3D media spelers

Started by CineSmurf, December 25, 2010, 11:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Op dit moment heb ik een popcornhour A110 en een Dune Base 3.0. Deze kunnen volgens mij alleen 3D met blauw-rode brilletjes.

Het lijkt me een zinvolle upgrade naar een 3D mediaspeler als die in staat is alles af te spelen. De Dune HD Max geeft aan RealD "watch 3D video in this ultra modern format used in cinema for the latest movies." te kunnen weergeven, maar is dit toekomstbestendig?

Heb je sowieso HDMI 1.4 nodig? Dan is het waarschijnlijk gewoon nog even wachten denk ik. Iemand ideeën?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

Op dit moment kan de Dune Base 3.0 ook gewoon half SBS afspelen.
Alleen full HD 3D kunnen ze nog niet.
Waar de realD vandaan komt is me een raadsel.....

Er komen vast wel spelers met HDMI 1.4 dus tot die tijd zou ik Base gebruiken voor Half SBS materiaal wat ruim voorhanden is.
En dat is trouwens geen ouderwets 3D :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Mijn projector is ook nog niet geheel 3D ready.  ;D

Eerst de projector, en dan een 3D mediaspeler (opvolger van de Max lijkt me wel wat, zeg maar een Max met 3D). De oppo 83 is voorlopig nog perfect voor DVD en BluRay (2d) projectie.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

skank1

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 25, 2010, 11:48:33
Op dit moment kan de Dune Base 3.0 ook gewoon half SBS afspelen.
Alleen full HD 3D kunnen ze nog niet.
Waar de realD vandaan komt is me een raadsel.....

Er komen vast wel spelers met HDMI 1.4 dus tot die tijd zou ik Base gebruiken voor Half SBS materiaal wat ruim voorhanden is.
En dat is trouwens geen ouderwets 3D :D

Kun je half sbs op elke tv afspelen met je base 3.0?
Indien ja, welke bril heb je dan nog nodig om het te zien?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LordHelmet

Om half-sbs te kunnen kijken heb je een 3D TV nodig. Als je geen 3D tv hebt zal je links en rechts hetzelfde beeld hebben. Je moet dan je TV vertellen dat er half-sbs wordt aangeboden, je TV zal dan de beelden links en rechts over elkaar heen leggen en er op die manier 3D van maken.
DENON AVC-A1HDA
DENON DVD-2500BT
JVC X7
B&W CMD-1NT B&W CMD-SNT B&W CMD-CNT

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

pjotrtje.nl

sorry voor de noob vraag, maar wat is sbs en half-sbs?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pjotrtje.nl

ah hartstikke bedankt.
ja sorry voor de simpele vragen, maar ik ben gewoon nieuw in deze wereld (ht-wereld) en mioet nog van alles leren, dus hartstikke bedankt.

J.A.F._Doorhof

geen probleem, daar zijn we voor :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solemio

Ik heb een 3D tv van Sony.
Half SBS files worden prima getoond. Ziet er echt mooi 3D uit, behalve beelden van heel dichtbij.
Bovendien vervelend dat srt files prima als ondertitels verschijnen zolang het beeld nog gesplitst is, maar zodra je de
tv vertelt dat ie de 2 helften op elkaar moet leggen, wordt ook de ondertiteling verknipt.
De linkerhelft wordt recht in het 3d-beeld gezet en de linkerhelft rechts.......Leest behoorlijk lastig.
Wie weet een oplossing?
Als ik het srt bestand omzet naar idx, gaat het goed op mijn pc.
Hoe kan ik afspelen op mij pc en kijken op mijn tv?
Zoiets schijnt "streamen" te heten.
Wie helpt?
bvd Jan

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

skank1

knap! Zal er ooit zoiezo van komen denk ik, de mix dan..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

angel66

net avatar half sbs getest via mijn sitecom mediaplayer.

moest het op mijn tv aangeven en , wauw echt heel mooi.

had ik niet verwacht van half sbs.

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

dvd-fan

popcorn c-200 heeft update speelt nu ook half sbs af. Voor mij niet belangrijk maar voor anderen misschien wel.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS


DarkQ

#18
LOL Die vision kost 800 euro en een i5 processor kost 1000 euro beetje te veel van het goeie maar zijn er nu al 3D media players

mathbovy

Ik heb de asrock vision 3D met hdmi 1.4.  Wel een htpc, maar voor mij veel prettiger dan een puur mediaplayer.

movie46

Wat is een goeie  3d High end speler.

Rence

Quote from: movie46 on May 31, 2011, 10:21:55
Wat is een goeie  3d High end speler.

Ik gok op de Marantz UD 7006, die heb ik in ieder geval besteld ;)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

stef1978

De xtreamer draait ook prima 3d hoor,jammer dat je er hier weinig over hoort...........Naar mijn mening is de xtreamer de beste mediaplayer die er is....

Rence

Quote from: stef1978 on June 12, 2011, 12:47:53
De xtreamer draait ook prima 3d hoor,jammer dat je er hier weinig over hoort...........Naar mijn mening is de xtreamer de beste mediaplayer die er is....

Heb ik ook naar gekeken, maar ze hebben een beetje slechte reputatie(weet niet wat daar van waar is)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

evilniek

Quote from: Rence on June 13, 2011, 20:56:43
Heb ik ook naar gekeken, maar ze hebben een beetje slechte reputatie(weet niet wat daar van waar is)

Wat mij betreft zijn er betere alternatieven dan de xstreamer, zou de xstreamer links laten liggen IMO.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo