3D media spelers

Started by CineSmurf, December 25, 2010, 11:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef1978

Quote from: evilniek on June 13, 2011, 21:15:31
Wat mij betreft zijn er betere alternatieven dan de xstreamer,

Zoals ?

skank1

dune, popcorn, mede8er
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

essie76

Quote from: solemio on February 25, 2011, 16:48:16
Bovendien vervelend dat srt files prima als ondertitels verschijnen zolang het beeld nog gesplitst is, maar zodra je de
tv vertelt dat ie de 2 helften op elkaar moet leggen, wordt ook de ondertiteling verknipt.
De linkerhelft wordt recht in het 3d-beeld gezet en de linkerhelft rechts.......Leest behoorlijk lastig.
Wie weet een oplossing?
Als ik het srt bestand omzet naar idx, gaat het goed op mijn pc.

Nou, dan ben je verder dan ik!!
IK heb 3d subtitler gedownload voor dit probleem, maar als ik het bestand dat ik wil veranderen erin zet en op save klik doet hij niets....als ik op test ofzo klik dan zegt hij dat er een update moet zijn, maar ik heb de laatste 2.17 ofzoiets.
Wie kan mij helpen??????

En ik zou niet voor de ICONBIT gaan, want we krijgen de 3D films gewoon niet afgespeeld.
We hebben nu maar onze computer op de tv aangesloten en dit gaat super......behalve dan de ondertitels..

JohnBoyke

Hallo Essie,

"Check en save",moet je helemaal niet gebruiken.
Ga als volgt te werk:

1)Subtitlermap op buroblad
2)zoek inputfile(srt) in de map van je film (wel de zelfde naam als je film(copy&paste)
3)Output directory is desbetreffende filmmap
4)BDSup2sub path is je subtitlermap(extensie eindigt op "jar")
5)Fonttype&Fontsize naar keuze
6)Charactable staat bij mij op "West-Europees (1252)"
7)3D type,afhankelijk van de film(meeste worden uitgebracht Side By Side)
8)Frame rate zal 9 van de tien keer "23.976 FPS" zijn
9)Language "dutch(nl/nld)"
10)Set forced
11)Dept staat bij mij op "0" (bepaalt de diepte van ondertitel)
12) Vertical position staat bij mij op "868"
13)Border thickness staat bij op "5"
14)Quality HIGH
15)Delete PNG files "Yes"
16)Output format "Vobsub idx/sub"
17)Output size "1080p"

Nu druk je in deze volgorde:
"Preview 21:9"
"Check"
Convert zal oplichten en druk daarop
Wacht tot het loop/tijdbalkje klaar is
Daarna zal het programma in de onderste gedeelte de ondertitels checken
en klaar is kees....ondertitels staan in je filmmap..(de orginele srt kan je verwijderen)

Liber0

#29
Dit is de eerste in nederland denk ik:  himedia-hd900b 189 euro zonder schijf



Ik krijg hem 9 maart opgestuurt




======
Edit by MOD

Link verwijderd, linken naar NIET sponsoren niet toegestaan, naam noemen is geen probleem.

Liber0

Dpeelt 3d ISO perfect af op Full Hd het is een zeer snel spelertje

Muziek klinkt ook perfect met zeer mooi stereo beeld ik luister meest FLAC's en WAV's van hoge kwaliteit

john2910

Quote from: Liber0 on March 10, 2012, 15:06:05
Dpeelt 3d ISO perfect af op Full Hd het is een zeer snel spelertje

Muziek klinkt ook perfect met zeer mooi stereo beeld ik luister meest FLAC's en WAV's van hoge kwaliteit

Speelt hij 3d iso goed van lan af?

Liber0

Ik heb een maandagmorgen model gekregen

Kreeg HDD op USB en intern etc niet aan de praat vond hem niet of gooide hem eruit met beveiligings melding

Uiteindelijk gemaild en gebeld de man zei dat die andere dat niet deden er waarschijnlijk iets mis is met het apparaat...dus wordt omgeruild.... met gratis verzending
Gevraagd of ze hem met geïnstalleerde 2 TB op willen sturen .....2TB kost nu 119

Voor wat ie wel deed deed ie erg goed vooral FLAC op stereo mis ik nu al wat en kwaliteit in breedte en diepte???
Ook SD dvd zeer mooi beeld op 55"

Avatar 3d ISO uitmuntend ook de subtitels deed ie goed en start binnen enkele seconde op kan niet wachten op een goed exemplaar


Liber0

Quote from: john2910 on March 10, 2012, 17:26:39
Speelt hij 3d iso goed van lan af?

Op mijn netwerk heb ik hapering bij zeer snel beeld en DTS master 7.1in bij de fil avatar ook geluid stopt dan even

Maar dat ligt denk aan mijn gigbit netwerk
en mijn oude PCeetje trekt het niet

Want de bird scene trekt hij 2d ook niet vloeiend met andere mediaspelers


stennisborne

Quote from: Liber0 on March 13, 2012, 00:35:43
Ik heb een maandagmorgen model gekregen

Kreeg HDD op USB en intern etc niet aan de praat vond hem niet of gooide hem eruit met beveiligings melding

Uiteindelijk gemaild en gebeld de man zei dat die andere dat niet deden er waarschijnlijk iets mis is met het apparaat...dus wordt omgeruild.... met gratis verzending
Gevraagd of ze hem met geïnstalleerde 2 TB op willen sturen .....2TB kost nu 119

Voor wat ie wel deed deed ie erg goed vooral FLAC op stereo mis ik nu al wat en kwaliteit in breedte en diepte???
Ook SD dvd zeer mooi beeld op 55"

Avatar 3d ISO uitmuntend ook de subtitels deed ie goed en start binnen enkele seconde op kan niet wachten op een goed exemplaar



Heb dit apparaat al vanaf December en werkt zeer goed, houdt wel futeko.com/forum in de gaten voor nieuwe firmware er moeten door Himedia nog veel dingen gefixed worden. Vooral de OllyP custom firmware is een aanrader!
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Egbert1965

Hi,

De Himedia speler ziet er goed uit en de gebruikers zijn ook tevreden.
Nu ondersteunt mijn versterker nog geen 3D.
Kan deze speler video via hdmi uitsturen en de audio via coax of optisch, zodat ik video direct de beamer in stuur en audio naar de versterker?
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

5061

Ja, dat kan.

Sinds gisteren in huis. Beeld is zoals ik wenste, zeer goed.

Heb wel problemen met ondertiteling, alleen bij 3D. Maar ik hoop dat met de update dit opgelost zal zijn.
Heb wel problemen met de update, herkend nl het install.img-bestand niet, zit te wachten op reactie van de leverancier.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

stennisborne

Quote from: 5061 on March 14, 2012, 17:38:27
Ja, dat kan.

Sinds gisteren in huis. Beeld is zoals ik wenste, zeer goed.

Heb wel problemen met ondertiteling, alleen bij 3D. Maar ik hoop dat met de update dit opgelost zal zijn.
Heb wel problemen met de update, herkend nl het install.img-bestand niet, zit te wachten op reactie van de leverancier.

Heb je hem wel in de Root van de usb stick gezet ? probeer ook eens een andere USB stick.. ik had hetzelfde probleem met een bepaalde USB stick.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Liber0

Quote from: Liber0 on March 13, 2012, 00:35:43
Ik heb een maandagmorgen model gekregen

Kreeg HDD op USB en intern etc niet aan de praat vond hem niet of gooide hem eruit met beveiligings melding

Uiteindelijk gemaild en gebeld de man zei dat die andere dat niet deden er waarschijnlijk iets mis is met het apparaat...dus wordt omgeruild.... met gratis verzending
Gevraagd of ze hem met geïnstalleerde 2 TB op willen sturen .....2TB kost nu 119

Voor wat ie wel deed deed ie erg goed vooral FLAC op stereo mis ik nu al wat en kwaliteit in breedte en diepte???
Ook SD dvd zeer mooi beeld op 55"

Avatar 3d ISO uitmuntend ook de subtitels deed ie goed en start binnen enkele seconde op kan niet wachten op een goed exemplaar



HDsupplies heeeft dit opgelost
zijn ook telefonisch goed bereikbaar om te helpen met problemen op te lossen

De speler speelt nu fantastisch 3D isoos met ondertiteling (moet ook 3D zijn) vanaf de HDD
Muziek klinkt met name de FLAC bestanden het beste wat ik ooit gehoord heb

HD en SD zijn er heel mooi uit op de panasonic 55" neoplasma

speler reageert snel op comandoos en start alle content snel op

Via netwerk naar interne HDD kopieren kleine bestandjes zoals muziek circa 20MB/sec
grote 3D isoos rond de 12/MB/sec 50 gig in 55 minuten ongeveer

Schijf is er makkelijk uit te halen maar wordt niet herkend door windows je zal de schijf in een USB station moet drukken rechtstreeks aan moederbord met eSATA werkt niet
Misschien omdat ik de goede driver niet heb er staan NTFS en EXT2 en EXT3 partities op

Android heb ik niks van geprobeerd maar het start wel vlot op

Liber0

#39
Quote from: 5061 on March 14, 2012, 17:38:27
Ja, dat kan.

Sinds gisteren in huis. Beeld is zoals ik wenste, zeer goed.

Heb wel problemen met ondertiteling, alleen bij 3D. Maar ik hoop dat met de update dit opgelost zal zijn.
Heb wel problemen met de update, herkend nl het install.img-bestand niet, zit te wachten op reactie van de leverancier.

Hier is een zeer aktief forum voor deze player:  http://www.futeko.com/forum/index.php?mode=index&category=7

heb daar ook iets gelezen over bepaalde USB sticks welke niet gelezen willen worden ...

ook moet je het gedownloade  bestand hernoemen naar install.img staat op de officiële site en je HDD ff eruithalen tijden update:

Suggest to use "Safe Mode Upgrade" on this version.

Prepare: remove all usb、HDD device before upgrade, and use the USB port which is close to front panel.

Bereiding: Verwijder alle USB, HDD-apparaat voor de upgrade, en gebruik de USB-poort die dicht bij voorpaneel.

Veilige modus Upgrade:
(=Opstarten terwijl upgrade schakelaartje achterop met pennetje in gaat ingedrukt wordt gehouden......)

1) Hernoem de naam van de gedownloade firmware om naar: install.img;

2) Kopieer het "install.img" bestand naar de root directory van de USB-stick. Steek de USB-schijf in de mediaspeler;

3) Druk met dun pennetje op in de UPGRADE button in het kleine gaatje achterop de speler in en ingedrukt houden

4) Zet de mediaspeler aan met het upgrade schakelaartje in gaatje ingedrukt wacht nu tot de  "UPGRADING START PAGE verschijnt); laat dan pas los

CineSmurf

Hoe staat het inmiddels met de 3D spelers? Op zich ben ik nog steeds blij met mijn HD Dune Base 3, maar een 3D mediaspeler zou best welkom zijn.

Wachten op de nieuwe Dune serie, of zijn er andere goede alternatieven op dit moment?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Midcall

Quote from: CineSmurf on November 28, 2012, 15:07:47
Hoe staat het inmiddels met de 3D spelers? Op zich ben ik nog steeds blij met mijn HD Dune Base 3, maar een 3D mediaspeler zou best welkom zijn.

Wachten op de nieuwe Dune serie, of zijn er andere goede alternatieven op dit moment?
Ik overweeg momenteel de Eminent EM7380, € 130,-. De Popcorn Hour A400 vind ik eigenlijk te duur (€ 300,-) en heeft schijnbaar nog allerlei bugs a la.... eeeeh elke Popcorn Hour in het eerste half jaar dat ze eenproduct op de markt zetten.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

rasman

Quote from: CineSmurf on November 28, 2012, 15:07:47
Hoe staat het inmiddels met de 3D spelers? Op zich ben ik nog steeds blij met mijn HD Dune Base 3, maar een 3D mediaspeler zou best welkom zijn.

Wachten op de nieuwe Dune serie, of zijn er andere goede alternatieven op dit moment?

Ik ben op zich niet zo'n fan van het merk Xtreamer, daar ik altijd met Popcorn, Dune of Oppo gedraaid heb en nog. Maar sinds een maandje de Xtreamer Prodigy Black (heeft Wlan, maar bedraad aangesloten op Gigabit-netwerk) gekocht voor 3D en ik moet zeggen, zeer tevreden. Hij speelt tot op heden alle (ook 3D-) formaten, (BD) iso files etc. probleemloos af. Heeft een pretiige GUI die naar wens wat te tweaken is.
-mijn ervaring-
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

CineSmurf

Er zijn er nog al wat inmiddels dus. Ga ze inderdaad eens onderzoeken. Mooie van de Dune vond ik wel altijd dat het oogt als een audio apparaat (in het stapeltje zeg maar  ;D )
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Midcall

Ik heb ondertussen de Eminent 7380... so far so good.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

jodyccombs

Een nieuwe functie ontdekte ik door te spelen met de afstandsbediening.
U kunt de audio-synchronisatie alleen door een druk op de knop van de afstandsbediening (rode knop) dan links naar waarde en naar rechts te verlagen om de waarde te verhogen.
Een leuke functie als u een bestand dat u hebt gedownload of de audio wordt uit sync.A groene knop is voor video frame rate aanpassing.
Free Demo for IBM exam 000-R25, Pw0-071, vcp510 & many more

VTEC_genieter

Hai Midcall  :D
Ik zie dat jij de Eminent EM7380 hebt,
worden je films vloeiend afgespeeld op je TV?
Met name een film (mkv) van ongeveer 27 gigabyte opgeslagen op een externe USB harde schijf....speelt deze vloeiend?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AndreC

Quote from: VTEC_genieter on April 30, 2013, 00:02:40
Hai Midcall  :D
Ik zie dat jij de Eminent EM7380 hebt,
worden je films vloeiend afgespeeld op je TV?
Met name een film (mkv) van ongeveer 27 gigabyte opgeslagen op een externe USB harde schijf....speelt deze vloeiend?
De em7380 speelt alles vloeiend af.
Ook muziek doet hij uitstekend.
Ik had hiervoor de em7080, die staat nu op de slaapkamer.
Nog nooit iets gehad wat niet afspeelbaar was.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

VTEC_genieter

Waarom ik die vraag stel, is omdat ik de Eminent EM7380 nog in verzegelde verpakking heb.

Ik heb een bluray schijf geript met het programma "MakeMKV".
Het is een mkv bestand geworden van ongeveer 27GB, 1080p met DTS 5.1.
Heb het op een USB portable harde schijf gezet en ik heb dit bestand tot nu toe alleen via m'n Panasonic blu-ray speler laten afspelen (via de USB van deze Panasonic).
Het beeld en geluid bij hevige acties haperen.  :huh2:

Weet je echt dat zo'n zware MKV bestand makkelijk/vloeiend gaat werken, zonder enige hapering, met een EM7380?
Zo ja, dan ga ik de EM7380 open maken.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Midcall

Quote from: VTEC_genieter on April 30, 2013, 00:53:47
Waarom ik die vraag stel, is omdat ik de Eminent EM7380 nog in verzegelde verpakking heb.

Ik heb een bluray schijf geript met het programma "MakeMKV".
Het is een mkv bestand geworden van ongeveer 27GB, 1080p met DTS 5.1.
Heb het op een USB portable harde schijf gezet en ik heb dit bestand tot nu toe alleen via m'n Panasonic blu-ray speler laten afspelen (via de USB van deze Panasonic).
Het beeld en geluid bij hevige acties haperen.  :huh2:

Weet je echt dat zo'n zware MKV bestand makkelijk/vloeiend gaat werken, zonder enige hapering, met een EM7380?
Zo ja, dan ga ik de EM7380 open maken.
Natuurlijk, geen enkel probleem met de 7380 met deze bestanden. Maar je kan hem ook gewoon in ISO bluray draaien, zonder dat je hoeft te emmeren met het converten naar mkv. Ook 50GB images gaan zonder problemen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -