Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yulunga

Quote from: Martijn76 on September 21, 2011, 18:30:46
Nou, ik heb er wel twee gekocht hoor :)

Nu alleen een vraag, ik zie iedereen over yaDIS; maar dat is er volgens mij niet voor de mac toch?

Ik gebruik nu 2x HDX-1000 zonder interne HDD en een NAS met Yamj, de pc heb ik inmiddels ingeruild voor een mac...

Wat is de beste 'way to go' ? Toch yaDIS, maar dan nog even op een PCtje of is er een mooie  mooie mac variant beschikbaar ? Zijn er verder nog veranderingen waar ik rekening mee kan/moet houden (qua indeling, .nfo-files, etc. ?)

Voor de mac zijn er andere programma's, bijvoorbeeld dunex. Dus aanschaffen van een pctje is niet direct nodig :clapping:

Martijn76

Quote from: yulunga on September 21, 2011, 23:26:29
Voor de mac zijn er andere programma's, bijvoorbeeld dunex. Dus aanschaffen van een pctje is niet direct nodig :clapping:

DuneX had ik inderdaad inmiddels gedownload, maar ik zie iedereen zo enthousiast over yaDIS; is het uiteindelijke resultaat hetzelfde (maar andere, lastigere werkwijze) of zijn ook de skins e.d. anders ?

Heb nog wel een pc-laptopje hoor, maar die raak ik liever zo min-mogelijk aan ;)

Voor de rest misschien nog tips hoe de NAS in te richten? Heb nu 3 'hoofdmappen', t.w. hd, sd en series; in de hd-map is per film een map aangemaakt met daarin de film (duh), een nfo met link naar imdb en evt. een srt; sommige mappen hebben brd-structuur. de sd-map zijn voornamelijk iso's en de seriemap heeft een map per serie, daarin een map per seizoen en daarin de afleveringen.

Sommige films heb ik als SET gedefinieerd voor groepering in yamj, weet niet of zoiets dergelijks ook in yadis/dunex mogelijk is...

tips zijn welkom (heb het idee dat de andere nieuwe ibood-slachtoffers hier misschien ook iets aan hebben :)


el-jorge

Hmmm. Mijn Pio herkent de Dune als een pc, waardoor ik niet de film stand kan gebruiken. Kan ik dit ergens met een instelling veranderen?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

daxie

Quote from: el-jorge on September 22, 2011, 14:07:44
Hmmm. Mijn Pio herkent de Dune als een pc, waardoor ik niet de film stand kan gebruiken. Kan ik dit ergens met een instelling veranderen?

heeft waarschijnlijk met de kleurinstelling te maken. Staat die in de Dune niet als pc-level ipv videolevel?

el-jorge

Quote from: daxie on September 22, 2011, 14:40:24
heeft waarschijnlijk met de kleurinstelling te maken. Staat die in de Dune niet als pc-level ipv videolevel?

Ik heb deze instelling nog niet gevonden?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

AnubisNefer

#130
Heeft er iemand hier ervaring met de HDI Dune HD Lite 53D ?

Ik heb al een standalone blu-ray speler en zou graag een nieuwe Mediaplayer willen kopen. Zijn er evt. nog verschillen in vergelijking tot de HD Smart serie? Uiteraard niet de design meegeteld, maar kan ik in principe dezelfde functies verwachten ''out-of-the-box'' ?

Heb al een nas, dus daar zal die de af te spelen bestanden vandaan halen...

Dune HD Lite 53D

http://dune-hd.com/hd_players/current/148-dune-hd-lite-53d.html
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

marz01

Quote from: AnubisNefer on September 26, 2011, 20:34:34
Heeft er iemand hier ervaring met de HDI Dune HD Lite 53D ?

Ik heb al een standalone blu-ray speler en zou graag een nieuwe Mediaplayer willen kopen. Zijn er evt. nog verschillen in vergelijking tot de HD Smart serie? Uiteraard niet de design meegeteld, maar kan ik in principe dezelfde functies verwachten ''out-of-the-box'' ?

Heb al een nas, dus daar zal die de af te spelen bestanden vandaan halen...

Dune HD Lite 53D

http://dune-hd.com/hd_players/current/148-dune-hd-lite-53d.html
ik las dit op tweakers:
et verschil tussen de 53D Lite en een andere Dune is best wel aanwezig. Ik heb beide apparaten in huis.

- De Lite is wat trager dan een gewone Dune. Dit merk je goed in de bediening. Niet dat de Lite sloom is maar een gewone Dune is gewoon lekker soepel.
- De Lite kan totaal niet overweg met Blu-Ray (ook geen ISO of AVCHD). Wel met afzonderlijke M2TS bestanden.
- DTS-HD kan wel gedownmixed worden naar stereo en volgens mij kan uit DTS-HD ook gewoon DTS 5.1 gefilterd worden.
- De Lite kan totaal niet overweg met TrueHD er komt dan domweg geen geluid uit de speler.
- De beeldkwaliteit is iets minder. Bij 1080P is er geen verschil maar 720P en bij DVD is er wel verschil zichtbaar. Het beeld is nog steeds goed maar een gewone Dune tovert een strakker beeld op je scherm.
- Hoge bitrate 1080P streamen gaat ook bij de Lite ook gewoon goed.
- De interface is hetzelfde en werkt hetzelfde. Ook de afstandsbediening is hetzelfde.
- Het schrijven over het netwerk naar de speler toe gaat met de Lite duidelijk trager dan met een andere Dune speler. Het wegschrijven van de Export van Yadis van ongeveer 500 films duurt naar de Lite minimaal 2 keer zo lang dan naar een andere Dune speler.
- Het scrollen door de netwerkshares gaat met de Lite ook trager. Al is dit niet vervelend
- Het opstarten van een film vanaf het netwerk duurt ook iets langer. Als je de spelers naast elkaar vergelijkt merk je dat de Lite wat trager is hiermee maar heb je alleen de Lite dan zal je dit uiteraard niet opvallend maar ook niet als storend ervaren

- De sigma chip die in de 53D Lite gebruikt wordt kent maar weinig post-processing, een Realtek chip heeft meer in huis

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1400484/last
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Bart Kuypers

Weet iemand wanneer de nieuwe modellen te bestellen zijn? dus de 301 bijvoorbeeld.

frankp

Denk dat je die vraag beter bij de nederlandse importeur kan neerleggen (IBDL, http://www.dune-hd.nl/)

Remco_RC

Wat zijn jullie snelheden via bedraad netwerk en onbedraad netwerk? Ik zit op 8 mb bedraad en 2 mb wireless. Als ik nu een usb verbinding zou maken, wordt het dan veel sneller?

frankp

Dit zijn inderdaad de snelheden die je maximaal kan halen met de Dune.
Als je via USB of eSATA een schijf aansluit dan gaat het een stuk sneller ja.

Remco_RC

Ik heb eens een beetje gezocht en kwam tot het volgende, Esata is het snelst maar in mijn geval niet mogelijk aangezien ik een meter of 12 moet overbruggen. USB 2.0 is wel mogelijk door een kabel van 15 meter met een versterker. Ik heb in mijn gang geen plinten lopen waardoor ik de kabel niet netjes kwijt kan. Ik moet daarom van boven door een tussenmuur naar de meterkast, paar meter door de kruipruimte, de voorraadkast in en dan nog door een muur heen waarna ik achter de plint in mijn kamer kan komen. Oftewel het is een hoop werk. Heb iemand enig idee hoeveel snelheid ik dan ongeveer kan halen?

dennism

Waar heb je deze snelheid exact voor nodig? Als je echt makkelijk gebruik wil maken van je Dune, zet er dan een NAS bij in je netwerk. Heb je gelijk een download station. Dan heb je geen opslag meer nodig op je Dune behalve een usb stick voor Yadis/Zappiti. Kopieren van PC naar NAS zal stukken sneller gaan dan van pc naar dune. En je Dune zal een stuk minder warm worden.
Qua snelheden zal een Dune namelijk nooit echt snel werken wanneer je lokaal wil opslaan. Wireless is zeker drama, Bedraad is 100mbit max, Ik geloof dat USB tot max 25Mb/sec gaat, ook niet echt je van het. De 2012 generati Dunes zal hier waarschijnlijk iets beter in zijn door de snellere sigma chip.

copran

Zo, ik heb ook eindelijk weer mijn Dune  :bigsmile:
Na een maandje vakantie, gisteren de Dune weer ontvangen, deze is tijdens mijn vakantie gerepareerd.
En vandaag eens even snel wat gespeeld ermee en mijn indruk is nu een stuk beter dan de vorige keer.
De Dune speelt alles af iso, mkv, etc. Zonder problemen. Geluid is inderdaad nu zeer goed, dat was de eerste keer wel anders...
Ik heb wel nog een vraagje ik heb van een iso de naam verandert, nu speelt de Dune deze niet af, komt dat nu doordat ik de naam verandert heb, of heb ik gewoon een slechte iso ?
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Stef

D1 in the house met ecogreen 1.5 TB harde schijf en 16gb usb voor system store (had ik nog liggen).

Echter krijg de player niet aan de praat, 2 problemen

1. Bij selecteren usb storage en druk op info toets loop de player vast
2. Gebruik wifi via dune air usb...na ingeven netwerk settings melding 'connected wifi', maar als ik firmware update of web browser activeer melding 'check internet connection'

Iemand enig idee wat er allemaal mis loopt?

Alvast bedankt.

Mvg,
Stef


- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Remco_RC

Quote from: dennism on October  1, 2011, 14:05:53
Waar heb je deze snelheid exact voor nodig? Als je echt makkelijk gebruik wil maken van je Dune, zet er dan een NAS bij in je netwerk. Heb je gelijk een download station. Dan heb je geen opslag meer nodig op je Dune behalve een usb stick voor Yadis/Zappiti. Kopieren van PC naar NAS zal stukken sneller gaan dan van pc naar dune. En je Dune zal een stuk minder warm worden.
Qua snelheden zal een Dune namelijk nooit echt snel werken wanneer je lokaal wil opslaan. Wireless is zeker drama, Bedraad is 100mbit max, Ik geloof dat USB tot max 25Mb/sec gaat, ook niet echt je van het. De 2012 generati Dunes zal hier waarschijnlijk iets beter in zijn door de snellere sigma chip.

Ik zou het fijn vinden als het overzetten van films vanaf de computer zo vlug mogelijk naar de hd van de dune gaat. Ik heb thuis voorlopig andere prioriteiten dan een nas aan te schaffen en als ik de snelheid van 8 mb/sec naar 16 of misschien wel 20 mb/sec kan verhogen gaat het al een heel stuk vlugger. 20 mb/sec betekend dat je een film overschrijft in nog geen 15 minuten. Dit vind ik wel erg acceptabel.

dennism

Dan lijkt me USB inderdaad de enige optie als je het op die manier wil doen. USB 2.0 is echt maximaal 5 meter lengte qua kabel. Wat dan betekend dat je 2x een actieve USB hub moet toepassen om een gegarandeerd goed signaal te krijgen.

Wat je ook kan doen, en wat ik ook gedaan heb in de periode dat ik de dune al had, en mijn nas nog niet is de PC films direct laten wegschrijven op de dune. Je moet een redelijk knappe internet verbinding en connectie met de download bron hebben om dan je 8Mb/sec vol te trekken. Deze optie is mogelijk door op de Dune de SMB server functie in te schakelen en een schijf mapping te maken naar \\Dune\xxxxxxx, waar xxxxxxx je volume naam is. Dit werkt wanneer de Dune aanstaat, en wanneer deze standby staat. Wanneer de dune volledig uitstaat uiteraard niet.

Stef

Bon, mijn probs opgelost door nieuwe firmware te installeren via extra USB stick.  Wel nog niet in geslaagd om de speler te herkennen als externe harde schijf met mn netbook (windows 7 starter) via USB slave aansluiting.  Progje ext2fsd gebruikt om een drive letter toe te kennen maar als ik access probeer via windows explorer krijg ik enkel fout meldingen grrrrr.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

bmwM3

Quote from: Remco_RC on October  1, 2011, 16:41:15
Ik zou het fijn vinden als het overzetten van films vanaf de computer zo vlug mogelijk naar de hd van de dune gaat. Ik heb thuis voorlopig andere prioriteiten dan een nas aan te schaffen en als ik de snelheid van 8 mb/sec naar 16 of misschien wel 20 mb/sec kan verhogen gaat het al een heel stuk vlugger. 20 mb/sec betekend dat je een film overschrijft in nog geen 15 minuten. Dit vind ik wel erg acceptabel.

Ik doe het hier op een andere manier: ik heb twee Lindy docking stations aangesloten via e-sata. Eentje aan de PC eentje aan de Dune, vervolgens gewoon Sata HD in de docking station steken en de film overkopiëren, een volledige bluray duurt slechts enkele minuten. Ik heb ook een LAN aansluiting en heb tot op heden nog geen problemen gehad om een bluray over het netwerk te streamen, verloopt allemaal prima. Over het LAN kopiëren gaat natuurlijk een pak trager.

Remco_RC

Ik heb vandaag met de laptop getest wat voor snelheid ik via usb kan halen. Probleem is alleen dat die hem niet zag. Moet ik nog instellingen veranderen op de laptop of de dune? Ik had verwacht als ze beide aan zouden staan dat ze elkaar zo zouden herkennen. In de gebruikersaanwijzing kon ik het ook niet vinden.

dennism

Heb je wel een Ext2/3/4 driver op je windows machine geinstalleerd? Anders kan windows namelijk je hardeschijf niet benaderen geloof ik. Standaard heeft windows namelijk geen linux filesystem ondersteuning.
Volgens mij moet de display van de DUNE usb aangeven wanneer de aansluiting goed gelukt is.

maximus79

Weet iemand of er een manier is dat je de nieuwste trailers kan bekijken via de dune zonder ze eerst te downloaden op je pc/nas.

Thanx.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Stef

Ondertussen usage partition ntfs geformatteerd via een pc en werkt perfect nu.  Music library er ook op gezwierd en via usb slave naar netbook richting Cantata  :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

dennism

Quote from: maximus79 on October  8, 2011, 12:02:24
Weet iemand of er een manier is dat je de nieuwste trailers kan bekijken via de dune zonder ze eerst te downloaden op je pc/nas.

Thanx.

Dit is bij mijn weten niet mogelijk.

el-jorge

Kan je tijdens het afspelen de aspect ratio aanpassen? Ik heb de dune nu op 720p staan, maar als de bestanden 1080p zijn zou ik de dune graag handmatig tijdens het afspelen naar 1080p willen zetten?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|