Stroomsterkte (A) berekenen voor netfilter

Started by Robert12321, January 1, 2011, 17:34:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert12321

Wat hulp gevraag om de stroomsterkte te berekenen van mijn apparatuur.
Ik wil graag een netfilter bouwen voor mijn versterker, deze filter moet uiteraard de gevraagde stroomsterkte aankunnen. Maar hoeveel is dat?


Specs van de versterker:

Mains input range: 100-120  Vac ; 220-240  Vac
Mains frequency range: 50 – 60 Hz
Input power: max continuous 300 W  Standby: 10 W
Input impedance : 7K5 Ohm
Input level for clipping: 755 mV rm
Maximum output power (per channel): 100 W rms into 4  Ohm   ; 56 W rms into 8 Ohm
Peak output voltage: 28.9

Dirk

sorry indien ik misschien grof overkomen (is absoluut niet de bedoeling), maar...als je geen enkele notie hebt van electriciteit en/of electronica, hoe dacht je dan een netfiler te bouwen ?
dat je geen enkele notie hebt concludeer ik uit je vraagstelling, want dit soort zaken leer je in les 1 van eender welke richting die iets met dit vakgebied te maken heeft.
electriciteit is iets waar je niet mee moet gaan experimenteren als je er geen kaas van hebt gegeten, het is en blijft immers een dodelijk iets als je het mogelijke risico geheel niet kent (en dus onderschat)

btw ; stroom = I (de eenheid = A...oftwel Ampère)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robert12321

dat ik geen enkele notie hebt van elektriciteit is wat overtrokken. Ik ben mij wel degelijk bewust van de gevaren.

Volgens mijn berekening kom ik uit op 1.3 A (300 \ 230). Maar dit lijkt wij wat weinig voor een versterker. Vandaar mijn vraag.
Indien het wel klopt zou een netfilter tot 3A dus moeten kunnen.

jvanhambelgium

Quote from: Robert12321 on January  1, 2011, 19:34:28
dat ik geen enkele notie hebt van elektriciteit is wat overtrokken. Ik ben mij wel degelijk bewust van de gevaren.

Volgens mijn berekening kom ik uit op 1.3 A (300 \ 230). Maar dit lijkt wij wat weinig voor een versterker. Vandaar mijn vraag.
Indien het wel klopt zou een netfilter tot 3A dus moeten kunnen.

Ja, 3A bij 220V is toch een pak meer vermogen als de rating van de versterker.
Cru genomen is je berekening wel juist, bij 230V AC zal er zo'n 1.3A vloeien als je de versterker 300W gaat belasten.

P=U x I dus I=P/U = 300W / 230V = 1.3A
Aan wel soort netfilter had je gedacht, hoe zou je dit plaatsen ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Wijx wondere wereld

kijken wat de waarde van de zekering van de versterker is. Dan weet je ook gelijk hoeveel Ampere er doorheen gaat.

Overigens is het meestal niet aan te raden een netfilter voor een versterker te zetten
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun