2e UPC HD box mogelijk?

Started by Sullivan, December 25, 2010, 23:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sullivan

Ik kan van iemand een UPC HD Box (Cisco) kopen*. Ik heb zelf al precies dezelfde staan, maar kan ik deze tweede in de slaapkamer gebruiken buiten medeweten van UPC of moet deze box geregistreerd worden?

*De reden dat de box te koop is is dat upc waarschijnlijk een fout heeft gemaakt waardoor de box niet retour gezonden hoefde te worden.

ajbeefde

Volgens mij wordt het signaal naar de box verzonden nadat er een check heeft plaats gevonden met de smartcard.
Dus de card moet wel actief zijn, twijfel dat dit het geval zal zijn.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Idd wat ajb zegt, de smartcard in combinatie met boxnummer moet actief zijn in het systeem van UPC, anders werkt het niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Volgens mij kan UPC ook op afstand zien wat voor box en welk er staat.

Madhouse

Quote from: CoSo on December 26, 2010, 10:45:26
Volgens mij kan UPC ook op afstand zien wat voor box en welk er staat.

Jep! Ik heb er gewerkt en weet hoe het in elkaar zit, daar zal de afgelopen 4 jaar technisch weinig aan veranderd zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sullivan

De box met smartcard is in ieder geval wel actief geweest. het probleem was dat de box niet werkte icm een bepaalde philips tv. Toen hebben ze een oude philips hd box gekregen met een andere smartcard.

Maar is de activatie van smardcard icm met boxnummer gekoppeld aan een naam/adres/abonnement?

Madhouse

Jep, is gekoppeld aan klantnummer  ;)

Daarbij als de box geactiveerd is geweest zal hij nu wel de-actief zijn omdat hij uit het systeem gehaald word. Plus mocht hij op 1 of andere manier toch werken en UPC komt er achter dan zullen de kosten alsnog in rekening gebracht worden met terugwerkende kracht!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sullivan

Bedankt voor jullie informatie. Het heeft inderdaad dan weinig zin om er aan te beginnen.

celerontje

Quote from: Madhouse on December 26, 2010, 13:05:45
Jep, is gekoppeld aan klantnummer  ;)

Daarbij als de box geactiveerd is geweest zal hij nu wel de-actief zijn omdat hij uit het systeem gehaald word. Plus mocht hij op 1 of andere manier toch werken en UPC komt er achter dan zullen de kosten alsnog in rekening gebracht worden met terugwerkende kracht!
Pfffffffff, de mensen in het Ziggo gebied zijn echt gezegend! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DVDGuy

Quote from: celerontje on December 26, 2010, 13:49:28
Pfffffffff, de mensen in het Ziggo gebied zijn echt gezegend! :o

Leg dat eens uit aub
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

Bij Ziggo kan je gewoon elke goedgekeurde ontvanger inpluggen, smartcardje aanvragen en het werkt, dus zonder allerlei gezanik met geregistreerde kassies etc.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Quote from: celerontje on December 27, 2010, 01:25:25
Bij Ziggo kan je gewoon elke goedgekeurde ontvanger inpluggen, smartcardje aanvragen en het werkt, dus zonder allerlei gezanik met geregistreerde kassies etc.

Klopt, heb je de kwaliteit zelf in de hand.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Quote from: celerontje on December 27, 2010, 01:25:25
Bij Ziggo kan je gewoon elke goedgekeurde ontvanger inpluggen, smartcardje aanvragen en het werkt, dus zonder allerlei gezanik met geregistreerde kassies etc.

Dat werkt volgens mij niet voor een Cisco en die UPC-box is volgens mij vergelijkbaar
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

Tja, dat interactieve gedoe heeft natuurlijk ook z'n keerzijden... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hansvk

Of "gewoon" 4 euro per maand extra betalen voor een tweede box.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Vin_cent

Lang leve ziggo, bij de aanschaf van een nieuwe decoder hebben ze er een nieuwe smartcard bij gedaan, mijn oude zou namelijk niet werken. De oude moest ik maar lekker op de slaapkamer zetten.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

tiptop

Quote from: Vin_cent on January  5, 2011, 11:38:44
Lang leve ziggo, bij de aanschaf van een nieuwe decoder hebben ze er een nieuwe smartcard bij gedaan, mijn oude zou namelijk niet werken. De oude moest ik maar lekker op de slaapkamer zetten.
Die kaart was, neem ik aan, gratis?!

Mijn broer kocht een CI+ module. Zonder kaart erbij 79 euro, met kaart 80 euro. Dan neem je toch sowieso met kaart.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

ajbeefde

Quote from: tiptop on January  5, 2011, 11:47:44
Die kaart was, neem ik aan, gratis?!

Mijn broer kocht een CI+ module. Zonder kaart erbij 79 euro, met kaart 80 euro. Dan neem je toch sowieso met kaart.

lijkt mij wel, die ene euro is bijna gratis....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

tiptop

Los kost een kaartje 30 euro. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vin_cent

Ziggo kaartje 15 euro, al heb ik dus niks betaald, ook geen 1 euro ;)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

tiptop

Quote from: Vin_cent on January  5, 2011, 16:12:20
Ziggo kaartje 15 euro, al heb ik dus niks betaald, ook geen 1 euro ;)
Dat is dan nieuw. Ze waren altijd 30 euro. Ik heb er iig ook nog eentje, dus hoef geen andere te kopen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.