Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hoekie

Ok, heb nog ff een vraagje.
Externe hdd via USB aangesloten op de dune.

Nu wil ik het eea kopieren van externe hdd naar interne hdd, wat voor snelheid moet ik halen?
(schiet nu niet op namelijk...)

PVL


Heb zojuist ook een Dune HD Smart D1 aangeschaft. Werkt perfect moet ik zeggen.
Eerdaags me eens goed in alle mogelijkheden verdiepen.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Stella 52

Hallo

Ik heb me deze week een dune smart B1 aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben in het apparaat.

dit zijn de grootste problemen:

*er kunnen geen srt ondertitels afgespeeld worden bij een HD mkv file, bijna mijn hele collectie is in mkv. Dat is dus een hele tegenvaller. Ik heb geprobeerd om de ondertitels met mkvmerger intern te maken, maar dan werken ze nog niet.

*de 1080P output geeft bij mij een veel onscherper beeld dan de 720P output. Als ik dezelfde kabel en TV op mn xbox360 aansluit ziet 1080P er wel goed uit. Het moet dus aan de dune liggen. Ik gebruik een component aansluiting.

Ik denk eraan om het apparaat terug te sturen. Maar het probleem is dat ik niet weet welke mediaspeler ik dan in de plaats zou moeten kopen. 

Digi-Bert

Het afspelen van Srt moet gewoon kunnen, ik doe dit ook zonder problemen. Enige voorwaarde is zelfde title voor .srt en .mkv
Met de subtitle knop is dan te kiezen of je extern of interne subtitles gebruikt.


Stella 52

ben je zeker dat het een HD file is? Ik heb ergens op internet gelezen dat het met een 480p file wel mogelijk zou zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Hoe speel je de file af? via de Upnp?


Digi-Bert

Ik ga uit van HD beeld, 1080p, misschien dat jij HD audio bedoeld? Ik kijk naar Game of Thrones in HD, pak het best beeld, en zoek dat de Nederlandse subs bij en dat werktt goed. Ik heb m'n files of de PC geshared staan.


paaj

Ook geen enkel probleem gehad met .srt, behalve dat ze soms verkeerd beginnen of te snel lopen en dat je dan opnieuw moet gaan zoeken.

wordt 1080p over component uberhaubt ondersteund? Meestal is het 1080i maximaal, en ik verwacht van je TV eigenlijk ook niet dat die 1080p over component accepteert. Anders misschien gare kabels.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Stella 52

ik heb geprobeerd om een van de beta firmwares te installeren, daarmee kan ik de mkv bestanden zelf niet zien, ik zie alleen de mappen.

Als ik nu terug de 'gewone' firmware wil installeren krijg ik de foutmelding: "firmware is niet compatibel met hardware revisie (219)"

zucht, wat een gedoe... nu zit ik dus helemaal vast

htjan160756

Quote from: Stella 52 on May 26, 2012, 12:47:26
ik heb geprobeerd om een van de beta firmwares te installeren, daarmee kan ik de mkv bestanden zelf niet zien, ik zie alleen de mappen.

Als ik nu terug de 'gewone' firmware wil installeren krijg ik de foutmelding: "firmware is niet compatibel met hardware revisie (219)"

zucht, wat een gedoe... nu zit ik dus helemaal vast

Hallo,

Ik heb 2 Dune H1 en deze zullen toch niet anders zijn dan de Smart B1, ja uiterlijk.
Ik speel van Iso, DVD, Blu-ray, MKV, Mov enz af en str. werkt prima.
Bij Blu-rays heb ik wel eens (nu 3 keer gehad) dat de ondertiteld niet goed loopt en/of dat de film in eens stopt, hal ik dan de MKV op dan loop alles goed, denk dat het probleem is dat de Blu-ray niet goed is geript.
Firmware ga ik zeker dan maar niet proberen zolang alles goed werkt.

Probeer eens een firmware die nog eerder is uit gekomen en zet het apparaat eens helemaal van stroom af.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Sir. K

Vraagje: is het bij de dune mogelijk om de subtitle timing aan te passen terwijl je afspeelt? Zoals je bij vlc kan doen wanneer audio en subs een beetje outof sync zijn.

mjveenma

Quote from: Sir. K on May 29, 2012, 02:43:48
Vraagje: is het bij de dune mogelijk om de subtitle timing aan te passen terwijl je afspeelt? Zoals je bij vlc kan doen wanneer audio en subs een beetje outof sync zijn.

Ja, dat is geen probleem.

Remco_RC

Ik heb de D1 op standby gezet zodat ik hem altijd kan benaderen als nas. Op de een of andere manier werkt dit niet lekker. Als de klok aan staat kan ik hem wel benaderen, staat deze niet aan dan kan ik hem niet benaderen. Weet iemand hoe je hem zo kan instellen dat de D1 met ingebouwde harddisk als nas kan gebruiken?

tebe

Vraagje voor de experts hier.

Ik heb sinds zaterdag ook een Dune HD smart H1.
Alles werkt perfect behalve hdmi audio. Ik krijg enkel audio op hdmi als ik een bluray folder of iso afspeel.
Bij elk ander formaat (dvd folder, mkv, m2ts) krijg ik enkel audio via de spdif.
Het maakt ook niet uit of het nu dts-hd, dts, DD of PCM is.
Files worden gespeeld vanaf mijn nas

Mijn versterker is een Denon 2308.
Beeld is aangesloten via YUV op een Loewe CRT (plasma volgt nog  :happy:)

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?



frankp

Zo uit mijn hoofd durf ik het niet te zeggen, maar loop het setup menu nog eens door en speel met de instelling want audio via HDMI moet zeker wel kunnen.

tebe

Ik denk dat ik alles al meerdere keren uit en weer aan gezet heb. Veel valt er ook niet in te stellen in de settings.

Ik vind het zeer vreemd dat het wel werkt bij bluray iso's of BDMV folders.
Eerst dacht ik dat het probleem aan de Denon zou liggen, maar dan zou ik ook geen audio verwachten bij bluray iso's.

Zal eerst maar bij vrienden vragen of ik een andere mediaplayer kan lenen om te vergelijken.

Ronald-de-boer

#290
Quote from: tebe on June 11, 2012, 10:19:32
Ik denk dat ik alles al meerdere keren uit en weer aan gezet heb. Veel valt er ook niet in te stellen in de settings.

Ik vind het zeer vreemd dat het wel werkt bij bluray iso's of BDMV folders.
Eerst dacht ik dat het probleem aan de Denon zou liggen, maar dan zou ik ook geen audio verwachten bij bluray iso's.

Zal eerst maar bij vrienden vragen of ik een andere mediaplayer kan lenen om te vergelijken.

Je kan ook eerst jou Dune op de versterker van je vrienden aansluiten om te kijken hoe het daar gaat met het geluid.
Gaat dan wel al het geluid over de hdmi?


tebe

Dat was ook mijn eerste gedacht, maar ik ben de enige met een versterker met hdmi...

Ronald-de-boer

#292
Tja das mooi k.t.  je heb PB

tebe

Gisteren de dune toch op een ander eens kunnen testen.
audio over hdmi blijkt volledig te werken. Me happy  :bigsmile:

Het lijkt erop dat als je de Dune via YUV aansluit op 576i dat hij enkel audio over hdmi uitstuurt bij het openen van een bluray iso of bdmv folder. Bij elk ander type file geeft hij geen kik via hdmi. via optisch werkt alles perfect.
Het kan misschien ook nog een probleem zijn met de denon, maar aangezien ik toch hdmi audio binnenkrijg via bluray files, denk ik dat die wel in orde is.

Afin, ik kan toch alles kijken. Verder nog geen enkel probleem tegengekomen. Hij speelt echt alles perfect.

Nu eerst mijn zolder nog snel verder afwerken zodat er een Pana 50ST50 kan besteld worden  O0




melluh

Ik heb met enige regelmaat dat mijn Dune vastloopt bij het afspelen van dvd bestanden (op USB stick). Iemand bekend met dit probleem?

Remco_RC

Ik heb een dune d1 aangesloten bij ieand anders en had gelijk verbinding met internet. Nieuwste firmware er op gezet zonder problemen. Wanneer ik nu bij windows 7 kijk bij netwerk geeft hij de dune totaal niet weer. Er zit een harde schijf in die ik graag zou willen benaderen. Thuis was dit geen probleem alleen nu doet hij het om een of andere reden niet. HELP!

Ronald-de-boer

#296
Misschien is de boel gereset met het installeren van de nieuwe firmware, het zou zo kunnen zijn
dat de werkgroep nu niet meer goed staat.  :confused:







skunk

#297
effe op deze site precies de handleiding volgen en dan moet het lukken.

http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/cat/dune-smart/
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

Ronald-de-boer

Hallo, sinds een paar dagen mis ik het Weer icoontje  in de rechter bovenhoek van de Dune.
De datum en de tijd zijn nog wel leesbaar, ik heb al een hele tijd geen veranderingen gemaakt aan de Dune (firmware of zo), dus
ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Iemand een idee wat ik er aan zou kunnen doen, het is natuurlijk niet het einde van de wereld maar het zou wel leuk zijn als het weer werkt.



skunk

misschien toch maar een update maken naar de laaste firmware en is de dune aangesloten op het internet anders doet deze functie het volgens mij ook niet.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |