The Walking Dead

Started by koosnaampje-audiofiel, December 20, 2010, 22:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

The Walking Dead,

Zondagavond is in de Verenigde Staten de eerste aflevering van "The Walking Dead" uitgezonden. De serie, die gebaseerd is op een serie succesvolle stripboeken van Robert Kirkman, zal gedurende de komende vijf weken iedere zondagavond om tien uur worden uitgezonden op AMC, de zender die bekend is van onder andere "Breaking Bad", "Mad Men" en "Rubicon". Het eerste seizoen zal bestaan uit zes afleveringen die ieder iets langer dan normaal duren, gemiddeld iets meer dan één uur.
Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln; "Strike Back") wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James; "Jericho") en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Lennie en zijn zoon wat er aan de hand is.

De serie speelt zich af in een wereld die is overgenomen door zombies. Eventuele overlevenden worden aangevallen en gebeten. In de komende afleveringen zal Grimes een groep overlevenden leiden die in en rond Atlanta proberen te overleven zonder aangevallen te worden door zombies.

De eerste aflevering van "The Walking Dead" maakt je erg nieuwsgierig naar wat er volgen gaat. Vooral in het begin hangt er een mysterieuze sfeer die afgewisseld wordt met spannende momenten en af en toe zelfs een vleugje humor. Als je van mysterieuze series met supernatuurlijke elementen houdt en geen problemen hebt met een vieze scene op zijn tijd is dit een echte aanrader. Komende zondag, 7 november, is de volgende aflevering. Ik kan niet wachten.


Bron: http://www.tvseizoen.nl/the-walking-dead/




2 afleveringen gezien en dit is heel goed en super spannend!!

Klipsch, Denon.

Aeron

Toevallig vanavond de eerste aflevering gezien, ben wel enthousiast!
Heb ze meteen alle 6 gedownload dus ga morgen verder! :D

koosnaampje-audiofiel

Quote from: jellyfish on December 20, 2010, 22:49:27
Toevallig vanavond de eerste aflevering gezien, ben wel enthousiast!
Heb ze meteen alle 6 gedownload dus ga morgen verder! :D
Houd het op bij 6 of komt er nog meer.

Dit is zeker een aanrader.
Klipsch, Denon.

jowi

#3
Quote from: koosnaampje-audiofiel on December 20, 2010, 22:23:29
Zondagavond is in de Verenigde Staten de eerste aflevering van "The Walking Dead" uitgezonden.
Ik snap het niet, vorige week was namelijk al de laatste aflevering van het seizoen :)
Goede serie trouwens, ben benieuwd naar de rest.

*edit* aaah ik zie het al. Je hebt een heel artikel gecopy/paste uit November...

gerard1

komt een volgend seizoen, jammer dat het niet 5.1 is

jowi

Quote from: gerard1 on December 20, 2010, 22:56:51
komt een volgend seizoen, jammer dat het niet 5.1 is
Goed zoeken, de DD5.1 tracks zijn los te vinden. Heb mijn 6 afleveringen allemaal naar MKV geremuxed met 2.0, AC3 en subtitles :)

Aeron

Quote from: koosnaampje-audiofiel on December 20, 2010, 22:53:16
Houd het op bij 6 of komt er nog meer.

Dit is zeker een aanrader.

Volgend jaar seizoen 2! :D

Grindtegel

Seizoen 1 is beperkt tot 6 afleveringen, waarschijnlijk geen risico willen/durven nemen van de makers. Gelukkig is de serie een groot succes geweest, ben benieuwd naar seizoen 2, budget zal wel een stuk opgekrikt gaan worden. Er is in ieder geval genoeg voer aangezien de comic (ook heel goed) waar de serie op gebaseerd is al enkel jaren loopt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Deleted member

Ik heb ze ook allemaal al gezien. Goede serie met goede produktie, om de een of andere reden houd ik altijd wel van die post-apocalyptische onderwerpen!  ;) Ben benieuwd naar seizoen 2 wat overigens uit 12 afleveringen bestaat.

gerard1

#9
Quote from: jowi on December 20, 2010, 22:59:18
Goed zoeken, de DD5.1 tracks zijn los te vinden. Heb mijn 6 afleveringen allemaal naar MKV geremuxed met 2.0, AC3 en subtitles :)

haha, ben meer van kant en klaar.
snap dan ook niet waarom die web dl en dergelijke niet met 5.1 is, ze worden toch zo geript?

jowi

Quote from: gerard1 on December 20, 2010, 23:45:28
haha, ben meer van kant en klaar.
snap dan ook niet waarom die web dl en dergelijke niet met 5.1 is, ze worden toch zo geript?
Web-dl's zijn geen rips. Dat is de real deal, direct van itunes of van de websites van bijv. HBO of andere networks zelf, en vervolgens door iemand op usenet gezet. In dit geval weet ik ook niet precies waarom de web-dl's etc 2.0 zijn, ik weet ook niet waar de losse 5.1 tracks precies vandaan komen. Eens kijken of ik dat uit kan vinden.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: jowi on December 21, 2010, 08:58:47
Web-dl's zijn geen rips. Dat is de real deal, direct van itunes of van de websites van bijv. HBO of andere networks zelf, en vervolgens door iemand op usenet gezet. In dit geval weet ik ook niet precies waarom de web-dl's etc 2.0 zijn, ik weet ook niet waar de losse 5.1 tracks precies vandaan komen. Eens kijken of ik dat uit kan vinden.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar het werd uitgezonden op AMC HD.
Klipsch, Denon.

jowi

Klopt, wat ik zo zie heeft iemand daar de losse DD5.1 van gepakt en gesyncd met de web-dl's :worship:
Zoek op twd-101-web-dd51 (102, 103 etc) voor mensen die interesse hebben.

gerard1

Zeker interesse ;D Bedankt, ga ik hem toch maar even binnen halen :dry:
Nogmaals dank

jowi

Dat zijn alleen de losse AC3 tracks he! Moet je zelf nog even muxen...

gerard1

ohjee, nou ja het is vakantie, zal me daar dan maar eens in verdiepen, meschien valt het wel mee :smile:

jowi

Supersimpel.... even MKVToolnix downloaden hier: http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix
Daarmee je bestaande MKV of ts of h264 openen, ac3 track toevoegen, en een nieuwe MKV laten maken :)

lestat1234

Om de kerstsfeer er goed in te houden, heb ik The Walking Dead eens ingezet.
En moet zeggen, coole shit :)

Wacht met smart op Season 2
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

rattaplan

jep erg goed, alleen na de eerste 2 afleveringen wel een wat neerwaardse spiraal. Ik kijk echter wel uit naar seizoen 2 :-)

koosnaampje-audiofiel

Quote from: rattaplan on December 29, 2010, 20:59:01
jep erg goed, alleen na de eerste 2 afleveringen wel een wat neerwaardse spiraal. Ik kijk echter wel uit naar seizoen 2 :-)

Ja vond ik ook, maar ik neem aan dat seizoen 2 weer voor een leuke opening gaat zorgen..... ;)

Klipsch, Denon.

Xstream

#20
Goed geproduceerde serie.
Het verhaal / concept is echter niet origineel te noemen, maar niettemin vermakelijk.
Soms ietsje traag bij bepaalde momenten, maar soms brengt dat ook wel wat spanning en karakter ontwikkeling.

Al zitten er ook wel ongeloofwaardige punten in. Ik bedoel, in tenten leven terwijl er zombies rond lopen is niet iets wat ik snel zou doen geloof ik. Ook al zijn ze daar nog niet / weinig gesignaleerd. Ik kan me voorstellen dat er veiligere plekken zijn.

Ik kijk ook uit naar S2, S1 was veel te kort :)  
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Quote from: Xstream on December 30, 2010, 17:12:31
Het verhaal / concept is echter niet origineel te noemen
Het is dan ook niet zozeer gebaseerd op het concept 'zombie' maar op een comic over zombies: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead



En dat hebben ze ERG goed gedaan ;)

Xstream

Snap ik, maar die comic is ook niet origineel ;)
De storyline, zelfs de omgevingen, zijn super herkenbaar uit andere zombie verfilmingen. Het is heel goed en mooi neergezet, daarom blijft het makkelijk overeind.
Maar op zich had ik het wel leuk gevonden als ze een andere visie m.b.t. zombies hadden proberen neer te zetten.

En dan doel ik bijvoorbeeld aan True Blood. Waar ze de Vampieren ook anders neerzetten dan dat je doorgaans ziet. Het is origineler, en daardoor een stuk verrassender. Ook die serie komt van een boeken serie. Maakt verder niet uit, want ook een boek of comic kan origineel zijn of niet.

Maar ik vind het een puike serie hoor, kijk uit naar S2.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

lcaufrie

Hele moie serie. Is er een season 2?

ProXius

Ik ben volgens mij één van de weinigen die deze serie een flinke tegenvaller vindt... Nu ken ik het originele verhaal (comic) niet hoor.

Met de karakters kan ik gewoon niet meeleven, niemand spreekt me echt aan... verder natuurlijk wel mooi gemaakt enzo, en in het begin dacht ik ook wel dat het iets zou kunnen worden, maar naar mate het seizoen verder ging werd ik steeds iets minder blij.
Tweede seizoen ga ik natuurlijk wel kijken, maar met minder enthousiasme duik ik er in!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"