Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skyfox

Quote from: Martijn90 on April 24, 2017, 18:34:16
Mooie plannen hoor! Ik kan me voorstellen dat 3k het stuk toch wat te gortig is :D

Ja, precies, en voor de vooraan wil ik er dan ook meteen weer 3... Dus dat gaan we gewoon niet doen. Tenzij Gaston binnenkort eens langskomt. Wat ik niet verwacht.  :crazy:


Quote from: Kamidioblitz on April 24, 2017, 19:12:22
Leuk om te lezen Richard! Je maakt in ieder geval weer progressie en je pakt het grondig aan.

Absoluut! Langzaam maar zeker wordt het (weer) wat. De tv was even onverwacht, maar goed, zou er toch komen. En dan straks los op de akoestiek  :pompom: :music:


Quote from: Bas Akkerman on April 24, 2017, 20:34:20
Tof om te lezen. En over je droomspeakers... ik zou er dan echt even voor sparen. Dan nog maar wat langer wachten.
Ik heb daar over nagedacht, maar dat gaat em gewoon niet worden. Na de woonkamer hebben we weer andere prioriteiten. Eerlijk gezegd ben ik erg tevreden met de Q900 serie die ik gehoord heb. Het prijsverschil vs de geluidskwaliteit haal ik daar echt niet uit. En, wetend hoe slecht audiogeheugen kan zijn... Ik kan na de luistersessie met de Q serie niet eens meer zeggen of ze nou echt slechter klinken dan de inwall Ci5xxx serie. Als dat de basis is van die extra uitgave, dan kan ik dat echt niet verantwoorden. Dus "droomspeakers"? Nee, zo zou ik ze niet (meer) typeren. En ben ik heel tevree met de Q900 :D


Quote from: HTip on April 24, 2017, 22:43:03
Mooi updateverslag. Je hebt zo te lezen overal aan gedacht [emoji106]

Ik heb veel baat gehad bij mijn aparte (audiofiele) groep die uitkomt in de PPP, waarmee ik eigenlijk 5 aparte groepen heb gemaakt.

Haha, ik zal vast dingen vergeten, dingen anders en/of beter kunnen doen. Maar ik hoop dat deze aanpak zal leiden tot een fikse verbetering van de weergave. Akoestiek is natuurlijk het "grootste" component, met de rest kunnen we verder finetunen. Wat Jos al zei, gezien het huidige budget gaat het meeste eerst naar de akoestiek. De stroomgroep komt er te liggen, finetunen met de componenten kan op een later moment gelukkig altijd nog. Op zich ook wel weer leuk om over een jaar of twee eens te kunnen zeggen "laten we dit eens gaan uitproberen, luisteren of dat verschil maakt". Het lijkt me in dat opzicht ook heel gaaf om in de toekomst eens een PPP op bezoek te krijgen om eens te horen wat het doet met het geluid. Opnieuw gegenereerde stroom is in dat opzicht natuurlijk wel de ultieme oplossing.

Quote from: audiosurfer on April 25, 2017, 09:17:13
Leuke upgrades heb je weer gemaakt! Ik zou atmos zeker overwegen. Ik heb het sinds kort ook (monitor audio inbouw) en vind het veel toevoegen, vooral qua sfeer, niet eens qua effecten.

Thx! Ja, Atmos heeft zeker m'n interesse. Ik heb ook al bij Marc mogen ervaren hoe goed 3D audio mag klinken. Overigens heb ik die ervaring niet overal opgedaan, niet overal (vooral in winkels) is de opstelling even overtuigend. Maar bij een goede opstelling heb ik zeker wel de meerwaarde ervaren. De vraag is alleen nog of we investering ook echt willen doen. Er moeten dan toch wat extra dingen gebeuren zoals een nieuwe receiver, vier extra speakers, extra werk aan het akoestisch plafond m.b.t. het maken van degelijke baffles om de speakers in te monteren, extra bekabeling...  Hebben we het niet over een paar tientjes werk. Ach ja, een mens moet een hobby hebben  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audiosurfer

Dat is zeker waar, met 11 speakers zit je al snel aan veel geld, zeker icm alle afwerking etc. Anders gewoon doen wat je kan doen nu, maar niet meteen zo bouwen dat je een eventuele upgrade niet meer kan inbouwen of heel veel moet gaan slopen..
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

skyfox

We zijn weer een maand verder, tijd voor een update.

