Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bios

Net ook de bezitter geworden van een Dune D1, eerste ervaringen zeer positief.
Hiervoor een wd tv live gehad, maar dit is toch wel een niveau hoger hoor.
Echter nog een vraagje, ik heb het geluid aangesloten via de optical uitgang en de optische kabel zit echt erg los hierin....hij klemt gewoon niet goed op een of andere manier.
Zou iemand dit kunnen proberen bij zijn exemplaar of dat dan ook het geval is ?
Anders gaat ie gewoon retour voor een nieuwe.

AvP

Mijn optische kabel zit er niet los in.

Bios

#102
Quote from: AvP on August 27, 2011, 16:20:25
Mijn optische kabel zit er niet los in.

Mooi, weet ik genoeg, retour die hap. En bedankt voor je vlotte reply  ;)

Nog iets anders. Ik probeer bestanden via usenet/ spotnet rechtstreeks uit te laten pakken naar de interne hdd van de Dune echter geeft hij dan aan dat deze bijna vol is en kapt er dan mee ....?
Zit een 2 TB in die zo goed als leeg is nog, iemand die dit weet, instellingen Laptop of Dune ?

Bios

Nog iets anders. Ik probeer bestanden via usenet rechtstreeks uit te laten pakken naar de interne hdd van de Dune echter geeft hij dan aan dat deze bijna vol is en kapt er dan mee ....?
Zit een 2 TB in die zo goed als leeg is nog, iemand die dit weet, instellingen Laptop of Dune ?

Iemand ?

RonG

Quote from: Bios on August 30, 2011, 11:39:43
Nog iets anders. Ik probeer bestanden via usenet rechtstreeks uit te laten pakken naar de interne hdd van de Dune echter geeft hij dan aan dat deze bijna vol is en kapt er dan mee ....?
Zit een 2 TB in die zo goed als leeg is nog, iemand die dit weet, instellingen Laptop of Dune ?

Iemand ?
Misschien niet NTFS geformatteerd?

Bios

Quote from: RonG on August 30, 2011, 12:29:54
Misschien niet NTFS geformatteerd?
Dat klopt, geformateerd door de dune ext2, maar zou toch gewoon moeten lukken. Kopieren en handmatig uitpakken lukt ook,



RonG

Als de HDD niet NTFS geformatteerd is is de max bestandsgrootte 4Gb,

EJ

Quote from: RonG on August 30, 2011, 15:12:48
Als de HDD niet NTFS geformatteerd is is de max bestandsgrootte 4Gb,
Ext2fs laat wel wat groters toe hoor (2TB bij 4 of 8 kB block size, anders altijd nog 16 GB of 256 GB bij 1kB of 2kB block size) . :) Wel even door de Dune laten formatteren, NTFS in een linux doos is bijna heiligschennis. ;)

Bios

Quote from: EJ on August 30, 2011, 16:30:25
Ext2fs laat wel wat groters toe hoor (2TB bij 4 of 8 kB block size, anders altijd nog 16 GB of 256 GB bij 1kB of 2kB block size) . :) Wel even door de Dune laten formatteren, NTFS in een linux doos is bijna heiligschennis. ;)
Dan nog, ik heb ook kleine bestanden geprobeerd tevergeefs ....
Mij benieuwen wat dit kan zijn, al van alles geprobeerd.
Zo het met de netwerkinstellingen te maken kunnen hebben of windows 7 ?
Iemand ervaring  hiermee ?

frankp

Misschien handiger om je vraag op 1 plek te stellen in plaats van op meerdere.
Heb net in het andere topic een reactie gegeven...

Bios

Heb ik lekker stiekem toch gedaan
                                     :withstupid:

Ik ga wel door in het andere topic.

frankp

Zo blijft het wel wat overzichtelijker.
Had ook al een modje gevraagd om de topics samen te voegen, helemaal makkelijk!

screamhouse

De HDD in de Dune D1 wordt zeer heet (WD 2TB Greenpower). Iemand nog tips om dit tegen te gaan? Nu tijdelijk een 1TB erin gedaan, even kijken hoe dit gaat.
Daarnaast snap ik nog niet hoe ik een heel muziek album kan afspelen? Ik kan alleen nummer per nummer spelen
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

dennism

Quote from: screamhouse on September 17, 2011, 15:11:26
De HDD in de Dune D1 wordt zeer heet (WD 2TB Greenpower). Iemand nog tips om dit tegen te gaan? Nu tijdelijk een 1TB erin gedaan, even kijken hoe dit gaat.
Daarnaast snap ik nog niet hoe ik een heel muziek album kan afspelen? Ik kan alleen nummer per nummer spelen

Dit komt door de Dune zelf, ik had eerst ook een HDD in de Dune, nu is deze vervangen door een NAS en de dune zelf wordt nog steeds vrij warm. Denk dat het een nadeel is van het voordeel om geen actieve koeling toe te passen.
Een heel album afspelen is een van de functies die naar voren komt in het dune menu als je op een muziek nummer "klikt", ik krijg dan 3 opties geloof ik, play files, view photes and play file en play file geloof ik.

frankp

En je kan het ook instellen in de setup, zodat je met de play- of enterknop een playlist maakt van het mapje.

screamhouse

Ben in instellingen overal door heen gegaan, maar kon dat niet vinden
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

rodrique

Heb vandaag ook een D1 aangeschaft, met 2 tb interne Hdd.
Nu heb ik hem ge upgrade naar de laatste firmware en nu kan ik de interne Hdd niet meer terugvinden in het menu?!?

Iemand dit weleens meegemaakt?

Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

frankp

@screamhouse
setup -> diversen -> verkenner -> enter toets bij bestand of play toets bij bestand -> keuze tussen: speel enkel bestand of genereer afspeellijst

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

bart_nl

en vandaag staat de Dune HD Smart D1 op iBood voor 186,- (incl.verzenden) :clapping:

frankp

Mooie aanbieding inderdaad op Ibood.

fastlex

Kan je een dune HD smart d1 ook bedienen met een iPod touch?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Kjelt

Quote from: bart_nl on September 21, 2011, 00:24:10
en vandaag staat de Dune HD Smart D1 op iBood voor 186,- (incl.verzenden) :clapping:
Voor mij een teken dat de nieuwe Dunes met de nieuwe Sigma chips er aan staan te komen  :D

Martijn76

Nou, ik heb er wel twee gekocht hoor :)

Nu alleen een vraag, ik zie iedereen over yaDIS; maar dat is er volgens mij niet voor de mac toch?

Ik gebruik nu 2x HDX-1000 zonder interne HDD en een NAS met Yamj, de pc heb ik inmiddels ingeruild voor een mac...

Wat is de beste 'way to go' ? Toch yaDIS, maar dan nog even op een PCtje of is er een mooie  mooie mac variant beschikbaar ? Zijn er verder nog veranderingen waar ik rekening mee kan/moet houden (qua indeling, .nfo-files, etc. ?)

edwinvh

Bedankt voor de tip van Ibood.
Ik heb er ook maar 2 besteld 1 voor de zolder en 1 voor de slaapkamer.
Kan ik alle Dvico's er een uit gooien.
Ik had al een B1 en ben er zeer tevreden over.