digitaal in ( optisch ) - analoog in

Started by u22u, January 2, 2011, 20:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

u22u

Misschien is dit wel een rare vraag maar stel hem toch maar  :(.
Ik begin steeds meer te twijfelen om een reciever aan te schaffen of een versterker.
Nu is het zo dat ik hoofdzakelijk voor muziek ga.( voor de kids is surround wel leuk voor de ps3 en films  )
Nu is mijn vraag is er voor een niet audiofiel  :music: een verschil te horen tussen een digitaal in ( optisch ) of een analoog ingang op de normale versterkers.
Nu kun je op sommige versterkers op de pre out nog een subwoofer aansluiten , geld dit ook voor een centerspeaker of ben ik dan toch echt veroordeelt tot een reciever.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Marantz / Denon versterker ( reciever ).
of lukt het bij de versterker alleen maar om een 2.0 opstelling te realiseren. :withstupid:

remcojan

Of je het verschil hoort hangt helemaal af van de gebruikte apparatuur. Als de dac van de cd speler beter is dan die van de versterker, dan zal de analoge ingang beter klinken. Andersom, de dac van de versterker is beter, dan zal de digitale ingang beter klinken.

Als de analoge kabel tussen de bron en versterker niet stuk is, hoef je je niet druk te maken over eventuele stoorsignalen als je de boel analoog aansluit. Als je wel stoorsignalen hoort heb je geen goede spullen.