1e zelfbouw sub

Started by Tijs, December 24, 2010, 15:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Tijs on February  9, 2011, 21:02:26
Een andere (zelfbouw)vraag:

In hoeverre is de vorm van de kast van belang? Is vierkant het best of kan een meer rechthoekige vorm ook?
Het zou bij mij beter uitkomen als de kast wat minder diep is. De hoogte en de breedte spelen minder een rol.
als je de inhoud maar hetzelfde laat ,als je hem minder diep maakt moet hij iets hoger of/en breder worden,om dezelfde liters inhoud te krijgen

heb je de formule zelf of moet ik nog een kistje voor je tekenen  ;D
en alle planken berekenen

ik weet niet hoe plat hij mag ,kan worden voordat het geluid word beinvloed,hij was gebaseerd op een 35 cm diep ontwerp
Camiel ik doe een beroep op je kennis,durf jij enige indicatie te geven hoe plat jij hem zou durven maken
Ik zelf denk niet platter als 20/25 cm

maar vanwaar zo plat je wil hem toch niet ergens tussen douwen,dan moet je wel heel veel mazzel hebben dat hij een beetje op de goeie plek staat,anders speelt ie niet echt goed of voor geen meter

al wat onderdelen gekocht?

Tijs

De reden dat ik de sub minder diep wil hebben is dat de sub naast mn audio/video meubel komt te staan. Dat meubel staat met z'n achterkant in een soort nis, waardoor
de voorkant van het meubel "slechts" zo'n 32 cm uit de nis steekt.
De sub wil ik met zijn voorkant gelijk laten komen met de voorkant van het meubel, vandaar de maximale diepte van 32 cm
(nou ja, liever eigenlijk nog iets minder, aangezien de kabels ook een paar cm diepte voor hun rekening nemen).

Dat de inhoud gelijk moet blijven, dat begrijp ik.
Die formule en de inhoud berekening moet ik zelf wel uit kunnen komen,
maar Morca, als jij nog 1x een kistje kunt tekenen die max 28 cm diep is en max 50 cm breed (hoogte is niet zo van belang),
dan hou ik me graag aanbevolen  ;D