Kalimero's Diamonds

Started by Mario D, December 18, 2010, 07:14:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Dit is mijn 2de HT topic, mijn vorige forumnaam was mariolino met het bijpassende slaapkamer HT. 
=> http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52401.0
Nu ik eindelijk na hard werken in onze woonst mijn nieuwe woonkamer HT in gebruik kan nemen ben ik super gelukkig.
Ook omdat ik voor het einde van dit jaar de werken wilde afronden is het een pak stress die wegvalt en het genieten eindelijk kan beginnen.













Foto's worden nog vervangen na de upgrade van mijn digicam.

Set update Pagina 6. !!!!




Mario D

Ik zou liever een andere naam voor de HT hebben, iemand een idee.??
Iets met mijn forumnaam.  :D

HTip

Leuk dat je weer een topic over je HT hebt geopend. Is toch wel iets anders dan je slaapkamer ;) Je set staat mooi zo. Ik vind alleen je speakers zo klein, of komt dat door die ton die achter in de hoek staat? ;D

Ga je ook nog iets aan de akoestiek doen? Het lijkt me dat je nogal wat reflecterende oppervlakten hebt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: kalimero on December 18, 2010, 07:18:03
Ik zou liever een andere naam voor de HT hebben, iemand een idee.??
Iets met mijn forumnaam.  :D
Iets met kuikentje? Of jij bent groot en ik ben klein? ;D

Heb niet zoveel inspiratie vanmorgen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mario D

Quote from: HTip on December 18, 2010, 07:20:11
Leuk dat je weer een topic over je HT hebt geopend. Is toch wel iets anders dan je slaapkamer ;) Je set staat mooi zo. Ik vind alleen je speakers zo klein, of komt dat door die ton die achter in de hoek staat? ;D

Ga je ook nog iets aan de akoestiek doen? Het lijkt me dat je nogal wat reflecterende oppervlakten hebt...

Het verschil met de slaapkamer is enorm, voor HT/stereo echt een pak beter.

Over akoestiek heb ik nog niet echt nagedacht, wat raad je dan aan.??

Ik vind namelijk de opstelling van de rear speakers niet optimaal.  >:(

Mario D

Quote from: HTip on December 18, 2010, 07:21:16
Iets met kuikentje? Of jij bent groot en ik ben klein? ;D

Heb niet zoveel inspiratie vanmorgen ;)

Hahaha, het is omgekeerd phillip jij bent groot en ik ben klein.  ;) ;D


Gaeje

mooi!

matchen de 685's een beetje met de 804's? en mis je de kuro niet?

groet,
G.

HTip

Quote from: kalimero on December 18, 2010, 07:24:39
Het verschil met de slaapkamer is enorm, voor HT/stereo echt een pak beter.

Over akoestiek heb ik nog niet echt nagedacht, wat raad je dan aan.??

Ik vind namelijk de opstelling van de rear speakers niet optimaal.  >:(

Opstelling is 1 en akoestiek is een ander. Ik denk dat je in je opstellen beperkt wordt door de trap. Daardoor kan je de rears niet optimaal plaatsen zoals je in mijn instelgids kan lezen...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Begin eens met een plattegrond (op schaal) en teken daarin je speakers. Misschien zijn er nog andere opstellingen mogelijk.

Akoestiek is een heel ander verhaal. Het is niet eenvoudig om de ruimte akoestisch optimaal te maken. En een advies op afstand (zonder meting) is erg moeilijk. Elke ruimte is anders, maar een paar algemene tips die je zouden kunnen helpen zijn:
- Een dik kleed/tapijt in de luisterdriehoek.
- Op de 1e reflectiepunten of diffusie of absorptie toepassen. Ook hier zou een dik kleed uitkomst kunnen bieden.
- Op de wand achter je set ook (zelfbouw)panelen aanbrengen.

