Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Volgens mij kan dit niet.

Remco_RC

Quote from: el-jorge on October 10, 2011, 14:33:12
Kan je tijdens het afspelen de aspect ratio aanpassen? Ik heb de dune nu op 720p staan, maar als de bestanden 1080p zijn zou ik de dune graag handmatig tijdens het afspelen naar 1080p willen zetten?

Met welke reden wil je dit doen? Je tv is neem ik aan hd ready? Just curious ;)

Remco_RC

Quote from: dennism on October  5, 2011, 10:15:58
Heb je wel een Ext2/3/4 driver op je windows machine geinstalleerd? Anders kan windows namelijk je hardeschijf niet benaderen geloof ik. Standaard heeft windows namelijk geen linux filesystem ondersteuning.
Volgens mij moet de display van de DUNE usb aangeven wanneer de aansluiting goed gelukt is.

Ik heb hier nog voor gezocht maar kom er nog niet helemaal uit. Is dit gewoon een variant op NTFS? Ik formatteer een gedeelte van mijn harde schijf naar ext2/3/4 en zet het dan over via usb?

Bios

Quote from: Remco_RC on October 14, 2011, 09:52:13
Ik heb hier nog voor gezocht maar kom er nog niet helemaal uit. Is dit gewoon een variant op NTFS? Ik formatteer een gedeelte van mijn harde schijf naar ext2/3/4 en zet het dan over via usb?

Beetje late reactie, maar ik zit/ zat met exact hetzelfde probleem als jou wat betreft de snelheid van de laptop naar de dune ( iets van 2,5 mb draadloos ).
Inmiddels een andere modem/ router van mijn provider (telfort) ontvangen maar dit maakte niks uit en inderdaad bedraad van beide apparaten ook 8 mb.
Dacht er ook aan om een NAS aan te schaffen maar dat komt later wel weer, nu even niet de centen voor  ;)

Wat betreft het niet kunnen zien van de dune in de computer, je gebruikt als ik het goed lees een usb wireless stick ? Hij ondersteunt namenlijk niet alle sticks.
Ik had het ook wel maar dan resette ik de modem even en de dune en de pc even opnieuw opstarten, dan zag hij deze wel staan.
Kan ook nog je firewall zijn die hem blokkeert natuurlijk.

Remco_RC

Bios, bedankt voor je antwoord. Ik heb eigenlijk alles aan de praat en het meeste valt wel mee. Ik heb de draadloze adapter van hdi dune zelf en vind dit achteraf gezien zonde geld. Bedraad gaat met 8-9 mb/s. Valt niet tegen. Een 40gb bluray gaat dan in ongeveer 3 kwartier over. Ook zou er de mogelijkheid moeten zijn om gegevens direct via usb te versturen. Dit zou theoretisch tot 25mb/s kunnen gaan waardoor het heel veel sneller gaat. Maar als iemand weet hoe dit nu precies gaat?

R

Met usb zit je inderdaad daar ongeveer op. Ik gebruik een loss hd voor wat overdracht, of gebruik die als bron.

Ronald-de-boer

#156
Ik heb ook zitten klooien met het formatteren naar ext2 maar dit kreeg ik gewoon weg niet aan de gang, de Dune was niet te zien in mijn Windows.

Ik heb mijn Dune aan gesloten op de usb van mijn laptop en heb daarna windows de HD van de Dune laten formatteren naar ntfs.
Nu kan ik zonder problemen de Dune even aan de laptop hangen via usb en wat films overzetten, windows ziet de HD gewoon.


frankp

Windows ziet standaard geen ext-partities, hiervoor moeten altijd drivers geïnstalleerd worden. Dit even ter info.

NTFS werkt voor de Dune ook prima en is makkelijker te combineren met Windows.

dennism

Quote from: Remco_RC on October 14, 2011, 10:23:34
Bios, bedankt voor je antwoord. Ik heb eigenlijk alles aan de praat en het meeste valt wel mee. Ik heb de draadloze adapter van hdi dune zelf en vind dit achteraf gezien zonde geld. Bedraad gaat met 8-9 mb/s. Valt niet tegen. Een 40gb bluray gaat dan in ongeveer 3 kwartier over. Ook zou er de mogelijkheid moeten zijn om gegevens direct via usb te versturen. Dit zou theoretisch tot 25mb/s kunnen gaan waardoor het heel veel sneller gaat. Maar als iemand weet hoe dit nu precies gaat?

Als je een EXT variant filesystem gebruikt moet je een EXT2/3/4 driver installeren in windows
Hierna koppel je de Dune via de USB-Slave poort aan de PC
Het is een tijdje geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb dus ik heb even niet geheel helder of er in de Dune Firmware ook nog iets aangezet dient te worden
Wanneer de connectie succesvol komt er geloof ik USB op de disply van de Dune te staan (mits je een D1 en geen H1/B1 hebt).

juiced01

Ik heb ook interesse in dit apparaat, en ben ook op zoek naar een bluray speler. Heeft iemand ervaring met de Dune HD Smart BE Extension Module? Zou natuurlijk mooi zijn als deze twee samen ook perfect zijn :)

edwinvh

Quote from: juiced01 on October 15, 2011, 22:37:44
Ik heb ook interesse in dit apparaat, en ben ook op zoek naar een bluray speler. Heeft iemand ervaring met de Dune HD Smart BE Extension Module? Zou natuurlijk mooi zijn als deze twee samen ook perfect zijn :)

Je kan ook de B1 nemen dan mis je alleen het display en je kan er geen HD in doen.

screamhouse

Dat display is nml totaal niet van toegevoegde waarde
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

dennism

Quote from: screamhouse on October 16, 2011, 08:54:32
Dat display is nml totaal niet van toegevoegde waarde

Bovenstaande klopt redelijk, ik had er meer van verwacht. het display is zo nu en dan enkel handig voor de speelduur.

juiced01

Ah ja, die B1 vind ik een goed idee! Ik stream vanaf mijn NAS dus hardeschijf is niet nodig :). Is die bluray speler stil en een beetje snel? Als die blu ray speler ok is, dan lijkt me dit een perfect apparaat :D

screamhouse

staat er toch 1tje in de marktsectie?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

RonG

Quote from: juiced01 on October 16, 2011, 18:30:33
Ah ja, die B1 vind ik een goed idee! Ik stream vanaf mijn NAS dus hardeschijf is niet nodig :). Is die bluray speler stil en een beetje snel? Als die blu ray speler ok is, dan lijkt me dit een perfect apparaat :D

Hi,

Ik heb de B1 en de BR speler is redelijk snel en stil :)

bandit

Gisteren mijn Dune HD Smart D1 aangesloten op mijn Onkyo TX-NR509 via HDMI.
Wel beeld maar geen geluid ??!!
Instelling ?? Audio via HDMI ??
Iemand een idee ??

R

Kijk inderdaad even naar de audio instellingen.

Raphie

ik heb vandaag de nieuwe light wifi besteld voor de slaapkamer ff kijken hoe dat gaat
JBL PRX Power!

juiced01

Quote from: RonG on October 17, 2011, 08:01:21
Hi,

Ik heb de B1 en de BR speler is redelijk snel en stil :)
Thanks! Dan ga ik die over een paar weekjes maar eens bestellen :).

Remco_RC

Quote from: Raphie on October 17, 2011, 18:39:21
ik heb vandaag de nieuwe light wifi besteld voor de slaapkamer ff kijken hoe dat gaat

Langzaam  :headbanging:

Raphie

Quote from: Remco_RC on October 19, 2011, 23:57:08
Langzaam  :headbanging:
Helaas (voor jou dan) gisteren perfect 3 films in 1080p gekeken op de light zonder enige hickup (300N Wifi)
whatever het probleem in jouw setup was, het was netwerk gerelateerd. Doet het hier namelijk PERFECT.  :clapping:

JBL PRX Power!

Remco_RC

Quote from: Raphie on October 20, 2011, 07:30:09
Helaas (voor jou dan) gisteren perfect 3 films in 1080p gekeken op de light zonder enige hickup (300N Wifi)
whatever het probleem in jouw setup was, het was netwerk gerelateerd. Doet het hier namelijk PERFECT.  :clapping:



Het is voor mij niet helaas hoor ;) Mooi dat het bij jou wel goed werkt. Ben dan wel benieuwd wat je maximale snelheid is.

Raphie

#173
ik kan de CARS Bluray backup openingscene in stadion via N wifi in de slaapkamer zonder enige artifact spelen.
die piekt naar 25Mbit o.i.d.

wel bij aangeven: server is THECUS N5200, alle shares zijn NFS
wifi is N WPAII AES only en ABG dissabled dualband 40mhz mode aan
hierdoor continue een verbinding tussen de 270 en 300Mbit
JBL PRX Power!

dennism

pieken van 25mbit is ook nog niet echt "veeleisend" voor een verbinding natuurlijk, dit is 10% van wat een 8.11n netwerk theoretisch kan behalen. Als je em hebt, probeer die birds scene eens af te spelen in de hoogste kwaliteit, dat is een goede benchmark om te zien of je via Wifi alle mogelijke bestanden correct zal kunnen spelen.