De set van Beunky

Started by beunky, December 25, 2010, 13:26:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

Inmiddels wat jazz de revue laten passeren en nu, passend bij het gevoel en de stemming, 'Zo vrolijk' van Herman van Veen :)

Nu over naar Conquest of Paradise van Vangelis.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

De barbier van Sevilla vertoont nu zijn kunstjes :)
Heerlijk genieten en je lekker laten meeslepen door prachtige muziek, het mooiste wat er is :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Quote from: beunky on May 20, 2014, 23:01:35
De barbier van Sevilla vertoont nu zijn kunstjes :)
Heerlijk genieten en je lekker laten meeslepen door prachtige muziek, het mooiste wat er is :)

De review van de speakers begint volgens mij zo langzamerhand een zeer positieve vorm aan te nemen! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Doubleoz

Heb je nu alleen de Majik DSM over gehouden en al je apparatuur van Tag Mclaren verkocht? Dat scheelt aardig wat ruimte en ziet er mooi uit in ieder geval!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

beunky

Quote from: Mitch-- on May 20, 2014, 23:02:54
De review van de speakers begint volgens mij zo langzamerhand een zeer positieve vorm aan te nemen! :)

Zeker, zonder meer.
Ik denk dat het nog een weekje genieten wordt, ondertussen maar ff overleggen wat de levertijd is. Met een beetje mazzel zijn ze direct leverbaar en is het een kwestie van omwisselen...

Quote from: Doubleoz on May 20, 2014, 23:18:08
Heb je nu alleen de Majik DSM over gehouden en al je apparatuur van Tag Mclaren verkocht? Dat scheelt aardig wat ruimte en ziet er mooi uit in ieder geval!

Klopt, heb alleen de Majik DSM over, en zoals gezegd nog een tv-tuner en een Dune.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Op speciaal verzoek van mijn vrouw nu Dire Straits - Walk of Life op staan. Ook leuk!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

En nu voor het slapen gaan nog ff het openingsdeel van Mahlers Vijfde.
Het valt me echt op hoe mooi de klanken ook uitsterven, veel akoestische informatie op een prettige manier.
Wederom heel meeslepend en verslavend...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Kaakberg

Quote from: beunky on December 25, 2010, 13:26:54
Ik heb maar even een nieuw topic geopend om met een schone lei te kunnen beginnen. De situatie is nu zo radicaal anders dat me dat handig leek.



Zegt mijn kleinzoon van bijna 2.5 : ik doet even harder.

Kaakberg

Quote from: beunky on December 27, 2010, 17:33:31
Wees niet bang, ik bereid me altijd goed voor.
Zo ligt er in de keuken ook netjes een blusdeken ;D ;D

Moderne keuken is toch een opwarmkeuken?

Kaakberg

Quote from: beunky on May 20, 2014, 23:49:10
En nu voor het slapen gaan nog ff het openingsdeel van Mahlers Vijfde.
Het valt me echt op hoe mooi de klanken ook uitsterven, veel akoestische informatie op een prettige manier.
Wederom heel meeslepend en verslavend...

Vinyl?

beunky

Quote from: smacdab on May 21, 2014, 00:14:50
Vinyl?

Gehad, vind ik waardeloos voor klassiek.
Ik hoor op werkelijk elke plaat wel een tikje/kraakje/ruisje en dat stoort mij met klassiek.
Om op een niveau te komen dat het werkelijk helemaal vrij is daarvan zou ik minstens 10k moeten investeren en nog eens een hoop geld uit moeten geven voor nieuwe platen. Dat was het mij absoluut niet waard.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

sultankat

Quote from: beunky on May 21, 2014, 06:41:16
Gehad, vind ik waardeloos voor klassiek.
Ik hoor op werkelijk elke plaat wel een tikje/kraakje/ruisje en dat stoort mij met klassiek.
Om op een niveau te komen dat het werkelijk helemaal vrij is daarvan zou ik minstens 10k moeten investeren en nog eens een hoop geld uit moeten geven voor nieuwe platen. Dat was het mij absoluut niet waard.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

beunky

Inmiddels weer een poosje geluisterd.
Ze gaan echt heel mooi overweg met eigenlijk alle muziek en zijn daarbij ook eerlijk: een slechte opname klinkt slecht, een goede opname klinkt goed.
Wat me vooral heel erg opvalt is de schitterende stage bij zang, ongeacht wat voor zang. Frank Sinatra, Placido Domingo, Susan Boyle en Roger Waters lijken allemaal voor je te staan in de woonkamer (op prettige afstand, overigens).

Ook groot orkestwerk gaat heel mooi, de instrumenten zijn net als in de concertzaal heel goed per instrumentengroep te volgen zonder dat je ze heel exact kunt pinpointen (dat kun je in de concertzaal ook niet). Als daar vervolgens een solo-instrument bij komt, is dát juist weer heel mooi te duiden.

Tot slot piano, het moeilijkste instrument om weer te geven. Schitterend, echt heel erg mooi. Zowel het steviger werk zoals een pianoconcert van Grieg als de nocturnes van Chopin.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Kwabbernoot

Klinkt goed. Mooie aanwinst. Enjoy. Hoe gaat Opeth?

Groeten...

beunky

Nog niet getest, is mijn vrouw geen fan van. Vrijdag werk ik thuis en zij niet ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Xander32




Fraai!
Welke Adams stonden er voordien?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kaakberg

Quote from: beunky on May 22, 2014, 06:58:53
Nog niet getest, is mijn vrouw geen fan van. Vrijdag werk ik thuis en zij niet ;D

Je hebt een NAS en honderden cd's  in FLAC geript? EAC?

mradem

Fraaie set!! De Linn en de Revels klinken in combinatie erg goed.

beunky

Quote from: smacdab on May 22, 2014, 12:18:08
Je hebt een NAS en honderden cd's  in FLAC geript? EAC?

Klopt, in FLAC geript met dbpoweramp.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: mradem on May 22, 2014, 14:12:26
Fraaie set!! De Linn en de Revels klinken in combinatie erg goed.

Dank je, wij zijn ook erg weg van deze combi. Het beviel ons bij BBG al heel erg goed, maar thuis is het toch altijd ff afwachten.
Gelukkig bevalt dat net zo goed :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

mradem


Joris1971

Zo die luidsprekers staan dicht op de muur.. Geeft dat geen 'problemen'?

beunky

Valt wel mee, op de foto lijkt het erger dan het is.
Nee, geeft geen problemen. De basreflexpoort zit aan de voorkant en je kunt op de achterkant instellen dat ie dicht op de muur staat, dat zal dan ongetwijfeld iets doen in het wisselfilter.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Joris1971

Quote from: beunky on May 22, 2014, 21:19:38
Valt wel mee, op de foto lijkt het erger dan het is.
Nee, geeft geen problemen. De basreflexpoort zit aan de voorkant en je kunt op de achterkant instellen dat ie dicht op de muur staat, dat zal dan ongetwijfeld iets doen in het wisselfilter.

Ah zo, prima dan!

beunky

Zeker, is wel iets waar je rekening mee moet houden. Verder naar voren gaat ook niet ivm looppad naar de achterdeur.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"