SVS pc ultra vs. Velodyne DD12 shootout!

Started by squeek, December 21, 2010, 20:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Interficior on December 25, 2010, 22:44:47
Op het moment dat ik aan de Q kan klooien zit ik ook direct in het tijddomein te klooien. Immers bij een hoge Q zal je ook gelijk meer naslingering krijgen.
ik zie de directe relatie tussen de bandbreedte (= Q) bij een parametrische Eq (zoals in de DD) en het eventuele naslingeren niet zo.
als je een Eq met kennis van zaken instelt bekom je uiteindelijk een betere respons, maar die beter klinkende curve kan mogelijk bekomen zijn door ergens stevig (dus met een hoge Q) te moeten ingrijpen...als dat nodig bleek.
Ik ben het met je eens dat een hoge Q voor meer naslingering kan zorgen, maar het ene een logisch gevolg noemen van het andere lijkt me niet helemaal correct.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

THX-UltraII

@squeek: koop een antimode 8033, een van mijn beste upgrades die ik in mijn ht heb gedaan. (Ik heb overigens een pc13ultra staan)

HTip

Quote from: Blue-Eyes on December 25, 2010, 11:54:36
Zoals geschreven, het is een willikeurige foto van het internet, niet de mijne :D
:blush: niet goed gelezen ;) Vond het ook al een beetje vreemd, verschillende x-overs voor de verschillende presets. Ik had het eigenlijk moeten weten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1028464&highlight=8033

In deze thread is een hoop zo niet alles te vinden mbt de anti-mode. ( in met name de posts van TEL79)

Ik heb de S in bestelling .
Weet inmiddels via REW wat er hier schort en ben vol verwachting.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Madhouse

Quote from: Hipster on December 26, 2010, 10:59:22
Ik heb de S in bestelling .
Weet inmiddels via REW wat er hier schort en ben vol verwachting.

Ik heb de C hier sinds een paar dagen en wist ook middels REW wat er aan schorte hier. Ik kan je vertellen dat dit de beste aanwinst is die ik gedaan heb op het gebied van het laag. Hij vlakt de pieken heel mooi en natuurlijk af en geeft een veel strakker laag weer. Ga je dus geen spijt van krijgen die aankoop!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

Quote from: THX-ultraII on December 26, 2010, 10:31:15
@squeek: koop een antimode 8033, een van mijn beste upgrades die ik in mijn ht heb gedaan. (Ik heb overigens een pc13ultra staan)

ben er over aan het nadenken, ik twijfel alleen omdat ik denk het verschil niet duidelijk genoeg te zullen horen. Vooral omdat ik enkel film kijk. Dan zijn de laagweergaves toch heel anders te beleven dan bij muziek.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jowi

Quote from: squeek on December 26, 2010, 11:03:01
ben er over aan het nadenken, ik twijfel alleen omdat ik denk het verschil niet duidelijk genoeg te zullen horen. Vooral omdat ik enkel film kijk. Dan zijn de laagweergaves toch heel anders te beleven dan bij muziek.
Onderschat het effect van een goed afgestelde sub niet... toen ik de sub goed had afgesteld en vooral goed had geintegreerd, merkte ik zelfs bij stemmen etc uit de centerspeaker, dat deze een extra randje laag hadden, die klonken ook voller en met meer authoriteit, levensechter. Het gaat dus niet alleen om de explosies, daarmee doe je een goede sub te kort :)

Madhouse

Quote from: jowi on December 26, 2010, 11:05:41
Onderschat het effect van een goed afgestelde sub niet... toen ik de sub goed had afgesteld en vooral goed had geintegreerd, merkte ik zelfs bij stemmen etc uit de centerspeaker, dat deze een extra randje laag hadden, die klonken ook voller en met meer authoriteit, levensechter. Het gaat dus niet alleen om de explosies, daarmee doe je een goede sub te kort :)

Wat verwoord je dit mooi! Ik ervaar precies wat jij omschrijft!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

en zover ik lees is zo'n antimode noob-proof  ;D ?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dirk

Quote from: squeek on December 26, 2010, 11:49:32
en zover ik lees is zo'n antimode noob-proof  ;D ?
nou...alleen als je de volumeknop van je sub voldoende terugdraait, want bij de meet-sweeps is anders de verrassing iets te impressive (en van korte duur)  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Gaeje

Quote from: jowi on December 26, 2010, 11:05:41
Onderschat het effect van een goed afgestelde sub niet... toen ik de sub goed had afgesteld en vooral goed had geintegreerd, merkte ik zelfs bij stemmen etc uit de centerspeaker, dat deze een extra randje laag hadden, die klonken ook voller en met meer authoriteit, levensechter. Het gaat dus niet alleen om de explosies, daarmee doe je een goede sub te kort :)

en toch zonder hulp van externe afstellers zo gekregen? dus het kan wel degelijk! Bij deze heb ik ongeveer genoeg gehoord over het feit dat je een Velodyne MOET laten afstellen ipv het zelf te (proberen) doen dankuwel

Madhouse

Quote from: Dynky on December 26, 2010, 11:51:36
nou...alleen als je de volumeknop van je sub voldoende terugdraait, want bij de meet-sweeps is anders de verrassing iets te impressive (en van korte duur)  :D

Je moet hem 1/4 open zetten en na de metingen weer terug zetten idd. Maar tijdens de metingen gaat het zelf op 1/4 volume behoorlijk laag en stonden bij mij de kopjes in de kast te trillen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skoebiedoe

Quote from: Madhouse on December 26, 2010, 11:02:11
Ik heb de C hier sinds een paar dagen en wist ook middels REW wat er aan schorte hier. Ik kan je vertellen dat dit de beste aanwinst is die ik gedaan heb op het gebied van het laag. Hij vlakt de pieken heel mooi en natuurlijk af en geeft een veel strakker laag weer. Ga je dus geen spijt van krijgen die aankoop!  ;)


Heb dus die antimode ook gehad en kan bevestigen dat dit inderdaad zo is.....maar heb nu de sms-1 van Velodyne in gebruik en deze gaat dus nog net dat ietsje verder(maar kost dus ook 3X zoveel). ;)
Maar prijs/kwaliteit gezien is een antimode zeker geen slechte investering.

squeek

Quote from: Madhouse on December 26, 2010, 12:20:02
Je moet hem 1/4 open zetten en na de metingen weer terug zetten idd. Maar tijdens de metingen gaat het zelf op 1/4 volume behoorlijk laag en stonden bij mij de kopjes in de kast te trillen  :D

Dus hij stelt alles af behalve het volume van de sub dus? Dit gebeurt nog steeds met de db-meter?!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Madhouse

Quote from: squeek on December 26, 2010, 13:24:52
Dus hij stelt alles af behalve het volume van de sub dus? Dit gebeurt nog steeds met de db-meter?!

Klopt idd! Hij past enkel alleen correctie toe en afstellen daarna gebeurt nog steeds met de dB meter of Audeysey.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Staaled

Quote from: squeek on December 26, 2010, 13:24:52
Dus hij stelt alles af behalve het volume van de sub dus? Dit gebeurt nog steeds met de db-meter?!
ja, maar je Pioneer is daar ook uitstekend toe in staat.
heb het hier ook met de hand gedaan en kwam tot dezelfde settings.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

squeek

Quote from: Hipster on December 26, 2010, 13:28:51
ja, maar je Pioneer is daar ook uitstekend toe in staat.
heb het hier ook met de hand gedaan en kwam tot dezelfde settings.

Ik vindt de instellingen niet slecht, maar met de db-meter moet ik steeds lichtjes bijstellen, vooral het volume van de sub staat flink verkeerd. Veel te zacht telkens. Dus ik doe eerst de meetsessie, nadien meet ik na.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Quote from: Gaetan on December 26, 2010, 12:01:31
en toch zonder hulp van externe afstellers zo gekregen? dus het kan wel degelijk! Bij deze heb ik ongeveer genoeg gehoord over het feit dat je een Velodyne MOET laten afstellen ipv het zelf te (proberen) doen dankuwel
Mensen als Bjorn zijn natuurlijk ook gewoon een mensen van vlees en bloed. ;)
Tuurlijk kan een kundig iemand dit zelf doen, alleen zullen de meeste mensen dit fout doen.

Als je geen zin hebt om er urenlang op te studeren, laat het dan a.u.b. doen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Quote from: celerontje on December 27, 2010, 17:20:47
Als je geen zin hebt om er urenlang op te studeren, laat het dan a.u.b. doen!
Precies, die mannen zijn ook wel even bezig maar dan is het wel meteen perfect. Ik heb er echt héél lang over gedaan, meerdere keren, opnieuw beginnen etc. Dagen achter elkaar :) Wel erg leuk werk hoor, maar je moet er écht de tijd voor nemen. Verder kunnen Bjorn etc. ook nog eens het ding afstellen voor meerdere zitplaatsen etc. Ik denk dat Bjorn of Garmt er bij mij toch echt nog wel wat meer uit kunnen persen hoor, alleen is de vraag of IK dat in de praktijk zal merken... die mannen hebben gouden oortjes :)

HTip

Quote from: jowi on December 27, 2010, 17:33:46
Precies, die mannen zijn ook wel even bezig maar dan is het wel meteen perfect. Ik heb er echt héél lang over gedaan, meerdere keren, opnieuw beginnen etc. Dagen achter elkaar :) Wel erg leuk werk hoor, maar je moet er écht de tijd voor nemen. Verder kunnen Bjorn etc. ook nog eens het ding afstellen voor meerdere zitplaatsen etc. Ik denk dat Bjorn of Garmt er bij mij toch echt nog wel wat meer uit kunnen persen hoor, alleen is de vraag of IK dat in de praktijk zal merken... die mannen hebben gouden oortjes :)
Bij mij heeft Bjorn 2 metingen gedaan, 1 voor alleen voorste rij bezet en 1 voor beide rijen. Verschil is echt goed merkbaar achterin. Hij heeft gecompenseerd voor de reflectie van de bassen van de achterwand. En ze hebben inderdaad goede oren. Maar goed, genoeg reclame voor BB&G ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ik ben wel benieuwd naar die Antimode geraakt.. Heb de SVS  25- 31 hier nog niet uitgeprobeerd, maar als hij zo ongecontroleerd wordt dat de buurman zijn auto aan de andere kant van de weg staat, dan wordt het wel een Antimode..

Wat is het kostenverschil ongeveer t.o.v. een SMS1 van Velodyne? Die vind ik namelijk iets te prijzig (ook 2e hands nog ongeveer 500 euri)..

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

squeek

En hij is gearriveerd  :)  Men excuses voor de kwalitatieve slechte foto's, ze zijn maar als aanvulling van het topic

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

damn, het verschil in grootte is echt gigantisch. nog veel meer dan ik had gedacht

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

squeek

Quote from: Ghosty J on January  4, 2011, 17:21:25
Staat de sub achter de bank?  :o

enkel in niet filmmodus. als we film kijken word de bank 90 graden gedraaid en staat de sub mooi vrij!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |