Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Thanks! Verschil is zo inderdaad goed te zien  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zymotic

Vandaag maar eens zwart vilt besteld om eens met een masking te experimenteren.

skyfox

Quote from: Martijn90 on August  2, 2020, 10:06:26
Thanks! Verschil is zo inderdaad goed te zien  :headbanging:
Tuurlijk! Als je het eens in real life wilt ervaren, let me know.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: Zymotic on August  2, 2020, 10:36:07
Vandaag maar eens zwart vilt besteld om eens met een masking te experimenteren.
Leuk! Daar ga je geen spijt van krijgen. Wat mij betreft de beste cheap upgrade met enorm effect!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on August  2, 2020, 13:28:29
Tuurlijk! Als je het eens in real life wilt ervaren, let me know.
Dat aanbod ga ik onthouden, de afstand ligt het niet aan  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Masking is echt een wereld van verschil ja, top upgrade!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Dat of 21:9[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Niet in mijn ruimte zonder gemotoriseerde lens, haha! 21:9 kamerbreed, dat zou wel ultiem zijn [emoji7]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Mooie verbetering voor niet al te veel :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

IndianaJ

#1034
Quote from: skyfox on July 27, 2020, 14:34:04
Weer een kleine update uit de Little Cinema, met groot effect! Ik heb voor het projectiescherm diy masking gemaakt. Een zwart rolgordijn heb ik doormidden geknipt en vervolgens de stroken op maat gemaakt. Ik kan ze nu middels klittenband aan de zijkanten van het scherm bevestigen.

Het effect: mindblowing! Doordat ik bij de film nu geen last meer heb van de grijze balken word ik veel meer de film in gezogen!  Ik had van tevoren wel verbetering verwacht, maar niet zó'n enorme verbetering van mijn kijkervaring.

Het zal niet voor iedere beamer even sterk werken, hoe grijzer de balken hoe meer ze afleiden.


Dit ziet er toch wel heel vet uit.
Toch maar eens in de masking verdiepen.  ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

skyfox

In de Little Cinema ben in de laatste tijd flink aan het tweaken geweest. Ik had het gevoel wat slam/impact te missen in films. In eerste instantie vroeg ik me af of ik niet gewoon meer of grotere subs nodig had voor het gevoel wat ik wilde. Zodoende een topic geopend in het zelfbouw forum om daar wat meer over te weten te komen. Conclusie: ik heb genoeg subs. Het zit em in de plaatsing en instellingen.

Zodoende eens gaan schuiven, kijken en meten met REW om tot meer inzichten te komen over hoe de frequentie respons reageert op veranderingen van opstelling en binnen de Audyssey app. Dit blijkt toch lastiger dan je denkt. Schuiven is gewoon meteen duidelijk, daar zie je dingen mee veranderen. Maar aanpassingen aan de target curve in de app blijken soms niets te doen. En soms teveel te doen. Daar komt veel frustratie bij kijken, omdat ik het kan horen, maar niet goed duiden, dus ik het moet meten om het te snappen. Ben visueel ingesteld, zal ik maar zeggen.
Ik kreeg diverse tips: sluit de poorten van de fronts, verhoog de crossover frequentie van de speakers (omdat de woofers van mijn monitoren 6,5 inch zijn en dus relatief klein kunnen ze weinig slam geven), verplaats de subs, verhoog het signaal naar de subs omdat mijn DD10 de neiging had gewoon op standby te gaan (thnx Jos!), en meet sowieso de subs na omdat Adsy de neiging heeft deze te zacht te zetten.