Denk bij al deze oplossingen ook aan de WAF. Het kan mooi geïntegreerd, maar ook heel erg aanwezig. Feit is wel dat dit marginale verbeteringen zijn. Een ruimte echt aanpakken moet je beschouwen als een component van je set. En gaat je dus geld kosten ;) Ik weet waar ik over praat :unsure: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: kalimero on December 18, 2010, 07:28:20
Hahaha, het is omgekeerd phillip jij bent groot en ik ben klein.  ;) ;D


Dat zeg ik toch ook ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mario D

Quote from: Gaetan on December 18, 2010, 07:39:19
mooi!

matchen de 685's een beetje met de 804's? en mis je de kuro niet?

groet,
G.

De 685 gaat wel maar de opstelling is niet optimaal, ik zit namelijk met een 685 net achter mijn oor.
ik zou zelfs de B&W M1 overwegen als het geen downgrade is, omdat je deze gemakelijk kan plaatsen.

Er zit natuurlijk verschil tussen de Kuro en de panasonic, de kuro had betere zwartwaarde maar de panasonic heeft een rustiger beeld.
Ook de omlijsting van de pio had ik een hekel aan, met halogeen verlichting er op zie je werkelijk elk krasje.
Dus eigenlijk geen moment spijt gehad dat ik de Kuro heb verkocht.  ;)

Mario D

Quote from: HTip on December 18, 2010, 07:46:58
Dat zeg ik toch ook ;D

Neen je zei eerst dat IK groot ben.  :D

Topictitel is al aangepast.  ;)

Mario D

#11
Quote from: HTip on December 18, 2010, 07:46:35
Opstelling is 1 en akoestiek is een ander. Ik denk dat je in je opstellen beperkt wordt door de trap. Daardoor kan je de rears niet optimaal plaatsen zoals je in mijn instelgids kan lezen...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Begin eens met een plattegrond (op schaal) en teken daarin je speakers. Misschien zijn er nog andere opstellingen mogelijk.

Akoestiek is een heel ander verhaal. Het is niet eenvoudig om de ruimte akoestisch optimaal te maken. En een advies op afstand (zonder meting) is erg moeilijk. Elke ruimte is anders, maar een paar algemene tips die je zouden kunnen helpen zijn:
- Een dik kleed/tapijt in de luisterdriehoek.
- Op de 1e reflectiepunten of diffusie of absorptie toepassen. Ook hier zou een dik kleed uitkomst kunnen bieden.
- Op de wand achter je set ook (zelfbouw)panelen aanbrengen.

Denk bij al deze oplossingen ook aan de WAF. Het kan mooi geïntegreerd, maar ook heel erg aanwezig. Feit is wel dat dit marginale verbeteringen zijn. Een ruimte echt aanpakken moet je beschouwen als een component van je set. En gaat je dus geld kosten ;) Ik weet waar ik over praat :unsure: ;D

Bedankt voor je info.
Zou ik dan beter eerst niet zorgen dat de opstelling van de rear speakers optimaal (of toch zo goed als) is.??
Tapijt is  een erg goed idee en dat komt er zeker onder de salontafel, maakt het trouwens uit of het kort of langharig tapijt is.??

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Gaeje

Quote from: kalimero on December 18, 2010, 07:56:03

Dus eigenlijk geen moment spijt gehad dat ik de Kuro heb verkocht.  ;)

ik heb wél spijt dat ik hem toen niet gekocht heb

Mario D

Quote from: DVDGuy on December 18, 2010, 08:07:53
Ziet er mooi uit Mario  :clapping:

Tnx Ruud.  :worship:

Quote from: Gaetan on December 18, 2010, 08:25:24
ik heb wél spijt dat ik hem toen niet gekocht heb

Ach er zijn nog mooie schermen hoor.  ;)
Heb je de 603s3 nog trouwens.??

HTip

Quote from: kalimero on December 18, 2010, 08:03:48
Bedankt voor je info.
Zou ik dan beter eerst niet zorgen dat de opstelling van de rear speakers optimaal (of toch zo goed als) is.??
Daar kan je inderdaad het beste mee beginnen. Reflectiepunten kunnen dan nl. veranderen.

Quote
Tapijt is  een erg goed idee en dat komt er zeker onder de salontafel, maakt het trouwens uit of het kort of langharig tapijt is.??
Het gaat om de dikte. Kort-/langharig zal alleen invloed hebben op de diffusie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Gaeje

#16
Quote from: kalimero on December 18, 2010, 09:01:52
Tnx Ruud.  :worship:

Ach er zijn nog mooie schermen hoor.  ;)
Heb je de 603s3 nog trouwens.??

ja, binnen afzienbare tijd komt hier wel de pana 50" vt20 of zijn opvolger denk ik.
de b&w's heb ik nog, ik luister er nog quasi elke dag naar. Maar ik ga binnenkort eens naar CM's luisteren.

zou kunnen dat ik de hele zwik (603's LCR600 en 601's + asw800) binnenkort in een animocheck gooi

MLCinema

Leuke setup zo! Mooi scherm ook met name die Panasonic. Toen we die nog in de winkel hadden staan vond ik dat op dat moment verreweg het mooiste paneel. Me dunkt dat een mooi kleed zo voor je speakers, wat je uiteraard wel mooi moet vinden, een leuke verbetering zou geven qua geluid.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Denon Focal

Mooie setup zo, met veel aandacht opgesteld en alles weggewerkt.
De DVD hoek vind ik leuk gedaan :)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijnst1990

Erg mooie set zo. Zo wat is zo'n PC13 Ultra enorm zeg!  :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Erg mooie set, hou houdt de pioneer het op de 804S? Want de B&W's staan toch wel bekend om hun betere bespeeldbaarheid bij flinke vermogens.

Mario D

Quote from: Kamidioblitz on December 18, 2010, 10:15:57
Leuke setup zo! Mooi scherm ook met name die Panasonic. Toen we die nog in de winkel hadden staan vond ik dat op dat moment verreweg het mooiste paneel. Me dunkt dat een mooi kleed zo voor je speakers, wat je uiteraard wel mooi moet vinden, een leuke verbetering zou geven qua geluid.

Vond ik ook, ik vind hem erg "Oog" vriendelijk.  ;)
Het vloerkleed komt er nog, dit is de WAF haar afdeling.  :D

Quote from: Denon Focal on December 18, 2010, 10:22:52
Mooie setup zo, met veel aandacht opgesteld en alles weggewerkt.
De DVD hoek vind ik leuk gedaan :)


Tnx.  :smile:

Quote from: Martijn90 on December 18, 2010, 11:08:00
Erg mooie set zo. Zo wat is zo'n PC13 Ultra enorm zeg!  :o

Ach het went wel na een tijdje.  ;D

Mario D

Quote from: WickedGame on December 18, 2010, 11:19:44
Erg mooie set, hou houdt de pioneer het op de 804S? Want de B&W's staan toch wel bekend om hun betere bespeeldbaarheid bij flinke vermogens.

Kwa vermogen mag ik van de pioneer receiver echt niet klagen, ik heb deze nu Bi-Amp aangesloten en dit geeft toch wel het beste resultaat.
Met name het laag werd strakker, midd en hoog gaf geen groot verschil.
Voorheen (zie topic mariolino) heb ik steeds Yamaha receivers gehad maar die hadden een scherp randje in het hoog vond ik.
Eindversterking komt er misschien ooit nog eens maar dan zouden het monoblokken moeten zijn die naast de fronts kunnen staan.

silent cinema

Heeft dat trappetje bij de bank met je huidige naam te maken  :tongue2:
Sony 75" - Sonos - B&W

Mario D

Quote from: silent cinema on December 18, 2010, 11:43:25
Heeft dat trappetje bij de bank met je huidige naam te maken  :tongue2:

Ik was aan het wachten op de eerste reactie.  :D

T'is voor de hond natuurlijk die al een dagje ouder word.  ;D