Wilson Benesch niveau maar dan betaalbaarder

Started by audiotechneut, December 25, 2010, 11:34:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Ik heb recent een paar Wilson Benesch Arc luidsprekers beluisterd bij Art's in Naaldwijk. Mijn god, wat is dat mooi. Maar ja, ze zijn nogal duur. Bestaan er luidsprekers die het Wilson Benesch niveau halen en wat meer betaalbaar zijn?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

contour3.0

heeft hij je de square reeks niet laten horen??
ook zeker niet verkeerd!!
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

bmateijsen

Je zou inderdaad kunnen kijken naar de Wilson Benesch Square 1 of 2. Een goed alternatief is een Harbeth P3ESR.

Staaled

Deze hoort in aankoopvragen /adviezen.  ;)

Je zou 2de hands kunnen gaan.
Komen nog wel eens voorbij voor een nette prijs.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

muzikant

echt mooi van geluid en om zien,beter dan op de foto.http://www.hyperionsound.com/HPS-968.htm

yorkie13

ik vind deze wel mooi, maar kan niet cht kiezen en heb daarom allebei de modellen staan  :D

Fraai om te zien en zeker betaalbaar, 1500 euro en 2300 euro resp. voor deze hoogglans zwarte xtz .

contour3.0

volgens mij gaat de voorkeur uit naar een monitor..............
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

muzikant


yorkie13

De 99.26 is een monitor, op de 2de foto.

Misschien is proac iets voor je ?

contour3.0

Quote from: muzikant on December 25, 2010, 13:46:15
Sorry,niet opgemerkt.
maakt niet uit... ;)er zijn altijd tips welkom, daar is dit forum voor, indien wordt aangegeven dat zuilluidsprekers ook mogen zitten er mooie betaalbare alternatieven tussen. :headbanging:
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

yorkie13

Master 3 monitors met scanspeak units en stands, ben je in 1 x klaar.

http://link.marktplaats.nl/407330413

audiotechneut

Staande exemplaren hebben zelfs de voorkeur. De Arc klonk mooi maar ik ben niet zozeer naar compacte monitoren op zoek. Wat mij "trof" was het ongelooflijke echte van de Arc. Jeetje, echt alles klopt! Ik draai nu met Proac Studio 150. Ook niet verkeerd maar ik denk dat een wat modernere/recentere speaker dit wel verslaat.
De vloerstaanders van RAsubs spreken me om te zien in ieder geval aan.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

LittleNinja

Ik ben ook weg van het geluid van Wilson Benesch! De Square 2 vind ik wellicht nog fijner klinken dan de Arc. De Arc is wel wat gedetailleerder als ik mij niet vergis.

Ander alternatief zou misschien Sonus Faber zijn! De Toy Tower is ook goedkoper dan de Arc. Ook erg prettig op het oor. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: RA SUBS on December 25, 2010, 15:03:02
Master 3 monitors met scanspeak units en stands, ben je in 1 x klaar.

http://link.marktplaats.nl/407330413

Die hebben wij ook nog staan, inclusief center en surrounds ;)

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

dre73

eerst lezen..... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audiotechneut

Qua budget zou ik niet ver boven de €2000,- gaan voor een paartje. Of het moet echt heel bijzonder zijn, dan ............
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Jurgen79

Voor 2000 euro zou je wel een setje 2ehands Wilson Benesch Arc's moeten kunnen vinden, waarom een compromis zoeken als dit de luidspreker is die je zoekt?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

frank2

diverse typen Usher, goedkoper en nog beter geluid, o.a. een mooie bas
bijv. 708 van Usher: 700 euro, of mini dancer 2, voor +/- 4000 euro of.......
kijk ff op wenw audio website
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tompj

Quote from: dre73 on December 26, 2010, 09:08:15
eerst lezen..... :D

het stond er toch echt niet...

Ik zou zeker een (gebruikte) set Audio Physics (Tempo) gaan beluisteren. past in je budget, is niet helemaal het wilson benesch geluid maar zou je toch zo maar eens goed kunnen bevallen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audiotechneut

Die Usher's 708 zien er uit als nagebouwde Sonus Fabers. Maar goed, Usher heeft over het algemeen een te lage WAF. Die mogen er hier niet in. Audio Physic Tempo is wel vrouwvriendelijk. Een oom van mij heeft ze. Klinkt erg goed in combinatie met meridian versterkers.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

garmtz

Leuk al die aanbevelingen, maar veel van de aanbevelingen klinken echt vreselijk anders dan een Arc... De enige die er op lijkt in het rijtje, is de Square 2 en zelfs die heeft niet de snelheid, openheid en detaillering van de Arc.

De vraag is dus: waar was je precies van onder de indruk bij de Arc. Ik ken nog meer speakers die 'echt' (of echter) klinken, maar het is maar wat jouw interpretatie is van echt... ;)

audiotechneut

Vooral bij stemmen meen ik te kunnen beoordelen of daar kleuring in zit of dat ze echt zijn zoals ze zijn. Ik hou van zangeressen (liefst in combinatie met een vleugel. Patricia Barber en René Marie zijn voorbeelden. Jazz dus. Bij akoestische instumenten zoals viool, cello en bas moet je als het ware het hout van de kast kunnen horen. Veel luidsprekers maken van een Stradivarius een V&D viool. De Arc maakt dingen echt zoals ze zijn. We waren overigens bij Art's om een sub te kopen. De Velodyne werd gedemonstreerd in combinatie met de Arc daar monitoren wel wat laag-ondersteuning kunnen gebruiken. De Velodyne is gekocht maar de Arc bleef vooral in mijn hoofd zitten.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

contour3.0

op hifi.nl staat een setje arc te koop aangeboden voor net geen 2000 euri's


Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707