Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Mijn twijfel ontstaat doordat je eerst de MiniDSP inregelt en daarna Adsy laat inmeten. Dus Adsy zorgt ervoor dat de delay met de speakers goed gezet wordt. Althans, dat is mijn gedachtegang. Dat gebeurd niet in het voortraject, want daar zet je de subs alleen gelijk aan elkaar qua timing.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Gezien ik altijd op zoek ben naar de oled ervaring vanuit m'n beamer op het witte doen (keep on dreaming...), ben ik eens gaan experimenteren met grijs doek. Eigenlijk wil ik ook nog eens aan de slag met zwart doek, maar SI Black Diamond kan deze jongen toch niet betalen en XY Screens levert het niet meer, dus dat houdt een beetje op  :eh: Een nieuwe beamer is gezien m'n throw gewoon geen optie, dus moet ik verbeteringen zoeken op andere vlakken.

Dus de "stoute" schoenen aangetrokken en wat staaltjes gevraagd/besteld. Ik heb nu twee staaltjes grijs, eentje van Adeo (ref grey, met dank aan Vik voor het regelen) en eentje van Hivilux (5D Cinema). Ik zou nog wel eens een staaltje van Spalutto willen zien en zoals hierboven al genoemd toch ook eens zwart doek willen testen. Dit alles in mijn goed verduisterde Little Cinema. Mijn doel? Beter zwart zonder al teveel in te leveren op licht, wit-beleving en zwartdetaillering. Kan dit?

Wat doet grijs doek nu met mijn beleving? Nou, een hele hoop. Allereerst zorgt het in mijn situatie voor meer contrast(beleving). Het zwart wordt iets zwarter of, zo je wilt, donkerder grijs. Het Hivi doek maakt de balken boven en onder zelfs echt zwart(ig). Het vergelijk met een wit doek is opvallend met beide staaltjes. Hoewel Adeo hier duidelijk achterblijft qua zwarting. De keerzijde is dat het doek van Adeo matter is en de weergegeven kleuren minder verstoort ten opzichte van wit doek. Ook blijft het zwartdetail beter in balans, waardoor de beleving van donkere scenes beter behouden blijft. Het Hivi doek heeft ten opzichte van wit en Adeo grijs een vreemde kleursprankeling in het doek zitten, zodra de beamer erop schijnt. Tijdens filmclips is duidelijk te zien dat de kleuren, hoewel wat contrastrijker, minder lijken te kloppen en onnatuurlijk gaan overkomen. Er zit ook een soort glinsterende zweem overheen. Ondanks het "heerlijke" zwart van Hivi valt die optie daarmee definitief af.

Blijft over het stukje Adeo ref grey. Hoewel bij dit doek wit nog steeds wat grijzig is (wat logisch is) probeer ik me af te vragen of ik dit storend vind. Het matte en de redelijk goede kleuren en uitstekend contrast zijn absoluut fijn om naar te kijken. Bijkomend is wel dat ik bij dit doek eigenlijk nog masking zou willen, wat bij het Hivi doek niet meer nodig is. Vandaar ook m'n interesse in zwart doek, en de vergelijking daarmee met mijn witte doen en het Adeo doek. Daarnaast dus interesse in Spalutto grijs, omdat dit merk ingebouwde masking biedt. Mijn zelfbouw masking is inmiddels uitgelubberd, dus moet wat nieuws verzinnen  :nopompom:

Enfin, de zoektocht naar de ideale oplossing c.q. combi gaat door. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Mooie resultaten dus voornamelijk met de Adeo!
En nu zie je misschien wat verschil in het wit, maar als het doek eenmaal hangt en je het niet meer naast elkaar ziet dan valt het natuurlijk ook niet meer (of minder) op.

Dat Hivilux doek, is dat een gewoon grijs of een ALR doek? Kan natuurlijk ook nog wat verschil inzitten waarom het in een ruimte de wel donker is dit soort dingen laat zien?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Dat klopt, Adeo Reference Grey is hier wel mijn winnaar. Meer contrast en zwarter zwart ten koste van een klein beetje wit-beleving. Het is inderdaad maar de vraag in hoeverre het wit nog opvalt wanneer er een compleet doek hangt.

Van Hivi is het gewoon grijs doek, de 5D HDR 1.35, geen ALR scherm. Wel merk je bij Hivi duidelijk dat als het licht in de ruimte aan staat, je daar veel minder contrastverlies hebt dan bij Adeo grijs of gewoon wit doek.

Toch xyscreens nog eens mailen of ze nog zwart doek leveren. Of is er wellicht een forumsponsort die dit of soortgelijk doek in het assortiment heeft (geen BD) ?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Wat bedoel je met sprankelende stukjes op het scherm? Alsof het licht wat breekt op het scherm en je allerlei kleuren ziet? Heeft mijn Greyhawk ook en ben ik inmiddels aan gewend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Mja, meer alsof er een soort metallic laagje op zit, zoals bij Magic kaartjes soms. Foils noemden ze dat. Niet zo heftig, maar een vleugje, zeg maar.

Dat het went geloof ik, misschien komende week nog eens solo mee experimenteren. Zonder het Adeo proefstukje ernaast.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Gewoon een grote TV met FALD technologie ophangen en optimaal genieten. Hop hop 85"! Nu met btw korting bij media markt[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Thamaesta

Ik heb op het gebied van alr samples van adeo, elite 5d, hivilux en black horizon vergeleken. Uiteindelijk voor de black horizon gegaan, zeker aan te raden.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Dirk

ik zou van Adeo ook even de Reference Grey vergelijken met hun Ambience Grey ALR
voor mij is het die laatste geworden en dankzij een uitvoering zonder zwarte borders is hier ook geen nood aan masking ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skyfox

#1534
Quote from: Kamdioblitz on June 23, 2021, 22:49:01
Gewoon een grote TV met FALD technologie ophangen en optimaal genieten. Hop hop 85"! Nu met btw korting bij media markt[emoji6].


Blijft een overweging inderdaad, maar ik wil eigenlijk niet inleveren qua breedte. Een iets kleinere hoogte overleef ik wel. Dus zolang ze geen 98-100 inch tv's hebben blijven we maar projecteren. Nog even los van het vraagstuk of een tv wel prettig kijkt in een batcave. Maar goed, FALD is wel een prettige techniek denk ik, alleen 85 inch is zo klein  :crazy: :hehe:

Quote from: Thamaesta on June 24, 2021, 08:04:13
Ik heb op het gebied van alr samples van adeo, elite 5d, hivilux en black horizon vergeleken. Uiteindelijk voor de black horizon gegaan, zeker aan te raden.

Ik zat even naar VnX Black Horizon schermen te kijken, ben wel benieuwd wat ze precies leveren. Waar heb je samples besteld? Via een forumsponsor of direct op de website van de fabrikant? Ben ook wel benieuwd hoe ze qua prijsstelling zitten.

Heb je op het forum of ergens anders misschien ook een stukje geschreven over je vergelijking tussen de doeken/merken?

Quote from: Dirk on June 24, 2021, 08:10:23
ik zou van Adeo ook even de Reference Grey vergelijken met hun Ambience Grey ALR
voor mij is het die laatste geworden en dankzij een uitvoering zonder zwarte borders is hier ook geen nood aan masking ;)

Merk je duidelijk verschil tussen Ref Grey en Amb Grey? Ik begrijp uit je woorden even niet goed waarom je geen nood voor masking ziet?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

in de (soms) lichte omstandigheden van mijn woonkamer geef ik de voorkeur aan de Ambience Grey.
fwiw; de kleuren die je op hun website ziet afgebeeld bij de samples zijn erg misleidend, want de Ambience Grey is zichtbaar veel donkerder dan de Reference Grey folie, terwijl dat op hun website net omgekeerd is.

Als het hier in de kamer wel donker is, registeren mijn ogen de donkere folie van dit ALR scherm als zwart...vandaar dat ik ook geen masking nodig heb.
Bijkomend voordeel is imo dat er ook eender hoe groot of eender waar op het doek kan worden geprojecteerd, zo kijk ik gewoon "tv" in een kleiner formaat dmv de motorised lens en schakel ik bij film naar een bijna "folievullend" formaat.
van aspect ratio's en bijhorende masking lig ik maw niet wakker, zolang het maar op m'n scherm past ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skyfox

Ah, dat is wel duidelijk. Ik was inderdaad voor Adeo Ref Grey gegaan als staaltje omdat Amb Grey als lichter grijs op de site staat. Ga ik daar nog even een staaltje van opvragen. Dank voor de toelichting, Dirk!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Dirk, zou je in mijn donkere ruimte dan ook amb Grey prefereren? Of zou Ref Grey dan eerder je keus zijn?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

#1538
Ik zie niet meteen de nadelen die anderen soms wel (beweren te) zien bij een Ambient Grey.
Een Reference Grey adviseer ik enkel bij mensen die een 100% verduisterde ruimte hebben en ook ALTIJD in die omstandigheden gaan kijken.
Zodra je ook maar iets van omgevingslicht hebt vind ik de Ambient Grey gewoon de logische keuze, omdat hij in die specifieke situatie wat mij betreft ALTIJD excelleert...'t is dan ook Adeo's enige ALR folie.
Het in een donkere omgeving "wegvallen" van het grijs rondom je beeldvlak is een imo vaak verwaarloosd pluspunt...zo kan je immers écht edgeless genieten van je mooie projector-beeld.
Voor de meerkost hoef je het iig niet te laten, want beide folies hebben dezelfde prijs. ;)

edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Thamaesta

Ik ben op een dag met mijn samples naar duitsland gereden, de heimkino zaak. Daar ter plekke vergeleken met mijn type projector en verschillende ambiant licht settings.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

skyfox

#1540
Terwijl de spaarrekening voor het nieuwe scherm langzaam gevuld wordt en ik hopelijk rond m'n verjaardag het scherm kan aanschaffen, heb ik nog eens zitten tweaken met de MiniDSP. Allereerst heb ik een nieuwe afstelling gemaakt voor muziek. Ik laat de subs aansluiten onderaan waar de fronts afvallen. Dat is zo rond de 44hz in mijn kamer. Ondanks de dichtgestopte poort zit er rond de 54 en 115hz een flinke bult in de respons. Qua plaatsing heb ik weinig opties, hooguit ietsje naar voren nog, maar dan heb ik het over 2 a 3cm. Meer van de zijmuren af lukt niet, ivm het projectiescherm. En nee, ik ga niet kleiner projecteren of naar een grotere ruimte. Wie vindt dat dit wel moet mag mijn vrouw overtuigen, hahaha!

Alle plaatjes zijn zonder smoothing.

Plaatje 1: fronts only respons


Plaatje 2: de subs zonder fronts en zonder EQ


Plaatje 3: subs mét EQ


En daarna het setje samen opgemeten:

Plaatje 4: fronts + subs, geen time alignment


Dan gaan we spelen met time alignment tussen subs en fronts. Met dit als uiteindelijk resultaat:
Plaatje 5: final result


