OSD werkt niet van Onkyo 807 receiver naar JVC 950

Started by addy, December 24, 2010, 16:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Vandaag 'n nieuwe receiver aangesloten. Setup is als volgt: Oppo Blu-ray speler gaat met HDMI naar Onkyo 807, input HMDI 1. De HDMI OUT van de Onkyo gaat vervolgens naar de JVC. Het probleem is dat de onscreendisplay OSD zeer beperkt werkt. Wanneer je bass regelt of volume veranderd stuurt hij dit door naar de beamer en komt de informatie (als osd) onderin beeld te staan. Wanneer ik echter op "SETUP" druk ontvangt de JVC geen HDMI signaal meer (zelfs het geluid kapt ermee wat ook via HDMI gaat)... Het probleem is dus dat de uitgebreide opties niet via OSD te bedienen zijn.

Wie heeft ervaring met dit probleem van de OSD van de Onkyo receiver?  :wacko:

Wat mij betreft staan de instellingen goed (monitor out: HDMI, resolution: auto).

addy

Niemand bekend met dit probleem ?
We dachten zelf even een lcd tv aan te sluiten, daarop kwam het OnScreenDisplay echter ook niet te staan.
Zou de nieuwe Onkyo soms al kapot zijn op dit onderdeel ?

Verduld jammer zoiets, schijnt mooi te werken zo'n osd met duidelijke schema's om alles af te stemmen.
Hoop dat iemand nog met advies komt.

jantje112


SpeedyAndré

Waarschijnlijk heb je niet bij monitor out ingesteld dat dit via hdmi gaat.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Attie

Quote from: SpeedyAndré on December 26, 2010, 20:58:46
Waarschijnlijk heb je niet bij monitor out ingesteld dat dit via hdmi gaat.

André  8)
Dat weet ik wel zeker... ;)

addy

Als je naar mijn 1e post leest, staat onderaan dat we dat juist wel hebben gedaan.
Gisteravond waren we wel zover dat het OSD via een geel stekkertje (Audio ?)
wel beeld gaf.
Het kan dus wel, alleen nog niet via HDMI, we blijven zoeken.

downshift

Heb net even gekeken, maar bij mij staat rsolutie op "doorheen". Als ik bv film aan het kijken ben en ik druk op setup, dan valt het geluid/beeld ook weg. Het duurt dan een seconde of zo voordat het uitgebreide menu dan verschijnt. Kan het niet zo zijn dat je tv het signaal wat op dat moment uit je receiver wordt verstuurd niet ondersteund wordt door je projector?

Grt Dennis

SpeedyAndré

Kan je ipv de Jvc eens een tv met hdmi aansluiten?'
In mijn Onkyo 876 staan de monitor out instellingen hetzelfde, dit gaat goed op m'n Panasonic tv en Sony crt (via scaler en Moome box).
Door de externe scaler zie ik geen resolutie problemen, misschien heeft de Jvc er wel een probleem mee.
Mijn tv herkent het Onkyo menu als 576p signaal.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

riwi

En je zou na het kiezen van setup op de Onkyo eens keertje de HDMI input van de JVC wisselen. Dus even naar HDMI-2 en dan weer terug naar HDMI-1. Kijken of de JVC het 576p signaal wel herkent. (en rustig drukken, 10-20 seconden wachten tussendoor).

sander72

Hoi,

Ik heb mijn hdi dunecenter aan de onkyo 807 en die staat in verbinding met mijn jvc hd 1 en ik heb geen enkel probleem. Het kan ook aan de hdmi kabel liggen.
Het menu krijg ik prima in beeld.

addy

Kan mijn topic tekst niet aanpassen, maar we zijn er uit !
De HDMI kabel was niet goed, aan de recieverkant was het stekkertje een beetje los.
Heb er nu een nieuwe HDMI 1.4 aanzitten, en het werkte direct, osd haarscherp, zelfs het beeld lijkt beter ?
Deze kabel is geleend, hij is te kort (5 M.) moet minstens 7,50 meter hebben, even zoeken naar een goede kwaliteit en nette prijs.

Alleen mijn surround heb ik nog niet goed, de achterspeakers doen niet mee, veel instellingen al geprobeerd, noppes resultaat.
Wish der was een Onkyo expert in mijn omgeving.

We geven het nog niet op.
Bedankt voor alle raadgevingen,.. Sander, jij had het helemaal goed.javascript:void(0);

SpeedyAndré

De achter speakers zouden zeker mee moeten doen als je (handmatig) met de testtonen van de Onkyo speelt.
Bij 5.1 materiaal doen ze vaak niet mee tenzij je een surround mode kiest die alle speakers ondersteunt.
Slechts weinig bd's hebben een 7.1 soundtrack ;)
Voor de tuner gebruik ik de 'all channel stereo' instelling, dan doen alle speakers mee.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

addy

Quote from: SpeedyAndré on December 30, 2010, 21:12:32
De achter speakers zouden zeker mee moeten doen als je (handmatig) met de testtonen van de Onkyo speelt.
Bij 5.1 materiaal doen ze vaak niet mee tenzij je een surround mode kiest die alle speakers ondersteunt.
Slechts weinig bd's hebben een 7.1 soundtrack ;)
Voor de tuner gebruik ik de 'all channel stereo' instelling, dan doen alle speakers mee.

André  8)


Bij de ruistest van de Onkyo doen de achterspeakers het wel, en wij hebben een 5.1 opstelling.
Maar bv bij de beginscene van Bladerunner, als een ruimteschip langsvliegt, is er achter niets te horen.
Bij mijn oude opstelling was dat wel.
We blijven zoeken.

SpeedyAndré

Bij 5.1 materiaal hoor ik geluid op surround, maar niet op surround back (bij de meeste surround modes).
Heb je de achter speakers op surround back zitten?
Als ze op surround back zitten kan ik me voorstellen dat je bij 5.1. materiaal achter niets hoort :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

addy

Quote from: SpeedyAndré on December 30, 2010, 21:26:35
Bij 5.1 materiaal hoor ik geluid op surround, maar niet op surround back (bij de meeste surround modes).
Heb je de achter speakers op surround back zitten?
Als ze op surround back zitten kan ik me voorstellen dat je bij 5.1. materiaal achter niets hoort :)

André  8)

Daar heb je misschien een punt, volgens mij hebben wij ze op de surround back zitten, ga ik morgen eens naar kijken.

addy

Beetje laat, maar Andre" je had gelijk, hij stond op surround back, en dat was dus niet goed.
Pfff, blij dat het geluid weer lekker klinkt, bedankt allemaal !

Gr Ad