Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gsuk

Quote from: skank1 on December 17, 2010, 15:50:46
wat is het verschil met de base 3.0 behalve dat em kleiner is p:

nou inderdaad dat vraag ik mij ook af.

gr Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

koning01


oud_account_1

Deze Dune heeft ook mijn interesse.
Ik heb sinds kort een play-on mini en dat werkt wel, maar echt vlot gaat het niet.
Het geluid loopt via spdif naar mijn 2 kanaals DAC.
Om de een of andere reden gaat dat niet altijd goed, er lijkt soms toch DD uit te komen wat natuurlijk een leuk gefluit tot gevolg heeft.

Is bekend of de Dune alles naar 2 kanaals PCM kan vertalen?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jaco

Ik gebruik niet anders dan PCM op de dune (1.0 en 3.0) en dat werkte tot dusver altijd voor wat ik gebprobeerd heb (Blu Ray origneel en rips)

Zymotic

#29
Ik heb hem besteld bij een forumsponsor, hopelijk is hij snel binnen. Ben benieuwd hoe hij bevalt ivm de WDTV

grt

Hans47

#30
je kunt zelfs high res audio FLACS met de Dune Smart D1 afspelen, top!
(via optical naar DAC van 840C)

En multi channel (alle formaten) via HDMI, kortom ben er erg blij heb em met de HDD hot swap en Blu Ray unit.
Mijn topper voor 2010

oud_account_1

Quote from: jaco on December 21, 2010, 13:54:36
Ik gebruik niet anders dan PCM op de dune (1.0 en 3.0) en dat werkte tot dusver altijd voor wat ik gebprobeerd heb (Blu Ray origneel en rips)
Dan ga ik 'm maar snel bestellen, bedankt :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Aldert

Hier inmiddels besteld en binnen  :pompom: !! Morgen heledag vrij, ga ik eens even prutsen !
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

Aldert

Wie o wie kan mij helpen.

Heb hier de Dune Smart D1. Al mijn films staan op mij NAS van netgear (rnd2000). Dune op het netwerk gedrukt alleen nu zit ik met het volgende probleem.
Als ik naar de netwerk browser ga, dan kan ik kiezen uit SMB en UPnP. SMB ziet wel mijn computer plus de schijf maar laat niks zien.
Ga ik naar UPnP dan ziet hij niks. Ga ik naar mijn NAS en doe ik het volgende :

"ReadyDLNA, enables playback of videos, music and pictures from DLNA/UPnP AV network media players" zet ik aan.
Klik dan op Rescan media files. Dan zie ik op me Dune ineens alle films. Na het uitzetten van de NAS (S'nachts) dan moet ik weer opnieuw die rescan doen.
Dit lijkt me niet echt ideaal, dit hoefde bij de PCH en de AC Ryan niet.

Wie o wie had het zelfde probleem en heeft de oplossing? Wat doe ik verkeerd.

Oja lijkt me niet echt een probleem maar meld het toch. De Dune is gekoppeld aan de Sonos. De Sonos gaat naar de Switch waar de NAS op aangesloten is.
Hierdoor hoefde ik maar 1 kabel te trekken en de Sonos heeft de aansluiting ervoor.
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

skank1

kunnen de 2 d1 smart topics niet in elkaar gevoegd worden, echt nogal dom dit...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

DuneDennis

Quote from: Aldert on December 22, 2010, 12:23:58
Wie o wie kan mij helpen.

Heb hier de Dune Smart D1. Al mijn films staan op mij NAS van netgear (rnd2000). Dune op het netwerk gedrukt alleen nu zit ik met het volgende probleem.
Als ik naar de netwerk browser ga, dan kan ik kiezen uit SMB en UPnP. SMB ziet wel mijn computer plus de schijf maar laat niks zien.
Ga ik naar UPnP dan ziet hij niks. Ga ik naar mijn NAS en doe ik het volgende :

"ReadyDLNA, enables playback of videos, music and pictures from DLNA/UPnP AV network media players" zet ik aan.
Klik dan op Rescan media files. Dan zie ik op me Dune ineens alle films. Na het uitzetten van de NAS (S'nachts) dan moet ik weer opnieuw die rescan doen.
Dit lijkt me niet echt ideaal, dit hoefde bij de PCH en de AC Ryan niet.

Wie o wie had het zelfde probleem en heeft de oplossing? Wat doe ik verkeerd.

Oja lijkt me niet echt een probleem maar meld het toch. De Dune is gekoppeld aan de Sonos. De Sonos gaat naar de Switch waar de NAS op aangesloten is.
Hierdoor hoefde ik maar 1 kabel te trekken en de Sonos heeft de aansluiting ervoor.

Heb je de laatste non-stable beta firmware erop gezet? Het klinkt niet heel uitnodigend, maar ik had hetzelfde probleem, maar pas nadat ik de firmware had bijgewerkt naar de laatste non-stable beta versie, kon ik mijn NAS unit benaderen.

skank1

Quote from: skank1 on December 22, 2010, 12:45:47
kunnen de 2 d1 smart topics niet in elkaar gevoegd worden, echt nogal dom dit...
aub :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

zie hier hoe je een interne storage van een usb-stick kan maken zonder sloten te verliezen aan de buitenzijde of zo'n lawaaiige hdd erin te zetten (tenzij je een ssd gebruikt natuurlijk)
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1270503&page=87

en de progjes die je nodig hebt vind je hier:
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Heeft me 2 avonden gezocht om uit te zoeken en dan dunex te installeren, dus ik denk ik post het maar even hier ;-)
poeh wat een hobby.......

ps als je dunex wilt zien op je dune, dan je moet je de aangemelde directory benaderen via smb en niet upnp...

micave

WAARSCHUWING VOOR MAC GEBRUIKERS

Helaas kom ik er net achter dat de SMB share niet meer werkt icm een Dune mediaplayer en het nieuwste besturingssysteem van Apple, Mac OSX 10.7 aak Lion.

Doordat apple in Lion overgestapt is naar SMBx oid werkt het dus niet meer. Hopelijk kan een update met de Dune dit verhelpen maar daarover heb ik geen idee.

Dus indien je wilt upgraden (wat verder erg leuk is) hou dan rekening met bovenstaande in je afweging.

denoontje

je bedoelt dat je niet meer kan streamen vanaf je mac naar de dune dus.
Voor een nas maakt dat niet uit toch?

micave

Bericht is idd voor een Mac naar Dune. Een NAS is idd een ander verhaal.

eagleye50

Tijdens onze vakantie in Nederland heb ik de Dune smart D1 gekocht. Morgen ga ik beginnen met de installatie. Bij de winkel in Arnhem ben ik vergeten een belangrijke vraag te stellen en op Google vind ik niet echt een antwoord.

Kan ik Windows Media Center op deze Dune installeren?

marz01

Quote from: eagleye50 on July 24, 2011, 23:39:26
Tijdens onze vakantie in Nederland heb ik de Dune smart D1 gekocht. Morgen ga ik beginnen met de installatie. Bij de winkel in Arnhem ben ik vergeten een belangrijke vraag te stellen en op Google vind ik niet echt een antwoord.

Kan ik Windows Media Center op deze Dune installeren?

Nee, dan kan je beter een htpc kopen
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

eagleye50

Duidelijk antwoord. Ik heb nog een vraag. Ik wil geluid afspelen via de ontvanger van mijn home theater 5.1 maar het probleem is dat mijn ontvanger een oudje is en geen hdmi aansluitingen heeft. Hoe kan ik dit het beste oplossen?


frankp


eagleye50

Dat is de oplossing. Werkt heel goed. Bedankt voor uw antwoord.

copran

Vadaag ook mijn Dune HD Smart D1 binnen gekregen, net de harde schij erin gedaan en hij herkent deze meteen, geen probleem, de films die erop stonden vanuit mijn TVIX zijn zo
af te spelen.
Ook mijn 2 externe harde schijven worden herkent en doet het ook zonder problemen.
Na een software up-date, deze ging automatisch, even wat gespeeld met de Dune, en tot nu toe vind ik de instalatie verrassend eenvoudig.
Eerste indrukken van het beeld zijn erg goed, en ook het geluid is prima.
Een nadeel echter vind ik dat als ik de Dune uitschakel dan blijven de externe harde schijven lopen, dat wil ik dus niet waardoor ik aan de achterkant van de Dune de schakelaar op off
moet zetten. Hierop moet ik nog iets vinden in de zin van een klik aan/uit schakelaar.....

Tot zover, morgen kan ik verder gaan met spelen......... ;D
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

modde239

Quote from: copran on July 26, 2011, 17:38:09
Een nadeel echter vind ik dat als ik de Dune uitschakel dan blijven de externe harde schijven lopen, dat wil ik dus niet waardoor ik aan de achterkant van de Dune de schakelaar op off
moet zetten. Hierop moet ik nog iets vinden in de zin van een klik aan/uit schakelaar.....

Vreemd heb zelf ook de D1 en heb er 2 externe harde schrijven op aangesloten en deze gaan gewoon uit als ik de D1 uitschakel...(merk:WD en Toshiba).

frankp

@copran

Je kan in de instellingen van de Dune kiezen wat er moet gebeuren met het uitschakelen. Je kan hierbij
kiezen tussen software standby of hardware off. In jouw geval moet je 'm op hardware off zetten.
Te vinden in de setup onder: Diversen->opstarten->"power" toets->systeem uit

modde239

Quote from: frankp on July 26, 2011, 21:15:30
@copran

Je kan in de instellingen van de Dune kiezen wat er moet gebeuren met het uitschakelen. Je kan hierbij
kiezen tussen software standby of hardware off. In jouw geval moet je 'm op hardware off zetten.
Te vinden in de setup onder: Diversen->opstarten->"power" toets->systeem uit

Dat zal het zijn zo staat het bij mij ook ingesteld.