Weer actief, met nieuwe Speakers \o/

Started by dick, January 3, 2011, 08:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Na bijna 8 jaar inactiviteit (drukte van de dag heeft mij in zijn greep gehouden) heb ik de weg naar het HT forum weer gevonden. Iedereen is mij inmiddels vergeten, dus ook mijn domme vragen zijn vergeten. :D

Ik heb nog steeds mijn Denon A1D, naar mijn mening één van de betere digitale versterkers van Denon. (zeker in die tijd)  De zelf gebouwde Vifa Impuls speakers zijn/worden vervangen. Na 3 dagen luisteren, heb ik gekozen voor de Maxima als front speakers, en Ref. SE als surround speakers. (weer zelfbouw dus) Vele zullen wellicht gruwelen van mijn keuze, omdat het niet dezelfde speakers zijn, maar 5 Maxima's ging iets te ver. Eigenwijs als ik ben, heb ik mijn keuze gemaakt op basis van wat ik hoor, en niet wat ik overal lees. Daarbij bleven de Maxima's er voor mij steeds weer uit schieten, alleen was het wel even diep in het buideltje roeren. Vandaar mijn keuze voor Ref. SE als surround speakers, qua klank kwamen deze het meest in de buurt. Sommige vinden ze te terug getrokken, maar dat vind ik juist mooi. (misschien een eigenschap van Scanspeak?) De Vifa's b.v. vind ik te agressief. Echter, muziek klank is zeer persoonlijk! Voorlopig heb ik de Ref SE in gebruik als front speakers, in afwachting op de Maxima's. Ik geniet van elke CD die ik in mijn speler doe, en hoop dit zeer snel nogmaals te doen als alles klaar is. (geduld, geduld, geduld  :sarcasm:)

Tot zover.

sphere

 :popcorn:

Ahh weer een zelfbouw topic. Veel plaatjes svp, notificatie staat aan!
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

blue-eyes

Quote from: dick on January  3, 2011, 08:37:52
Na bijna 8 jaar inactiviteit (drukte van de dag heeft mij in zijn greep gehouden) heb ik de weg naar het HT forum weer gevonden. Iedereen is mij inmiddels vergeten, dus ook mijn domme vragen zijn vergeten. :D
....Eigenwijs als ik ben, heb ik mijn keuze gemaakt op basis van wat ik hoor, en niet wat ik overal lees.

Volgens mij is dat niet eigenwijs, maar wijs ;)

Feit is wel dat identieke speakers het mooiste resultaat geven, maar dat is niet voor elke (huis)kamer weggelegd ;)

Succes!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dick

Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2011, 10:05:43
Volgens mij is dat niet eigenwijs, maar wijs ;)

Feit is wel dat identieke speakers het mooiste resultaat geven, maar dat is niet voor elke (huis)kamer weggelegd ;)

Succes!

Het budget is eerder het probleem! één Maxima kost 2100 euro, daar komt spuiten nog bij en dat keer 5 zit je toch al snel boven de 10k.  :hmmm:

yorkie13

mooie DIY set van scanspeak, zeker de Maxima met het actieve laag.

welke center ga je erbij gebruiken ? Of zonder center ?

Hans47

Scanspeak yessss, daar heb ik ook een complete surround set van gehad (a4 als achter, reference voor en reference center) topspul!

Succes met bouwen......

dick

Quote from: RA SUBS on January  3, 2011, 13:40:55
mooie DIY set van scanspeak, zeker de Maxima met het actieve laag.

welke center ga je erbij gebruiken ? Of zonder center ?

Dat weet ik nog niet, er bestaat niet echt een center speaker op basis van de Maxima's. Wellicht wordt het de bovenkant van de Maxima, en daar dan een center van maken.



Quote from: Hans47 on January  3, 2011, 14:54:52
Scanspeak yessss, daar heb ik ook een complete surround set van gehad (a4 als achter, reference voor en reference center) topspul!

Succes met bouwen......

Ik was inderdaad zeer tevreden over Scanspeak! (ik vond ze veel mooier dan de Vifa's) Hopelijk kan ik de Maxima's spoedig gebruiken! :):):) En dan mezelf een paar dagen in de woonkamer opsluiten...

NWitkamp

De Maxima is een hele mooie speaker. Heb deze ook eens beluisterd.
Een setje van deze alleen was voor mij al te prijzig. Ik speel zelf met de Monitor Reference SE en denk dat ze nog best mooi combineren met elkaar.

Denon Focal

Mooie keuze, ik ben benieuwd naar de bouw.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

dick

Quote from: NWitkamp on January  4, 2011, 10:17:39
De Maxima is een hele mooie speaker. Heb deze ook eens beluisterd.
Een setje van deze alleen was voor mij al te prijzig. Ik speel zelf met de Monitor Reference SE en denk dat ze nog best mooi combineren met elkaar.
De Reference SE luister ik nu naar, fantastische speaker! Ik verwacht ook wel dat ze goed combineren,  niet geheel volgens de normen van goed surround.. Maar 5 Maxima's gaat niet volgens de normen van mijn budget.  ;D

Quote from: Denon Focal on January  4, 2011, 11:35:56
Mooie keuze, ik ben benieuwd naar de bouw.
Niet de eenvoudigste speaker om te bouwen, maar wel prachtig als het klaar is...

Martijn M

De Maxima is inderdaad een heel mooie speaker! Succes ermee!
Wat betreft de centre zou ik je willen aanraden niet voor de Maxima topkast te gaan, tenzij je deze rechtopstaand zou willen gebruiken. Een liggende MTM-configuratie zorgt voor nare lobing-effecten, waardoor mensen die niet recht voor de centre zitten een slecht geluid zullen ervaren. Een rechtop staande A4 monitor lijkt mij dan een betere keus, maar ik zou het bespreken met de winkelier van wie je koopt. Is dat Speakerland?
Dutch & Dutch

dick

Bedankt voor de tip! Dat wist ik niet.

Ik koop de speakers inderdaad bij Speakerland, al mijn zelfbouw spul komt daar eigenlijk vandaan.  Je wordt er goed geholpen, en hebt ook niet het idee dat het geld uit je zakken geklopt wordt..

Martijn M

Speakerland is inderdaad een prima zaak met goeie service. Vooral als je nog niet heel veel ervaring hebt met het ontwerpen van luidsprekers, denk ik dat je aan Speakerland een hele goede winkel hebt. Ruud denkt goed mee en kan je goede tips geven.
Dutch & Dutch