3D media spelers

Started by CineSmurf, December 25, 2010, 11:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Dus een image (ISO) is altijd een zwaardere formaat dan een mkv formaat?

M'n Panasonic blu-ray speler kan mkv bestanden tot ongeveer 11GB makkelijk afspelen zonder haperingen.
Maar een mkv van 27GB...........de Panasonic blu-ray speler hapert als een gek.

Dus als jullie zeggen dat de Eminent EM7380 media speler ook alle zware/grote mkv bestanden kan afspelen zonder haperingen.......dan ga ik de verpakking morgen eindelijk open maken.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AndreC

Quote from: VTEC_genieter on April 30, 2013, 01:11:54
Dus een image (ISO) is altijd een zwaardere formaat dan een mkv formaat?

M'n Panasonic blu-ray speler kan mkv bestanden tot ongeveer 11GB makkelijk afspelen zonder haperingen.
Maar een mkv van 27GB...........de Panasonic blu-ray speler hapert als een gek.

Dus als jullie zeggen dat de Eminent EM7380 media speler ook alle zware/grote mkv bestanden kan afspelen zonder haperingen.......dan ga ik de verpakking morgen eindelijk open maken.
Pak de EM7380 maar gerust uit. ;D
Ik download altijd als ze beschikbaar zijn bestanden van 50gb en meer, en hij speelt zonder hapering alles af.
Bespaar je dus de moeite om er mkv van te maken, nergens voor nodig.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

rodec

Ik heb een TViX 3DS2 gekocht via www.tvixbenelux.com
Speelt zonder haperen een 48GB 3D Bluray af vanop de interne HD
Streamen van een MKV van 12GB zonder haperingen

+ toestel ziet er enorm mooi uit met de zwarte alu behuizing.

Had eerst een probleempje met configuratie van mijn router en mailtje gestuurd naar support@tvixbenelux.com, binnen de 2uur had ik een kant en klare oplossing in mijn mail.

Super toestel en afstandsbediening is simpel in gebruik maar ik heb een Logitech Harmony Touch waar mee ik 5 toestellen bedien, incl de TViX die standaard in de database van Logitech zit.
Wat mij betreft is dit een echte aanrader voor iedereen : ziet er goed uit en speelt zowat alle formaten af die je maar wil + bediening is super easy en alles verloopt vlot...

Midcall

Geen toegevoegde waarde tov de eerder genoemde Eminent, behalve Wifi (niet aan te raden met 3D blurays) en een flink hogere prijs.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

StefaanD

vermoed dat Rodec enige belangen heeft met/bij Tvix. 2 berichtjes waarvan het tweede een letterlijke kopie is van de eerste  :sly:

rodec

@StefaanD:

Was dat maar waar  ;D ;D ;D


riwi

#56
Ik dacht dat tvix failliet was maar kennelijk hebben ze dus weer een nieuwe speler op de markt nu.

Speler ziet er wel netjes uit vind ik en 205 euro valt nog wel mee. Leuke harddisk hotswap bay aan de zijkant.

VTEC_genieter

Ik wil nog Midcall en AndreC bedanken voor de tip (EM7380)  ;)
Sorry voor mijn late reactie: ik was aan het stoeien met m'n EM7380 :D
Het apparaat speelt ook m2ts en DVD ISO bestanden  :)
Beeld en geluidskwaliteit is over het algemeen goed.
En dat ene MKV bestand van 24GB die ik wilde afspelen, is echt een zwaar bestand, want de film hapert ook met de Eminent  ;)
Ik kan verklaren waarom: Ik heb een originele blu-ray schijf geript met het programma "MakeMKV"..........de film is 1 op 1 geript qua beeldkwaliteit, plus de audiosporen in Dolby TrueHD + DTS geript. Alles in één groot MKV bestand.
Als ik de Eminent tijdens deze film het geluid op Dolby TrueHD zet, dan hapert de film en het geluid.
En als ik op DTS instel, dan verloopt alles vloeiend. :)
Dat betekent dat de audiospoor Dolby TrueHD echt een zwaar audiospoor is, ook voor een mediaplayer. Los van dit probleem, er is zelfs bij een originele blu-ray schijf (Sony) van de film "Total Recall" ook een probleem met die audiospoor.
Sommige films met Dolby TrueHD zijn zwaar dus.
Dus het lag niet aan m'n USB schijf, en ook niet aan de Eminent dat de film hapert.
De film die ik geript heb:

Fast and Furious op z'n Aziatisch! O0

Mijn bevindingen met de Eminent EM7380 is, na twee weken gebruik:
De afstandsbediening moet ik goed voor de infra rood sensor houden, anders reageert de Eminent niet.
Soms wordt het hoofdmenu niet goed opgestart waardoor je een zwart scherm op je TV krijgt. Er gebeurt dan niks.  :crazy:
Oplossing is: Druk een paar keer op [return], dan verschijnt het hoofdmenu weer.
Ik downloadde de firmware versie 2.6.2.4 (patch) op de site van Eminent en daarna werkten de modules NZBget en Transmission niet meer. Deze modules waren niet meer bereikbaar via IP + poortnummer.  :crazy:
Ik dacht dat m'n router naar de "kl*te" was..... Ik werd bijna gek van m'n Eminent...

Dus gisteren zocht ik naar een oude firmware op internet, maar ik kwam een nieuwe, wel een beta, firmware tegen  ;) :)
Ik was benieuwd naar de eigenschappen van de nieuwe firmware!
Hier is beta versienr 2.8.2.0 te downloaden voor de EM7380:
http://tweakers.net/meuktracker/30024/eminent-7380-2820-beta.html

En nu:
De Eminent mediaplayer heeft nu een extra instelling gekregen: 7.1 HD audio ondersteuning. Voorheen was het 5.1 HD audio.
En..............de modules NZBget en Transmission doen het weer!!!  :clapping: :bigsmile: :pompom:
Ik was eigenlijk met dit apparaat 2 weken lang meer aan het stoeien/peinzen dan plezier hebben. Als ik een cijfer mag geven: tussen een 6 en een 7.
Ik zou niet de firmware patch 2.6.2.4 downloaden......NZBget/Transmission gaan daarna niet meer werken.

Verder geloof ik wel dat het apparaat heel veel video-formaten kan lezen/weergeven.
En de fine-tuning van de ondertiteling vind ik wel een mooi detail in hun opties hoor  :clapping: :clapping:

En......ik heb vandaag, omdat ik m'n vertrouwen weer heb in de Eminent, een NAS van Synology gekocht!  :bigsmile:
Wel de simpele NAS: DiskStation DS112J met 1Ghz processor en 128MB werkgeheugen, plus een Western Digital RED 3TB harde schijf voor deze NAS.

Ik zie dat AndreC ook een NAS heeft van Synology  :D
Hij is een heavy-user denk ik aangezien z'n signature.
Ik heb de simpelste NAS van Synology gekocht voor alleen het downloaden van torrents.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AndreC

Quote from: VTEC_genieter on May 16, 2013, 23:10:35
Ik wil nog Midcall en AndreC bedanken voor de tip (EM7380)  ;)
Sorry voor mijn late reactie: ik was aan het stoeien met m'n EM7380 :D
Het apparaat speelt ook m2ts en DVD ISO bestanden  :)
Beeld en geluidskwaliteit is over het algemeen goed.
En dat ene MKV bestand van 24GB die ik wilde afspelen, is echt een zwaar bestand, want de film hapert ook met de Eminent  ;)
Ik kan verklaren waarom: Ik heb een originele blu-ray schijf geript met het programma "MakeMKV"..........de film is 1 op 1 geript qua beeldkwaliteit, plus de audiosporen in Dolby TrueHD + DTS geript. Alles in één groot MKV bestand.
Als ik de Eminent tijdens deze film het geluid op Dolby TrueHD zet, dan hapert de film en het geluid.
En als ik op DTS instel, dan verloopt alles vloeiend. :)
Dat betekent dat de audiospoor Dolby TrueHD echt een zwaar audiospoor is, ook voor een mediaplayer. Los van dit probleem, er is zelfs bij een originele blu-ray schijf (Sony) van de film "Total Recall" ook een probleem met die audiospoor.
Sommige films met Dolby TrueHD zijn zwaar dus.
Dus het lag niet aan m'n USB schijf, en ook niet aan de Eminent dat de film hapert.
De film die ik geript heb:

Fast and Furious op z'n Aziatisch! O0

Mijn bevindingen met de Eminent EM7380 is, na twee weken gebruik:
De afstandsbediening moet ik goed voor de infra rood sensor houden, anders reageert de Eminent niet.
Soms wordt het hoofdmenu niet goed opgestart waardoor je een zwart scherm op je TV krijgt. Er gebeurt dan niks.  :crazy:
Oplossing is: Druk een paar keer op [return], dan verschijnt het hoofdmenu weer.
Ik downloadde de firmware versie 2.6.2.4 (patch) op de site van Eminent en daarna werkten de modules NZBget en Transmission niet meer. Deze modules waren niet meer bereikbaar via IP + poortnummer.  :crazy:
Ik dacht dat m'n router naar de "kl*te" was..... Ik werd bijna gek van m'n Eminent...

Dus gisteren zocht ik naar een oude firmware op internet, maar ik kwam een nieuwe, wel een beta, firmware tegen  ;) :)
Ik was benieuwd naar de eigenschappen van de nieuwe firmware!
Hier is beta versienr 2.8.2.0 te downloaden voor de EM7380:
http://tweakers.net/meuktracker/30024/eminent-7380-2820-beta.html

En nu:
De Eminent mediaplayer heeft nu een extra instelling gekregen: 7.1 HD audio ondersteuning. Voorheen was het 5.1 HD audio.
En..............de modules NZBget en Transmission doen het weer!!!  :clapping: :bigsmile: :pompom:
Ik was eigenlijk met dit apparaat 2 weken lang meer aan het stoeien/peinzen dan plezier hebben. Als ik een cijfer mag geven: tussen een 6 en een 7.
Ik zou niet de firmware patch 2.6.2.4 downloaden......NZBget/Transmission gaan daarna niet meer werken.

Verder geloof ik wel dat het apparaat heel veel video-formaten kan lezen/weergeven.
En de fine-tuning van de ondertiteling vind ik wel een mooi detail in hun opties hoor  :clapping: :clapping:

En......ik heb vandaag, omdat ik m'n vertrouwen weer heb in de Eminent, een NAS van Synology gekocht!  :bigsmile:
Wel de simpele NAS: DiskStation DS112J met 1Ghz processor en 128MB werkgeheugen, plus een Western Digital RED 3TB harde schijf voor deze NAS.

Ik zie dat AndreC ook een NAS heeft van Synology  :D
Hij is een heavy-user denk ik aangezien z'n signature.
Ik heb de simpelste NAS van Synology gekocht voor alleen het downloaden van torrents.

Mooi verslag, wat een gedoe als ik het zo lees.

Mijn bevindingen zijn iets anders, ik heb de originele firmware nog erin.
Ik download echt van alles, van mkv van 8gb tot zeg bluray 55gb, ook alle audiosporen.
Wat ik ook kies, hier nog nooit een hapering gehad, sorry.
Audio hier ook toppie, van mp3 tot noem maar op.
Het is echt niet dat ik aandelen heb bij eminent, maar ik kan echt werkelijk niks opnoemen wat niet werkte of dat hij vast bleef hangen.
Zou haast denken dat er toch iets mis bij je gaat met dat programma wat je zei.
Ik neem hier ook altijd master HD of true HD geluidsspoor.
En inderdaad wat je aangaf met de instellingen van de ondertiteling is echt een genot.

Verder download ik gewoon met de laptop, dus niet via de Nas, ben het nu eenmaal op mijn manier gewent en bevalt prima.
Zoek zeg maar de films of muziek met spotnet, deze is gekoppeld aan Grabit, deze download het bestand, controleert en repareert indien nodig en vervolgens pakt hij het bestand uit en zet hem in de aangegeven map. Daarna verwijderd hij alle overgebleven bestanden, dus geen vervuiling op de laptop.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

StefaanD

Die Motorway welke versie is dat precies, de Duitse, Franse of Aziatische BD ?

alexander2

De film is 1 op 1 geript qua beeldkwaliteit, plus de audiosporen in Dolby TrueHD + DTS geript. Alles in één groot MKV bestand.


Ik vind het kwa grootte wel meevallen als het een 1:1 is. ( 24 Gb )
Ben wel is benieuwd. welke film heb je dan geript met MakeMkv?


alexander2

#62
Quote from: StefaanD on May 17, 2013, 15:57:23
Ha, niet het ganse verhaal van VTEC gelezen alexander2  ;D

Het betreft deze

Sorry maar het was teveel info dan lees ik erover heen. ;)
Ben deze film wel hier en daar tegengekomen en heb net deze versie binnengehaald ( alleen geen 3D ? ) :


Motorway 2012 1080p BluRay AVC DTS-HD MA TrueHD 7.1-HDChina

DISC INFO:


Disc Size:      36,615,481,000 bytes



Total Bitrate:          41.94 Mbps

VIDEO:

Codec                   Bitrate             Description     
-----                   -------             -----------     
MPEG-4 AVC Video        24811 kbps          1080p / 24 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec                           Language        Bitrate         Description     
-----                           --------        -------         -----------     
Dolby TrueHD Audio              Chinese 粤         4154 kbps       7.1 / 96 kHz / 4154 kbps / 16-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps)
DTS-HD Master Audio             Chinese 粤         2864 kbps       7.1 / 48 kHz / 2864 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
Dolby TrueHD Audio              Chinese 国         4280 kbps       7.1 / 96 kHz / 4280 kbps / 16-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps)

SUBTITLES:

Codec                           Language        Bitrate         Description     
-----                           --------        -------         -----------     
Presentation Graphics           Chinese 繁         18.251 kbps                     
Presentation Graphics           Chinese 简         16.278 kbps                     
Presentation Graphics           English 英         16.375 kbps


VTEC_genieter

Slimme jongens zijn jullie :D
Ik heb de originele BD schijf (Hong Kong), regio A.
Daarom ging ik hem rippen :P
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

StefaanD

Bedankt. Nog even verder gekeken, de Duitse en Franse hebben inderdaad geen EN of NL ondertitels.