Afgelopen maand zijn we drie weken wezen toeren door Canada met een camper. Echt een hele gave ervaring. Uiteraard met ups en downs (niet alleen vanwege de bergen  :P), maar daardoor niet minder gaaf. Ik kan iedereen die van natuur houdt een bezoekje aan de Rocky Mountains aanbevelen. Sla dan ook de rit van/naar Vancouver over en ga gewoon drie weken alleen maar de Rockies bezoeken. Wandelen, fietsen op de mtb, raften, het kan er allemaal. Het is er écht prachtig. Aan het einde van de vakantie hadden we ook nog eens goed nieuws, twee streepjes op een zwangerschapstest! We waren euforisch... tot het nog geen week later mis was. Dit was helaas al de tweede miskraam dit jaar. Hopelijk is drie keer recht ook echt scheepsrecht. We gaan het meemaken...

Door de vakantie en de miskraam hebben we wat gekke dingen gedaan om maar even bezig te zijn. Hierdoor zijn de HT plannen ook wat aangepast... We hebben namelijk de woonkamer "even" omgegooid. Alle meubels zijn 1/3 doorgeschoven, waardoor we nu weer tv kijken tegen de lange wand, zoals we ooit deden toen we 7 jaar geleden hier kwamen wonen (zie startpost  :blink:). De eettafel is doorgeschoven richting de keuken en de dressoirkast staat nu achter de bank tegen de achtermuur. Dit heeft wat consequenties voor onze plannen, waar ik hieronder op terugkom.

Stroom De elektricien is geweest en heeft een aparte groep voor de audioapparatuur aangelegd. Ik ben hier gegaan voor een tragere automaat met 16A. De stroomkabel komt nu uit vlakbij het tv meubel en het tuinraam, daar de trapkast nu een eind weg is. De apparatuur blijft dus ook in de kastjes staan en verhuist niet naar de trapkast. Binnenkort ga ik nog eens alle apparaten netjes in fase zetten.

Versterking Ondanks de nare situatie (of dankzij) werd ik door m'n meisje verrast met een Marantz SR7011! De MA500 blokjes hebben de taak de 5 grondspeakers aan te sturen. Wel heb ik het issue dat de remote bus aansturing van de 7011 de MA500 blokjes niet in standby zet. Ik heb gegoogled, Marantz gemaild (nog geen reactie), maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Wie het weet mag het zeggen  :bigsmile:

Voorzetwand De plannen voor de voorzetwand zijn verder niet gewijzigd, behalve dat deze nu aan de lange wand komt en reikt van het raam tot aan de vloerstaander naast de eettafel. Planning: juli/augustus. Samen met de voorzetwand maak ik ook een koof onderlangs het tuinraam om de speakerkabel/netwerkkabel/etc. netjes in kwijt te kunnen. Daarna komen er nieuwe plinten die we hiertegen gaan monteren.

Luidsprekers Voor de frontstage hadden we al de Q900/Q600c combinatie. Als rears zijn hier een setje Q900 bijgekomen  :pompom:
Qua 3D audio, hier is vrouwlief nu even op tegen. Ze wil niet teveel speakers in de woonkamer. Daar het spanplafond wegens de kosten niet doorgaat zat ik naar de KEF Q100/300 boekenplankers te kijken als height speakers. In principe kan dit ook op een later moment worden gemonteerd, dus wat niet is kan nog komen als het thuis wat rustiger wordt.

Akoestisch plafond Doordat de tuinrenovatie duurder uitviel en de offerte van het spanplafond eigenlijk ook hoger was dan gedacht of gewenst, hebben we besloten 2 of 3 akoestische panelen aan het plafond te hangen. Het resultaat is iets minder, maar zou nog steeds een stevig effect moeten hebben op onze woonkamer-akoestiek. Planning: september

Akoestisch schilderij Komt nog steeds bij de eettafel te hangen, maar dan zonder speakers erin. Planning: september

4k UHD speler Bij een 4k UHD tv hoort ook een 4K speler. We willen eigenlijk wel een exemplaar met Dolby Vision ondersteuning, maar een Samsung (evt. met CM modificatie) blijft toch ook een beetje kriebelen. Hier leggen we later nog een ei over. Input om tot een keuze te komen is uiteraard welkom!

LS kabels Qua bekabeling kijken we naar een Canare 4S8/11, de Goldkabel solid-flex kabel of een Chord Clearway. Allen mooie kabels en van de rol te koop. De Canare ken ik al, een fijne en neutrale kabel. Zouden mensen ervaring hebben met de Goldkabel of de Chord, dan ben ik benieuwd naar de ervaringen.

Dat was de update weer een beetje. Ik zal binnenkort eens foto's maken van de situatie zoals deze er nu staat. Ook zie ik dat de startpost toe is aan een drastische update  :o


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

SR7011:
Leuke verrassing! :pompom:
Wellicht al genoemd en/of bekend, Maar vergeet dan zeker de Audyssey app niet te checken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skyfox

Was zeker een leuke verrassing! En ik was niet eens jarig. Ik prijs mezelf gelukkig met deze vrouw :)

Goeie tip, die app. Heb em net gedownload, binnenkort eens lekker mee spelen. Ben erg benieuwd hoe room correction uitpakt, heb het eigenlijk nog nooit echt gebruikt, op de peq van m'n Velodyne na dan. Wat zijn jouw ervaringen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

#581
Zeer positief. Eq via de app enkel alle speakers tot 200Hz en dat bevalt supergoed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

Mooie aanwinst de SR7011  8)

Hier nog een tevreden gebruiker van de Audessey MultiEQ app.

HTip

Mooi geschreven update Richard. Beetje mixed feelings zo te lezen. Vervelend voor jullie plannen voor gezinsuitbreiding, maar erg lief van je vrouw om je zo'n mooie receiver te schenken :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Dat is inderdaad best dubbel, en volgens mij heb je t heel goed getroffen met zo'n vrouw. Prima!
Mooi dat de plannen zo langzaamaan behoorlijk beginnen uit te kristalliseren. Ik heb helaas geen antwoorden op je vragen. Ik blijf t volgen.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MLCinema

#585
Quote from: HTip on June 10, 2017, 16:43:36
Mooi geschreven update Richard. Beetje mixed feelings zo te lezen. Vervelend voor jullie plannen voor gezinsuitbreiding, maar erg lief van je vrouw om je zo'n mooie receiver te schenken :wub:

Daar sluit ik mij bij aan. Dan ga je van blijdschap weer naar teleurstelling en verdriet. Hopelijk lukt het binnenkort!

Mooi dat je ook met de sr7011 gaat spelen. Prima receiver voor Atmos ook eventueel en met die monoblokken erachter zit in ieder geval de basis laag wel goed qua stabiele versterking!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Update 4K UHD speler Een maatje van me doet zijn Samsung weg en ik mag deze begin juli ophalen en er een tijdje over beschikken om te bepalen of ik apparaat wil overnemen. Kan ik dus lekker aan de slag en bepalen of ik de extra functionaliteiten van de Oppo niet zou missen. Het meest "belangrijke" voor mij wat ontbreekt bij Samsung is Dolby Vision, maar dat neem ik dan voor lief als de rest goed bevalt. Voor het prijsverschil zou ik de Samsung zelfs nog een CineMike behandeling kunnen laten geven. Daarvoor maak ik een nieuwe afspraak bij Vik, zodat ik een goede 1 op 1 vergelijking kan doen tussen de wel en niet gemodificeerde spelers.

Update LS kabels Bij een forumsponsor heb ik een bestelling gedaan van Chord LS kabels. Ik ga deze zeker vergelijken met het setje Canare kabels die ik al heb liggen. Ik ben benieuwd welke als winnaar uit de bus zal komen. In ieder geval is het afwerkingsniveau van de Chord kabels erg mooi. Nu hopen dat de kabel goed matcht met de rest van de keten. Hopelijk komen ze deze week binnen.


Quote from: RalphH on June  9, 2017, 23:07:41
Zeer positief. Eq via de app enkel alle speakers tot 200Hz en dat bevalt supergoed.

Zodra mijn LS kabels er zijn voor alle speakers rondom ga ik er dan zeker eens mee spelen. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal mogelijk is. Leuk!

Quote from: Ralf67 on June 10, 2017, 08:15:28
Mooie aanwinst de SR7011  8)

Hier nog een tevreden gebruiker van de Audessey MultiEQ app.

Thx! Ben er echt heel blij mee. Ben afgelopen week ook even in Heos gedoken en heb sindsdien de Squeezebox eigenlijk niet meer aangeraakt.  :inlove:

Quote from: HTip on June 10, 2017, 16:43:36
Mooi geschreven update Richard. Beetje mixed feelings zo te lezen. Vervelend voor jullie plannen voor gezinsuitbreiding, maar erg lief van je vrouw om je zo'n mooie receiver te schenken :wub:

Klopt ja, echt alle gevoelens door elkaar heen. Gelukkig zwakt het verdriet snel af, zodat we ons weer op de toekomst kunnen richten.

Ben echt helemaal blij met de SR7011. Ook leuk dat we deze vooraf al uitgekozen hadden samen, had echter totaal niet verwacht dat ze em al voor me in huis had gehaald. Erg gaaf om deze reis en verbouwing samen te doen.

Quote from: Maikel_audionerd on June 10, 2017, 18:06:47
Dat is inderdaad best dubbel, en volgens mij heb je t heel goed getroffen met zo'n vrouw. Prima!
Mooi dat de plannen zo langzaamaan behoorlijk beginnen uit te kristalliseren. Ik heb helaas geen antwoorden op je vragen. Ik blijf t volgen.

Ik heb het zeker getroffen met haar  :inlove: Deze gaat nooit meer weg  O0

Het is wel fijn inderdaad dat de plannen nu wat meer vorm krijgen. Het is heel leuk als je bezig bent met plannen maken, offertes opvragen, speakers luisteren, maar het daadwerkelijk kiezen en plannen geeft het ook wat body, zeg maar. Wel jammer dat het spanplafond flink duurder was dan verwacht en dat ons budget door de tuinrenovatie voor de woonkamer kleiner is geworden. Toch denk ik dat met de platen en het akoestisch schilderij we een heel eind gaan komen vwb de akoestiek.

Quote from: Kamidioblitz on June 10, 2017, 22:25:07
Daar sluit ik mij bij aan. Dan ga je van blijdschap weer naar teleurstelling en verdriet. Hopelijk lukt het binnenkort!

Mooi dat je ook met de sr7011 gaat spelen. Prima receiver voor Atmos ook eventueel en met die monoblokken erachter zit in ieder geval de basis laag wel goed qua stabiele versterking!

We hopen het ook, we blijven het gewoon proberen!

Toen ik de Marantz bij jou had gehoord was het kiezen ook wel makkelijker hoor. Uiteindelijk ging het tussen de Denon 7200 of de Marantz 7011. Ik vond Arcam te duur, en wilde toch wel voldoende interne versterkers voor alle speakers binnen een 5.1.4. opstelling. Deze zomer wil ik nog wel eens een luistersessie gaan doen met en zonder de MA500 blokjes. Ik ben erg benieuwd in hoeverre ik verschillen ga horen, en dan zowel met film als 2 kanaals muziek. Leuke hobby  :pompom: :angel:


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vandaag heb ik even met de telefoon een drietal foto's gemaakt van de huidige setup. Zodra alles klaar is neem ik er wat meer de tijd voor, maar het geeft nu al een beetje een impressie over hoe het eruit gaat zien.

Nadat ik te horen kreeg dat de LS kabels die ik besteld en betaald had niet meer geleverd konden worden tegen de prijs waartegen ik ze besteld had (volgens mij omdat het afmonteren niet meer bij de meterprijs inbegrepen zit), heb ik nu maar gekozen voor een fysieke winkel i.p.v. een webshop. Daar heb ik de Van Den Hul Clearwater kabel besteld, samen met vier Ci200QR speakers die als hoogtespeakers gaan dienen. Ik had daar ook geïnformeerd of de 200RR niet beter past bij de Q900 speakers. De verkoper gaf aan dat ik van de QR zeker geen spijt ga krijgen, de RR is voor mijn ruimte en fronts gewoon overkill. Zodoende hebben we de knoop doorgehakt en besteld. Ik verwacht de spullen volgende week binnen te krijgen, waarna ik verder ga met het plannen van de voorzetwandjes voor en achter. Zodra ik de diepte van de wand heb bepaald (waarschijnlijk 15-18cm) kan ik gaan werken aan kistjes voor de Atmos speakers.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Imposante luidsprekers blijven die Q900. Ook in het wit. Tempo qua aankopen zit er de laatste tijd goed in[emoji4]. Ik zou wat vaker film willen kijken maar kom er niet aan toe door drukte en de warmte op zolder. Anders was je hier ook weer welkom geweest[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

#589
Imposant zijn ze zeker. Groot, maar gek genoeg toch ook weer niet. En dan te bedenken dat er nog veel grotere luidsprekers te koop zijn. Maar goed, ik vind dit groot zat, met een erg prettige sound ook. Grappig toch hoe ik van inbouw toch weer uitkom bij kasten.

Tempo zat er aardig in ja. Het meeste is nu wel vernieuwd, dus tempo gaat aardig omlaag nu. Volgende maand de plannen voor de twee voorzetwandjes maken en voor de kistjes voor de Atmos speakers en de benodigde spullen bestellen. Dan nog de akoestieke aanpassingen in huis halen en dan mag ik er tien jaar mee doen  O0 Nou ja, op wat content op schijfjes na dan.

Lijkt me leuk om weer eens af te spreken, op een wat koelere dag. Misschien als een nieuwe regenweek zich aandient  :hehe: Overigens, is de airco unit die thx-ultraII aanbiedt niet iets voor jou?

Overigens, het probleem met het standby zetten van de MA500's is deels opgelost. Ik gebruik nu stand 2 van de bus schakelaar. Met de Marantz afstandsbediening gaan de blokken nu op standby, maar niet meer aan. Echter, vanmorgen gebruikte ik de Harmony om de bluray speler aan te zetten en toen schakelden de blokken wél aan. Nu is het dus even zaak om uit te zoeken wat nou wat triggert, want ik snap er even niks meer van. Ik ben in ieder geval blij te weten dat het wel kán, en er dus geen defecten zijn o.i.d.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Overigens nog een kleine update in het standby verhaal van de MA500 blokjes. Ik heb een officiele reactie van Marantz gekregen:
QuoteWe hebben uw vraag nog even kunnen bespreken met onze productontwikkelaars. Het blijkt dat de IR commando's sinds mid jaren 2000's aangepast zijn.

Daar de MA500 uit de jaren 90 komen en de SR7011 uit 2016 komt betekent dit dat de apparaten verschillende IR commandos hanteren, hierdoor is de samenwerking helaas niet optimaal meer.  Het zal dan ook niet mogelijk zijn om de MA500 beide aan en uit automatisch te laten gaan.

Dan snap ik ook waarom de Logitech Harmony One wel de blokjes kan aansturen. Ik denk namelijk dat de SR7011 wel remote codes van oudere generaties kan verwerken op een juiste manier, maar alleen de meest recente codes ontvangt van de eigen Marantz remote. De Harmony zal wat oudere IR commando's versturen naar de SR7011, die dan op een juiste manier getriggerd wordt om de MA500's goed aan te sturen.

Moraal van het verhaal: ik zit voor de standby functie vast aan m'n Harmony. Ik overwoog om de LG magic remote te gaan programmeren om alles te kunnen bedienen, maar dat gaat dan even over.

Sowieso wil ik nog gaan testen of ik uberhaupt verschil hoor tussen de SR7011 en de MA500 versterking, maar dat is weer een volgende stap voor als ik weer eens een vrije dag zonder vrouw en kind om ongestoord te testen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Mooi dat je plannen steeds meer realiteit worden. Leuk vooruitzicht ook.

Ik denk dat je SR7011 niet de power heeft van de 5 MA500's. Zeker niet als je hoogtespeakers en dus meer kanalen gaat gebruiken. Ik ervaarde ook een krachtiger surround toen ik de PM15 aan mijn SR9600 koppelde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

#592
Van een forumgenoot heb ik nu een Samsung UHD speler overgenomen. Dat betekent dat ik nu toch wel nieuwsgierig ben naar 4k content!

Wat is naar jullie mening de beste showcase film op UHD bluray qua beeld? Dus geen natuurdocumentaires, maar echt een film.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Raymen

#593
Pacific rim
The shallow
Xmen apocalypse zijn zeer mooi

Bij de sony disc zitten testpatronen die je kan actieveren in het hoofdmenu man de film
Toetscombinatie 7669

Aantader is een andere samsung afstansbediening
Dat kleine ding is ruk

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

Gefeliciteerd Skyfox!

Lucy is ook een hele mooie UHD.


Quote from: skyfox on June 21, 2017, 11:14:55
Van een forumgenoot heb ik nu een Samsung UHD speler overgenomen. Dat betekent dat ik nu toch wel nieuwsgierig ben naar 4k content!

Wat is naar jullie mening de beste showcase film op UHD bluray qua beeld? Dus geen natuurdocumentaires, maar echt een film.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Quote from: Raymen on June 21, 2017, 11:55:43
Pacific rim
The shallow
Xmen apocalypse zijn zeer mooi

Bij de sony disc zitten testpatronen die je kan actieveren in het hoofdmenu man de film
Toetscombinatie 7669

Aantader is een andere samsung afstansbediening
Dat kleine ding is ruk

Mvrg
Raymen

Thx! Ik ga even naar The Shallow kijken, die ken ik nog niet. Ben ook wel nieuwsgierig naar die testpatronen eigenlijk :)

Haha, ja, wij zaten ook al met die afstandbediening te kloten. Ook geen verlichte knoppen, had em gisteravond tijdens de film al per ongeluk uitgezet... Heb m'n Harmony One maar even snel omgeprogrammeerd na de film.

Quote from: vik on June 22, 2017, 09:40:59
Gefeliciteerd Skyfox!

Lucy is ook een hele mooie UHD.

Thx! Eindelijk aangekomen in het 4K tijdperk. Nu nog goedkopere content. Zag al wel Goodfellas staan in MM Den Haag voor 19,99, dus de prijzen gaan de goede kant op.

Is Lucy er al als een NL release of is dit nog een import titel zonder NL subs? Overigens zag ik ook dat ze van Luc Besson de films Leon en Fifth Element aan het omzetten waren, dus eigenlijk ben ik wel geneigd te wachten op een verzameldoosje ofzo met alledrie de titels erin. Of straks met Valerian erbij. Enfin, aan de andere kant, dan kunnen we blijven wachten...

Overigens ben ik gister toen de kleine op bed lag ook nog even bezig geweest met het inmeten van m'n sub. Om de een of andere reden had ik daar tot dan toe geen zin in gehad. Ik heb de sub nu op een andere plek staan dan normaal. Voorheen stond deze altijd naast m'n fronts, maar nu in de woonkamer heb ik em op de raamwand staan, 90 graden gedraaid, richting de bank stralend. Ik heb wat langs de wand geschoven en kwam uiteindelijk uit op de huidige plek, waar ik bijna geen dips in de sweep ervaarde. Hij loopt ook lager door dan in m'n dedicated ruimte. Grappig hoe een kamer toch blijft werken voor of tegen je frequentierespons. Mogelijk krijg ik een nog beter resultaat als ik er wat meer tijd aan besteed en door em nog wat meer te verschuiven, maar gezien we binnenkort toch met de akoestiek aan de gang gaan vind ik het voor nu wel even prima.
De eerste foto is alleen de respons van de fronts, de tweede foto is met de sub erbij gecorrigeerd.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

best een mooie grafiek lijkt me.

skyfox

Dat dacht ik ook. Ik zou er iets meer een house curve van willen maken. En toch nog eens wat meer moeite doen om het piekje/dipje tussen de 25 en 40 hz aan te pakken. Voor net dat beetje meer impact. Een grotere sub zou ook helpen, maar dat komt met alle uitgaven en de huidige plek van de sub dus echt niet door de welstandscommissie hier.  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Op zich best een mooie curve Richard. Je boost wel redelijk veel in het sublaag en dat vraagt veel vermogen. Mijn tip zou zijn met sub op mute de receiver harder te zetten, zodat ca. 125Hz je rond de 75 dB zit. Dan het volume van de sub daarop afstemmen en dan kan je de pieken die dan ontstaan dempen, wat eigenlijk altijd beter is.

Hoe minder EQ je nodig hebt hoe zuiverder het signaal geldt overigens ook hier ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Goed nieuws gekregen vandaag, de ls kabels en hoogtespeakers zitten op de post! Morgen worden ze bezorgd. Nu is het zaak de plannen voor de wanden en kistjes af te maken en hout en akotherm te gaan bestellen. En dan bouwen maar!

Quote from: HTip on June 26, 2017, 22:03:42
Op zich best een mooie curve Richard. Je boost wel redelijk veel in het sublaag en dat vraagt veel vermogen. Mijn tip zou zijn met sub op mute de receiver harder te zetten, zodat ca. 125Hz je rond de 75 dB zit. Dan het volume van de sub daarop afstemmen en dan kan je de pieken die dan ontstaan dempen, wat eigenlijk altijd beter is.

Hoe minder EQ je nodig hebt hoe zuiverder het signaal geldt overigens ook hier ;)

Ik weet idd dat boosten in het sublaag niet het beste is. Heb nu een mindere boost dan vroeger. Voorheen had ik rond de 20hz een 6db boost, nu dus met 25hz 4db en op 18hz 3db. Als m'n wandjes klaar zijn en ik de hoogtespeakers en center in ga meten dan pak ik meteen de sub weer mee. Maar dan neem ik er wat langer dan een kwartiertje de tijd voor. :) Gaat helemaal goed komen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9