Zoekt receiver bij Sony SA-H 7900 speakers

Started by BIV, December 23, 2010, 14:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BIV

Geachte forumlezer,

Eindelijk heb ik tijd (vrijgemaakt) om door dit, door mijn vriend warm aanbevolen home theatre forum te snuffelen op zoek naar een nieuwe receiver bij mijn bij Sony SA-H 7900 luidsprekerset.

De Sony mhc-7900 (destijds mini) surround stereo set heb ik heel lang geleden aangeschaft vanwege de opvallende specificaties in combinatie met de motional feedback speakers en wonderschone electrostatische tweeters.
De set heeft al de jaren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat probleemloos aan gestaan (werkelijk waar) maar vertoont nu kuren. Afgezien dat sinds een jaar de equalizer display zwart blijft valt nu soms na een interne 'klik' al het geluid weg.

Tijd voor wat nieuws ... maar ... ik wil de luisprekers eigenlijk graag houden.
U begrijpt waarschijnlijk inmiddels mijn probleem, ik zoek een goede home theatre tuner/versterker met een onversterkte stereo uitgang terwijl de surround boxjes wel versterking behoeven.

Tijdens mijn zoektocht de afgelopen weken sta ik versteld van de vele schitterende digitale mogelijkheden tegenwoordig en heb ik mijn oog (lees ook: oor) laten vallen op de Marantz SR5005 en kreeg een aanbieding op de Denon AVR-2310. Ik ga echter liever niet over één nacht ijs...

Daarom nu eindelijk mijn vraag: Kan de Marantz SR5005 probleemloos 2 kanaals stereo op de pre-amplified uitgangen weergeven? En zijn er misschien alternatieven of betere opties?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.

     Een fijne dag,
     BIV