Tree Of Life

Started by Gaeje, December 17, 2010, 09:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiosurfer

#25
Ik was echt al bang dat ik de enige was ;D niet dus!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Xstream

Nou, inmiddels ook bekeken.
Hoewel ik normaal echt wel een potje zweverigheid en abstractheid kan hebben kon deze film me ook geen moment boeien.
De beelden waren wel prachtig, maar misten in mijn beleving een doel. Het leek allemaal wat willekeurig, en hoewel ik wel snap wat de insteek/boodschap was, kon de film me gewoon niet pakken. Ik vond 't niet aangrijpend of meeslepend en dan blijft er niet meer over dan een zooitje wazige teksten, een serie mooie beelden en karakters waar je helemaal niks mee hebt.

Zonde, want de productie was verder prachtig. Hoewel ik de film principieel uit heb gekeken, heb ik eigenlijk na 20 min vooral met de gedachte gezeten om 'm uit te zetten. En dan is 't echt een lange zit :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

FvP

net een uur gekeken, rest zal voor morgen zijn

regelmatig zitten denken aan films zoals 2001, Baraka & The Fountain

waw, de visuele stijl van deze film ...

en het concert rond 22 minuten, WOW ....

In het begin staat ergens dat je de film luid genoeg moet spelen, hebben we ook gedaan, buren zullen weer gedacht hebben ... der passeert weer een onweer bij Klinkt Beter ;)


VlisChris

Ik hoop hem morgen te kunnen bekijken.
Ben benieuwd. Wat ik er zo snel van gezien heb zag er alvast erg goed uit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FvP

#29
Dit stukje is letterlijk kippevel wanneer afgespeeld vanaf BluRay op een deftige set:

http://www.youtube.com/watch?v=nV9xgGtpWxY

Herkende direct  Elzbieta Towarnicka ...

http://www.klinktbeter.be/index.php/Recordings

3e cd ....

Enkel spijtig dat de cd 211 eur moet opleveren:

http://www.amazon.de/gp/product/B00000I3XG/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&seller=

VlisChris

Gisteravond eindelijk gekeken. Bijzondere film zeg maar :)
Wel de moeite waard van het een tweede keer kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FvP

Quote from: Christiaan S on October 27, 2012, 16:35:54
Gisteravond eindelijk gekeken. Bijzondere film zeg maar :)
Wel de moeite waard van het een tweede keer kijken.

we zijn er gisteren opnieuw aan begonnen, en dan de >2u in een keer uitgekeken


Geert

Quote from: Klinkt Beter on October 27, 2012, 19:58:19
we zijn er gisteren opnieuw aan begonnen, en dan de >2u in een keer uitgekeken

Zeg eens eerlijk..........ben je niet tussentijds enkele malen in slaap gevallen?  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Xstream

#33
Quote from: Geert on October 31, 2012, 19:21:32
Zeg eens eerlijk..........ben je niet tussentijds enkele malen in slaap gevallen?  ;D
Haha, ja idd ...
Tis werkelijk een slaapverwekkende film ... en imo zo pretentieus als de neten. Kwam op mij totaal niet over iig :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

VlisChris

Wat helpt is even een recensie lezen na afloop, en hem dan opnieuw kijken. Ga je hem net even wat anders bekijken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xstream

Quote from: Christiaan S on October 31, 2012, 19:53:02
Wat helpt is even een recensie lezen na afloop, en hem dan opnieuw kijken. Ga je hem net even wat anders bekijken :)
Verlicht me? Welke recensie?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

VlisChris

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=21995

Zal niet zeggen dat de film nu in 1 keer logisch is, in 2 keer ook niet, maar sommige dingen die je zelf misschien (net als ik, en mijn maatje) niet meteen doorhad worden hier wat uitgelicht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xstream

#37
Mja, ik lees niks wat ik zelf al niet uit de film kon halen.
Sterker nog, levensvreugde moeder, strenge rol vader wordt zo goed als letterlijk verteld ... En zoveel tekst zit er niet in :)

Blijft voor mij een simpel en vrij leeg concept wat met mooie beelden en muziek wordt versterkt. Dat laatste vond ik sterk, doch daardoor vaak slaapverwekkend, maar verder zei de film me helemaal niets ...

Dan zie ik toch liever wat meer complexe abstracte films als The Fountain, Synecdoche New York, Mulholland Drv etc ...
Daar kan ik me tenminste nog een tijdje mee bezig houden en puzzelen en verteld tenminste nog een verhaal of iets diepers ipv puur doelloosheid met bovendien slappe teksten.

Maargoed, mening he ... dus zo heeft iedereen wel wat :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

FvP

#38
In dit soort films ziet heel wat verborgen symboliek (net zoals in de film 2001), laat staan dat de meeste mensen dit bewust oppikken.
Wat zit er bvb verborgen in een film als 2001:

http://rense.com/general7/alchemkubrick.htm

Om het even door te trekken naar The Tree Of Life, voor sommige zijn de beelden nikszeggend, maar wie een beetje verder zoekt, beseft wel waarover dit gaat. Een van de clues zit gewoon in de muziek van Requiem for my friend, zie hieronder. Kijk gewoon naar de volgorde van het requiem en pas toe op de film....

Opmerkelijk is dat je net een aantal clues weer mist in de officiƫle tracklisting:

http://music.preisner.com/album/requiem-for-my-friend

(vergelijk de tracklisting met hieronder)

Xstream

#39
Die verborgen dingen zijn leuk hoor, maar wel pas als de film je verder wat doet of zegt.
Ik vind dat je Tree of Life ook niet mag vergelijken met 2001.

Ok, als ik zeg dat 't gaat over alles en niks, willekeur, balans, universum, heel veel vragen - geen antwoorden e.d. Zit ik er dan naast ofzo?
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt m.b.t. de tracklisting (wat bedoel je met hieronder?). Boeit me eerlijk gezegd ook niet zo. Het zal vast een ding zijn waar over nagedacht is, maar de uitwerking was voor mij dus niet voldoende. Is ook niet erg, ik vond de films die ik eerder noemde allen veel sterker, omdat ze naast sterke teksten en dialogen ook een heel mooi complex verhaal vertelden - iets waarvoor je geen tracklisting voor hoeft door te nemen :P

Maargoed, misschien heb ik die dingen gewoon gemist. De muziek doet me persoonlijk ook niet zoveel, dus dat zal ook niet helpen als ik jou zo hoor (schijnbaar zit 't allemaal in die muziek). Het enige wat ik erg goed vond waren de beelden, al waren die soms ook weer zo idyllisch en doelloos dat ik dacht, pff, waar zit ik nou naar te kijken joh?

Zulke films moet je vaak voelen, en dat had ik niet. Heb ik trouwens sowieso met 90% van de Malick films hoor - vrijwel alles vind ik slaapverwekkend van die man.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Geert

#40
Quote from: Xstream on November 14, 2011, 12:21:29
Ik moet 'm nog kijken. Maar 1/10? Serieus? Je wilt dus beweren dat films van Uwe Boll of Ed Wood net zo goed / beter zijn?

Ik denk dat je mijn waardering voor de Tree of life ondertussen beter begrijpt als ik het zo allemaal lees. Volgende keer toch maar beter de voorkeur geven aan Uwe Boll en/of Ed Wood. By the way..............2001 kun je inderdaad niet vergelijken met de Tree of life. Ze hadden echter wel met elkaar gemeen dat ik ze althans, allebei even waardeloos vond.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Xstream

#41
Nee, 1/10 vind ik 't sowieso niet.
Iemand die deze film 1/10 geeft neem ik nog steeds niet serieus :P
Want los van wat ik van de film vind, kun je moeilijk zeggen dat er geen energie in is gestoken m.b.t. de productie.

Ik zou 't een 5/10 geven. En mijn kritiek is met name door deels hoge verwachtingen (keek al een jaar uit naar deze film nav 't zien van de trailer) en omdat er volgens mij veel meer uit te halen viel als je kijkt naar hoe mooi geproduceerd 't is - dit is geen film die even in elkaar geflanst is - dat zie ik ook wel.

Er zijn veel films die veel slechter zijn, zowel qua inhoud als productie, dus wat krijgen die dan?
Ik vind dat er altijd nog wel een verschil is tussen wat je "vind", subjectief, en wat je objectief ziet.

Zo vond ik Gangs of New York ook geen kont aan bijv, maar kon ik wel zien dat 't mooi gemaakt was. Dus dan kun je nooit een 1 geven.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Geert

Quote from: Xstream on November  2, 2012, 11:12:59
Iemand die deze film 1/10 geeft neem ik nog steeds niet serieus :P

Jij ook al niet  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub