Vergelijking KHT2005 en KHT2005-2

Started by mave, October 9, 2003, 14:23:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave

Heeft iemand de verschillen gehoord ?
Ik heb gebaseerd op de lovende recensies de oude voor de nieuwe omgeruild, maar vind deze "blikkeriger" klinken. Minder warm dan de oude versie.
Ook de subwoofer begint sneller te irriteren waardoor het volume lager moet; gevolg nog minder bas.
Bovendien heb ik het idee dat het geluid meer aan de speaker "geplakt" zit, waardoor je bij surroundmuziek geen vloeiende overgang hebt van voor naar achter etc.


Of heb ik iets in mijn receiver onjuist ingesteld ? (Denon avr-3802)
IK overweeg nu de set te verkopen.

Hellllup !??
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold

Grindtegel

Zijn de speakers al goed ingespeeld, misschien dat ze nog wat gaan verbeteren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Klinkt inderdaad alsof je ze nog niet zo lang hebt hangen en dat inspelen een issue is.

Groet Bjorn

blue-eyes

en, hoe is de plaatsing van de speakers? Heb je ze afgesteld met bijv. een Db meter? Een nw speaker betekend opnieuw instellen, opnieuw neerzetten en schuiven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ik kan me zo voorstellen dat hij ze heeft opgehangen waar die andere eerst ook hingen...

Heb je overigens puur op basis van recensies de set ingeruild voor de nieuwe?? Vind ik best een gewaagde keuze..

Groet Bjorn