KEF PSW3000 of SVS PB1-ISD?

Started by Jos1962, October 10, 2003, 09:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jos1962

Over 6-8 weken ga ik het HT aanschaffen zoals dat hieronder in mijn lijstje staat. Nu lees ik echter dat SVS ook een serie 'cubic' subwoofers heeft uitgebracht. Al vergelijkende kom ik tot de conclusie dat de SVS PB1-ISD wat betreft specs redelijk vergelijkbaar is met de KEF PSW3000. De KEF heeft een 25 cm unit, de SVS heeft er een van 30 cm. KEF heeft een versterker van 300W (aan ? Ohm), SVS 320 (aan 4 Ohm). SVS weegt 35 kg, KEF weegt 25 kg. KEF kost € 800, SVS (incl. transport, invoer en BTW) komt uit op zo'n € 860.

De reviews over SVS zijn allemaal zeer, zeer positief. Er wordt gezegd dat SVS prestaties levert welke door andere merken (like REL) alleen maar geleverd worden door modellen die het twee- of drievoudige kosten...

Wie kan mij adviseren in mijn keuze? SVS gaan beluisteren lijkt mij moeilijk. Mij lijkt een van de redenen om voor SVS te kiezen, de grotere unit. Volgens mij is het nog steeds zo dat hoe groter de unit is, hoe lager deze kan.

Weet iemand raad?

 :)  
 
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

garmtz

Ik geloof echt in SVS, alleen blijft het altijd een gok, iets ongehoord te kopen. De cylindrische subs van SVS zijn sensationeel goed voor het geld, dus wellicht de kubische ook wel.

jaco

Garmt,
Kun je ook aangeven wat je specifiek goed vindt aan een SVS in het algemeen.
- goed in LFE specifiek, dus echte impact, slam etc
- goed in lage frequenties voor muziek, dus muziekaal, snel, ....
- goed in de combinatie

Dit om te voorkomen dat iedereen nu roept SVS is de beste, en alleen kijkt naar de kick die de woofer oplevert, maar de muziekale kwaliteiten niet meeneemt.
Ik heb namelijk ook al snel weer SVS woofers te koop zien staan na de powerbuy. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn natuurlijk, en die heb ik niet allemaal meegekregen. Een ervan kan natuurlijk zijn dat de klank wel imposant is, maar niet wat je zoekt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Terechte vraag...

De SVS subs zijn sowieso goed in LFE, hebben dus een enorme slam. Verder zijn i.i.g. de cylindrische subs moeilijk te plaatsen in het geluidsbeeld, dus de subs hebben weinig vervorming/kastkleuring. Met muziek heb je een geluid dat vol is en warm, maar aangezien het een bas-reflex is, niet zoveel snelheid, droogheid en toon als bij een gesloten sub. Ik vind echter de subwoofer prima muzikaal. Er zijn misschien muzikalere, maar die kosten een veelvoud en zijn vaak zelfs minder goed met LFE. Conclusie: zeer goed voor LFE, goed voor muziek (vooral als je naar de prijs kijkt), maar niet het laatste woord op muzikaal gebied (maar welke sub wel in die prijsklasse).

De reden dat iedereen ging verkopen weet ik echt niet. Ik wist wat ik kreeg en was volledig tevreden.

Scarp

Ik heb 'm verkocht omdat in 2 maanden tijd ik gewend was aan zonder subwoofer te draaien. Ook was ie te groot (lage waf) en voor in een appartement kreeg ik 'm niet lekker afgesteld zodat ik 'm toch goed hoorde en niet de buren teveel tot last was. Daarbij kon ik het geld voor iets anders goed gebruiken.
Overigens was het verder een goede sub (PC+ 20-39) :)

garmtz

Volgens mij heeft 90% hem weer verkocht vanwege de WAF als je het mij vraagt...  ::)

patrick_vdb

Hi,

Tsja, dat zou wel zonde zijn mocht dat de enige reden zijn voor verkoop. Misschien dan toch een slechte voorbereiding?

Dat de SVSén te koop worden gezet vanwege een mindere integratie (altijd een risico wanneer blind gekocht wordt) kan ik me wel voorstellen, de WAf zou eigenlijk niet mogen ;)

Bak on topic.

Ik vind het wel frapant dat ook SVS uitwijkt naar een kubus-vorm voor hun subs gezien hun overtuiging in cylindrische vormgeving. Toch WAF?

Mvrgr

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on October 10, 2003, 11:17:16
Ik vind het wel frapant dat ook SVS uitwijkt naar een kubus-vorm voor hun subs gezien hun overtuiging in cylindrische vormgeving. Toch WAF?

Volgens SVS zelf heeft een vierkante behuizing weinig voordelen (en is ook duurder). Het gaat inderdaad om het formaat/de WAF. Wel hebben ze met deze behuizingen meerdere woofers kunnen plaatsen (de PB2 en 4).

patrick_vdb

Quote from: garmtz on October 10, 2003, 11:21:57Volgens SVS zelf heeft een vierkante behuizing weinig voordelen (en is ook duurder). Het gaat inderdaad om het formaat/de WAF

Wat ik al dacht dus, overigens niks mis mee natuurlijk ;)

QuoteWel hebben ze met deze behuizingen meerdere woofers kunnen plaatsen (de PB2 en 4).

Klopt, zojuist even de website van SVS bekeken en vooral de PB4-plus maakt toch wel indruk met z'n 4 12"drivers. SVS heeft een reputatie te behouden en hun beloftes/statements beloven veel goeds 8)

Mvrgr

Patrick

Starred

Grappig, ik zit ook met een vergelijkbare keuze.
BW705+SVS of
Kef Q7 + PSW3000  ::)

Wat zou beter klinken???
Moeilijk moeilijk moeilijk


@josh1962: Waar heb je die Kef psw3000 eigenlijk voor E800 zien staan?

Jos1962

Zullen we even bij 'de les' blijven heren?????????

;)
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

Jos1962

Quote from: Starred on October 10, 2003, 12:36:59
Grappig, ik zit ook met een vergelijkbare keuze.
BW705+SVS of
Kef Q7 + PSW3000  ::)

Wat zou beter klinken???
Moeilijk moeilijk moeilijk


@josh1962: Waar heb je die Kef psw3000 eigenlijk voor E800 zien staan?

Kijk maar bij op: www.thuisbios.tqs.nl

:D
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

garmtz


Jos1962

Quote from: garmtz on October 10, 2003, 12:50:51
Quote from: Jos1962 on October 10, 2003, 12:49:53
Kijk maar bij op: www.thuisbios.tqs.nl

Link is dood...

Klopt, ik heb even gekeken. De goeie link: http://thuisbios.tqs.nl/thuisbios/index.htm

Maar nou kost die KEF PSW3000 daar plotseling € 1.099,00!! Een aantal weken terug stond hij daar toch echt voor € 799,00...

Vreemd   >:(
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

Starred

Precies, ik zag hem daar ook staan voor E799,-!

Toen ik hem wilde bestellen was de prijs ineens met 300E verhoogd!  >:( ???

Jos1962

Quote from: Starred on October 10, 2003, 13:35:54
Precies, ik zag hem daar ook staan voor E799,-!

Toen ik hem wilde bestellen was de prijs ineens met 300E verhoogd!  >:( ???

Wordt het dus toch de SVS van de bas autoriteit... Hahahaha...  ;D
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

Starred

Ik heb het even nagevraagd, en het blijkt een kortlopende actie te zijn geweest...grrrrrr >:(

Tommyboy

Ik zou toch ook zeker mj-accoustics pro 50 of ref 100 overwegen. Pro 50 is € 595 en de ref 100 is € 695.

Voor mij is de mj-accoustics unbeatable qua weergave van het laag.

tan1415

Hi,

Over de SVS PB1 ISD..als je info wil hebben, stuur een email naar de mensen van SVS. Ze doen er echt alles aan om je tehelpen.

Ik kan me herinneren dat volgens Tom Vodhanel de PB1 met de 25-31PCi vergeleken kon worden.
Qua prestatie ongeveer gelijk.

Trouwens de SVS past prima bij een KEF setup.

Garmt...ben wel benieuwd wie van de originele powerbuyers nog zijn SVS hebben.
Ik heb hem nog. Ik kan echt niet meer zonder....het is echt verbazingwekkend de effect van een echte sub bij de meeste films/soundtracks.

Patrick..wat bedoel je eigenlijk met de mindere integratie?

Scarp

Volgens mij hebben alleen Melvin en ik 'm verkocht, de rest heeft 'm nog voor zover ik weet. Maar goed is offtopic.

Inderdaad SVS mailen met informatie over je kamer, setup, etc en ze kunnen je prima vertellen wat goed zou zijn.

Starred

En de koers van de Euro is ook wel weer gunstig om een SVS 'goedkoop' in te slaan ;D

Jos1962

#21
Quote from: Starred on October 13, 2003, 12:17:20
En de koers van de Euro is ook wel weer gunstig om een SVS 'goedkoop' in te slaan ;D

Ik heb inmiddels contact gehad met SVS. Zeer snelle en vriendelijke respons gehad van Ron en daarna nog ongevraagd van Erik. Hun site nog eens grondig nageplozen en de combinatie van de site met de e-mailwisseling die ik had, geeft mij zonder meer het gevoel dat ik met een gerust hart de PB1-ISD kan laten overkomen. Het is me de bullebak wel zeg... Ik houd daar wel van. Ook de test van de PB1-ISD op diskidee.nl liegt er niet om. En wat de dollarkoers betreft, dat maakt het nog aantrekkelijker. Momenteel is de dollarprijs van $ 599,00 gelijk aan € 512,00 ($ 1,17 per € 1,00).
;D





Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

Scarp

+$150 verzendkosten, dan over waarde sub + verzendkosten moet je 19% btw tellen en daarboven op weer 4% douanebelasting.

Starred

vreemd dat je over de verzendkosten btw moet betalen. ???

Starred

@josh1962:
Die SVS sub is toch niet zoveel groter dan die PSW3000 dacht ik?