nintendo DS of tablet met android

Started by BernHardN, December 28, 2010, 22:12:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Mijn dochter is nu 8 en wil graag een DS omdat de halve klas zo'n ding heeft, van ons mag het ook ze heeft er voor gespaard.
Nu was ik eens wat aan het kijken naar de Ipad clones op het web en vroeg me af kan zo'n 7" Epad met android 2.1 ook gewoon games doen, dit apparaat kan namelijk meer dan een DS, je kan er het web mee op en is nog eens goedkoper ook.



iemand ervaring met games op android?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kwabbernoot

Zo'n 7" scherm heeft zéér waarschijnlijk een resistief touchscreen en dus ongeschikt voor multi-touch. Dat betekent dat je erg weinig speelbare spelletjes overhoudt. Wellicht is het mogelijk om wiimote te installeren en dan kun je via bluetooth met je wii controller je spelletjes bedienen. Hoe dan ook, het blijft een totaal ander apparaat dan een DS.
Met een DS kan ze via wifi tegen haar vriendjes en vriendinnetjes spelen en het apparaat is puur ontworpen voor spelletjes. Daarnaast maakt Nintendo ook nog eens de beste spelletjes, is het makkelijker mee te nemen, loopt langer op een volle batterij en hoort ze er helemaal bij. Met zo'n tablet blijft het spelen van spelletjes behelpen. De DS lijkt mij met afstand de beste keuze. Tenzij je er zelf ook mee wilt spelen, maar dan nog waarschijnlijk.

Groeten...

aMUSEd

Wanneer ik naar de spellen op de ipad kijk dan zijn dit leuke maar ook wat oppervlakkige spelletjes.. niet te vergelijken wat op de DS beschikbaar is. Praktische zaken als bedienbaarheid en batterijduur zullen ook veel beter zijn voor de DS.
Mijn advies: laat haar een DS kopen (of wacht op de 3DS)

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

maxtrash

ik snap je punt, kwa technologie is zo'n DS nu niet echt bijzonder en daarmee relatief duur.
Mijn zoontje van 7 wilde ook zo'n ding en het hoort er ook een beetje bij dat hij van zijn eigen gespaarde geld zijn eigen keuzes mag maken. Heb hem wel aangeraden de DSI ipv de DS te kopen (is de 10-20 euro meerprijs wel waard in mijn ogen). En heb een acekard 2i voor hem gekocht.

de 3ds wordt waarschijnlijk weer iets duurder (richting 200?) en komt pas in maart uit. Twee maanden wachten is wel heel lang voor haar als ze nu het geld heeft...

Snutchz

release is eind maart.. da's 3 maandjes... en zal waarschijnlijk €250 moeten kosten... maar dan heb je ook wat  :D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini