Yippie

Author Topic: Jep's zolder HT  (Read 65778 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jep

Re: Jep's zolder HT
« Reply #375 on: December 29, 2020, 15:20:35 »
Een bescheiden update:

De Kerstvakantie is voor mij altijd een mooie periode om lekker thuis te rommelen. Een onderwerp op mijn to do list is een DVD/BD opbergsysteem in de HT organiseren. Standaard rekjes/kastjes passen niet (voor zover ik het kon vinden...), dus dat werd zelf maken. Ik had nog reststukken MDF staan die ik nu mooi voor dit projectje kon gebruiken.

Eerst in Sketchup een rek getekend. Het rek moet onder de akoestiekpanelen rechts kunnen staan en dat past op deze manier perfect. De liggers zijn van 12mm dik MDF, de staanders 38mm. Er passen ruim 100 standaard BD doosjes in dit rek:

De breedte heb ik zo gekozen dat de rekjes netjes recht onder de panelen passen:

Om de liggers stevig te kunnen monteren, heb ik sleuven in de staanders gefreesd. Daarvoor een mal gemaakt om alle sleuven netjes op de zelfde plek te krijgen:

Vandaag alles in elkaar gezet, gereed om geverfd te worden:

Tot zover "klussen met Jep". Het eindresultaat zien we in een volgende aflevering.  ;D

Bij deze wil ik ook iedereen alvast een fijne jaarwisseling wensen!

Zaal 1: Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Synology DS411j & DS416j; HTPC; JVC DLA-N7; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII.

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+27)
  • Total likes: 118
« Reply #376 on: December 29, 2020, 16:08:11 »
Mooi hoor, leuk klusje :)
Topic

Marantz SR7010 - JVC X5000 - dual Klipsch R-115SW - Zappiti One SE 4K HDR - Dolby Atmos 7.2.4

Offline sandervg

• HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 101
  • “You are tearing me apart Lisa!”
« Reply #377 on: December 29, 2020, 18:13:04 »
Ziet er mooi uit!!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Squeezebox - Pel
HT: Epson - WLM - Velodyne - Meredian - Arcam - Oppo

Offline Kamdioblitz

« Reply #378 on: December 30, 2020, 06:53:40 »
Mooi stukje huisvlijt. Doe ik je niet na met mijn twee linker handen. Na al die zelfgebouwde speakers moet dit een makkie zijn geweest.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer Stereo: Rega Elex R, RP6, Ear - Monitor Audio Silver 6 - Bluesound Node 2- Audioquest Rocket 44
Dedicated HT: JVC N5 - Denon AVC-X8500H, Klipsch RF82MK2, RC62, RS62, RB61, RB51 - Sony UBP X800, PS5 - Canare

Offline FrankBe

« Reply #379 on: December 30, 2020, 17:45:21 »
Leuk projectje  ;)

Ben je overigens nog steeds tevreden van je Pioneer SC-LX901?
Woonkamer: Pioneer SC-LX901 7.2.4, IceEgde 1200AS2, Focal LCR, 4x Visaton TIW400 + 2x B&C 21SW152 DIY sub met Crown XLS2502PA en Hypex PSC2.700 // Keuken: Yamaha WXC-50, Yamaha MX-2, 4x B&W CCM382 // Slaapkamer AV: Denon AVR-X2500H 5.1 - Visaton in-wall PA110H LCR & 2x RCF LF18N405 + Crown XLS2502PA - Cornered audio C3 // Slaapkamer Stereo: M2Tech Young DSD, Hypex NC400, JBL XE-3 // AVonturen van Frank

Offline Jep

« Reply #380 on: December 31, 2020, 13:32:12 »
Mooi hoor, leuk klusje :)
Ziet er mooi uit!!

Dank!

Mooi stukje huisvlijt. Doe ik je niet na met mijn twee linker handen. Na al die zelfgebouwde speakers moet dit een makkie zijn geweest.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank! Met twee rechter handen wordt het er denk ik ook niet makkelijker op.  :P MDF plaatmateriaal en een bovenfreesmachine zijn een mooie combinatie. Ik heb er al diverse kasten, AV-meubels, luidsprekerboxen e.d. mee gemaakt.

Als voorbeeld (heel oude foto...) het AV-meubel in de woonkamer en de zelfbouw Vifa Vivace '94 en Vifa center speakers:

Projectorkastje dat nog steeds in de woonkamer hangt:

Leuk projectje  ;)

Ben je overigens nog steeds tevreden van je Pioneer SC-LX901?

Dank! Ja, nog steeds tevreden met de 901. Op dit moment gaat het alweer een tijdje goed, maar het enige nadeel vind ik dat er af en toe audio dropouts ontstaan tijdens streamen van Netflix e.d. Dat probleem ontstaat ineens door een voor mij onbekende oorzaak en dan is het ineens schering en inslag... Ik heb ontdekt dat een reset van de receiver het probleem weer oplost. Het probleem is zo vaag, dat ik de receiver er niet voor naar de reparatie service van Pioneer durf te sturen.

Nu is het tijd voor een ander project: oliebollen bakken!!  :pompom:
Zaal 1: Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Synology DS411j & DS416j; HTPC; JVC DLA-N7; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII.

Offline Blue-Eyes

« Reply #381 on: December 31, 2020, 13:45:32 »
Dat kastje met de beamer, als deze echt dicht kan, SUBLIEM bedacht!
« Last Edit: December 31, 2020, 13:45:56 by Blue-Eyes »
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV860, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO & Homey

Offline skyfox

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 319
  • Big Man meets Little Cinema
« Reply #382 on: December 31, 2020, 15:14:28 »
Wat een gaaf stukje huisvlijt! Mooi gedaan ook met die wisselende kleuren stoffen op de panelen. Lekker als je zelf zo aan de slag kan met dit soort dingen.
Versterking: Marantz SR7011
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Thorens MOV edition
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | MA RS1 | Velodyne DD10 | Velodyne SPL1200r
Weergever: BenQ W2700

Offline chansig

« Reply #383 on: December 31, 2020, 15:53:07 »

Ik gok, 2 linkerogen by the way, dat de projector vastzit en in het kissie komt te "hangen".

Maar misschien vertel ik wel iets waarbij een ieder denkt: Ja duh!!!

Gr. Hans
« Last Edit: December 31, 2020, 15:53:33 by chansig »
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline Jep

« Reply #384 on: December 31, 2020, 16:49:27 »
Wat een gaaf stukje huisvlijt! Mooi gedaan ook met die wisselende kleuren stoffen op de panelen. Lekker als je zelf zo aan de slag kan met dit soort dingen.

Dank! Ik heb het rood erbij gecombineerd omdat anders de zolder wel heel donker en grijs werd en op één of andere manier hoort rood bij het bioscoopgevoel.  :smile:

Ik gok, 2 linkerogen by the way, dat de projector vastzit en in het kissie komt te "hangen".

Maar misschien vertel ik wel iets waarbij een ieder denkt: Ja duh!!!

Gr. Hans

Uiteraard kan het kastje dicht. ;) De projector zit op het deurtje bevestigd en dan hangt die idd aan het deurtje, wanneer het kastje dicht zit. Dat heeft twee voordelen: ten eerste is kom ik hierdoor ver boven het kritische punt van de WAF uit en ten tweede is de beamer ook vanaf de straat aan het zicht onttrokken (inbraak-technisch gesproken...).  :ph34r:

Hieronder een oude foto, toen de kastjes net hingen en nog naar verse lak roken. Destijds stond er nog een Sharp XV-Z200 in. Later opgevolgd door een Epson TW2000, die ik een blauwe maandag heb gehad. De JVC HD1 heeft er zo'n 12 jaar in gestaan, totdat mijn HT op zolder in bedrijf ging.

Links de bierglazen, in het midden dus de projector en rechts de voorraad chips en pinda's.  ;D

Offline chansig

« Reply #385 on: December 31, 2020, 17:00:47 »
Netjes hoor voor iemand met 2 linkerhanden.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.