Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

juiced01

Vreemd, heb er gister niet meer naar gekeken. Deed 'm net aan om te proberen en hij vindt het netwerk gewoon weer. Raar! Nouja, hopen dat dit éénmalig was :).

diamant

Is het nu nog slim om een dune te kopen nadat vorige week de popcorn 300 is uitgekomen met de nieuwe chipset? dune zal dus snel volgen met de nieuwe modellen of de upgrade op de huidige modellen die ze al vanaf jan. op hun site hebben staan hoop ik?

weet iemand hier meer van?

bedankt!

skank1

de nieuwe dune 101 is al beschikbaar, en staat hier ook op het forum!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

juiced01

Is het eigenlijk ook mogelijk om het lettertype van de srt subtitels te veranderen? Grootte, positie en kleur kan, maar ik zou graag iets als Arial hebben bij srt (net zoals bij DVD bijvoorbeeld).

frankp

Nee niet mogelijk met de Dune.

Martijn76

Over ondertiteling gesproken, het lukt me niet om externe subs te kiezen bij een bepaalde serie, hierin worden (blijkbaar) de interne engelse subs als enigste optie gegeven bij sub-selectie. Heb al bij de instellingen aangegeven dat ik de externe wil gebruiken, maar op eoa manier pikt 'ie dat niet...

Los van de betandsextentie is de srt-bestandsnaam identiek aan de mkv.

Iemand een idee?

alexander2

Quote from: Martijn76 on November 10, 2011, 14:28:36
Over ondertiteling gesproken, het lukt me niet om externe subs te kiezen bij een bepaalde serie, hierin worden (blijkbaar) de interne engelse subs als enigste optie gegeven bij sub-selectie. Heb al bij de instellingen aangegeven dat ik de externe wil gebruiken, maar op eoa manier pikt 'ie dat niet...

Los van de betandsextentie is de srt-bestandsnaam identiek aan de mkv.

Iemand een idee?


Geef is een voorbeeld?

Je geeft al aan de de namen gelijk zijn dus:

hallo.mkv
hallo.srt

Dat werkt niet?

Je kunt ook MKV toolnix gebruiken dan remux je zelf de srt in de mkv.
De Dune herkent deze automatisch en speelt deze automatisch af.
Je kunt tig srt erin remuxen.


Martijn76

Inderdaad, het zijn nogal wat bestanden bij elkaar dus remuxen heb ik eigenlijk weinig zin in... Was leuk geweest als t een setting was geweest...

frankp

Hetgeen jij wil is zeker wel mogelijk. Misschien dat er toch iets mis is met de mkv, de srt of de bestandsnaam.

alexander2

Quote from: frankp on November 10, 2011, 20:21:18
Hetgeen jij wil is zeker wel mogelijk. Misschien dat er toch iets mis is met de mkv, de srt of de bestandsnaam.

Frank jij hebt veel verstand van deze materie en er is een ding wat ik van de Dune en andere mediaspelers niet begrijp.
Waarom kan je niet een MKV met verschillende srt's afspelen die verschillende namen hebben.
Zoals VLC je speelt de MKV af en kiest een willekeurige ondertiteling.

Dit werkt altijd bij de Dune
filmisleuk.mkv
filmisleuk.srt

Dit werk dus niet.
filmisleuk.mkv
film.srt.
films.srt


frankp

Het OS wat ze gebruiken op de mediaspelers is gewoon niet geprogrammeerd om te kunnen selecteren dmv browsen (zoals je in bijv windows wel kan doen).
Ik denk dat het voor de ontwikkelaar wel makkelijk in te bouwen is , maar dat ze het niet doen ivm gebruikersgemak. Nou denk ik dat een Dune al een gemiddelde gebruiker overstijgt, dus dat ze het best in kunnen bouwen.

Hoe het verder precies in mekaar zit qua software gaat mijn verstand ook te boven hoor, dus durf daar verder niets over te zeggen.
Wat je kan doen is op het supportforum van HDI een tocket aanmaken met deze specifieke vraag erin. Als meer mensen dat doen zou het zo maar
eens meegenomen kunnen worden.

Voorlopig moet je dus of remuxen of genoegen nemen met maar één srt file.

Martijn76

Quote from: frankp on November 10, 2011, 20:21:18
Hetgeen jij wil is zeker wel mogelijk. Misschien dat er toch iets mis is met de mkv, de srt of de bestandsnaam.

Dat vermoed ik ook; zal vanavond eens kijken.. kan nml. zijn dat er punten of andere speciale karakters in de bestandsnaam zitten...

viera2011

nevermind. Heb ergens anders topic hierover aangemaakt.

Geert

Zojuist een Dune D1 ontvangen en meteen begonnen met de installatie. Welke instellingen bij "instellingen/video" kan ik het beste gebruiken. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk automatisch geregeld wordt door het apparaat zelf. Volledigheidshalve merk ik op dat mijn tv een Pioneer 5090 is.

Het gaat mij met name om de instellingen bij:
Videomode.....kan ik deze het  beste insellen op automatisch (edid)
Beeldfrequentie.......kan ik deze het beste instellen op "als videomode"


Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Martijn76

Quote from: Geert on December  3, 2011, 15:16:47
Zojuist een Dune D1 ontvangen en meteen begonnen met de installatie. Welke instellingen bij "instellingen/video" kan ik het beste gebruiken. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk automatisch geregeld wordt door het apparaat zelf. Volledigheidshalve merk ik op dat mijn tv een Pioneer 5090 is.

Het gaat mij met name om de instellingen bij:
Videomode.....kan ik deze het  beste insellen op automatisch (edid)
Beeldfrequentie.......kan ik deze het beste instellen op "als videomode"


Ik heb dezelfde TV, gewoon op 1080p 60 zetten en de freq. op 24/50/60, werkt bij mij feilloos :) EDID is meer een soort troubleshoot-modus heb ik begrepen.

Geert

Quote from: Martijn76 on December 13, 2011, 10:59:51
Ik heb dezelfde TV, gewoon op 1080p 60 zetten en de freq. op 24/50/60, werkt bij mij feilloos :) EDID is meer een soort troubleshoot-modus heb ik begrepen.

Ik had de D1 ondertussen al op 1080P 23.976 en 24/50/60 gezet. De door jou gehanteerde instelling 1080P60 heb ik ondertussen ook al diverse keren voorbij zien komen. Weet je toevallig wat het verschil is met 1080 23.976 t.o.v. 1080P60.
Bij BD lijkt me namelijk 23.976 de meest voor de hand liggende instelling.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

alexander2

Quote from: Geert on December 15, 2011, 14:00:26
Ik had de D1 ondertussen al op 1080P 23.976 en 24/50/60 gezet. De door jou gehanteerde instelling 1080P60 heb ik ondertussen ook al diverse keren voorbij zien komen. Weet je toevallig wat het verschil is met 1080 23.976 t.o.v. 1080P60.
Bij BD lijkt me namelijk 23.976 de meest voor de hand liggende instelling.

Er zijn heel veel beeldformaten en als je de Dune op de auto stand zet 1080p/24/50/60 zet dan speelt die probleemloos alles af tenminste dat is mijn er ervaring. ;)

Hanky Panky

Quote from: alexander2 on December 15, 2011, 14:54:13
Er zijn heel veel beeldformaten en als je de Dune op de auto stand zet 1080p/24/50/60 zet dan speelt die probleemloos alles af tenminste dat is mijn er ervaring. ;)

Als de Dune op de auto-stand staat dan wordt in 99 vd 100 gevallen stotterend beeld veroorzaakt door het bestand zelf (slechte rip). Ik heb zelf ook wel eens een mkv-rip van Dimension gehad die maar bleek stotteren. Hetzelfde bestand van Web-DL leverde  een perfect plaatje op. Immersion/Compulsion en Dimension zijn rippers die ik inmiddels zo veel mogelijk mijdt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Geert

Nou dan zal ik wel eens gaan uit proberen wat een standje 1080P 60 mij gaat brengen.

Bedankt voor de reactie!
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

alexander2

Quote from: Hanky Panky on December 15, 2011, 15:59:40
Als de Dune op de auto-stand staat dan wordt in 99 vd 100 gevallen stotterend beeld veroorzaakt door het bestand zelf (slechte rip). Ik heb zelf ook wel eens een mkv-rip van Dimension gehad die maar bleek stotteren. Hetzelfde bestand van Web-DL leverde  een perfect plaatje op. Immersion/Compulsion en Dimension zijn rippers die ik inmiddels zo veel mogelijk mijdt.

Hier exakt hetzelfde deze encoders laat ik links liggen.

Hanky Panky

Quote from: alexander2 on December 15, 2011, 17:25:27
Hier exakt hetzelfde deze encoders laat ik links liggen.

Of wat ook zo ergerlijk is: van die sukkels die alle 5 kanalen even hard zetten. Hoor je het achtergrond geluid loeihard over alle speakers tetteren terwijl er een dialoog aan de gang is. De knuppel die Supernatural ript had daar nogal last van ....  :hmmm:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Filmpie

Klopt het een beetje dat de Dune HD Smart D1 behalve het display en en de uitbreidbaarheid nauwelijks verschilt van de Dune HD TV 301 qua functionaliteit? Ik heb ze proberen te vergelijken. Ik kan niet zo veel andere verschillen ontdekken eigenlijk. Ik ben helemaal "om" door HT forum wat Dune betreft. Zat eerst iets anders te overwegen, maar het wordt toch een Dune...

frankp

Let op dat de HD TV 301 geen HD audio kan bitstreamen.

skank1

Quote from: frankp on December 16, 2011, 08:49:30
Let op dat de HD TV 301 geen HD audio kan bitstreamen.

Ik dacht het wel hoor, staat alleen verkeerd op de site.
De 101 kan het ook dacht ik en stond ook verkeerd op de site
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Filmpie

Ik dacht ook dat streamen gewoon kan met de 101 en 301. Maar goed, het zou handig zijn als iemand dat even kan bevestigen. De twijfel treedt toch lichtelijk in nu...