeltjes met gespannen doek worden daarna pas gemaakt, en worden voorzien van magneetjes zodat het altijd demontabel blijft als ik er nog eens achter moet zijn.

Morgen verder :)

Kijk eens aan! Voortvarend begonnen. Gaaf hoor. Het is redelijk weer ook. Dat is wel lekker voor het rommelen in de tuin. Succes vandaag. Ben benieuwd naar het resultaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Mooi dat je bent kunnen beginnen en ook meteen goede voortgang. Succes met klussen [emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Wat een verbouwing! Succes vandaag! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Earthshaker

Ben benieuwd hoe het gaat worden! Succes!  :pompom:

skyfox

Gisteren weer meters gemaakt met de achterste voorzetwand. De constructie is met een paar klosjes verstevigd en de ruimtes zijn opgevuld met akotherm. Ook zijn de 3D audio speakers opgehangen. Verder nog lang bezig geweest met uitmeten, afknippen en het strippen en bepluggen van de nieuwe ls kabels.

Vandaag heb ik de dressoirkast teruggezet en vanavond ga ik de frequentierespons van de hoogtespeakers opmeten. Daarnaast de speakers inmeten en afregelen en hopelijk een paar demo-stukjes kijken. De tijd vliegt voorbij helaas.

Plannen voor de nabije toekomst zijn de stofkappen maken voor de voorzetwand. Daarna op vakantie en wachten tot m'n schoonpa terug is van zijn vakantie. In november dan hopelijk door met de voorste voorzetwand. Duurt ff, maar dan heb je ook wat.





Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Goed bezig geweest! Kun je de hoogte kanalen wel nog richten straks? En dat is 10 cm akotherm toch? Het ziet er in ieder geval weer leefbaar uit[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

#624
Dus je bent ergens in januari klaar. Mooi, kan je meteen bij mij beginnen! ;) Ziet er puik uit! :thumbs-up:
Geen ophoping in het laag zo met de luidsprekers in de hoeken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten