M&G Humble Statement

Started by borkaenjo@work, December 20, 2010, 15:01:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

2 amps extra, het is een 3 weg systeem. ;)

dre73

mid/hoog kan passief blijven ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FFF

Quote from: EJ on December 31, 2010, 18:43:19
2 amps extra, het is een 3 weg systeem. ;)

Weet jij een goed apparaat wat de 3weg perfect actief zou kunnen filteren voor een redelijke prijs maar wel Humble statement waardig is?
Ga er zelf eens naar kijken, zou er best mee willen expirimenteren...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

pieha

Van Stage Accompany gaan mooie actieve drieweg cross-overs rond voor een zachte tweedehands prijs. Als je er aan kunt komen is dat zeer de moeite waard
Stage Accompany is een Nederlands PA bedrijf dat recent failliet is gegaan. Verschillende eindversterkers en componenten van hen kunnen de concurrentie aan met de beste High End versterkers. Mijn Stage Accompany C900 heeft mijn Classe eindversterker in de kelderkast doen belanden

groet,
Pieter

ruud2

kijk even naar het volume van de kasten  en het gespecificeerde voor de unit(s).
je kunt het wel aktief maken maar dan moet het erwel naar ontworpen zijn anders gooi je nog veel kind met het waswater weg.
goedkoop en goed resultaat voor aktieve filtering : Thomessen aktieffilter ca. 250 euri's en een versterker die van lekker laag begint te kwijlen  ...Krell!?

of je gaat het filter herzien, en gebruik dan eerst "normale"componenten om al je tevreden bent duurdere componenten in te zetten.

pretttige jaar wisseling, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

#81
Quote from: FFF on December 31, 2010, 18:26:22
Anton, heb je een PMetje gestuurd over mijn ervaringen hierin, om niet te diep te gaan in dit topic.

Jij hebt veel meer verstand van de materie als ik maar ik denk dat je beide suggesties niet echt een oplossing bieden in deze. Als je het mij vraag zou je het karakter van de speaker aan willen passen en dat doe je niet door passief het mid en hoog te dempen of juist actief het laag te boosten.

Helaas is het succesvol filteren van de accuton units niet zo'n exacte wetenschap als met veel andere minder complexe units.

Naar mijn mening zijn er 3 oplossingen:
- Eens gaan expirimenteren met een ander filter (inspiratie elders halen)
- Alles actief gaan filteren en aansturen.
- Gewoon lekker genieten van de prachtige speakers zoals het nu is.

Wanneer je passief contour in het laag aan wilt brengen zal dat gepaard gaan met verlies qua rendement in bepaalde frequentie gebieden, dus vandaar mijn opmerking;  om dit vlak te trekken zal je de rest van het overige freq gebied aan moeten passen. ;)
En spreken we hier niet over een serie filter, maar 'plain' parallel, Ronald.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

FFF

#82
Quote from: scrutinizer on December 31, 2010, 19:30:30
En spreken we hier niet over een serie filter, maar 'plain' parallel, Ronald.

Ik zie het inderdaad in tegenstelling tot de soup. Toch vind ik ze klankmatig erg op elkaar lijken, en heb ik de accuton units weleens heel anders gehoord.  ;D

@ Mario,

Ik ga proberen "binnenkort" mijn speakers een heel ander karakter te geven. Als het zo ver is en het is aardig gelukt dan ben je uiteraard van harte welkom om eens te kijken wat je van het verschil vindt met jouw speakers.

EJ

Die soup's zou ik ook graag een keertje beluisteren... :)

FFF

Quote from: EJ on December 31, 2010, 21:57:33
Die soup's zou ik ook graag een keertje beluisteren... :)

Geen probleem, alleen even afwegen of je voor of na het nieuwe filter wil luisteren.
Ik hoor het wel.

scrutinizer

#85
Quote from: EJ on December 31, 2010, 18:43:19
2 amps extra, het is een 3 weg systeem. ;)
Alleen als je er zeker van bent dat dit je oplossing 'kan' zijn. ;)

I've been there, done that ..... maar over een smaak valt niet te twisten.
Doe jezelf iig het plezier om gelijke amps te gebruiken.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dre73

dat van dezelfde amps kan ik zeker beamen! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: FFF on December 31, 2010, 18:48:17
Weet jij een goed apparaat wat de 3weg perfect actief zou kunnen filteren voor een redelijke prijs maar wel Humble statement waardig is?
Ga er zelf eens naar kijken, zou er best mee willen expirimenteren...


Toevallig heb ik gisteren iemand op Hifi.nl benaderd die specifiek om een Bryston crossover vroeg, ik heb hem mijn 10B-std actieve 3 weg crossover aangeboden.
Als er na goed overleg van jullie kant serieuze interesse is PM me maar voor de prijs.
Ik heb hem alleen op het laag gebruikt totdat de Aitos versterkers voor het laag werden "gecustomized" deze maand.
;D

Verder bied ik hem (nog) nergens te koop aan.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

AbZ

:blink:

Ik dacht dat jij -of all people- wel je eigen XO zou bouwen?  (schema van 10B is zo te vinden)

FFF

@Erik,

van mijn kant geen interesse, wil er misschien eens mee expirimenteren maar heb al een passief ontwerp wat ik ga maken. Als ik zou aanschaffen zou het waarschijnlijk om een model gaan met meer mogelijkheden zoals roomcorrectie.

dre73

kun je met een actief filter niet corrigeren dan ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: FFF on January  1, 2011, 18:25:12
@Erik,

van mijn kant geen interesse, wil er misschien eens mee expirimenteren maar heb al een passief ontwerp wat ik ga maken. Als ik zou aanschaffen zou het waarschijnlijk om een model gaan met meer mogelijkheden zoals roomcorrectie.

:wacko:

Ik lees toch dat je vraagt wie een goed apparaat weet.....anyway de voorbijkomende hypexen en thommessen zijn dat mijns-inziens niet... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Quote from: dre73 on January  1, 2011, 18:27:59
kun je met een actief filter niet corrigeren dan ::)
Ik bedoel met een microfoon en automatische afstemming.

Erik, eerst ga ik passief aan de slag.
Misschien dat ik in de toekomst naar actief ga kijken en ben benieuwd naar het prijsniveau.

dre73

is automatisch beter dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FFF

#94
Quote from: dre73 on January  1, 2011, 19:55:32
is automatisch beter dan?

Je zal hem sowieso op je eigen gehoor af moeten stemmen en hij kan niet bepalen wat jij het mooiste vind klinken dus in dat opzicht nee.
Ik vind het echter wel handig als hij metingen kan doen om bijvoorbeeld het ingestelde te evalueren.

Om er even verder op in te gaan. Het actief filteren lijkt me wel leuk om eens mee te expirimenteren. Ik vroeg naar modelllen omdat ik te weinig bezig ben geweest met actief filteren om een goede indruk te krijgen van de beschikbare filters en de bijbehorende prijzen. Voor mij huidige speaker heb ik al een mooi filter in gedachten wat ik waarschijnlijk binnenkort ga bouwen (passief)

In de toekomst zou ik nog weleens een groter project aan willen pakken (zoals een Avalon Isis clone) en dan is actief filteren wellicht een betere optie omdat daar nog geen filter voor is ontworpen en ik zelf te weinig kennis heb (en vooral tijd en apparatuur) om te gaan expirimenteren en een top resultaat te behalen.

dre73

er is wel een filter voor de isis.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FFF

Quote from: dre73 on January  2, 2011, 09:48:13
er is wel een filter voor de isis.

Bedoel je dan toevallig bijvoorbeeld het Statement filter of doel je op de Galactica?
De afstemming van Tony is niet helemaal mijn cup of tea, dus dat is waarschijnlijk geen optie. De Galactica sowieso niet want wil graag accuton units (al is het maar voor het design). Met het Statement filter zou ik wellicht uit de voeten gekunt hebben als het wel mijn smaak was.

Anders ben ik benieuwd naar een linkje  ;D

De Isis zou trouwens een verre toekomst plan zijn, eerst maar de "Opus Ceramique" naar wens krijgen.



dre73

gewoon het filter van mark nemen en dan thuis naar smaak finetunen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FFF

Quote from: dre73 on January  2, 2011, 10:18:55
gewoon het filter van mark nemen en dan thuis naar smaak finetunen.

Dat ga ik doen, maar doelde op de Isis.

dre73

die is wel op het web te vinden.
op audiofreaks zit iemand die ze heeft ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.