Hoe klinkt het nou? Hmmmz... Ja, op zich prima, wel ietsje beter dan met alleen de fronts. Ik heb na wat luisteren de subs ietsje geboost met +3db, waardoor het net wat meer oemph krijgt, e zonder echt op te vallen nog steeds. Het geeft wat meer fundament nu, die niet echt opvalt, tenzij je opeens de subs mute. Dan mis je opeens wat. In dat opzicht is de boel goed afgesteld, denk ik. Qua respons had ik alleen ook graag de fronts in het laag nog wat getemperd. Ik vermoed dat dit de weergave wel ten goede zou kunnen komen. Maar dan zou ik de Node DAC moeten bypassen door direct naar de MiniDSP te gaan, daarmee dan ook de fronts EQen. Is vast te doen, maar ik vraag me af of ik dan een kwalitatief goede DAC inruil voor een mindere. En hoe het dán klinkt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

Ofwel ben ik niet mee, maar waarom gebruik je de subs maar tot 44Hz, net wanneer de fronts een +15db roommode hebben op 55Hz.
Je zou deze eruit kunnen halen met de minidsp ... als je de subs die frequentie laat doen en de fronts niet.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Quote from: MichelDW on July  8, 2021, 16:57:46
Ofwel ben ik niet mee, maar waarom gebruik je de subs maar tot 44Hz, net wanneer de fronts een +15db roommode hebben op 55Hz.
Je zou deze eruit kunnen halen met de minidsp ... als je de subs die frequentie laat doen en de fronts niet.

Dat zou dus betekenen dat ik (volgens mij) de Node DAC omzeil door direct naar de minidsp te gaan, daar eerst de processing te doen en de DAC te gebruiken, en dan het signaal naar de Roksan breng. Dus dan wordt de vraag: hoe verhouden de DACs zich tot elkaar en win ik meer door de fronts via de MiniDSP te loopen of door het zo te houden? Ik ben op zich trouwens wel in voor het experiment, even ergens een optisch kabeltje vinden of halen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

#1543
Maar nu doet je Minidsp toch de subs?
Als de crossover van de fronts in je Marantz op 80Hz staat, hebben ze toch (minder) last van die piek op 55Hz?

Dus mijn idee zou zijn om de crossover hoger te plaatsen en de subs te corrigeren op de 55Hz.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Ik snap wat je bedoeld, maar ik heb dus nu stereo via de Node > Roksan lopen. Met voor het laag de pre out van de Roksan naar de minidsp. De Marantz heb ik uit de stereoketen gehaald en doet nu alleen surround cq films en series. De Node Roksan combi doet muziek. De Marantz gebruikt de Roksan alleen als eindbak via HT Pass-through.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

Ok. Dan snap ik hem.
Zonder crossover heb je dan nog meer reden om monitoren zonder lage bas te gebruiken. :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Mja, ik hoopte op iets meer effect van het pluggen van de poorten. Het haalde zeker 2 a 3 dB van de piek af, maar geweldig is het niet. Ik ga eens stoeien met een optisch kabeltje en dan toch de boel via de minidsp configureren. Volgende week heb ik wel wat tijd ervoor, kan ik in de tussentijd een degelijke optisch kabel ergens halen of lenen.

Andere speakers... Ander keertje misschien [emoji6][emoji8]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Momenteel ben ik aan het kijken voor airco in de ruimte. Ik heb nu twee opties gekregen:

Gree Fairy 2,5kw met zwarte binnenunit GWH24ACE
Mitsubishi Heavy Industries 2,5kw met titanium binnenunit SRK-25ZS-WT

Is er iemand die iets kan roepen over welke unit de betere keuze zou zijn? Ik heb echt geen idee, ik kende Gree voor vandaag ook niet, maar ik begrijp dat het een grote speler is. Beide zitten incl installatie op ongeveer dezelfde prijs.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

eduard

Ik zou voor mitsubishi gaan. Gree is volgen mij een grote chinese speler maar geen A merk eerder b/c als ik het goed onthouden hebt.

PascalP

Onze lokale aircoboer levert Toshiba en Gree. Hij verkoopt de Gree dan ook als iets prijsvriendelijker alternatief.
Zal verder prima zijn. Maar als de prijs nagenoeg gelijk is zou ik persoonlijk ook voor de Mitsubishi gaan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono