denon 2803 of Marantz 5400?

Started by feelgood, October 7, 2003, 21:18:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

feelgood

Ik zit met het probleem dat ik deze receivers beluisterd heb en moeilijk een keus kan maken.
Moet ik het feit dat de denon 7 kanaals is en de Marantz 'maar' 6 kanaals de doorslag laten geven? of zijn er andere verschillen waar ook rekening mee zou moeten houden? ???

Patrick
Receiver Marantz SR-7400| Projector NEC HT-1000|5 x B&W VM-1 speakers| REL Quake II subwoofer| Pioneer dv-668

Heino

de denon beschikt vanaf de 2803 over een hoogwaardigere surround processor dan de Marantz (Analog Devices' Hammerhead SHARC chip, is zelfde processor als in het topmodel receiver van denon, de AVC-A1SE) . Deze chip zou voor een betere surround weergave zorgen .

Bron: What Hifi van deze maand  

Point7

Quote from: koninghein on October 27, 2003, 23:21:40
de denon beschikt vanaf de 2803 over een hoogwaardigere surround processor dan de Marantz (Analog Devices' Hammerhead SHARC chip, is zelfde processor als in het topmodel receiver van denon, de AVC-A1SE) . Deze chip zou voor een betere surround weergave zorgen .

Bron: What Hifi van deze maand  

Ik kan dit bevestigen dat die chip indrukwekkend is. Ik ben pas van een Denon 3802 naar een 3803 gegaan en het verschil in kanaalscheiding en detail bij surround is echt opvallend !

Tuurlijk zegt dit niets over hoe goed de Marantz is. Met de 2803 zul je zeker geen slechte koop doen.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Richi

En hoe is de stereo weergave van de Denon? In het verleden scoorden de 3801 en 3802 niet echt goed op dit punt, zeker in vergelijking met Marantz.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a