CD / DVD op Mac

Started by CoSo, January 3, 2011, 15:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CoSo

hoe komt dat de MacBook Pro en zowel de iMac gecopieerde cd en DVD niet leest en een Windows machine wel.

Heeft hier iemand een verklaring voor.

HAL

Quote from: CoSo on January  3, 2011, 15:52:47
hoe komt dat de MacBook Pro en zowel de iMac gecopieerde cd en DVD niet leest en een Windows machine wel.

Heeft hier iemand een verklaring voor.

Dus hij doet het op een Windows-bakkie wel en op de MBP en de iMac niet? Ik heb dat ook wel eens. De MBP'es en de iMacs hebben geen geweldige drives aan boord. In dat soort gevallen gebruik ik dan maar een externe drive.

CoSo

Idd vooral met iets oudere cd en DVD's.

Maar snel al me foto's video's op HD opslaan en backup maken.

onder Parallels met Windows doet ie het ook niet, moet dus wel aan de drive liggen,
is dit aan te passen.
hoopte geen windows meer nodig te hebben en zeker geen externe drive, misschien dan toch maar een externe BD speler kopen.

HAL

Ik vind het echt ontzettend brakke dingen die er in zitten. Allemaal Matshita-rommel. Heel jammer inderdaad. Op internet worden ze nieuw en gebruikt voor astronomische bedragen aangeboden. Niet kopen! Ik heb nu zo'n Samsung ding in een externe kastje en dat werkt echt top. Het grappige is dat ik in een oude Macbook een hele oude DVD-brander heb gezet en die doet het wel erg goed.

CloggySpete

Quote from: CoSo on January  3, 2011, 16:02:11
Idd vooral met iets oudere cd en DVD's.

Maar snel al me foto's video's op HD opslaan en backup maken.

onder Parallels met Windows doet ie het ook niet, moet dus wel aan de drive liggen,
is dit aan te passen.
hoopte geen windows meer nodig te hebben en zeker geen externe drive, misschien dan toch maar een externe BD speler kopen.

Wellicht een iets te simplistische oplossing, maar heb je al eens een ander merk DVD/CD geprobeerd? Kan geen merk aanraden, ik gebruik eigenlijk geen DVD's meer....

CoSo

Quote from: CloggySpete on January  5, 2011, 17:27:33
Wellicht een iets te simplistische oplossing, maar heb je al eens een ander merk DVD/CD geprobeerd? Kan geen merk aanraden, ik gebruik eigenlijk geen DVD's meer....
Dit juist het probleem, probeer juist oude cd's/dvd's met foto's op te slaan op de nas.
Cd's/dvd's branden doe ik ook niet meer, als ik er een brand leest ie hem ook.

Denk idd het de slechte kwaliteit van drive is, valt me wel tegen van deze dure apparaten.