Dan staat de woofer links voor naast je front met de voorkant net vd bank af?
Niet helemaal, de woofer komt links naast de bank, met de conus richting de linker front. De bank staat zo'n 3 a 3,5 meter van de fronts af. Naast de fronts is geen plek (links gordijn, rechts kattenpaleis). Soms denken we eraan om het tv-meubel in te korten, maar we vinden het een leuk meubel zoals het is, dus daar zal denk ik niets mee gebeuren.
En tweede mogelijkheid is rechts van de bank ipv links, maar dan word de signaalkabel wel heel erg lang...
Word een supergeluid ,weet je al welke amp.
ik vind een amp van 1000 of 1300 watt rms wel erg veel hoor voor deze woofer.
Komt er nog een antimode ofzo tussen die vlakt aleen de pieken af denk ik die boost niet,als hij veel vlakt dan is een DS8.0 denk ik net mooi,heb je iets overpower maar ook weer niet te veel.
Ik heb wat meer onderzoek gedaan op o.a. het AVS forum, heel veel mensen zeggen dat zelf inclusief equalising een 500 watt rms al ruim voldoende is om deze woofer te voorzien van voldoende energie.
De beslissing over welke amp hangt eigenlijk nog een beetje rond de vraag of het handig is om een volledig variabele fase te hebben. Hypex levert deze wel, maar is vrij prijzig. Dayton heeft deze niet, maar levert meer watt voor minder geld. En BK electronics zit er met hun amps direct tussenin qua wattage, maar heeft ook een volledig variabel instelbare fase. Ik hoop eigenlijk dat iemand mij nog kan adviseren over het fase verhaal alvorens ik de knoop doorhak.
Een antimode hoeft er niet te komen, ik heb een SMS-1 liggen die de equalising voor z'n rekening gaat nemen.