Ik heb de nodige grafiekjes gepost in het zelfbouw topic hierover, maar ik zal de winnende grafiek hier ook even attachen. Ik heb gespeeld met crossovers tussen de 80hz en de 250hz. We hebben het op het forum over localiseerbaarheid van de sub door een te hoge crossover, wat ik hiermee kon testen, alsmede of de subwoofer ook wat hoger in de frequentieband wat slam kon verzorgen. En dat kan! Ik twijfelde tussen een cross van 110 en 150hz, waarbij 110 het won doordat de sub daarbij voor mijn oren alsnog wegvalt of in ieder geval niet storend werkt in het geluidsbeeld. En dat terwijl mijn fronts meettechnisch, door roomgain ongetwijfeld, doorlopen tot een hz of 30. Tsja. Na het meten van de grafiek heb ik overigens in Adsy mijn subvolume nog verhoogd, beide met 6dB.
Maar goed, hoe ziet dit er grafiek technisch dan uit? Belabberd, eigenlijk. Maar hoe klinkt het? Tsja, eigenlijk wel érg goed! Ongetwijfeld speel ik in op mijn eigen oren en voorkeuren, maar ik sta eigenlijk wel een beetje te jubelen. Muziek klinkt net dat beetje krachtiger. Aanslagen op snaren, drums, het heeft wat slam/impact gewonnen waardoor ik meer het live gevoel krijg; nog los van of je dit live nou wel of niet hoort, het is beleving!

Gisteren heb ik met de nieuwe instellingen Jurassic Park 2 gekeken. Wat viel mij op: de bas was niet vervelend aanwezig, wat ik bij 150hz crossover wel een beetje ervaarde. Als in de film de T-Rex aankomt, dan hoor en VOEL je em aankomen. Awesome. Later in de film rolt er een soort betonnen bal ter grootte van een auto door de straat. Ik VOELDE deze rollen, zoals je verwacht van een dergelijk object. Nergens heb ik het gevoel dat het too much is, maar ook niet dat er te weinig impact is. Dit is hoe ik film wil ervaren.

Binnenkort wil ik nog eens uitgebreider met muziek testen. Dit had ik al gedaan voordat ik definitief voor 110hz koos, maar daarna heb ik dus de sub nog wat harder gezet. Dit zal ongetwijfeld in de muziek naar voren komen, maar de vraag is op welke manier en vind ik het prettig. We gaan het meemaken.

Anyways, dit was weer een mooie update voor de Little Cinema. Volgende stap: een meubel achter de bank waarin ik mijn films en games kwijt kan en waar twee lampjes op kunnen staan e.d.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ralf67

Bottom line een hoop verbeteringen, en toch geen andere subwoofers nodig  8)

skyfox

Quote from: Ralf67 on October  7, 2020, 15:51:11
Bottom line een hoop verbeteringen, en toch geen andere subwoofers nodig  8)

Klopt! Wat een leuk forum is dit toch  ;D

Zou het bijna jammer vinden dat ik geen andere subs nodig heb, haha! Misschien ooit, zelfbouw trekt me nog steeds. Leuk project misschien voor als m'n jongens allebei naar school gaan en ik weer halve dagen doordeweeks voor mezelf heb  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jahtari

Top dat je zelf aan de slag bent gegaan skyfox én ook nog eens het gewenste resultaat hebt behaald.

Kon toch eigenlijk ook niet anders in een kleine ruimte met zoveel sub geweld.

Heb hierdoor zin gekregen om dezelfde film te gaan kijken.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

skyfox

Quote from: jahtari on October  7, 2020, 18:18:27
Top dat je zelf aan de slag bent gegaan skyfox én ook nog eens het gewenste resultaat hebt behaald.

Kon toch eigenlijk ook niet anders in een kleine ruimte met zoveel sub geweld.

Heb hierdoor zin gekregen om dezelfde film te gaan kijken.
Dat zou ik zeker doen! Hoewel JP1 de betere film is, wat mij betreft. Mooiere blu-ray ook, overigens. Deel 2 is softer en heeft veel meer grain. Soundtrack van beide is wel dik in orde. Die T-Rex... nachtmerries! :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Het wordt tijd om binnenkort de LC weer te bezoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: Kamidioblitz on October  7, 2020, 19:31:47
Het wordt tijd om binnenkort de LC weer te bezoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je bent altijd welkom!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Het is gelukt! De plinten zitten vast in de LC :) Dit weekend ook even kabelgootjes plakken en wat afkitten hier en daar, dan ben ik klaar met de kleine afwerkpuntjes.

Samen met mijn schoonvader ben ik bezig om een kast/kist/bak achter m'n zitplek te maken, zodat ik mijn schijfjes en games in de LC kwijt kan i.p.v. op de slaapkamer van de jongste. Dat scheelt me een hoop stress als ik savonds een filmpje wil pakken en hij pas net slaapt. Het wordt een hangende kast achter de bank, over de gehele breedte. Hierop kan ik in de hoeken dan wat verlichting plaatsen en daar tussenin zitten bakken voor de mediadoosjes. Zie ook de twee ontwerpschetsen. Leuk project weer!

Ook zit ik nog te spelen om eind van het jaar een Iota stereo eindversterker te bestellen... 330 euro voor 45/90watt 8/4ohm. Qua wattage niet imposant, maar volgens mij is dit wel een ultrastabiel apparaat. Heeft iemand deze wel eens met Monitor Audio gecombineerd? Ik vraag me af of het een match kan zijn. En daarnaast sparen we langzaam maar vrolijk door voor een mooiere beamer :)

Al met al lekker bezig in de LC. Zou bijna vergeten te melden dat ik er ook regelmatig zit voor een filmpje of om te gamen op de PS4!

.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Richard, wat had jij nu ook alweer precies met je deur gedaan van the Little Cinema?
Had jij er nu een valdorpel ingezet of een 'standaard' tochtstrip?
Bij mij is ook wel een vrij grote kier en heb geen dorpel dus ben ook even naar wat opties aan het kijken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Quote from: PascalP on November  3, 2020, 13:20:20
Richard, wat had jij nu ook alweer precies met je deur gedaan van the Little Cinema?
Had jij er nu een valdorpel ingezet of een 'standaard' tochtstrip?
Bij mij is ook wel een vrij grote kier en heb geen dorpel dus ben ook even naar wat opties aan het kijken ;)

Het plan was montage van een Ellenmatic Soundproof valdorpel. Dit hebben we uiteindelijk toch niet bevestigd, omdat de ruimte tussen vloer en deur heel klein is. Ik wil dit nog wel oplossen door aan de binnenkant van de deur wat geluidsdemping te monteren tussen plint en deur, maar nog niet genoeg over nagedacht. Die valdorpel is wel de beste oplossing, denk ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

ja precies dat type was ik ook al tegen gekomen, lijkt me idd beter te werken dan een tochtstrip/borstel.
Ik heb wel redelijk wat ruimte dus denk dat dit wel wat gaat doen en ik het volume weer een tandje hoger kan zetten in de avonduren ;)

Zal mijn go-to timmerman hier uit het dorp eens benaderen of hij deze kan monteren en dan infreezen in de deur.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Ik heb ook nog naar die valdorpel gekeken, maar helaas is de kier tussen deur en vloer te groot bij mij (meer dan 20mm).. Dus ik heb uiteindelijk een " Handy Harry tochtstopper" van Bol.com gebruikt. Zo'm valdorpel is wel een stuk mooier trouwens.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: PascalP on November  3, 2020, 13:48:42
ja precies dat type was ik ook al tegen gekomen, lijkt me idd beter te werken dan een tochtstrip/borstel.
Ik heb wel redelijk wat ruimte dus denk dat dit wel wat gaat doen en ik het volume weer een tandje hoger kan zetten in de avonduren ;)

Zal mijn go-to timmerman hier uit het dorp eens benaderen of hij deze kan monteren en dan infreezen in de deur.

Goed plan! De geluidslek zou een stuk minder moeten zijn. Vooraf met een stukje audio en achteraf even met een dB meter opmeten zou een goed beeld moeten geven van de verbetering. Ben benieuwd!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#1048
Yay, ik mag weer eens wat nieuws melden. Samen met mijn schoonvader ben ik bezig geweest met het maken van een mediakast achter de bank. Zo kunnen (de meeste van) mijn schijfjes in de LC staan i.p.v. in een kast bij mijn zoontje op z'n kamer. De missus blij, ik blij. De kast is bijna klaar, gisteren hebben we de bakdelen geïnstalleerd.

Komende week komen er nog twee plankjes aan de zijkant, waarop de verlichting komt te staan. Vandaag komt het KAKI spul binnen waarmee ik de lampjes ga aansturen. Eenmaal een deursensor, zodat het licht aangaat bij binnenkomst, eenmaal een knop en een stopcontact voor de lampjes.

Weer een stapje verder in het afronden van de LC build versie 1.0.  :clapping: :headbanging: :inlove: :pompom:




Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster